Ztráta motorového oleje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Ztráta motorového oleje
Zajímavé by bylo vidět kolik procent motorů interval 30k poškodí. Pokud jsem mechanik opravující poškozené motory, pak logicky mám pocit že tento interval zničil 100% motorů, protože se ke mě dostanou jen ty zničené. Ve skutečnosti to může být 1 z 100 nebo 1 z 10 000? Možná ty poškozené motory s intervalem oleje ani nesouvisí a poškodí se i ty se zkráceným? Kdo ví? Interval 30k neobhajuji. Sám jsem nervózní z toho, že jsem koupil auto se 140k a plným servisem v autorizáku, kde se olej měnil cca každých 10 měsíců po 30kkm. Zatím jsem ujel 4000km a na displeji nezmizela ani čárka oleje. Také jsem po 140k byl první kdo vyměnil ojel v převodovce, protože výměna předepsaná není. Nemůžu ale uvěřit tomu, že by i takto renomovaný výrobce luxusních aut předepisoval servis, který by je ničil.
-
Online
- Příspěvky: 2180
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Ztráta motorového oleje
Ono taky není 30k jako 30k, něco jiného je když se to naskáče po městě, palba na dálnici nebo klidná okresková jízda...
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
Ztráta motorového oleje
súhlasím s peter cz. Vždy keď vidím príspevok o spotrebe oleja u VEA, tak sa pýtam na pôvod vozidla. Preto to potvrdzuje aj môj dohad, že rozumné používanie tohto motoru na území krajín s max. 130 km/h nespôsobuje spotrebu oleja.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Ztráta motorového oleje
U ojetiny je to čistá spekulace, jak se k tomu předchozí majitel choval.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Ztráta motorového oleje
Ono taky neni skákání po městě jako skákání po městě... někdo do toho dřepne a vyletí z každých světel aby byl na tech dalších bezpečně první. Tam ho ti, co v klidu s tim studenym autem a vofafrnou haxnou na plynu dojedou...
Z bejvalý práce jsme měli po výjezdu z areálu kilometr dlouhej táhlej kopec nahoru a blbej výjezd na hlavní. Většina lidí prostě vystřelí a haxna na podlahu, aby tam co nejdřív měli to kilo, kterym ten kopec prostě vyjedou. Já si dycky počkal, až bude volno a v klidu jsem ten kopec celej pomalu zrychloval, a až nahoře jsem měl to kilo. Opět, oboje je okreska, ale pokaždý jinak zajetá.
Tím jsem chtěl potvrdit slova Hajnýho a ještě přidat, že to je o štěstí. Můžeš se rozkrájet a stejně se ti to bude sypat od novoty a nebo můžeš bejt prase a auto najezdí půl míče bez problémů. Mi přijde, že nejdůležitější je, se před nákupem ojetiny řádně pomodlit a bohům věnovat nějaký obětiny
Z bejvalý práce jsme měli po výjezdu z areálu kilometr dlouhej táhlej kopec nahoru a blbej výjezd na hlavní. Většina lidí prostě vystřelí a haxna na podlahu, aby tam co nejdřív měli to kilo, kterym ten kopec prostě vyjedou. Já si dycky počkal, až bude volno a v klidu jsem ten kopec celej pomalu zrychloval, a až nahoře jsem měl to kilo. Opět, oboje je okreska, ale pokaždý jinak zajetá.
Tím jsem chtěl potvrdit slova Hajnýho a ještě přidat, že to je o štěstí. Můžeš se rozkrájet a stejně se ti to bude sypat od novoty a nebo můžeš bejt prase a auto najezdí půl míče bez problémů. Mi přijde, že nejdůležitější je, se před nákupem ojetiny řádně pomodlit a bohům věnovat nějaký obětiny

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 96
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
- Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar
Ztráta motorového oleje


Naposledy upravil(a) dusan.pazicky dne 22 pro 2023 17:05, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Ztráta motorového oleje
Údajně fungují panny

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: V40 D5204T6
Ztráta motorového oleje
Co to bylo za ročník, prosím?Thor123 píše: 19 pro 2023 11:22 Na spotřebu oleje trpí všechny VEA motory, jak diesly tak benziny, jednoturba i biturba bez rozdílu.
Třeba na naší bývalé V40 D2 2.0 VEA 88kw byl měněný motor z důvodu spotřeby oleje ještě v záruce.

-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Ztráta motorového oleje
Když jsem viděl zkušenosti z nových kodiaků a jiných škodovek, kde je v normě spotřeba asi třičtvrtě litru oleje na 1000km a lidé běžně na 15k km dolévají třeba 5l oleje, tak jsme na tom ještě dobře. Oproti trabantu už chybí jen nařídit dolévat olovnaté aditivum.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Ztráta motorového oleje
Jediný motor čo má opodstatnenú spotrebu oleja je dvojtakt.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Ztráta motorového oleje
Tak jako design kroužků by bez spotřeby oleje nefungoval, nicméně někdo má to "štěstí" že se mu spotřeba vyrovnává naftou a tak má pocit, že mu to nic nežere. 
Turbo taky musí ke správné funkci trochu flusat.
Rozhodně se ale bavím o řádově decce až pěti mezi výměnama (15tkm), cokoliv nad to je za mě konstrukční chyba či závada a naprostý souhlas s tvrzením výše.
Však některé moderní dvoutaktní oleje umí mazat i 1/100, což je cca ten 3/4 litr na 1000km

Turbo taky musí ke správné funkci trochu flusat.
Rozhodně se ale bavím o řádově decce až pěti mezi výměnama (15tkm), cokoliv nad to je za mě konstrukční chyba či závada a naprostý souhlas s tvrzením výše.
Však některé moderní dvoutaktní oleje umí mazat i 1/100, což je cca ten 3/4 litr na 1000km

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 2180
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Ztráta motorového oleje
Jo já pořád říkám že se můj woke motor identifikuje jako dvoutakt, s tím litrem až pěti mezi výměnama. Ale tak když mu chutná 

-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Ztráta motorového oleje
Tak to je asi dobře, když jde motor s dobou a je moderní 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé