Ztráta motorového oleje

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od tomsi »

Zajímavé by bylo vidět kolik procent motorů interval 30k poškodí. Pokud jsem mechanik opravující poškozené motory, pak logicky mám pocit že tento interval zničil 100% motorů, protože se ke mě dostanou jen ty zničené. Ve skutečnosti to může být 1 z 100 nebo 1 z 10 000? Možná ty poškozené motory s intervalem oleje ani nesouvisí a poškodí se i ty se zkráceným? Kdo ví? Interval 30k neobhajuji. Sám jsem nervózní z toho, že jsem koupil auto se 140k a plným servisem v autorizáku, kde se olej měnil cca každých 10 měsíců po 30kkm. Zatím jsem ujel 4000km a na displeji nezmizela ani čárka oleje. Také jsem po 140k byl první kdo vyměnil ojel v převodovce, protože výměna předepsaná není. Nemůžu ale uvěřit tomu, že by i takto renomovaný výrobce luxusních aut předepisoval servis, který by je ničil.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od peter cz »

Ono taky není 30k jako 30k, něco jiného je když se to naskáče po městě, palba na dálnici nebo klidná okresková jízda...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od lkopcansky »

súhlasím s peter cz. Vždy keď vidím príspevok o spotrebe oleja u VEA, tak sa pýtam na pôvod vozidla. Preto to potvrdzuje aj môj dohad, že rozumné používanie tohto motoru na území krajín s max. 130 km/h nespôsobuje spotrebu oleja.
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od hajnej »

U ojetiny je to čistá spekulace, jak se k tomu předchozí majitel choval.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od Urvanej »

Ono taky neni skákání po městě jako skákání po městě... někdo do toho dřepne a vyletí z každých světel aby byl na tech dalších bezpečně první. Tam ho ti, co v klidu s tim studenym autem a vofafrnou haxnou na plynu dojedou...
Z bejvalý práce jsme měli po výjezdu z areálu kilometr dlouhej táhlej kopec nahoru a blbej výjezd na hlavní. Většina lidí prostě vystřelí a haxna na podlahu, aby tam co nejdřív měli to kilo, kterym ten kopec prostě vyjedou. Já si dycky počkal, až bude volno a v klidu jsem ten kopec celej pomalu zrychloval, a až nahoře jsem měl to kilo. Opět, oboje je okreska, ale pokaždý jinak zajetá.
Tím jsem chtěl potvrdit slova Hajnýho a ještě přidat, že to je o štěstí. Můžeš se rozkrájet a stejně se ti to bude sypat od novoty a nebo můžeš bejt prase a auto najezdí půl míče bez problémů. Mi přijde, že nejdůležitější je, se před nákupem ojetiny řádně pomodlit a bohům věnovat nějaký obětiny :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dusan.pazicky
Offline
Příspěvky: 96
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od dusan.pazicky »

:evil: ja mel kliku na auto i majitele.... zdany olej neubyva a musim klep klep, ze jsem na zadnem aute co jsem mel tohle nemusel resit :Yahoo!: aktualne 209xxx a mezi servisem po 15 tis zadny olej neni treba dolevat. A ani diky tomu, ze nemam adblue, olej pri vymene neni citit naftou z toho jak by byl redeny/doplneny diky regeneracim dpf
Naposledy upravil(a) dusan.pazicky dne 22 pro 2023 17:05, celkem upraveno 2 x.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše: 21 pro 2023 14:36 pomodlit a bohům věnovat nějaký obětiny :-D
Údajně fungují panny :ryba:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Pilot
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: V40 D5204T6

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od Pilot »

Thor123 píše: 19 pro 2023 11:22 Na spotřebu oleje trpí všechny VEA motory, jak diesly tak benziny, jednoturba i biturba bez rozdílu.
Třeba na naší bývalé V40 D2 2.0 VEA 88kw byl měněný motor z důvodu spotřeby oleje ještě v záruce.
Co to bylo za ročník, prosím? :unknown:

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od tomsi »

Když jsem viděl zkušenosti z nových kodiaků a jiných škodovek, kde je v normě spotřeba asi třičtvrtě litru oleje na 1000km a lidé běžně na 15k km dolévají třeba 5l oleje, tak jsme na tom ještě dobře. Oproti trabantu už chybí jen nařídit dolévat olovnaté aditivum.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 298
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od jergus.balaz »

Jediný motor čo má opodstatnenú spotrebu oleja je dvojtakt.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od Urvanej »

Tak jako design kroužků by bez spotřeby oleje nefungoval, nicméně někdo má to "štěstí" že se mu spotřeba vyrovnává naftou a tak má pocit, že mu to nic nežere. :-D
Turbo taky musí ke správné funkci trochu flusat.
Rozhodně se ale bavím o řádově decce až pěti mezi výměnama (15tkm), cokoliv nad to je za mě konstrukční chyba či závada a naprostý souhlas s tvrzením výše.
Však některé moderní dvoutaktní oleje umí mazat i 1/100, což je cca ten 3/4 litr na 1000km :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od peter cz »

Jo já pořád říkám že se můj woke motor identifikuje jako dvoutakt, s tím litrem až pěti mezi výměnama. Ale tak když mu chutná :green:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Ztráta motorového oleje

Příspěvek od Urvanej »

Tak to je asi dobře, když jde motor s dobou a je moderní :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]