1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1023
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Chci se zeptat,jake rozměry klinivych řemenů používáte? Kdyz jsemcmenil rozvodovy řemenů,tak jsem vyměnil klinivy řemen pro posilovač řízení. Dal jsemtam 11,9 x 1013, což mi ukázal i katalog Skandixu k tomuto vozu. Ale bohuzelcto vydává divné zvuky a teď jsem zjistil, ze teče i vodni pumpa. Předtím tam byl remen 10x1000. Ale to nebyl original, tak jsem chtěl správný rozměr. Díval jsem se I do sedmičky a druhé devítky a tam je taky užší řemen cca 10mm. Tak proto se ptám tady, jestli byste se podívali, co tam máte.
A vodní pumpa je asi nejlepší pouze originální, že? Teda aspoň jsem to uz slyšel od více lidí.

Dekuji
20251020_182207.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2219
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od peter cz »

Origo rozměr je to co tam máš, pokud je volný tak dej prostě kratší 11.9x1010. Pumpu klidně neorigo, třeba na Graf mám asi 200tkm, stejně pokaždé začne tect to debilní těsnění mezi pumpou a hlavou, takže to přetěsňuju co dva roky.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1023
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Diky. Právě, ze tam je možnost ho vic napnout na servu tim sroubem. Zdálo se mi, ze ho mam moc naply, tak jsem ho trochu povolil. Ale ten drncavy zvuk se mi nelíbí. Jak ideálně změřit, jak ma byt řemen napnuty?

Přidáno za 1 minuta 27 sekund:
peter cz píše: včera, 18:46 Origo rozměr je to co tam máš, pokud je volný tak dej prostě kratší 11.9x1010. Pumpu klidně neorigo, třeba na Graf mám asi 200tkm, stejně pokaždé začne tect to debilní těsnění mezi pumpou a hlavou, takže to přetěsňuju co dva roky.
A myslím, ze ta pumpa teče od te hlavy. Ale přemýšlím,jestli to nezavezt radeji do Volva. Vodní pumpu jsem doma jeste neměnil. Tak jestli se do toho pouštět doma?

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 152
Registrován: 16 roků
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od ponyvolvo »

Tuhle pumpu vymeníš i poslepu.
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1023
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díval jsem se, ze k tomu je papírové těsnění, ale pry se dává i silikonové na to. A nevím, jaky je utahovaci moment. To jeste musim zjistit.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3442
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od Vapik »

Jak má vyt řemen napnutý vyčteš v servisním manuálu, podle toho jakým způsobem je napnuti definované zvolíš měřicí metodu. Muže to být průhyb při definované síle nebo vlastní frekvence napnutého řemene. Nebo to prostě napneš tak akorát. Přes vlastni frekvenci to definuju v práci, ale to jen proto ze na výrobních linkách se lidi střídají častěji než montérky a nestačí se to naučit, navíc je to řekl bych jediná opakovatelná metoda.

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3085
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od 3m3 »

Zajima mne ten drncavej zvuk.Dokazes to nahrat?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1023
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Vapik píše: včera, 19:30 Jak má vyt řemen napnutý vyčteš v servisním manuálu, podle toho jakým způsobem je napnuti definované zvolíš měřicí metodu. Muže to být průhyb při definované síle nebo vlastní frekvence napnutého řemene. Nebo to prostě napneš tak akorát. Přes vlastni frekvenci to definuju v práci, ale to jen proto ze na výrobních linkách se lidi střídají častěji než montérky a nestačí se to naučit, navíc je to řekl bych jediná opakovatelná metoda.
Diky, a nevíš, jak to ma byt u tohoto motoru? Servisni manual k tomu nemám.

Přidáno za 55 sekund:
3m3 píše: včera, 19:44 Zajima mne ten drncavej zvuk.Dokazes to nahrat?
Jak bude čas, muzu to zkusit, ale nevim,jestli s tímto aparátem, co mam, bude nejaky kvalitní videozáznam.

Přidáno za 1 minuta 31 sekund:
peter cz píše: včera, 18:46 Origo rozměr je to co tam máš, pokud je volný tak dej prostě kratší 11.9x1010. Pumpu klidně neorigo, třeba na Graf mám asi 200tkm, stejně pokaždé začne tect to debilní těsnění mezi pumpou a hlavou, takže to přetěsňuju co dva roky.
A kdyz ji pretesnujes, tak ji celou oddelas a dáváš novou nebo necháš tu původní a vymenis těsnění?

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2219
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od peter cz »

Jen nové těsnění. Řemen utáhnout tak akorát, nesmí být napnutý jak kšandy ani prokluzovat, v Haynesu je to uvedené zhruba tak, že když na něj zatlačíš prstem, měl by jít cca 5-10mm promáčknout.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1023
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji. Tak možná ho vic napnout. Možná to je tim,ze byl mene napnuty,ze se mi zdálo skubani pro točení volantem,. Stejně ale musim tu pumpu vyměnit.
A používáš ten RTV silikon?

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2219
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od peter cz »

Pokud neni těsnící plocha na bloku/pumpě nějak poškrábaná/zkorodovaná tak silikon neni třeba a na to gumové těsnění do hlavy nepomůže.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1023
Registrován: 21 roků 5 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

peter cz píše: včera, 20:14 Jen nové těsnění. Řemen utáhnout tak akorát, nesmí být napnutý jak kšandy ani prokluzovat, v Haynesu je to uvedené zhruba tak, že když na něj zatlačíš prstem, měl by jít cca 5-10mm promáčknout.
Jde o to, jak velkou sílou na to zatlačit?
Ja jsem pred časem koupil takovy přípravek na měření napnutí remene. Je tam nějaký gumový kroužek. Bohužel jsem nepřišel na to, jak se to používá. Na internetu jsem viděl i video s návodem, ale je to anglicky a nepochopil jsem to vůbec.

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé