Od koupě auta jsem si párkrát všiml, že při rozjezdu do kopce na štěrku mi krátce prohrábnou přední kola, což mi žádné 4x4 nikdy neudělalo (při běžném klidném rozjezdu). Dnes jsem to dal zadkem na nájezdy, dal zpátečku (mám manuál) a vypnul motor. Když jsem vzal za kardan, tak sice ztuha, ale šlo s ním jednou rukou otáčet. To by asi jít nemělo, že? Je v háji úhlovka? Pokud ano, tak neměly by se ozývat nějaké pazvuky jak by prokluzoval omletý tisícihran (což předpokládám bude)?
Jinak nikdy žádné rány, hučení, pazvuky, nic, diagnostika čistá. Nechat si auto dovézt ze Švédska někým jiným asi nebyl ten nejlepší nápad. A to mi tvrdili, že awd prý funguje.
Takže potvrzeno. Předek jsem hodil na špalky a zkusil se jakoby opatrně rozjíždět. Předek se točil, zadek nic. Minimálně úhlovka je KO.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
To jsem ještě ani nenašetřil na nové pneu.
Psal jsem p. Patočkovi a vezmu od něj repasovanou. Teď jen odjíždí na dovolenou, tak až potom. Ještě, že haldex jezdí i bez pohonu zadních. To moje ostatní auta neumí (torsen)
Co obnáší výměna? Dá se to doma? Předpokládám kardan dolů, objímka ložiska pravé poloosy, držák převodovky, poloosu z náboje a pak už jen šrouby příruby od úhlovky a je to dole i s poloosou? Nebo je tam něco dalšího? Nějaké speciální přípravky nebo jiná překvapení?
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Nevím jestli u tvé varianty nemusí dolů i výměník olej-voda.
No a někdy (skoro vždycky) taky nejde dolů vojetý tisícihran z převodovky a to je pak voser to dostávat ven. Kilové reverzní kladivo a autogen jsou pak tvoji nejlepší kámoši.
Jo a ta cenovka byla s použitím repasované úhlovky od Patočky. K ceně úhlovky si taky musíš připočíst nějaké ty simerinky, olej a hlavně mezikus úhlovky, který stojí asi 6 kKč.
PetrXC70 píše: 20 kvě 2025 17:43
Já platil 28tis, protože se rovnou dělal haldex...
Přečti si to ještě jednou.
Přidáno za 1 minuta 10 sekund:
Majkl1 píše: 20 kvě 2025 13:32
Od koupě auta jsem si párkrát všiml, že při rozjezdu do kopce na štěrku mi krátce prohrábnou přední kola, což mi žádné 4x4 nikdy neudělalo (při běžném klidném rozjezdu). Dnes jsem to dal zadkem na nájezdy, dal zpátečku (mám manuál) a vypnul motor. Když jsem vzal za kardan, tak sice ztuha, ale šlo s ním jednou rukou otáčet. To by asi jít nemělo, že? Je v háji úhlovka? Pokud ano, tak neměly by se ozývat nějaké pazvuky jak by prokluzoval omletý tisícihran (což předpokládám bude)?
Jinak nikdy žádné rány, hučení, pazvuky, nic, diagnostika čistá. Nechat si auto dovézt ze Švédska někým jiným asi nebyl ten nejlepší nápad. A to mi tvrdili, že awd prý funguje.
Takže potvrzeno. Předek jsem hodil na špalky a zkusil se jakoby opatrně rozjíždět. Předek se točil, zadek nic. Minimálně úhlovka je KO.
Tak předběžná cena úhlovky včetně oleje, gufer a spojovacího kusu je cca 22 tisíc. K tomu ještě práce. Kudla, to to pěkně začíná.
Doufám, že po zprovoznění úhlovky se zjistí vadný haldex a jako bonus vadný kardan.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Mě by zajímala statistika životnosti těch uhlovek. Jako že podle mě ta nafta dává prostě větší krouťák a k tomu manuál prostě to tam můžeš poslat. Ja se uhlovky docela děsím na druhou stranu benzín a hydroměnič dost vyhlazuje, žekže bych musel udělat opravdu prasečinu abych poslal velký krouťák. Nebo se pletu ?
U mě to může být i polestarem, který tam je skoro od novoty auta. Upravuje i práci haldexu. Je aktivní po delší čas oproti sérii.
Byl jsem dnes ve vedlejší vesnici u mechanika (partner D5T5) a říkal, že úhlovky mění, jak na běžícím pásu. Vypadal, že se živí skoro jenom tím
A to jsem si říkal, že když jezdím klidně, že se mě nějaká úhlovka netýká.
Majkl1 píše: 22 kvě 2025 16:46
U mě to může být i polestarem, který tam je skoro od novoty auta. Upravuje i práci haldexu. Je aktivní po delší čas oproti sérii.
Byl jsem dnes ve vedlejší vesnici u mechanika (partner D5T5) a říkal, že úhlovky mění, jak na běžícím pásu. Vypadal, že se živí skoro jenom tím
A to jsem si říkal, že když jezdím klidně, že se mě nějaká úhlovka netýká.