Nějakou dobu z5 jsem pořídil XC70 s celkem vyšším nájezdem. (550k cca)
XC70 P2 '07 D5 136kW aut.
Auto má momentálně asi 590k, olej 5w40, do těch 550k tam byl jen 0w30.
Původ, jakou má servisku, ale rozebírat asi nebudu. Historii znám, majitel byl jeden. Volvo moje první, proto jdu sem pro radu, než strávím nesmysl dní jen hledání závady.
Auto si bere nyní cca 1l oleje na 2,5k km, závady jsou ale dvě.
1. někde zepředu motoru, nalevo od podtlakového držáku teče olej -> Je tam nějaké profláknuté místo? Zdá se, že je to výš než okolo olejové vany. (toto je tak polovina ztrát oleje)
-> je to tak zalepený od toho oleje, že než bych bral vapku a pral ten olej dolu, tak se chci předem zeptat..
2. při popojíždění ve městě, potažmo při fakt pomalé a stálé jízdě auto začne modře pokuřovat, čím víc se loudám tím víc si pak chce odkouřit.
Vždy když pak přidám, tak po prvotním odkouření kouřit přestane. Výfuk není zaolejovaný, jen špiní prst, žádná vrstva sazí. DPF původní, kat taky.
Vstřiky 0.2 - 0.65 podla Vida.
-> Gumičky?
-> Turbo? Repas tam byl dávaný ve 320 tis., je to snad jediná věc co na autě nebyla dělaná ve Volvu.
Zajímá mě spíš čím bych měl začít?
Díky za odpovědi, jsem si vědom, že informací dávám po málu..
