PetrXC70

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

6,4 sem nikdy neměl. Tu diag mám, zkusím kouknout...

Přidáno za 12 minut 44 sekund:
Tak jediný co sem našel bylo nějaký PM filtr, tlak 3,3kpa. Nic jinýho nemůžu najít, žádny chyby nehlásí. O DPF nikde nic...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

Používám Car scanner Pro. Konkrétně u Volva jsem nemusel nic hledat, jen jsem nastavil správný typ komunikace a všechny potřebné "budíky" jsou předefinovány. Tlak DPF je myslím na druhé straně.

Tady náhled, hodnoty jsou jen DEMO!
Screenshot_2025-06-08-12-44-31-557_com.ovz.carscanner.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak to mam něco úplně jinýho.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

Je i aplikace přímo jen DPF, ale zatím jsem nepotřeboval. Ten Car scanner na to základní sledování defakto čehokoli v motoru stačí.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Mam tohle...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

Mám tu samou :-)
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Aha, a jak si nastavil tu komunikaci???
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

Nastavení - Profil připojení - "Volvo Platform 3 MY2008"

Jen mám dojem, že pro zobrazování dat z DPF je třeba placená verze (PRO). Kdysi jsem za to platil tuším 90 korun. Nevím, co to stojí dnes.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak zatim sme teda zjistili, že soot ukazuje 4,82g aale tlak při vypnutym motoru a zapnutym zapalování - 16

Kde je prosím senzor tlaku pro DPF?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

V DPF nejsem kovanej, ale ani za běhu motoru ani při jen zapnutém zapalování by tlak neměl být záporný (podtlak). Vadné čidlo, ucpaná hadička. Ve VIDĚ jsem dohledal, že senzor tlaku má adaptační hodnoty, které se po výměně čidla mají resetovat.
Nejprve bych zkusil z čidla odpojit hadičky. Pokud je senzor OK, mělo by v tu chvíli na nenastartovaném autě ukázat nulový tlak (nebo těsně kolem nuly). Pokud ano, je chyba v hadičkách. Pokud ne, bude vadný senzor. Bohužel ti neporadím, kde se ten senzor nachází, ale půjdeš-li po hadičkách (od DPF), měl by ses k němu dopídit.

Z VIDY nejsem schopný identifikovat umístění :oops:
IMG_20250608_144245.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

PetrXC70

Příspěvek od Urvanej »

To ale neni tlak, ale hmotnost. A pokud si představíš, že za běhu motoru, má filtr, kterej je uplně čistej, nějakou tlakovou ztrátu a ta se rovná 0g sazí. Jenže pokud ta tlaková ztráta, která je 0g, tam s vypnutým motorem není, tak potom ti vyjde hmotnost záporná, pokud to není nějak SW ošéfované, aby záporný hodnoty ukazovaly 0.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

Mám dojem, že těch -17, co Petr uvádí je opravdu tlak (hodnota ze senroru tlaku). Jednotka hPa je jednotka tlaku, nikoli hmotnosti. Tu jednotku Petr neuvedl.
Já problematice kolem DPF nerozumím, ale na nenastartovaným motoru by měl podle mě mít hodnotu atm. tlaku (který se odečítá) a proto nula.

Nevím, jak u konkrétního motoru, ale obecně euro 5 napříč automobilkami mívá jedno čidlo tlaku (za DPF) a z něho se vypočítává teoretická hmotnost sazí. Euro 6 mívá dvě čidla tlaku (jedno před a druhé za DPF) a hmotnost sazí se vypočítává z tzv. diferenčního tlaku - což je rozdíl mezi tlakem před a za DPF. Samozřejmě jsou i výjimky. A Petrův motor může být jednou z nich. Takže se nebudu hádat, kolik těch čidel má.

Jelikož si Petr stěžuje na vysokou spotřebu a čidlo mu ukazuje zápornou hodnotu a přitom hmotnost sazí kladnou, vůbec bych se nedivil, když by měl DPF totálně ucpaný. Podle info z čidla si řj stále myslí, že je filtr skoro prázdný (oněch 4.2g) a čert ví, jak dlouho se už neregenerovalo. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Moc se mi v tom nechce šťourat, kde je to čidlo? Mám ho objednat a vyměnit sám, nebo jet do servisu?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

PetrXC70

Příspěvek od passport5 »

Koukni za motor, na dvou tenkych trubkach je vetsinou vyvedene nahoru, tak do urovne hlavy motoru cca, ja ho mam na leve strane kdyz koukam do motoru
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Včera sem koukal, nic sem neviděl, ale mrknu znova. Kdyžtak odpojit a zkusit na startovat s diagnostikou?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

El. konektor bych nechal zapojený, ale hadičky z něj vytáhnout.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Tam nic nevidim... Vlevo je turbo a pak jen kryt, vrapo hromada hadiček, ale nevidim kam a do čeho vedou...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

Hele, teď jsem vlezl pod auto a já ho mám zespodu. Celkem dobře přístupný. Z DPF filtru vedou dvě kovové trubičky. Jedna je na začátku filtru, druhá vzadu. Běž po těch trubičkách a těsně nad nápravnicí uvidíš, jak přechází v gumové koncovky a ty jsou zapojené do toho snímače. Kousek nad unašečem kardanu
Foto je zpod auta:
IMG_20250609_145721.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

PetrXC70

Příspěvek od raolsa »

Prvně udělat kalibraci přes Vidu a pak řešit jestli je senzor špatný nebo ne.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

To je to vymazání adaptačních hodnot, co píšou udělat po výměně senzoru, nebo něco jiného?
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Už sem se objednal na zejtra do servisu, vidu nemám...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

PetrXC70

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak podle diag. zlobi prvni lambda. Prvni chyby hlaseny v Prosinci coz by odpovidalo ty zvyseny spotrebe.

V pondeli se vymeni + ten ventil klimy... Uz zas nevim jak se jmenuju...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

PetrXC70

Příspěvek od Majkl1 »

To máte:
rozvody, filtry, oleje, brzdy, ramena, silentbloky, lambda sondy, kapaliny, pneumatiky, tlumiče, čepy, vstřikovače, stěrače,... (parafráze na Na samotě u lesa :D )
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1521
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

PetrXC70

Příspěvek od f.e.e.t »

Petr by tu parafrázi měl mít v podpisu.🫣
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

JendaSL
Offline
Člen VK
Příspěvky: 124
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: je toho víc

PetrXC70

Příspěvek od JendaSL »

Tohle auto je švédská pomsta, ne švédská radost 😎
_________________
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé