Při brždění klepe volant (jen někdy)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5843
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Při brždění klepe volant (jen někdy)
Věř, že od doby co to praktikuji, tak vše šlape jak má a jen liji naftu s ostřikovači.
-
Offline
- Příspěvky: 615
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Při brždění klepe volant (jen někdy)
Věřím. Já jen nedávám ty žvásty v rádiu (a čím blíže jsou volby, tím jsou žvástovatější) a u přehrávání z USB musím u každé písničky měnit hlasitost (náhodné přehrávání), což mě nebaví. Celkově mám raději ticho, takže si pak dříve všimnu každého klepnutí, cvakání, vrzání apod. a na tom je paradoxně xc70 mnohem, mnohem hůře, než moje o 10 let starší Audi, kde nic nevrzne, neskřípne, neťukne ani na kostkách, retardérech nebo na poli. Tam je jen slyšet chrochtání starého PD.
Na druhou stranu oproti volvu neumí bufíkovat a sedačky jsou v xc70 úplně z jiného vesmíru.
Na druhou stranu oproti volvu neumí bufíkovat a sedačky jsou v xc70 úplně z jiného vesmíru.

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 1839
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Při brždění klepe volant (jen někdy)
Úplně náhodou na mne vykouklo tohle téma
Já dělal dnes na předku tlumiče, kolem 140 km/h to někdy začne vibrovat do volantu, po ubrání plynu zmizí. Přiznám se, že jsem nečistil dosedací plochy (udělám), zapomněl jsem na to, ale mrkni na geometrii. Dost se to podceňuje, ale ty naše herky jak mají různě vůle, tak když ty kola jsou kolem rovnoběžnosti, umí se to rozkmitat. Dávám do sbíhava cca do 1/2 tolerance (nevím z hlavy 2-3 mm na obvodu kola) a ty kola jak se odtlačují, tak se to samovolně nerozvibruje. Když jsou rovnoběžné, není tam nic, co by tlumilo vibrace. Jo a není nutné jezdit hned na geo, stačí dát něco přes gumy, vzít metr a je to rychlé a levné ověření 


-
Offline
- Příspěvky: 615
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Při brždění klepe volant (jen někdy)
Na geometrii jsem byl, protože jsem měnil ramena.
Pokud jsou vibrace jen v tahu a bez plynu zmizí, bývá to většinou poloosa.

Pokud jsou vibrace jen v tahu a bez plynu zmizí, bývá to většinou poloosa.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 1839
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Při brždění klepe volant (jen někdy)
To je pravda. Konkrétně u mne by to ale myslím vibrovalo i při jiných rychlostech než až při 140. I frekvence vibrací odpovídá spíše nevyváženému kolu. Ono už před výměnou tlumičů to mělo rezervu ve vyvážení, a tipnul bych, že jsem to jen trošku umocnil, ale uvidíme 
-
Offline
- Příspěvky: 1839
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Při brždění klepe volant (jen někdy)
UPDATE: dnes kontrola geo, bylo to blízko rovnoběžnosti, dal jsem to o 1/4 otáčky tyčky do sbíhava, což je něco přes milimetr a problémy zmizely
Mezi 130-150 někdy to lehounce cítím (pneu), 170, úplný klid, do 130 taktéž. Příležitostně převážím pneu.

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé