šróby ojničných ložísk b5252FS

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od RadoKE »

zdar all, chystal som sa meniť piestne krúžky a skandix hlási že 1271900 sú nedostupné. Treba meniť aj ojnice a to už je silne nerentabilné. Poradí niekto čím by šlo tie šróby nahradiť ? Bola by veľká prasáreň použiť staré ? Na nete je k dispozícii sada od ARP na 20 ventilové motory, stojí hromadu prachov a asi pasovať nebude každopádne tie ARP nemajú ten divný tvar ako originál čo ma vedie k myšlienke použiť klasické prírubové šróby v pevnosti 12.9 ak bude sedieť hmotnosť. Pri hľadaní som narazil na podobné riešenie náhrady šróbov hlavy válcov, tuneri radi používajú namiesto volváckych 10.9 koncernové 12.9 ktoré stačí zakrátiť...
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Romulusw
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od Romulusw »

A co by jako mělo těm starejm šroubům bejt?

Pokud půjdou utáhnout na moment, tak šup tam s nima a jede se dál.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3307
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od Vapik »

Nevím jak je to u tohohle motoru, ale znám poměrně dost motoru u kterých když necháš ojniční šrouby, tak dotáhnout na moment jdou, ale velice rychle se roztrhnou. Jsou to teda motory z cca 200HP z litru a titanove šrouby, ale byl bych opatrný a zkusil zjistit jak to ten motor má. Záměnu za obyčejné šrouby, byť 12.9 bych neriskoval určitě, to už raději použit ty staré podruhé.

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od RadoKE »

Myslím a môžem sa fest mýliť že by v princípe mali byť tie šróby napoprvé pri dotiahnutí na moment a uhol natiahnuté v elastickom pásme a byť použiteľné aj napodruhé. Ak by to bolo z nejakého hovnokovu tak v záťaži by došlo pri napruženej šróbe k plastickej deformácii, šrób by sa predĺžil a časom povolil. Nie je to nejak extra výkonný motor. No ale aj vadis a všetci predajcovia píšu že použiť iba raz, tak hľadám názory a skúsenosti.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od RadoKE »

Raolsa: Netuším, neviem nájsť žiaden rozmer, ak sem do vlákna niekto zablúdi a mal by jeden použitý kus tak budem vďačný. Pomeriam odvážim a zistím či by pasoval. Tie moje šróby by mali byť M9x1.25, dĺžku neviem dopátrať.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od RadoKE »

Vadis mi vyhodil info že kompletná ojnica ktorú skandix dodáva ako náhradu za ojnicu z 850 (s šróbmi ktoré su už nedostupné) je montovaná aj vo všetkých b5254 motoroch s výrobným číslom 1059985 vyššie. Pri cene novej ojnice cez 200€ mi dáva zmysel pozerať po motore b5254 a buď na neho osadiť hlavu z b5252 alebo vybrať ojnice aj kľukou a ložiskami a osadiť do b5252. Kľuka má podľa Vadisu rovnaké číslo pre b5252 aj b5254. A šróby 9125471 ktoré sú na ojniciach v tých b5254 stoja do 10€...
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od RadoKE »

Youtube mi náhodne ponúkol video kde chlap na hydraulickom lise trhá ojnice a vyzerá že šróby toho udržia fakt dosť. https://www.youtube.com/watch?v=kt4-QvCqcq4
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od raolsa »

A k čemu je dobré testovat ojnice na tah, když jsou namáhané hlavně na tlak?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5793
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Protoze testuje ty srouby?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

šróby ojničných ložísk b5252FS

Příspěvek od RadoKE »

Riešenie od BMW pre prípad že by niekto dostal podobne šialený nápad urobiť generálku B5252 a potreboval nové šrúby. Sú o nejakých pár mm dlhšie, majú o niečo širší driek a sú o 1.2g ťažšie ako pôvodné ale podľa AI je +2.4g na ojnicu v tolerancii pre bežný motor. 11241713342
71PNkeZCFBL._SL1500_.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé