info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

U mne asi ne, klidně s tím jedu i 20min po nastaveném čase a voda už je na 90. Vypínám podle teploty z donglu ručně na te 90, ale můžu to zkusit nechat, co to bude dělat a změřím těch 10min a teplotu, kdy byla dosažena.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Já mám vyzkoušeno, že když mám nastaveno třeba na 5:10 a odjedu v 5:15, tak mi do 5:20 svítí žlutý trojúhelník a na PC je hláška že bufík běží (teď nevím přesné znění :D ), ale v 5:20 trojúhelník zmizí a bufík se vypne.

Ale funguje to jenom při časovači. Když bych zapnul bufík na přímý start, tak to poběží tu hodinu. Respektive bude bufík zapnutý, ale po dosažení teploty se samozřejmě vypne a bude aktivní pouze vodní čerpadlo.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 960
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od jirkaTDI »

Mám to stejně jako Radek, taky se mi vždy 10min po časovači vypne. Když zapnu přímý start, tak se vypne po dosažení teploty.

Jinak po výměně celého hořáku za nový celkem nuda, jedu 3. sezónu bez šáhnutí. Jen už to neni zcela bez kouře jako prvni sezónu, občas si pri startu odfoukne.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

včera jsem nikde nebyl, nastavil jsem si bufíka přes D5T5 apku, ale omylem na čas o hodinu později, takže jsem zapínal přímým startem, nicméně ani po 15ti minutách po dosažení 90° se sám nevypnul, takže jsem vypínal ručně
a pak se teda zapnul za jízdy znova přes apku, takže ještě jedno vypnutí :)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

On se při přímém startu nevypne, ale po dosažení teploty začne cyklovat. Tzn. zhasne hořák, ale vše ostatní běží dál a při poklesu teploty pod danou hodnotu zase hořák nastartuje.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

to mi přijde trochu kontraproduktivní, pokud běží ventilátor bez hoření, tak se voda spíš ochlazuje prouděním studeného vzduchu ne?
ale ok a s časovačem by se měl teda vypnout 10min po nastaveném čase i za jízdy?

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3799
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

zustane bezet jen vodni pumpa. ventilator se vypne

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Ano, vypne se 10 minut po nastaveném časovači i za jízdy. Tohle mám vyzkoušené.
Co jsem psal o cyklování platí na přímý start a tudíž je myšleno, že se to používá jako vytápění interiéru. Takže to ohřívá vodu, která se následně použije jako topení v interiéru, tam se zase ochladí, atd.... Tohle mám taky vyzkoušené, ale pouze na stříbrném a pak u jedné naftové V70II s D5 2004. U červené to vyzkoušené nemám, ale tam mi prostě při přímém startu z nějakého důvodu nejede vnitřní větrák, takže to jako nezávislé vytápění interiéru nelze používat.

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3799
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

funguj eto jak pises i u me S80. Vnitrni vetrak mi nesel kvuli baterii, netusim presne kde je hranice napeti n abaterce, ale mam pocit ze uz pri 12V se vypnul a bezel jen bufik, ktery se vypne v 11V

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Marně se pokouším jaít nějak informace o těch hodnotách ve Vidě. Pro MY2007 tam pro jistotu není vůbec nic a pro MY2001 něco je, ale pouze hodnota 11,3V jako nejnižší pro běh bufíku.
Pokud jsou splněny podmínky, žhavicí svíčka topení se aktivuje na 1 minutu. Pokud napětí klesne pod 11,5 V, modul klimatizace se vypne. Topení a modul klimatizace se vypnou, pokud napětí klesne pod 11,3 V. Na sdružené přístrojové desce (informační modul řidiče) se zobrazí zpráva o nízkém napětí baterie. Tyto hodnoty napětí platí i v případě, že topení pracuje normálně.
Akorát, že mě se na displeji nic nezobrazí ani když mi větrák už nefunguje. :(

Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

aha, cyklování myšleno jako bez motoru, to pak jo...
já mám ještě funkci topení zbytkovým teplem, to jsem zkusil zatím jen jednou, když jsem dojel a čekal na ženu
jinak po výměně baterky mi to zatím chodí stabilně i s vnitřním ventilátorem, který do teď občas zazlobil

Přidáno za 1 minuta 2 sekundy:
s nefunkčním ventilátorem mi to taky nic nepsalo, až s nefunkčním celým bufem

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Na baterii mám u sebe taky podezření. SIce je jenom 3 roky stará, ale bohužel se jednou vybila na pár voltů a tak asi bude poškozená. Ale jinak funguje bez problémů, takže holt když chci mít ráno teplo, tak dám večer auto na nabíječku a funguje to v pohodě. :D

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3799
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

jj me taky ne. Pri nizkem napeti, treba 12V, se ten vetrak na acatku zapnul na 2s a pak uz nic. kdyz jsem nechal auto na silne nabijecce, ze utahla si ten bufik tan ventilator normalne bezi.

Jestli Ti to pomuze, muzu zkusit vyzkoumat pri jaky hodnote se ten ventilator vypne. Ono je to, zda se, jeste tak, ze kdyz je baterka nabita, tak ventilator bezi a kdyz klesne napeti tak se vypne a uz se nezapne. Je to logicky, protoze ten ventilator zere jak prokoplej. Takze ho vypnou na ukor toho, aby se ohral aspon motor a ti padem po nastartovani ti to rychle zatopi. Za me chytrejsi, nez ho nechat ventilator bezet az do tech 11,3V a pak vypnout i bufik a mit studeny vsechno.


Ten bufik jako takovej zere prd oproti tomu ventilatoru

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Jj, vnitřní větrák žere dost, ale to on i buf. Vem si že je tam vodní pumpa, palivová pumpa, větrák a ještě jednotka. Možná by stálo za to někdy zkusit změřit celkový odběr za běhu bufa se zamknutým autem.

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3799
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

ma stitek a na nem bylo 30W :)

ta pumpu bude zrat prdd, ventilator taky, trkac mozna pulzne, osobne to tipuju na tech 30W vs 100W a vic pro kabinovej ventilator.

A jak znamo s rostoucim proudem vyrazne roste zatizeni akumulatoru

Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

jj, myslím to někdo tady měřil a byly to nějaké 2A nebo lehce přes

Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

dnes jsem jel na oběd autem, tak jsem si zapl bufíka cca 15min před odjezdem, a hádejte co, nešel mi vnitřní ventilátor... :lol:

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Otázka zní jestli u těhle novějších MY nespíná vnitřní ventilátor až po dosažení určité teploty vody, aby to zbytečně nefoukalo dovnitř studený vzduch.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3584
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

voda byla tak na 60°, to už jindy normálně funí

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14667
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Njn, tak dobít baterii, no. :D

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6002
Registrován: 9 roků
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jak to tak čtu, tak na Ardica musíš mít pomalu Vysoku školu.... :D

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3459
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vapik »

Kubo já o bufiku od koupě xc90 nevím. Původní majitel ho nepoužíval ja jsem začal a od tedoby jede 8 zimu a ventilátor se mi spíná až po náběhu teploty.

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 199
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Paťa »

Jakub Svoboda píše: 27 říj 2025 16:47 Jak to tak čtu, tak na Ardica musíš mít pomalu Vysoku školu.... :D
Stačí si koupit titul z Plzně :D

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6002
Registrován: 9 roků
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já dnes oživil asi 30tého bufa Webasto po dostavbě do P3 a popravdě kromě PythonP, kde se montovalo použité oběhové čerpadlo ( to samozřejmě za rok lehlo) se nikdo za 7let ještě neozval, že by měl problém. Takže toto téma fakt čtu rád pro pobavení oč přicházím.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 821
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Topit s webastem umi kazdy ale topit s ardicem umi jen legendy - cti jako vtip... 🤣

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé