Btw dokud je ručka alespoň trošku zatažená, tak do toho stabilizace nesahá.
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 296
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Ano, Jirka má pravdu. Nicméně mi přijde, že zrovna u P2 jsou obě funkce hodně benevolentní. Třeba proti VW to pustí fakt docela velkej prokluz, stabilizace není tak tupá a aspoň u S60 hezky rotuje zadek přibržďováním, když se prostě přišlápne plyn a ještě víc zatočí. Na FWD auto je to chování na sněhu nadprůměrný. Nicméně je důležitý mít lepší pneu samozřejmě na přední nápravě 
Btw dokud je ručka alespoň trošku zatažená, tak do toho stabilizace nesahá.
Btw dokud je ručka alespoň trošku zatažená, tak do toho stabilizace nesahá.
-
Offline
- Příspěvky: 983
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
To je pravda, koncernová stabilizace mnohem tvrději trestá jakékoliv vychýlení ze směru jízdy.
To jako fakt s tou ručkou? Asi se příště pojedu projet s ručkou na jeden zoubek
To jako fakt s tou ručkou? Asi se příště pojedu projet s ručkou na jeden zoubek
-
Offline
- Příspěvky: 296
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Já teda ještě letos s Volvem na sníh nevyjel a asi ani nevyjedu, ale myslím, že by to tak mělo být. Aspoň si to tak teda pamatuju z minulýho roku 
-
Offline
- Příspěvky: 983
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Tak jsem udělal poctivý výzkum, jak to je s tou ruční brzdou vs. el. stabilizací:
Když je ručka na prvním zoubku, nebo jinak lehce zatažená a nezablokuje kola, tak stabilizace funguje nadále jako normálně.
Pokud ale ručku zatáhnu natvrdo tak, že zablokuju kola, stabilizace do toho nijak nešahá, dokud se kola opět neodblokují.
Takže pubertální otočku přes rukáv lze udělat bez problémů. To ale není nic co bych chtěl dělat na okresce, kde mi právě vadí, že mě stabilizace brzdí (brzdit se navíc sám ručkou nepotřebuju). Navíc si myslím, že nad 50 km/h stejně nejsem schopen, byť na sněhu, zadní kola těmi malými čelistmi zaseknout (jsem rád, že ručka vůbec udrží auto zabrzděné na místě
). Ano, dá se vytáhnout pojistka, pak je člověk zcela bez asistence, ale i bez ABS, což taky není něco, co bych chtěl dělat na veřejných komunikacích 
Když je ručka na prvním zoubku, nebo jinak lehce zatažená a nezablokuje kola, tak stabilizace funguje nadále jako normálně.
Pokud ale ručku zatáhnu natvrdo tak, že zablokuju kola, stabilizace do toho nijak nešahá, dokud se kola opět neodblokují.
Takže pubertální otočku přes rukáv lze udělat bez problémů. To ale není nic co bych chtěl dělat na okresce, kde mi právě vadí, že mě stabilizace brzdí (brzdit se navíc sám ručkou nepotřebuju). Navíc si myslím, že nad 50 km/h stejně nejsem schopen, byť na sněhu, zadní kola těmi malými čelistmi zaseknout (jsem rád, že ručka vůbec udrží auto zabrzděné na místě
-
Online
- Příspěvky: 3487
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Řešil jsem podobný problém u Lexuse. Standardně mohu vypínat pouze kontrolu trakce ale stabilitu ne, přes pojistku mi to přišlo takové nedustojné tunerské řešení, tak jsem to vyřešil následovně. Našel jsem napájení senzoru uhlu natočení volantu a přidal jsem k němu vypínač. Funkce perfektní, během testu se ale ukázalo, že opětovně jde stabilita zapnout až s novým nastartováním. To se mi taky pořád nelíbilo a tak jsem ještě přidal resetovací tlačítko NC na napájení jednotky stability, kterou jsem tímpádem schopný oživit i při nastartovaném motoru Pokud by jsi si stím chtěl hrát věřím, že podobný systém bude fungovat i u Volva.
-
Offline
- Příspěvky: 296
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Nojo, prostě FWD. Musíš lítat dolů z kopce a nic tě brzdit nebude 
-
Offline
- Příspěvky: 983
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Přes kroužek pod volantem by to řešit šlo, to je dobrý tip. Ale bastlit to nebudu, není to něco, co by mi úplně trhalo žíly, Volvo mám na práci a denní ježdění, ne na zábavu. Třeba se konečně dokopu ke koupi e46, ta by na to byla vhodnější. Jen budu muset před tím prodat některý z mých ostatních krámů, protože už to nemám kam dávat 
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé