šróby ojničných ložísk b5252FS
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
šróby ojničných ložísk b5252FS
zdar all, chystal som sa meniť piestne krúžky a skandix hlási že 1271900 sú nedostupné. Treba meniť aj ojnice a to už je silne nerentabilné. Poradí niekto čím by šlo tie šróby nahradiť ? Bola by veľká prasáreň použiť staré ? Na nete je k dispozícii sada od ARP na 20 ventilové motory, stojí hromadu prachov a asi pasovať nebude každopádne tie ARP nemajú ten divný tvar ako originál čo ma vedie k myšlienke použiť klasické prírubové šróby v pevnosti 12.9 ak bude sedieť hmotnosť. Pri hľadaní som narazil na podobné riešenie náhrady šróbov hlavy válcov, tuneri radi používajú namiesto volváckych 10.9 koncernové 12.9 ktoré stačí zakrátiť...
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Online
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
šróby ojničných ložísk b5252FS
A co by jako mělo těm starejm šroubům bejt?
Pokud půjdou utáhnout na moment, tak šup tam s nima a jede se dál.
Pokud půjdou utáhnout na moment, tak šup tam s nima a jede se dál.
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
šróby ojničných ložísk b5252FS
Nevím jak je to u tohohle motoru, ale znám poměrně dost motoru u kterých když necháš ojniční šrouby, tak dotáhnout na moment jdou, ale velice rychle se roztrhnou. Jsou to teda motory z cca 200HP z litru a titanove šrouby, ale byl bych opatrný a zkusil zjistit jak to ten motor má. Záměnu za obyčejné šrouby, byť 12.9 bych neriskoval určitě, to už raději použit ty staré podruhé.
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
šróby ojničných ložísk b5252FS
Myslím a môžem sa fest mýliť že by v princípe mali byť tie šróby napoprvé pri dotiahnutí na moment a uhol natiahnuté v elastickom pásme a byť použiteľné aj napodruhé. Ak by to bolo z nejakého hovnokovu tak v záťaži by došlo pri napruženej šróbe k plastickej deformácii, šrób by sa predĺžil a časom povolil. Nie je to nejak extra výkonný motor. No ale aj vadis a všetci predajcovia píšu že použiť iba raz, tak hľadám názory a skúsenosti.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14250
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
šróby ojničných ložísk b5252FS
Nešly by použít turbo šrouby?
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/connecting-rod/connecting-rod-bolt/1037264/
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/connecting-rod/connecting-rod-bolt/1037264/
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
šróby ojničných ložísk b5252FS
Raolsa: Netuším, neviem nájsť žiaden rozmer, ak sem do vlákna niekto zablúdi a mal by jeden použitý kus tak budem vďačný. Pomeriam odvážim a zistím či by pasoval. Tie moje šróby by mali byť M9x1.25, dĺžku neviem dopátrať.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
šróby ojničných ložísk b5252FS
Vadis mi vyhodil info že kompletná ojnica ktorú skandix dodáva ako náhradu za ojnicu z 850 (s šróbmi ktoré su už nedostupné) je montovaná aj vo všetkých b5254 motoroch s výrobným číslom 1059985 vyššie. Pri cene novej ojnice cez 200€ mi dáva zmysel pozerať po motore b5254 a buď na neho osadiť hlavu z b5252 alebo vybrať ojnice aj kľukou a ložiskami a osadiť do b5252. Kľuka má podľa Vadisu rovnaké číslo pre b5252 aj b5254. A šróby 9125471 ktoré sú na ojniciach v tých b5254 stoja do 10€...
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
šróby ojničných ložísk b5252FS
Youtube mi náhodne ponúkol video kde chlap na hydraulickom lise trhá ojnice a vyzerá že šróby toho udržia fakt dosť. https://www.youtube.com/watch?v=kt4-QvCqcq4
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14250
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
šróby ojničných ložísk b5252FS
A k čemu je dobré testovat ojnice na tah, když jsou namáhané hlavně na tlak?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
šróby ojničných ložísk b5252FS
Protoze testuje ty srouby?
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
šróby ojničných ložísk b5252FS
Riešenie od BMW pre prípad že by niekto dostal podobne šialený nápad urobiť generálku B5252 a potreboval nové šrúby. Sú o nejakých pár mm dlhšie, majú o niečo širší driek a sú o 1.2g ťažšie ako pôvodné ale podľa AI je +2.4g na ojnicu v tolerancii pre bežný motor. 11241713342
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé