XC90 2010 - těžké řízení

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 648
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Schumi_01 »

Ahoj.

Měnili jsme servo čerpadlo, původní odešlo, dávalo se nové Meyle.
Ale řízení jde dost ztuha, mám v okolí i jiné XC90 na porovnání a je to markantní.

Zjistili jsme, že všechny druhovýroby dávají tlak 110 barů a originál by měl dávat 120.
Na autě mám 255/50 R19.

Otázka zní... Je znát ten nižší tlak tak, že by při takhle širokých pneu nestačil?
Znát je to samozřejmě nejvíc na místě, úplně nejvíc hned po startu. Ale je to veliký rozdíl i při jízdě.
Což vede k další otázce... Nemůže to být spíš řízením? Ventilem v něm? Nebo něco ucpaného?
Když jsme ho měnili, tak jsme systém i propláchli. Řízení neteče, hladina drží, kapalina pořád čistá.

Tak teď raďte :-)

Zkusit originál čerpadlo (starší) a nebo udělat repas řízení?

Díky!
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Urvanej »

Hele ty širší a nižší gumy udělají hodně. Kdysi jsem ty 19 na XC90 zkusil a přišlo mi to taky hodně znát, že se to posilovači nelíbí a je volant tužší. Otázka je, jestli jsi schopen to porovnat se stavem, než se původní pokazilo. Skoro 10% tlaku taky neni uplně zanedbatelný.
Závadu v řízení bys ale podle mě vyloučil se zvedlými koly, kdy bude odpor minimální a tudíž chyba v řízení nebude.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 648
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Schumi_01 »

No vsadím boty, že takhle těžké nebylo než odešlo původní čerpadlo.
Otázka ale, jestli ho i tak nezpůsobilo třeba řízení které ho utrápilo větším odporem.

Napadlo mě ještě půjčit si sadu 18" ale šířka 235 místo 255 mi zas až tak velký rozdíl aby to tak zásadně pomohlo nepřijde.

A když zvednu předek co poznám... Když ho odlehčím. To musí pomoct tak jako tak a půjde lehce. A nebudu stejně vědět čím to je, Ne?

Neumí VIDA dávat nějaké hodnoty co by pomohly?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A co jsi dal za olej? Pokud Ravenol SSF, tak to je blbě, pro P2 je moc řídky.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Urvanej »

Mam ho v XC90 a uplně v klidu funguje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Vapik »

Docela jsem s řízením natrápil. Originální čerpadlo s rav. Ssf fungovalo perfektně, nicméně odešlo do věčných lovišť a tak jsem koupil aftermarket a tímto začalo. S ssf velký špatný, tak jsem zkusil červenou dle specifikace p2 a mnohem lepší nicméně pořád horší než originál čerpadlo s ssf. Tak jsem začal bádat a přišel jsem na těch 10baru rozdíl a mám jasno. Je to proste tím. Od té doby se pořad chystám na repas původního čerpadla s tím, že ho pak přeměřím na stolici a vrátím zpět. Nic méně u mě platí to o kovářově kobyle. Jinak o těchto problémech jsem tady už cca před rokem psal.

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 648
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Schumi_01 »

Dával se Ravenol.
Potom jsem zkusil samodomo červenou. Ale rozdíl žádný.

Asi tedy zkusím výměnu za starší originál a uvidíme.
Je to nejlevnější způsob jak na to přijít.
Mně to taky dává největší smysl taky na ten tlak.
Repas řízení případně až potom.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4573
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od jancho »

Jakub Svoboda píše: 16 kvě 2025 14:34 A co jsi dal za olej? Pokud Ravenol SSF, tak to je blbě, pro P2 je moc řídky.
Kubo, však jsme ho spolu dávali i do mé předešlé XC70 P2.

Přidáno za 1 minuta 29 sekund:
Vapik píše: 16 kvě 2025 14:55 Docela jsem s řízením natrápil. Originální čerpadlo s rav. Ssf fungovalo perfektně, nicméně odešlo do věčných lovišť a tak jsem koupil aftermarket a tímto začalo. S ssf velký špatný, tak jsem zkusil červenou dle specifikace p2 a mnohem lepší nicméně pořád horší než originál čerpadlo s ssf. Tak jsem začal bádat a přišel jsem na těch 10baru rozdíl a mám jasno. Je to proste tím. Od té doby se pořad chystám na repas původního čerpadla s tím, že ho pak přeměřím na stolici a vrátím zpět. Nic méně u mě platí to o kovářově kobyle. Jinak o těchto problémech jsem tady už cca před rokem psal.
Jojo, pamatuji si :good:
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale jak píše Vapík, s origo čerpadlem ANO, neorigo NE.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4573
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od jancho »

Ok :good:
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 648
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Schumi_01 »

Tak pánové,

je tam starší originální čerpadlo. S červenou převodovou kapalinou.
Na první dobrou hned po výměně jasně rozpoznatelné zlepšení i na místě. Jízda jedna báseň.
Teď po týdnu a 500 km už to zase tuhne. Na místě hlavně. Nejvíc ráno po nastartování a odjíždění / vyparkování, v podstatě téměř jako bez posilovače. Po rozjetí a dalších zakrouceních lepší.
Jízda je taky řekl bych taky zpátky zase tužší, ale přirozenější než s Meyle. Během dne pak i parkování lepší než extrém ráno.

Tak už nevím. Leda, že by byl unavený i ten originál starší.
Kapalina drží. Co jsme předtím vylili nevypadalo ani nijak špatně.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Romulusw »

Po takových potížích bych nějak zařadil do tlakové hadice tlakoměr, aby se dalo sledovat, co se tam vlastně děje.

Jinak je to opravdu věštění z logru.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

To už se dělalo s Meyle čerpadlem a krom nižšího tlaku (Meyle je 110 bar, origo 120 bar) nic divného nebylo.
IMG20240624120908.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Romulusw »

Aha, ale rozdíl 10 atmosfér se mi nezdá tak velký, aby to bylo tak výrazně poznat.

Ta pumpa má v sobě regulátor? Měla by mít. Určitě by se do něj mělo dát vlézt a nějak poštelovat.

Nevím jak to má tahle, ale bývá tam takové přepouštěcí šoupátko pod pružinou a to začne přepouštět do přepadu podle regulačního tlaku.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

Neměl jsem pumpu rozdělanou, ale zvenku nic štelovacího není.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Majkl1 »

Nic se tam neštěluje. Je tam jen pojistný tlakový ventil. Když u nějakého auta kvičí řízení v krajní poloze, je to zvuk tohoto ventilu. Pokud by se v něm pod dosedací plochu nalepil bordel, pak by v celém systému byl nižší tlak, protože by část průtoku přepouštěl zpět do nádobky.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Romulusw »

Jj, to já vím, že se tam "normálně" nic nešteluje, ale to neznamená, že to nejde.

Přidá se tvrdší pružina, nebo nějaká podložka a hned je tam větší tlak. Otázka je, zda zuby v pumpě už nemají takové opotřebení, nebo že je tam moc řídký olej, že to ani vyšší tlak nedá.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Majkl1 »

Nevím to jistě, zda i u volva, ale v pumpě žádné zuby nejsou. Mělo by být lopatkové. Jejich opotřebení není dáno tlakem, ale spíše čistotou oleje. (tření lopatek o stěnu je dáno odstředivou silou - otáčky by zůstaly stejné, tudíž i odstředivá síla a tedy i tření)
Pracovní tlak by se změnou přítlačné síly na jehlu ventilu zvýšil jen v případě krajních poloh volantu, kdy olej teče jinou cestou. Jinak by podle mě zůstal stejný. Hustší olej by tlak možná zvýšil, ale zda by se zvedla i účinnost posilovače si nejsem jist, protože by bylo zase naopak zvýšené tření v celém systému (ztráty mechanické i tepelné).
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Romulusw »

No, už se tím delší dobu nezabývám, takže mi ušlo, že vývoj postoupil kupředu a zřejmě se používají lamelové pumpy a možná že i ty regulátory tlaku postoupily.
Asi je tam toto
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

Já to snad půjdu rozšroubovat. Starých pump tady mám hromadu. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Majkl1 »

Všechna auta, co jsem kdy měl, měla lopatkové pumpy. Myslím si, že je to mimo jiné kvůli provoznímu hluku (střih kapaliny). Zubová(šneková) jsou velmi hlučná (až na ta se speciálním šikmým šnekovým ozubením). Také to může být otáčkami. Lopatková snesou jiné točky. A v neposlední řadě - není potřeba žádný extrémní tlak. Šnekové jsou primárně určeny na vyšší tlaky.

Pumpa nemá regulační ventil (tedy ventil, co udržuje soustavu ve stejném tlaku při různém průtoku), nýbrž pojistný tlakový ventil, který chrání před poškozením soustavu v případě, že se někde něco ucpe/rozbije a nebo je volant v krajní poloze a přebytečný tlak mohl jít baypasem z pumpy zpět do nádobky.

Lopatkové mají výhodu i v tom, že i když se lopatky provozem "ošoupou" (zkrátí), tak se vůle vymezí odstředivou silou. Ty destičky se prostě vždy vysunou až k obalu. Mají delší životnost při zachování provozního tlaku.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

Tak jo, rozebral jsem jedno z P3, ale bude to stejné i u P2.

Tady je komplet celé rozebrané čerpadlo.
komplet.jpg
Tady detail lamel, jednu jsem povystrčil a v horní části je vidět ten přetlakový ventil.
Lamely.jpg
Zde jsem vystrkal lamely k okrajům těla, aby bylo jasné jak to funguje.
vystrčené lamely.jpg
No a tady je vidět na co ty čerpadla umírají - vydřené víko, takže lamely už netěsní v horní a spodní části a tlak se tudy ztrácí. Lamely se sice natlačí k okraji, ale tlak zmizí přes to poškození.
vydřené víko.jpg
Zajímalo by mě, co na tom repasují, jestli vymění komplet vnitřek, nebo to jenom nějak zabrousí a zase složí s novými těsněními.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Romulusw »

Díky za názorné obrázky :good:

Podle těch kanálků to vypadá, že lamely nevylézají pouze odstředivou silou, ale že je vytlačuje tlak oleje a i přítlak nebude nic moc, když to uteče tím vydřením.

Takhle jsou dělané i vývěvy, ale ty mají, tedy co jsem viděl, jen dvě lamely a když moc netáhnou, tak to tam je taky vydřené. A ty tedy běží odstředivou silou.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Majkl1 »

Tomu říkám chuť přijít na kloub tomu, jak co funguje :thumbup:
Taková jedna rozborka dá více než rok v knihách nebo ve škole.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

V práci rozebírám spoustu věcí a zjišťuju jak vlastně fungují a co na nich nefunguje každý den. :D
Akorát, že ty věci jsou 10x složitější než nějaké čerpadlo. :oops:
Takže tohle byla jen taková třešnička na dortu. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé