D5 modrý kouř při městské jízdě

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
vjota2
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 15 dnů
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 P2 '07 D5244T4

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od vjota2 »

Ahoj, čau.

Nějakou dobu z5 jsem pořídil XC70 s celkem vyšším nájezdem. (550k cca)
XC70 P2 '07 D5 136kW aut.

Auto má momentálně asi 590k, olej 5w40, do těch 550k tam byl jen 0w30.
Původ, jakou má servisku, ale rozebírat asi nebudu. Historii znám, majitel byl jeden. Volvo moje první, proto jdu sem pro radu, než strávím nesmysl dní jen hledání závady.
Auto si bere nyní cca 1l oleje na 2,5k km, závady jsou ale dvě.

1. někde zepředu motoru, nalevo od podtlakového držáku teče olej -> Je tam nějaké profláknuté místo? Zdá se, že je to výš než okolo olejové vany. (toto je tak polovina ztrát oleje)
-> je to tak zalepený od toho oleje, že než bych bral vapku a pral ten olej dolu, tak se chci předem zeptat..

2. při popojíždění ve městě, potažmo při fakt pomalé a stálé jízdě auto začne modře pokuřovat, čím víc se loudám tím víc si pak chce odkouřit.
Vždy když pak přidám, tak po prvotním odkouření kouřit přestane. Výfuk není zaolejovaný, jen špiní prst, žádná vrstva sazí. DPF původní, kat taky.
Vstřiky 0.2 - 0.65 podla Vida.
-> Gumičky?
-> Turbo? Repas tam byl dávaný ve 320 tis., je to snad jediná věc co na autě nebyla dělaná ve Volvu.


Zajímá mě spíš čím bych měl začít?
Díky za odpovědi, jsem si vědom, že informací dávám po málu.. :prayer:

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14607
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od raolsa »

Ad 1) Tečou ti těsnění domku olejového filtru (ne filtru). Jsou tam tuším tři a doporučuju koupit originály. Případně těsnění měrky.
Ad 2) Zřejmě v háji kroužky. Takže GO motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

vjota2
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 15 dnů
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 P2 '07 D5244T4

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od vjota2 »

Díky za odpověď, přikládám ještě fotky (hodně špatný) motoru zepředu.
S únikem okolo domečku jsem se setkal na jiných autech, ale tady si bohužel nemůžu pomoct a působí to na mě, že únik je odjinud.

Vypadá to, že olej teče někde za hadicí co jde z turba do intercooleru, těsně pod startérem..
PS, ono to auto je celý zepředu špinavý, neřešil jsem to, protože prvně jsem chtěl vědět, jestli hledat jiný motor nebo opravovat tento.. (10 tis. po limitu rozvodů, 3x žhavička mrtvá, spodní držák u převodovky mrtvý)

IMG_20251005_170752168.jpg
IMG_20251005_170830287.jpg
IMG_20251005_171015091.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14607
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od raolsa »

Koukni na tu trubku měrky. Aby to teklo z dělící roviny bloku jsem ještě neviděl. Ale možný je všechno. A tohle opravit by znamenalo rozebrat motor na molekuly.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 194
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od Paťa »

Nebo teče čidlo tlaku oleje a jen se to takhle táhne.

vjota2
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 15 dnů
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 P2 '07 D5244T4

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od vjota2 »

raolsa píše: 05 říj 2025 17:25 Koukni na tu trubku měrky. Aby to teklo z dělící roviny bloku jsem ještě neviděl. Ale možný je všechno. A tohle opravit by znamenalo rozebrat motor na molekuly.
Na ti jsem koukal, ještě mi to nedalo a sundal jsem ten držák...
IMG_20251005_175720599.jpg
IMG_20251005_175754457.jpg
Přidáno za 3 minuty 45 sekund:
Takže asi hledám motor.
Když vezmu v potaz ty kroužky, potažmo turbo, tak opravovat to moc nemá smysl (respektive se mi nechce)

Z venku a interiér je hezký, jiný auto se mi řešit kvůli tomu nechce.
IMG_20251005_180157967.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

vjota2
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 15 dnů
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 P2 '07 D5244T4

D5 modrý kouř při městské jízdě

Příspěvek od vjota2 »

Možná by to chtělo nějaký update.

Auto jezdilo ještě nějakou dobu takhle, měl jsem volný odpoledne, tak jsem si vyrobil provizorní dpf delete trubku. Sw taky odstaveno.
Také jsem si všiml, že při stacionární regeneraci auto ohřeje max na 210° (cca hodnoty ve výfuku) - což by ukazovalo asi na katalyzátor?


No zkráceně, auto kouřilo fakt modře, občas opravdu dost.
Po odstránení filtru si auto občas pšoukne černý kouř při takovém tom klasickém jedu 30, dám plný a hned pustím. Modrý kouř pryč, spotřeba oleje se zmenšila na cca cm z odměrky na 7 tis. km (to jsem ujel od posledního dolejvani)

Takže, auto mělo špatný katalyzátor, neregenerovalo (nebo ne ideálně) a kvůli tomu kouřilo modře, hlavně regenerovalo skoro furt? Kde byla chyba dpf? (Vyskočila jednou, nikdy víc) - sw byl předtím originální
Budu takhle chvíli jezdit, pak asi seženu komplet kat + dpf, abych nebyl za pankáče úplně.

Snad tento post dává smysl a třeba někomu pomůže u hledání problému.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé