Ahoj všem... S těžkým srdcem prodám svoje děťátko (byla doba, kdy jsem jí měl radši jak ty skutečný děti

Koupil jsem jí 23.10.2013. Pak jsme sháněli velké množství infa k autu (vlastně v každým státě co šlo), v TP byl bordel jak rozsypanej čaj. No trvalo to půl roku a auto jsem mohl dát na vysněný značky až v dubnu 2014. Takže v TP už bordel není, vše je jak má být. Nakonec mi potvrzení dopsal i Robert Daehne (zastoupení Volvo Průhonice). Je to nejvzácnější a nevyskytovaná verze B204GT ofiko bez katu, tudíž dvoulitr 16V na turbu o výkonu 147kW. Výskyt se oficiálně dohledat nedá, zkoušel jsem všechno možné. Nakonec jsme se shodli, že bylo vyrobeno okolo 200 kusů, ve Švédsku absolutně netuší, ani papírový archiv nevyplivl nic kloudného. Něco šlo do Itálie, něco do Portugalska, Francie... Do Švédska si to nepustili kvuli emisím. Vyrobená byla tudíž v Belgii v Gentu. Prostě v 90kách a na konci výroby v tom byl hokej.
Vyrobená 7.3. 1990 Nájezd momentálně 371820km a budou to poctivky. Auto bylo původem z Itálie po prvním majiteli, pak dva v CZ asi 12 let a u mě je 11 let. Za tu dobu jezdila jen velmi vyjímečně, srazy a občas dovolená, vždy parkovaná v teplé garáži pod plachtou. V zimě nikdy nejela, to jsem si zakázal. Zní to až neuvěřitelně, ale za ty roky jsem s ní najel 4500km. Plní Euro 1, ale EKO výpalné placeno není, tudíž 5tis. (zjištěno podle normy na odboru dopravy) Původní majitel i já jsme vedli seznam oprav, bohužel vše nezálohované a počítač, kde jsem všechno měl odešel do věčných lovišť a nevím, zda to půjde nějak zachránit. Takže výčet oprav atd bude jen co si pamatuju z hlavy, ale vzhledem k nájezdu u mě je to podle najetých km asi jedno. Trochu papala olej, takže výměna ventilových vodítek, přetěsnění. Olej diffu a převodovce dělal ještě předchozí majitel. Pak se mi ale převodovka M46 odporoučela do papá, umřela na dvojku. Takže výměna za jiný kus. Při té příležitosti samozřejmě oleje opět všude. Mám pár faktur, ale většina se dělala na dobrý slovo. V péči byla za tu dobu u schopných Volvo guru včetně Máry, Ládi, Adama atd... to auto zná dost lidí a můžou referovat. Dělalo se toho dost, ale nemůžu si pamatovat všechno, každý detail a co jsem udělal já, radši ani nepočítám. Výměna předních sedaček třeba atd.
EDIT: seznam oprav jsem našel, bohužel zachráněna jen část. Například komplet rozvody dělané v 362tis...
Ono toho víc řekne možná moje galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=44691&start=100
Teď k závadám. Vzhledem k tomu, že po koupi novýho baráku a věnování se další rekonstrukci jsem na ní neměl vůbec čas, zůstalo pár hovadin. Prostě mi dává najevo, že se jí nevěnuju asi jako uražený děcko. Minulý rok jsem si při sraze veteránů všiml, že se lehce propadá pedál brzdy. brzdí, ale není to ono, možno nějaká podtlakovka. Pravé zadní světlo má nějaký špatný kontakt na brzdové světlo či co. Jednou svítí, jednou ne a rozsvítí se kontrolka na palubce, že je žárovka KO. Na kapotu mi při mé blbosti padla trubka od lešení a je v rohu důlek, pod LZ světlem je také, ale tak už jsem jí koupil. Palubka klasika jako u všech sedmiček prasklá. Výfuk je za vlnovcem prasklý, opravováno na rychlo opravnou sadou před jízdou kamaráda ženicha, kterého jsem vezl na svojí popravu. Už ale zase fučí, chce to svařit. Byl v plánu OBX, neuskutečnil jsem. Při prvním startu po zimě mi přišlo, že cvaká někde na ventilech. Před zazimováním takhle nezněla. Nejel jsem s ní, pouze vyndal a umyl, takže zatím netuším, ale vršek motoru byl dělaný a najel jsem od té doby nula nula nic. Prý to chce zase rozjezdit a ne jen vyndat ven a zase schovat. Technická je propadlá od 2018, vůbec jsem neřešil při svém nájezdu a že jezdila jen srazy a vyjímečně, ale při našich zákonech už s ní po ose jezdit nechci. Radši s vážným zájemcem lehce upravím cenu, ale musí se počítat s tím, že se musí pár věcí dodělat. Ovšem tyhle detaily pochopí jen člověk, co ví, že kupuje B204GT v 740 z roku 1990.
Abych nebyl jen negativní. K autu přidám hromadu dílů, co jsem za ty roky nastřádal. Spoustu toho je ještě zabalené a v krabičkách, dnes již nesehnatelé a v originálu vůbec ne. Mám písty, kroužky, kardan, chladiče, altík, spoustu dalšího a v neposlední řadě nějaký ty plastíky. Mám i druhý oslí koule (turbo maska). Fotit třeba rámeček na rádio zabalený v originál obalu nebudu. Je toho dost. Přidám i servisní příručku Haynes i s překladem a nějaké dobové dokumenty. Výbava asi tak, že jim na konci výroby škublo v palici a dali do ní všechno co měli: všechna okna v elektrice, zrcátka a šíbr též, vyhřívané sedačky, klima, mikro výhřev zadního okna, k tomu roletka, volant GENUA atd. To se musí celý vidět. Koroze prakticky žádná, na místech kde sedmy trpí je absolutně zdravá, i Láďa říkal, že takovej spodek na krabici ještě neviděl. Najdou se místečka (třeba vnitřní rohy na dveřích), ale nic zásadního. Chtěl jsem jí zespodu ošetřit, ale zakryl bych tím vše viditelné, lepší vidět v původním stavu.
A teď to důležité a to je cena: 195.000,- Kč Samozřejmě, pokud přijede někdo, kdo ví (což u B204GT očekávám), dá se hovořit o všem. Od původního inzerát slevuji na 180.000,- Kč
Aby se předešlo zbytečné debatě, EKO výpalné se platit musí ve výši 5tis. Dle potvrzení plní Euro 1, info zjištěné přímo na úřadu.
Kontakt na mě: 7372525pětdevět, mejl pedrozo1@seznam.cz
Vše nejlépe po telefonu.
Takže Volvu zdar s pozdravem Petr