1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Chci se zeptat,jake rozměry klinivych řemenů používáte? Kdyz jsemcmenil rozvodovy řemenů,tak jsem vyměnil klinivy řemen pro posilovač řízení. Dal jsemtam 11,9 x 1013, což mi ukázal i katalog Skandixu k tomuto vozu. Ale bohuzelcto vydává divné zvuky a teď jsem zjistil, ze teče i vodni pumpa. Předtím tam byl remen 10x1000. Ale to nebyl original, tak jsem chtěl správný rozměr. Díval jsem se I do sedmičky a druhé devítky a tam je taky užší řemen cca 10mm. Tak proto se ptám tady, jestli byste se podívali, co tam máte.
A vodní pumpa je asi nejlepší pouze originální, že? Teda aspoň jsem to uz slyšel od více lidí.

Dekuji
20251020_182207.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2234
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od peter cz »

Origo rozměr je to co tam máš, pokud je volný tak dej prostě kratší 11.9x1010. Pumpu klidně neorigo, třeba na Graf mám asi 200tkm, stejně pokaždé začne tect to debilní těsnění mezi pumpou a hlavou, takže to přetěsňuju co dva roky.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Diky. Právě, ze tam je možnost ho vic napnout na servu tim sroubem. Zdálo se mi, ze ho mam moc naply, tak jsem ho trochu povolil. Ale ten drncavy zvuk se mi nelíbí. Jak ideálně změřit, jak ma byt řemen napnuty?

Přidáno za 1 minuta 27 sekund:
peter cz píše: 20 říj 2025 18:46 Origo rozměr je to co tam máš, pokud je volný tak dej prostě kratší 11.9x1010. Pumpu klidně neorigo, třeba na Graf mám asi 200tkm, stejně pokaždé začne tect to debilní těsnění mezi pumpou a hlavou, takže to přetěsňuju co dva roky.
A myslím, ze ta pumpa teče od te hlavy. Ale přemýšlím,jestli to nezavezt radeji do Volva. Vodní pumpu jsem doma jeste neměnil. Tak jestli se do toho pouštět doma?

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 152
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od ponyvolvo »

Tuhle pumpu vymeníš i poslepu.
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díval jsem se, ze k tomu je papírové těsnění, ale pry se dává i silikonové na to. A nevím, jaky je utahovaci moment. To jeste musim zjistit.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3487
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od Vapik »

Jak má vyt řemen napnutý vyčteš v servisním manuálu, podle toho jakým způsobem je napnuti definované zvolíš měřicí metodu. Muže to být průhyb při definované síle nebo vlastní frekvence napnutého řemene. Nebo to prostě napneš tak akorát. Přes vlastni frekvenci to definuju v práci, ale to jen proto ze na výrobních linkách se lidi střídají častěji než montérky a nestačí se to naučit, navíc je to řekl bych jediná opakovatelná metoda.

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3093
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od 3m3 »

Zajima mne ten drncavej zvuk.Dokazes to nahrat?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Vapik píše: 20 říj 2025 19:30 Jak má vyt řemen napnutý vyčteš v servisním manuálu, podle toho jakým způsobem je napnuti definované zvolíš měřicí metodu. Muže to být průhyb při definované síle nebo vlastní frekvence napnutého řemene. Nebo to prostě napneš tak akorát. Přes vlastni frekvenci to definuju v práci, ale to jen proto ze na výrobních linkách se lidi střídají častěji než montérky a nestačí se to naučit, navíc je to řekl bych jediná opakovatelná metoda.
Diky, a nevíš, jak to ma byt u tohoto motoru? Servisni manual k tomu nemám.

Přidáno za 55 sekund:
3m3 píše: 20 říj 2025 19:44 Zajima mne ten drncavej zvuk.Dokazes to nahrat?
Jak bude čas, muzu to zkusit, ale nevim,jestli s tímto aparátem, co mam, bude nejaky kvalitní videozáznam.

Přidáno za 1 minuta 31 sekund:
peter cz píše: 20 říj 2025 18:46 Origo rozměr je to co tam máš, pokud je volný tak dej prostě kratší 11.9x1010. Pumpu klidně neorigo, třeba na Graf mám asi 200tkm, stejně pokaždé začne tect to debilní těsnění mezi pumpou a hlavou, takže to přetěsňuju co dva roky.
A kdyz ji pretesnujes, tak ji celou oddelas a dáváš novou nebo necháš tu původní a vymenis těsnění?

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2234
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od peter cz »

Jen nové těsnění. Řemen utáhnout tak akorát, nesmí být napnutý jak kšandy ani prokluzovat, v Haynesu je to uvedené zhruba tak, že když na něj zatlačíš prstem, měl by jít cca 5-10mm promáčknout.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji. Tak možná ho vic napnout. Možná to je tim,ze byl mene napnuty,ze se mi zdálo skubani pro točení volantem,. Stejně ale musim tu pumpu vyměnit.
A používáš ten RTV silikon?

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2234
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od peter cz »

Pokud neni těsnící plocha na bloku/pumpě nějak poškrábaná/zkorodovaná tak silikon neni třeba a na to gumové těsnění do hlavy nepomůže.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

peter cz píše: 20 říj 2025 20:14 Jen nové těsnění. Řemen utáhnout tak akorát, nesmí být napnutý jak kšandy ani prokluzovat, v Haynesu je to uvedené zhruba tak, že když na něj zatlačíš prstem, měl by jít cca 5-10mm promáčknout.
Jde o to, jak velkou sílou na to zatlačit?
Ja jsem pred časem koupil takovy přípravek na měření napnutí remene. Je tam nějaký gumový kroužek. Bohužel jsem nepřišel na to, jak se to používá. Na internetu jsem viděl i video s návodem, ale je to anglicky a nepochopil jsem to vůbec.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od Urvanej »

K tomu napnutí řemenů mam stejnou metodu jako Standa... řemen má být napnutý tak, aby tak akorát neprokluzoval, což se určí experimentálně :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

video-d8e791004313f69bc56d8f61b5bfbbc7-V.mpg
video-7957a4475b104b3882aba89ea531b670-V.mpg

Video - musel jsem z mp4 přejmenovat na mpg.
Kdyztak si to přejmenujte zas na mp4.

Přidáno za 12 minut 57 sekund:
Kdyz jsem postrikal remen trochu WD40, tak to na chvili ztichlo, ale za chvili zase začal rachot.
Messenger_creation_F15F38A1-D2B9-47A9-BD80-F81AC4DF467C.mpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 21 říj 2025 18:50, celkem upraveno 1 x.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od raolsa »

Neřekl bych, že tyhle zvuky vydává řemen. Můžeš zkusit na něj stříknout trochu mazadla. Jestli se zvuk změní, je to řemenem, jestli ne tak to dělá něco jiného. A neboj se o řemen, v pohodě to vydrží.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 686
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od kolemjdouci »

Starý dědci měli poučku, že správně napnutej klíňák vezmeš pevně mezi palec a ukazovák levé ( možno i pravé) ruky a otočíš o 90°. Ne více, ne méně.
Když je napnutý málo, poznáš to, agregát nepracuje. Když je napnutý moc, poznáš to taky, řemen se přetrhne a platí předchozí ( agregát nepracuje).
_________________
škatule hejbej se

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Kdyz byl více povolený, tak to dělalo méně.
Ale to byl zas moc volný podle me,kdyz se zadrhaval volant při otáčení na místě. Tak jsem to trochu utahl a zvuky jsou hlasitěji viz Video. A to mi ted přišlo jako napnute akorát, otočil jsem o 90 stupňů. Víc to moc nešlo. No nemqm na to nejak odhad. Dneska uz to balím. Stejně jsem musel objednat vodni pumpu. Nakonec nejakou Hepu.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od Urvanej »

Tohle ale neni řemen, sundej ho a zatoč si pumpou, altíkem a servem, něco toho musí drhnout.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ale ztichlo to na chvilu,kdyz jsem fiknul wd40 na remen serva, takže na řemen alternatoru nebo klimatizace bych se nezaměřoval.

Přidáno za 57 minut 37 sekund:
Napadlo me,jestli to nemůže byt lozisko na vodni pumpe. Kdyz byl temen volnější, tak to ztichlo taky, ale podle me byl volný az moc,kdyz při točení volantem na místě se posilovač zadrhaval. No a kdyz jsem remen dotahnul, tak to začalo zas drnčet. Kdyz jsem striknul wd40,nanchvilku to ztichlo. Podle mě se snížilo pnutí řemene... Ale co to přesně dělá asi zjistím, az oddelam řemeny. Stejně musim vymenit vodni pumpu. Začalo to zlobit az po výměně rozvodoveho řemene. Předtím ani ta pumpa netekla. Přemýšlím,co jsem mohl pokazit..
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 22 říj 2025 09:52, celkem upraveno 1 x.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od raolsa »

Pumpa někdy začne téct když ztratí napnelismus od řemene a zase ho získá. To se prostě děje. Tohle je i jeden z důvodů, proč se pumpa, která je u JINÝCH motorů hnaná od rozvodů má vždycky měnit.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jáj, tož nikdy se mi to dřív nestalo po výměně rozvodů na redblokoch.

Přidáno za 33 minut 56 sekund:
raolsa píše: 21 říj 2025 21:00 Pumpa někdy začne téct když ztratí napnelismus od řemene a zase ho získá. To se prostě děje. Tohle je i jeden z důvodů, proč se pumpa, která je u JINÝCH motorů hnaná od rozvodů má vždycky měnit.
To by se ale měla menit i v případě,kdyz je potřeba jen vymenit klinowy řemen. Je to tak?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od raolsa »

No pokud by měla najeto x set tisíc km, tak bych ji vyměnil. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Toz v tomto případě ju musim vyměnit. Kdyz teče a jeste podle me rachoti. Ale to je zatim jen domněnka.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od Urvanej »

Jinak prosimtě WD40 na gumu nepatří, ničíš jí tim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 1066
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

1994 Volvo 940 kombi B200F - klínové řemeny

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To WD jsem použil jen na vyzkoušení, jestli to ztichne. Vím, že na řemeny mám jiný sprej, ale ten je takový lepivý.

Díval jsem se na návod pro výměnu vodní pumpy. Rozumí tady někdo dobře anglicky? Jde o to, že vidím video, ale nerozumím, co říká ten pán. Má tam nějaké lepidlo, ale nepřipadá mi to jako silikonové těsnění, spíš jako lepidlo na gumu..
Kdyby to někdo uměl přeložit, co tam všechno ten pán povídá? Kdyby tam byl někde pod tím text, tak ten už lze dát do překladače na internetu a on by ten text přeložil do češtiny.

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé