Početl jsem si a stále vidím, že uspokojivé řešení dosud nepadlo.
Takže pár úvah na "povzbuzení".
Jako první věc bych si zjistil kolik baterka bude potřebovat dobít za nějaký časový interval (měsíc, týden, či den...)
Např. moje Volvo potřebuje stálý udržovací proud cca 30mA. To je za měsíc cca 21Ah, k tomu nějaké samovybíjení a už víme na čem jsme. Samovybíjení je docela prevít, Viděl jsem čísla od 1% po 5% kapacity za měsíc. U staré baterie je toto číslo s velkým otazníkem.
FV panel by byl skvělé řešení za podmínky, že bude možnost umístit panel tak, aby na něj dopadalo přímé "slunce". Stačí pár hodin denně. Ideálně ve svislé poloze, nebo alespoň takové, aby se na něm nemohl udržet sníh. Zmiňovaný 50W panel je schopen nabít po třech hodinách plného osvitu cca 7,5Ah. Bude-li slunečno aspoň jednou za týden, tak už je vymalováno. Pozor ovšem na řešení regulátoru, který nesmí baterku zatěžovat v době "temna".
Není-li jiná možnost, než externí dobíjení, pak jsou asi tak tři možné varianty:
1. Výše zmiňovaná Powerbanka s kapacitou 6650mAh by asi dlouho nevydržela. Znamenalo by to jednou týdně řešit její dobití.
2. Další varianta - jednou za čas (např. za měsíc) přijít s nějakou baterkou a baterii jednorázově nabít.
3. A nebo relativně "velká" (kapacitou) baterie složená z Li-Ion, příp. LiFe článků, která by auto "přiživovala" nepřetržitě.
Z hlediska bezpečnosti vítězí varianta "2."
Teď jen vyřešit otázku kdo se s tím má otravovat.
Určitě se nanajde moc odvážlivců, kteří by si vzali na triko riziko zapálení auta a následně haly nějakým samo-domo řešením...
Přitom je lákavá varianta č.3. kdy s padesátikilovou baterkou v kufru nemusíte celou zimu na nic sáhnout...
