Protože je nejlepšíMajkl1 píše: včera, 19:22 Jezdím kolem Stříteže. Přesněji přes Polnou. V čem je Lavička jiný, než ostatní?
Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 972
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Otázka, na kterou neznám odpověď
-
Offline
- Příspěvky: 2090
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Úplně přesně, a tady se ví leccos i nejenom kolem autUrvanej píše: včera, 14:16 Ad tvé ADD Tome, to je třeba u mě jedinej důvod, proč mám stále volvo, protože se tu vždy najde někdo ochotnej poradit a pomoci. Zkusil jsem řešit něco i jinde, ale dopracoval jsem to tak, že se na nevolvo auta stejně ptám lidí odsud![]()
Přidáno za 30 minut 32 sekund:
@Majkl: Trošku taky přispěju
Obecně u aut s "vytahaným" podvozkem to na běžné silnici skloněné doprava (opravdu) lehce táhne doprava a volant je malinko doleva. A naopak, krásně je to cítit na dálnici když je nějaká výstavba a jede se v protisměru. Vlastně to je i to, jak si lidé stěžují, že mají po geometrii volant doleva (proto si ho pro sebe šteluju lehce doprava
Pokud někde něco nepřibržďuje apod. tak sbíhavostí se táhnutí nevyřeší. Směr auta (táhnutí) určuje zadek. Ono vlastně na P3 se dá seřídit akorát vepředu sbíhavost (tyčky) a vzadu sbíhavost a směr na excentrech. Jestli máš pochybnosti, tak si vyznač na prahu u zadních dveřích místo stejný na obou stranách, hoď si delší vodováhu přes kolo a změř si vzdálenost vodováhy k prahu. Na rychlou orientaci to stačí, protože to nastavení (Trust Angle) má poměrně širokou toleranci a kdyby to bylo blbě, tak to uvidíš.
Já osobně taky preferuju spíše do sbíhava. Jednak to leckdy odstraní takové ty různé podivně se objevující a mizející mini-vibrace a na předku pak trošku otupí volant (mám to radši než janka) A ten zadek je zase na to citlivý ohledně sjíždění pneu, sjíždějí se často vnitřky. Teď to mám na hraně sbíhavosti, takže ten zadek je trošku "jedovatější", ale jel jsem v kolegově nové XC90 a chová se to stejně, tak jsem to nechal. Pneu vzadu mám sjeté naprosto předpisově.
POZOR: samozřejmě co píšu platí pro případ, že tam není nějaká závada na podvozku (nadměrně vytahaný silentbloky). Chce to ho projít a podívat se.
PS: je to z TJ někdy z 2015, nevím, jestli je ještě něco novějšího, ale nečekám moc změn. Dá se to sehnat na netu pod TJ 19674
Sbíhavost je zde: a Směr (Trust Angle) zde:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14751
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Marně dumám jestli mi to dělá i na zimákách 16", nebo jenom na těch letních 18". Ještě jsem totiž na zimních nejel dostatečně dlouhou rovinku abych to poznal. 
Pravá letní přední je totiž sjetá z venku skoro na dráty. Nevím už jestli byla sjetá už před geometrií. Každopádně letní 18" sada je na vyhození a příští léto budu jezdit na skoro nových 16". Tak doufám, že se mi nesjede ta pravá přední zase. Geometrii jsem si dělal na laseru sám, takže je perfektní.
Pravá letní přední je totiž sjetá z venku skoro na dráty. Nevím už jestli byla sjetá už před geometrií. Každopádně letní 18" sada je na vyhození a příští léto budu jezdit na skoro nových 16". Tak doufám, že se mi nesjede ta pravá přední zase. Geometrii jsem si dělal na laseru sám, takže je perfektní.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Však jsem už psal, že když jedu v protisměru, tak to netáhne doleva, ale jede rovně nebo taky doprava, ale méně. Proto to tipuju na jízdní osu zadních kol a to i přesto, že dle výpisu z mašiny je to v zeleném - ale jen těsně o jednu úhlovou vteřinu. Asi zkusím ten výše navrhovaný "geoservis" u Jihlavy. Nicméně si myslím, že mě kvůli vyrezlým excentrům pošle k šípku (servisu), takže asi až na jaře přijde vyřezání zadních ramen.Tomas78 píše: dnes, 09:40
Obecně u aut s "vytahaným" podvozkem to na běžné silnici skloněné doprava (opravdu) lehce táhne doprava a volant je malinko doleva. A naopak, krásně je to cítit na dálnici když je nějaká výstavba a jede se v protisměru. Vlastně to je i to, jak si lidé stěžují, že mají po geometrii volant doleva (proto si ho pro sebe šteluju lehce doprava)
Předek mám komplet nový, vzadu jsem dával jen silentbloky hlavního ramene.
Vlastně, když nad tím dumám, tak ještě nikdy v životě mi na žádné geometrii nechtěli a neudělali seřízení zadní nápravy. Jen jednou na passatovi a urvali všechny excentry. Takže to chápu.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13261
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Majkle jinak bacha, silnice se dneska dělaji tak, že nejvyšší bod je střed a na obě strany to je doprava z kopce. Tzn. zkus si někde přejet do protisměru, jestli ti to nebude táhnout zase doleva 
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2090
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak na tom výpisu z geo je vidět, že to máš na jednu stranu, byť je to v toleranci:
Klidně to lehoulinké táhnutí dělat může, akorát nevím kam je + a kam minus -. Vem tu vodováhu, jak jsem psal výše, na prahu už tohle pár mm udělá, je to rychlá kontrola "For Free". Zkus na ty excentry nejdřív tohle, mají to za pár kaček a fakt fakt to funguje, než přistoupíš k invazivnějším metodám 
https://k2.com.pl/produkty/k2-vulcan-500-ml
Pokud není zarostlý šroub v silentbloku, ale jestli si měnil silentbloky hlavního ramene, tak předpokládám nedávno.
Ale upřímně, pokud to táhne jen malinko a jsou dobře sjetý gumy, asi bych to nechal být. I když to seřídíš přesně, tak stejně (jak píše Urvanej) to na nakloněný silnici poznáš (už ty auta něco mají za sebou).
https://k2.com.pl/produkty/k2-vulcan-500-ml
Pokud není zarostlý šroub v silentbloku, ale jestli si měnil silentbloky hlavního ramene, tak předpokládám nedávno.
Ale upřímně, pokud to táhne jen malinko a jsou dobře sjetý gumy, asi bych to nechal být. I když to seřídíš přesně, tak stejně (jak píše Urvanej) to na nakloněný silnici poznáš (už ty auta něco mají za sebou).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13261
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
To je tak absurdně malý číslo, že to nemáš šanci poznat, pokud nemáš 10mm vysokou gumu. Na tech jeho balonech, to tímhle být nemůže.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vždyť jsem už 2x psal, že v protisměru to jede rovně nebo také doprava, ale méně.Urvanej píše: dnes, 11:02 Majkle jinak bacha, silnice se dneska dělaji tak, že nejvyšší bod je střed a na obě strany to je doprava z kopce. Tzn. zkus si někde přejet do protisměru, jestli ti to nebude táhnout zase doleva![]()
Tu sbíhavost orientačně dělám očním testem. Přední kola dám rovně a pak koukám podél pneu ve středu kola, kam směřuje vůči zadnímu/přednímu. Defakto je to to samé, jako s vodováhou s laserem, jen bez vodováhy a laseru
Pokud je zadní náprava OK, vždy mám potom volant rovně. A pokud ne, mohu předpokládat, že zadní náprava není OK.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13261
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vím, četl jsem to, ale spíš jestli si nemyslel protisměr jako jízdu z druhý strany, zpátky, páč to si nepomůžeš. 
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jako chápu, že doba je taková, jaká je a "inteligenty" s dvaartřicátým pohlavím a jinou verbeží se to hemží čím dál tím víc, ale já se mezi ně nepočítám. Nicméně chápu, že otázka byla na místě 
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2090
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nevím jestli to bylo myšleno na můj komentář výše. Nemám teď s sebou přepočet (ale je to i na webu), ale u maximální sbíhavosti 0.4° se pohybuješ v sbíhavosti myslím kolem 4-5 mm na obvodu kola. U toho Trust Angle bude tak maximální odchylka na obvodu kola tipuju na polovině. No a když to vyneseš dlouhou vodováhou, tak už nějaký mm uvidíš. Nechci se hádat o každý mm, ale touhle metodou během 2 minut vidíš, jestli nějaké kolo zásadně neustřelí.Urvanej píše: dnes, 11:16 To je tak absurdně malý číslo, že to nemáš šanci poznat, pokud nemáš 10mm vysokou gumu. Na tech jeho balonech, to tímhle být nemůže.
Já se s geo docela natrápil, tak jsem si trošku vyvinul "svůj kontrolní postup"
PS: a samozřejmě kontrolní jízda ukáže (táhnutí, teplé vnitřní / vnější hrany pneu, drncání na příčných nerovnostech).
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Proto si tu osu "prodlužuju až k druhé nápravě a tam už to udělá centimetry (od min do max.). Vodováha s laserem je velmi účinná a "srozumitelná", jen se to neobejde bez předchozích výpočtů. Ale určitě jsou na to nějaké kalkulátory nebo si jde takový udělat třeba v Excelu. Dá se pak tak měřit se slušnou přesností. Jen je to podmíněno tím, že rozchod kol ve skutečnosti by měl odpovídat rozchodu tabulkovému (přední mívají jiný než zadní - to pak nelze lícovat přední se zadním) a nesmí být hnutá kastle. Kamarád mechanik má geošku, kde mi to ukáže rozchod a rozvor na každé straně auta. Tak si to zapíšu a příště už můžu geometřit doma sám 
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13261
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Hele když si najdeš někde na webu provázkovou metodu, tak jsi v suchu. Jen je potřeba pamatovat na to, že rozchod náprav není stejný (většinou).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
S provázkem je velké "sra.í". Ta zednická laserovka s jedním-dvěma "pavoukama" je instalace otázkou půl minuty. Jen tu vodováhu dávat pootočenou o 90° (naležato).
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: capo111, jergus.balaz