Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Baterie

Příspěvek od tomsi »

Jakub Svoboda píše: 16 led 2025 10:10
python.p píše: 16 led 2025 08:33

Ufffff
To máš ale jistě AGM, hoď sem číslo baterie co je na faktuře.
Aku má na faktuře číslo 31652065, cena bez DPH 8114,86

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Rychlý dotaz. U 2012 (start/stop) je třeba po výměně hlavní baterie dělat nějakou kalibraci nebo stačí hodit novou baterii a nazdar? :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jo je to potreba. Bez vidy takto.
Ale uz je ti to k prdu, pac uz nemas dobito do plna.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Tak asi to něco udělalo. Objevila se hláška o vybité baterii. :oops:
Když jsem to udělal podruhé (po krátkém odpojení konektoru k BMS od baterie), tak zase zmizela.
Až pojedu, tak přes car scanner kouknu, jak to vlastně v reálu dobíjí.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Jestli nemáš BMS odpojen tak se raději nedívej :D

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Baterie

Příspěvek od videoice »

Předchozí baterka Banner 95Ah 740A 59533 vydržela 6.5 roku.

Už před rokem měla jen cca 40 Ah kapacitu, ale stačila. Startovací proud 540 A.

Před pár dny jsem ale musel startovat přes kabely po normálním zaparkování, takže jsem dnes koupil EXIDE 100Ah 900A EA1000.

Prodejce říkal, že v Banneru je o cca 1 kg víc olova, ale že takový rozdíl mezi nimi není, že důležité je pravidelně dobíjet/jezdit.

Jelikož jsem dřív baterku vybil klíčem v pol. I, tak jsem dnes udělal meření odběrů:
image.png
pozn. světla uvnitř jsou LED a stejně po určité době zhasnou

Z čehož plyne, že otevřené dveře u auta (a tedy světlo v kabině) je bez problémů. Dokonce ani ta pol. I klíče není taková katastrofa s dobrou baterkou. Rádio má celkem malý odběr, ale bez pol. I klíče nejde zapnout. Co je naopak celkem žrout je větrák.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) videoice dne 22 bře 2025 10:17, celkem upraveno 1 x.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Prosimvas piste o stejnych autech, nebo alespon zminte o jakem pisete. Pac P3 žere se zaplym klickem okolo 25A
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Baterie

Příspěvek od videoice »

Měřil jsem Volvo V70 II 2.4D 2007 a to přes 0.2 ohm bočník.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Munga píše: 21 bře 2025 21:38 Jestli nemáš BMS odpojen tak se raději nedívej :D
Dnes jsem se díval a nic "nezákonného" jsem neobjevil. Po startu (předtím i po bufíkoval) dobíjení 60 - 90A, pak to postupně klesalo a po půl hodině jízdy to už bylo kolem 20 - 40A. Žádný rozdíl v dobíjení pod plynem a při brždění motorem jsem nezaznamenal. Bylo celkem jedno zda v otáčkách nebo na volnoběh. Stejně tak žádný rozdíl v tom jestli bylo S/S aktivní nebo ne. Tak nevím, jak by se to chytré dobíjení mělo projevovat. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

videoice píše: 21 bře 2025 23:53 Předchozí baterka Banner 95Ah 740A 59533 vydržela 6.5 roku.

Už před rokem měla jen cca 40 Ah kapacitu, ale stačila. Startovací proud 540 A.

Před pár dny jsem ale musel startovat přes kabely po normálním zaparkování, takže jsem dnes koupil EXIDE 100Ah 900A EA1000.

Prodejce říkal, že v Banneru je o cca 1 kg víc olova, ale že takový rozdíl mezi nimi není, že důležité je pravidelně dobíjet/jezdit.

Jelikož jsem dřív baterku vybil klíčem v pol. I, tak jsem dnes udělal meření odběrů:

image.png

pozn. světla uvnitř jsou LED

Z čehož plyne, že otevřené dveře u auta (a tedy světlo v kabině) je bez problémů. Dokonce ani ta pol. I klíče není taková katastrofa s dobrou baterkou. Rádio má celkem malý odběr, ale bez pol. I klíče nejde zapnout. Co je naopak celkem žrout je větrák.
Světla po 10ti minutách (možná 20ti, záleží na nastavení) zhasnou, takže tohle je úplně v pohodě.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Majkl1 píše: 22 bře 2025 09:43
Munga píše: 21 bře 2025 21:38 Jestli nemáš BMS odpojen tak se raději nedívej :D
Dnes jsem se díval a nic "nezákonného" jsem neobjevil. Po startu (předtím i po bufíkoval) dobíjení 60 - 90A, pak to postupně klesalo a po půl hodině jízdy to už bylo kolem 20 - 40A. Žádný rozdíl v dobíjení pod plynem a při brždění motorem jsem nezaznamenal. Bylo celkem jedno zda v otáčkách nebo na volnoběh. Stejně tak žádný rozdíl v tom jestli bylo S/S aktivní nebo ne. Tak nevím, jak by se to chytré dobíjení mělo projevovat. :oops:
V A jsem to nesledoval, ale ve V s odpojeným BMS 14,7V standart když plná baterka tak trošku klesne. Když je BMS připojen tak dobíjí méně a hlavně to docela skáče. Origo bat 4roky max teď origo přes 5let a navíc pravidelně bufíkuji. Je to znatelně lepší bez BMS jen to chce po roce zkalibrovat.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Tak s napětím je to už horší. Pod plynem (i sebemenším) 13,6V, bez plynu 15,2V. Těch 15V asi nebude pro baterii to nejlepší labůžo :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Pokud je baterie na 3/4 vybitá, tak ji nevadí ani 16V

Dokud se el. energie ukládá do ne zcela nabitých článků, tak nedojde k plynování a tím k poškození článku. Není výjimkou, že v tu dobu tam jdou desítky ampér.

Ve chvili, kdy se článek blíží k hodnotě plného nabití, tak regulace nabíjení napětí sníží, až se vyrovná na hodnotě kolem 14V.

U současných moderních aut je stav plného nabití naprosto raritní i za každodenního provozu (zelená debilita) pokud si to uživatel neošéfuje jinak :wink:

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Já tam vředevčírem dal fungl novou a plně nabitou, proto se mi to moc nelíbí.
Stane se něco (krom hlášky o neaktivnám S/S), když odpojím malý konektor u mínus pólu na hlavní baterce? Předpokládám, že v tu chvíli to začne dobíjet, jako u auta bez S/S. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Odpoj ten z +
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

videoice: jako měření dobrý, ale zkusil bych takový důležitý věci pro život, protože světýlka, který měříš za asi 5 minut zhasnou.
Důležitý mi přijde:
zamřený uspaný auto a parkovačky
totéž s varovkama
nezamčený auto
apod.
Jakub: hele to XC90 v poloze I s rádiem z plně nabito hlásí za 10 minut vybitou baterku. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Tu vybitou baterii jsem měl taky po pár minutách na budících. U mě to dělala ta druhá malá pro S/S, protože po vyndání hlavní (AGM) měla (a stále po 3 dnech má) 12,65V a to jsem jí vyndával, když mi auto kvůli vybití baterie hlásilo nouzový režim. I kvůli tomu jsem kupoval novou - zřejmě předčasně.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale kulovy, malou nic nehlida, copak jsi na ni nasel pripojeny BMS jako na velky?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Tak proč mi auto hlásilo vybitou baterii, když velká měla 12,65V?
Na malou jsem zatím nekoukal. Ale dohledal jsem, že malá napájí krom jiného rádio a palubák mi právě hlásil, že audio bude za 2 minuty vypnuto z důvodu úspory en.. Proto jsem usuzoval na tu malou.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Satanda
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Krumlov
Vůz: 850R

Baterie

Příspěvek od Satanda »

Munga píše: 22 bře 2025 22:27
Majkl1 píše: 22 bře 2025 09:43

Dnes jsem se díval a nic "nezákonného" jsem neobjevil. Po startu (předtím i po bufíkoval) dobíjení 60 - 90A, pak to postupně klesalo a po půl hodině jízdy to už bylo kolem 20 - 40A. Žádný rozdíl v dobíjení pod plynem a při brždění motorem jsem nezaznamenal. Bylo celkem jedno zda v otáčkách nebo na volnoběh. Stejně tak žádný rozdíl v tom jestli bylo S/S aktivní nebo ne. Tak nevím, jak by se to chytré dobíjení mělo projevovat. :oops:
V A jsem to nesledoval, ale ve V s odpojeným BMS 14,7V standart když plná baterka tak trošku klesne. Když je BMS připojen tak dobíjí méně a hlavně to docela skáče. Origo bat 4roky max teď origo přes 5let a navíc pravidelně bufíkuji. Je to znatelně lepší bez BMS jen to chce po roce zkalibrovat.
To jsem nepochopil, co chce po roce bez BMS zkalibrovat, já myslel, že se resetuje BMS...

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Majkl1 píše: 24 bře 2025 18:49 Tak proč mi auto hlásilo vybitou baterii, když velká měla 12,65V?
Na malou jsem zatím nekoukal. Ale dohledal jsem, že malá napájí krom jiného rádio a palubák mi právě hlásil, že audio bude za 2 minuty vypnuto z důvodu úspory en.. Proto jsem usuzoval na tu malou.
Furt dokola......
Protože jsi neudělal ten reset BMS.....
TAkže znovu. Dobij odpojenou baterii, udělej reset BMS, nech 12hod zamčené a pak odpoj ten kablík na + pólu. Ende
PS: kdyby ses nudil, tak toto vše je v tomto vláknu již mnou jistě popsáno.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Baterie

Příspěvek od videoice »

Urvanej píše: 24 bře 2025 16:17 Důležitý mi přijde:
zamřený uspaný auto a parkovačky
totéž s varovkama
nezamčený auto
apod.
Dobrý point měřit nejzajímavější scénáře.

Já to měřil stylem kolik co žere a potom si člověk dokáže udělat představu o každé kombinaci. Cílem bylo zjistit, čeho se bez motoru vyvarovat, resp. jaký je bezpečný limit používání, např. rádia po zastavení.

Tedy uspané auto s parkovačkama: 2.62 - 1.5 + 0.015 = 1.135 A (1.83 dne) (ale s LED)

Varovky jsem bohužel zapomněl změřit, ale odhadem 4x 21W * 50% duty cycle, tedy 1.135 + 3.5 A (0.45 dne) (LED parkovačky, varovky normálně ve vláknu)

Nezamčený auto: viz. tabulka, to jsem měřil, 138 dní. Zamčený jsem ale neměřil, takže netuším, kolik alarm bere.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 568
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Jakub Svoboda píše: 24 bře 2025 20:59 Furt dokola......
Protože jsi neudělal ten reset BMS.....
TAkže znovu. Dobij odpojenou baterii, udělej reset BMS, nech 12hod zamčené a pak odpoj ten kablík na + pólu. Ende
PS: kdyby ses nudil, tak toto vše je v tomto vláknu již mnou jistě popsáno.
V původním stavu auto po nastartování asi p§l minuty dobíjelo na volnoběh 14,3V (teplý motor), pak to při vypnutém S/S spadlo na 13,6V (pokud je aktivní S/S, tak motor zdechl). Bez plynu z kopce 15,6V. S odpojeným kablíkem k BMS, auto po nastartování dobíjí 14,2V (zapnutá světla, rádio, vyhřev sedačky) a napětí si na volnoběh drží i po půl minutě. Pak vyběhne hláška "Problém S/S, doporučen servis", což jsem čekal.
Takže děkuji za rady a trpělivost.

Předpokládám, že vypínat S/S softwarově teď nemá smysl. Bez zapojeného kablíku by to stejně házelo hlášku a s připojeným by to dobíjelo stále "chytře", jen by byl S/S stále vypnut (nebo by si pamatoval poslední polohu - podle toho, co se nahraje za sw).
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Satanda píše: 24 bře 2025 18:50
Munga píše: 22 bře 2025 22:27

V A jsem to nesledoval, ale ve V s odpojeným BMS 14,7V standart když plná baterka tak trošku klesne. Když je BMS připojen tak dobíjí méně a hlavně to docela skáče. Origo bat 4roky max teď origo přes 5let a navíc pravidelně bufíkuji. Je to znatelně lepší bez BMS jen to chce po roce zkalibrovat.
To jsem nepochopil, co chce po roce bez BMS zkalibrovat, já myslel, že se resetuje BMS...
Ano kalibrace, reset to samé jsem to nejasně napsal. Zresetovat po roce je dobré protože to může začít hlásit nízký stav aku i když to nebude pravda což mě cestou do chorvatska připravilo pěkný stres když jsem se bál vypnout motor že už nenastartuji.

Satanda
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Krumlov
Vůz: 850R

Baterie

Příspěvek od Satanda »

@Munga, asi si nerozumíme, když BMS odpojíš, tak přece není co resetovat...

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Harry