Celkovou spotřebu vyhodnotím za 365 dní od přestavby.
Teď přes zimu je spotřeba vyšší, neboť (údajně) má LPG v zimě jiný poměr propan:butan, než je tomu v "letní variantě" a toto se projevuje lehce vyšší spotřebou. Nádrž tam je tuším 65 litrů, protože plní naplnění v servisu bylo 59,97 l. Já jsem ale nejvíc natankoval 61,82l. Přes zimu mám i větší spotřebu benzínu. Jednak proto, že se auto musí déle zahřívat, než přepne na LPG a jednak proto, že jsem pohodlnej a používám předehřev před jízdou a to si taky něco pápne.
Upřímně mi ale přijde, že na každé stanici natankuju jinak, než to začne "prdět" a tankování se strašně zpomalí. Nejvíc mi přijde, že natankuju na MOLce.
Každopádně dojezd pravidelně přes 600 km. Nejvíc mám najeto na nádrž 694 km. Když vezmu mojí tabulku tak mi tam průměr nájezdu vychází 435 km, ale né vždycky jedu úplně do prázdna a hlavně ze začátku jsem tankoval "preventivě" celkem brzo, protože on ten ukazatel (mám systém BRC) celkem klame - po ujetí cca 300 km už bliká poslední kontrolka = rezerva, ale pak se ještě dalších 300 km pohodlně ujede.
Takže jsem teď zvědav na spotřebu "letního plynu". Hlavně nám tu teď otevřeli nový úsek dálnice do Budějovic a tam se to sice hezky sviští, ale při 135 km/h je ta spotřeba taky trošku jinde.
O dalších poznatcích o LPG - pro mě poli neoraném budu samozřejmě informovat.
Pavel
Volvo XC40 T3 - představba na LPG
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Kaplice
- Vůz: Volvo XC40 T3, 120 kW, B3154T2
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14486
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Volvo XC40 T3 - představba na LPG
Ten ukazatel si něch přenastavit. Jde to bez problémů udělat tak, aby se ti rezerva rozblikala když budeš mít v nádrži třeba 10 litrů.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvky: 5723
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Volvo XC40 T3 - představba na LPG
Já jsem ten ukazatel zrušil úplně a nechal jen kontrolku zap, vyp.
Tankuju podle ujetých km, nebo když to dojde. Ovšem jen v místech s dojezdem do pěti km k čerpačce.
Ale ten dojezd přes 600 km na 60l je pěkný
Tankuju podle ujetých km, nebo když to dojde. Ovšem jen v místech s dojezdem do pěti km k čerpačce.
Ale ten dojezd přes 600 km na 60l je pěkný

-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Kaplice
- Vůz: Volvo XC40 T3, 120 kW, B3154T2
Volvo XC40 T3 - představba na LPG
Ahoj
hlásím se s daty rok od přestavby. Vozidlo jsem si vyzvedl 19/08/2024, včera 31/08/2025 jsem natankoval plnou benzínu i plynu a hodil vše do excelu.
Výsledky vypadají takto:
Nájezd - 43.583 km
Spotřeba plynu - 3894,91 l za 65.735,90 Kč vč. DPH
Spotřeba benzínu - 509,83l za 18.487,84 Kč vč. DPH
Průměrný nájezd na nádrž plynu 474,64 km a průměrné tankování 41,88 l LPG.
Spotřeba plynu - 8,94 l/100 km, tedy 1,51 Kč/km vč. DPH a 1,25 Kč/km bez DPH.
Spotřeba benzínu - 1,17 l/100 km, tedy 0,42 Kč/km vč. DPH a 0,35 Kč/km bez DPH.
Výsledný náklad obou paliv na 1 km = 1,93 Kč/km vč. DPH a 1,60 Kč/km bez DPH.
Za celou dobu se vyskytl jen 3x problém, kdy mi auto hodilo želvičku. 2x z toho po dalším startu želvička zmizela.
- První případ ukázala diagnostika jako nejistotu teploty chladící kapaliny + nějakou špatnou komunikaci jednotek.
- V druhém případě auto zaškytalo, objevila se želvička, pečené kuře - odtah do servisu. Druhý (prostřední válec) plný benzínu a ohořelý (spálený) vstřikovač -> výměna vstřikovače, uznala pojišťovna (Defend Insurance) v plné výši.
- Třetí případ i auto trošku škytlo a byl tam chybný zápal na 1 válci.
Po výměně vstřikovače mi ve Strakonicích nastavili volnoběžný provoz na benzín (aby se vstřiky "proplachovali") + nahráli jinou mapu ("aktualizaci") do ECU BRC, asi to bude žrát mírně víc benzínu, dám tomu dalších 40.000 km evidování
.
S pozdravem
Pavel
Přidáno za 27 minut 30 sekund:
Ještě k návratnosti:
Před přestavbou jsem měl dlouhodobou spotřebu (taky za cca 40.000 km) 7,6 l/100 km benzínu. Benzín beru jen MOL EVO100, průměr tankování po slevách z aplikace mám 36,56 Kč/l. Takto bych tedy za ujetí 43583 km/rok dal 121.097,688 Kč. Tyto samé kilometry mne s plynem + benzínem stály 84.223,73 Kč. Za první rok od přestavby jsem tedy uspořil 36.873,958 Kč, pokud nepočítám špatně. Do "plusu" se dostanu po ujetí 65 007,0 km od přestavby.
hlásím se s daty rok od přestavby. Vozidlo jsem si vyzvedl 19/08/2024, včera 31/08/2025 jsem natankoval plnou benzínu i plynu a hodil vše do excelu.
Výsledky vypadají takto:
Nájezd - 43.583 km
Spotřeba plynu - 3894,91 l za 65.735,90 Kč vč. DPH
Spotřeba benzínu - 509,83l za 18.487,84 Kč vč. DPH
Průměrný nájezd na nádrž plynu 474,64 km a průměrné tankování 41,88 l LPG.
Spotřeba plynu - 8,94 l/100 km, tedy 1,51 Kč/km vč. DPH a 1,25 Kč/km bez DPH.
Spotřeba benzínu - 1,17 l/100 km, tedy 0,42 Kč/km vč. DPH a 0,35 Kč/km bez DPH.
Výsledný náklad obou paliv na 1 km = 1,93 Kč/km vč. DPH a 1,60 Kč/km bez DPH.
Za celou dobu se vyskytl jen 3x problém, kdy mi auto hodilo želvičku. 2x z toho po dalším startu želvička zmizela.
- První případ ukázala diagnostika jako nejistotu teploty chladící kapaliny + nějakou špatnou komunikaci jednotek.
- V druhém případě auto zaškytalo, objevila se želvička, pečené kuře - odtah do servisu. Druhý (prostřední válec) plný benzínu a ohořelý (spálený) vstřikovač -> výměna vstřikovače, uznala pojišťovna (Defend Insurance) v plné výši.
- Třetí případ i auto trošku škytlo a byl tam chybný zápal na 1 válci.
Po výměně vstřikovače mi ve Strakonicích nastavili volnoběžný provoz na benzín (aby se vstřiky "proplachovali") + nahráli jinou mapu ("aktualizaci") do ECU BRC, asi to bude žrát mírně víc benzínu, dám tomu dalších 40.000 km evidování

S pozdravem
Pavel
Přidáno za 27 minut 30 sekund:
Ještě k návratnosti:
Před přestavbou jsem měl dlouhodobou spotřebu (taky za cca 40.000 km) 7,6 l/100 km benzínu. Benzín beru jen MOL EVO100, průměr tankování po slevách z aplikace mám 36,56 Kč/l. Takto bych tedy za ujetí 43583 km/rok dal 121.097,688 Kč. Tyto samé kilometry mne s plynem + benzínem stály 84.223,73 Kč. Za první rok od přestavby jsem tedy uspořil 36.873,958 Kč, pokud nepočítám špatně. Do "plusu" se dostanu po ujetí 65 007,0 km od přestavby.
-
Online
- Příspěvky: 5723
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Volvo XC40 T3 - představba na LPG


Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé