Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 702
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

raolsa píše: 30 srp 2025 17:58 Ano, pravá poloosa prochází úhlovkou skrz dutou hřídel, ale je těsněná na vstupu do převodovky guferem.
Je nějaký fígl, jak sundat vnější kloub na autě? U všech předchozích aut jsem vždy měl kloub průchozí, takže jsem ho sundal pomocí středového šroubu, kterým jsem hřídel vytlačil. Tady jsou klouby neprůchozí a na nějaké rozumné mlácení kladivem tam není příliš moc místa. Odpadla by demontáž, montáž poloosy a s tím spojené případné trable (únik oleje, poškození gufera apod.)
Mít auto na dílenském heveru, tak to asi tolik neřeším, ale k pravé poloose se musí pod auto kvůli držáku ložiska, tak si chci ušetřit nějakou šterkovou gymnastiku, bordel v očích a zachovat si lesk svých kadeří :D
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5801
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

koch píše: 30 srp 2025 20:20 vcera jsem byl v trafice nakoupit neco zdraveho a zahledl jsem pres pult svet motoru... mistni saffron collezione? :)
:lol: :lol: :lol:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 896
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od pepa.paur »

Majkl1 píše: 31 srp 2025 07:46
raolsa píše: 30 srp 2025 17:58 Ano, pravá poloosa prochází úhlovkou skrz dutou hřídel, ale je těsněná na vstupu do převodovky guferem.
Je nějaký fígl, jak sundat vnější kloub na autě? U všech předchozích aut jsem vždy měl kloub průchozí, takže jsem ho sundal pomocí středového šroubu, kterým jsem hřídel vytlačil. Tady jsou klouby neprůchozí a na nějaké rozumné mlácení kladivem tam není příliš moc místa. Odpadla by demontáž, montáž poloosy a s tím spojené případné trable (únik oleje, poškození gufera apod.)
Mít auto na dílenském heveru, tak to asi tolik neřeším, ale k pravé poloose se musí pod auto kvůli držáku ložiska, tak si chci ušetřit nějakou šterkovou gymnastiku, bordel v očích a zachovat si lesk svých kadeří :D
Pozor na to, na V70 mám taky poloosu s matkou ven a zezadu to drží segrovka, je dobře schovaná pod tou vazelínou
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5954
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Panové, tentokráte jsem v koncích já.
Po rozjetí něco začne hučet cca od 30km/h. Jenže se to vůbec nechová jako hučení ložiska kola. Ať zatočím jak zatočím při jízdě tak tón hučení se nemění. Mění se s akcelací či decelerací.
Na zvedáku poslech stetoskopem úplný ticho všude, víceméně až do 140km/hod.
Což mi přivedlo na myšlenku ložiska na PP poloose. To jsem vyměnil, ale bohužel tím to nebylo. Zkoušet jen tak měnit ložiska se mi fakt nechce. Páč se mi nájezd 115tis km zdá fakt málo na ložiska v kolech.
Edit: V60 je FWD
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 31 srp 2025 15:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 702
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Chtěl jsem směřovat na kardan nebo úhlovku, ale jestli to hučení zmizí na heveru, pak jediné logické vysvětlení fakt bude ložisko v náboji. (i když na druhou stranu jemu by mělo být jedno, zda se akceleruje nebo deceleruje - proto ta úhlovka či kardan)
Taky mě napadá přední diferenciál. Že by při zvedlém autě poloosy jinak tlačily na ložiska a hučení pak nebylo.
Nešlo by na heveru auto zvednout nějak za ramena (aby poloosy zůstaly ve stejné pozici jako v provozu)? Pokud by hučení i pak nebylo, šlo by o náboje. Pokud by to hučelo, byl by problém v difu.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5954
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dopsal jsem FWD, takže nic z toho co píšeš není.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 702
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Tak hold asi ložiska. 115 tis. dnes není jako 115 tis. před dvaceti-třiceti roky :D
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14479
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Ložiska by byla slyšet stetoskopem i bez zatížení.
Možná něco okolo převodovky? Měnič?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 702
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Však jsem psal - differenciál. Sice u jiného auta, ale už jsem to zažil.
Ale stejně to vidím na ložiska. U ničeho jiného se nic zvednutím auta do vzduchu nezmění, ne? A píšeš, že na heveru to nedělá.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5719
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

raolsa píše: 30 srp 2025 20:05 To máš nějaký jiný obrázek, ne? Spodní okraj nalévacího otvoru je v cca výšce spodku gufera.
Nee,dávám ještě jeden a není mi jasné, co ti ten olej uvnitř drží :)

a mám dojem, že na tom obr. je skloněná posměru hod.ručiček, takže by to mělo být ještě výš

Přidáno za 14 minut 24 sekund:
Jakub Svoboda píše: 31 srp 2025 15:16 .... Ať zatočím jak zatočím při jízdě tak tón hučení se nemění. Mění se s akcelací či decelerací.....
Jak se mění? Výška tónu roste s rychlostí? Jestli ano, mohl by to být diferák, před časem jsem dal "údajně" zdravou almaru do boxera a ta od 25 km/h začala "zpívat" podle rychlosti.

Ale nebylo to hučení, doslova zpívání. Zase jsem ji vyhodil, dal starou a bylo to OK. Řekl bych že to bylo ozubení stálého převodu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5954
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Za mě zvuk vadného ložiska. Není to zvyšující, ale rozjedu se třeba z kopce, studený auto, tak to normálně slyšíš jak se to odvaluje. Za jízdy pokud se jede ustálenou rychlostí, to hučení znatelně přestane.
Taky si myslím, že to bude kolo, ale které.....
No nic, prdím na to a nechám to chvíli vykysat až to bude hučet furt.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 555
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od C 3 »

Najde se tu někdo se zkušeností s vazačkou armatur/svazovačkou.. má to tunu názvů, ale jde mi o tu předraženou AKU vazačku, abych nemusel a) svazovat pozední věnec mýma ubohýma rukama, b) najímat UA a c) svařovat?
Jde mi o to,že půjčení není sice nejlevnější, ale mohl bych to zvládnout opravdu "rychle".. (???) bez variant viz výš?
Díky za zkušenost

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4681
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 555
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od C 3 »

Jancho - jj, po tomhle jsem pokukoval také.. Ale budu vázat každých 25cm asi 4-6 armatur a na obvodu to už bude dost slušný žrout času.

Nebudu lhát, asi to stejně koupím a otestuji..

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1005
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ms231 »

Stroj dobry, ale vsude se s nim nedostanes. Jestli budes mit dobry pristup ze vsech stran, tak je to dobry pomocnik. Urcite bych to nesvaroval, casove si nepomuzes a navic ti vysokou teplotou zmekne zelezo. To se u vyztuze nehodi, klesa pevnost.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4681
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

Vzhledem k pořizovací ceně bych tomu dal šanci.

Já zase nemám zkušenost s Aku.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 555
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od C 3 »

ms231 Ještě není ani bednění a uvažuji, že to uvážu před jeho výstavbou..... Přístup bych snad měl mít... Vaření je časový nesmysl a jestli to má takový vliv na výztuž, nemá to smysl ani tak.. Děkuji za novinku :D

jancho ono vzhledem k tomu, že čas vyškrábnu jen o víkendech, tak to bude asi nejj varianta tak jako tak..

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13188
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

ms231: Troufnu si tvrdit, že výztuže jsou z takovýho materiálu, kterej neni ani kalitelnej, ani popustitelnej. Vezmi si, že kari sítě jsou taky svařovaný a nikdo to neřeší. Na druhou stranu, některý materiály pro výztuže jsou dokonce nesvařitelný.
Já si do základový desky kari sítě svařoval, ale když vidim, jak jednoduše to jde dneska drátkovat, tak jsem se měl na to vysr.. protože jsem si totálně spálil slabiny a vůbec kde co okolo, páč kraťasy a tričko. :lol:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1005
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ms231 »

Nejsem svarec, ale asi je jeste rozdil, jestli to svaris, ze to ohrejes jenom bodove, lokalne a zbytek prutu v prurezu je studeny, resp. se neohreje nad nejakou kritickou teplotu anebo to svaris pekne elektrodou, az je vsechno siroko daleko cerveny. A ze moc jinak dva pruty elektrodou svarit nejdou..
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 702
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Myslím, že takové věci se se berou v potaz až někde u mostů apod. Nějaký věnec na baráku apod. bych neřešil a udělal tím, co je po ruce a tak, abych na tom nenechal pazoury a nestrávil na tom mládí.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3653
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

AUM-49FD Controle module Faulty instalation
AUM-47FE- Amplifier Faulty configuration


D5T5 bohužel nereagují (ani Láďa Motl, ani ofiko "order" mailovka)
Hudba v autě hraje - všechny repráky vč. středového Surround, zesilovač asi normálně "zesiluje", ale stejně mi ty chyby v diagnostice vadí a rád bych to vyřešil. (Do své V70 jsem před asi 5 lety nechával namontovat Modrou řadu Repro včetně zesilovače pod sedadlem spolujezdce)

Má s tím někdo osobní zkušenost? respective, je nutné nějak poladit "firm-ware" vozidla a zpětně dohrát audio "plug-iny" nebo se jedná spíše o drobné závady "informativního charakteru", které nemají na funkci rostlináře žádný vliv?
Předem díky za názor
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3757
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Podobny chyby tam mam taky, vsechno hraje, neresil jsem, ale tkay me stvou :D
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13188
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

ms231 píše: včera, 12:10 Nejsem svarec, ale asi je jeste rozdil, jestli to svaris, ze to ohrejes jenom bodove, lokalne a zbytek prutu v prurezu je studeny, resp. se neohreje nad nejakou kritickou teplotu anebo to svaris pekne elektrodou, az je vsechno siroko daleko cerveny. A ze moc jinak dva pruty elektrodou svarit nejdou..
Nn, tepelně ovlivníš jen některé slitiny. Například litina, s tou si můžeš dělat co chceš, a stejně jí tepelně neovlivníš, maximálně oduhličíš a udělá to neplechu na povrchu. Samozřejmě pokud máš předepnutý konstrukce, nebo nějaký lepší oceli předepsaný projektantem, tak to je jiná, ale betonářská ocel, když jí normálně kupuješ v krámě jako roxor, nebo kari síť, tak je taková obyč věc, kterou ani nezakalíš, ani nepopustíš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1005
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ms231 »

Ok. Jako na venec je to asi jedno. Ja budu stejne navzdy vazat:) Krome nesvazatelnych veci, icko x roxor apod.

doplnuji se:
Tady pisi, ze zakalena je jen na povrchu (1.3, prvni bod) https://stavba.tzb-info.cz/beton-malty-omitky/18686-zpusoby-vyroby-betonarske-vyztuze-a-problematika-jejiho-svarovani-1-cast
Ale verim, ze vliv svaru muze byt minimalni. Tam kde si pred 80-ti lety vystacili s hladkym 6mm prutem, je dnes ve dvou patrech 16 a jeste kari site. Asi to nema cenu resit.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1968
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Nejsem stavař (elektro), ale myslím že ty výztuže (roxory) se primárně vařili při potřebě galvanického spojení (zemnící síť).

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: powl