Svíčky vs katalyzátor

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
david.xjr
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo xc70

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od david.xjr »

Ahoj všem. Mám dotaz. Mám xc70 2008 3,2 175kw. Benzín a lpg. Když jsem auto kupoval vše ok. Měnil jsem nějaké věci - olej filtry atd. A samozřejmě svíčky. Vše dělal servis. Jsou tam svíčky Bosch pro mé auto. Bohužel mi odešli čidla klepání motoru a než jsem zjistil, že to snižuje výkon tak uplynuli dva roky. Zhruba po 300km se mi objevuje hláška "chyba katalickeho systému" bank 1 a bank 2. Je možné, že díky nízkému výkonu po dobu 2let blbě to táhlo a asi i spalovalo. Odešli katíky? Občas mi auto chytne jako by na 4 válce, ale po 2 vteřinách to už brbla na všechny - to je cca jednou za půl roku. Jinak vše bez problémů. Benzín občas 95 🙈 ale nyní 100verva s BG. Čidlo tlaku paliva nové. Jak píšu. Po 300 km se rozsvítí tohle co jsem psal. Svíčky mají najeto cca 40tis. Z toho 2 roky v nouzi. Spousta lidí tvrdí Denso iridium. A tak si říkám závěrem toto: není hlášení chyba katalyzátorů jen kvůli špatným svíčkám? 🤔 Mezi vyskočením té chyby 300km auto nastartuju i víc jak 10x a nic. Vyhodí to vždy během jízdy po ujetí 300km (ne vždy přesně) dělá to na benzín i na lpg. Díky za případné rady (jo abych nezapomněl - po natankováno vervy 100 občasné starty na 4 válce už nejsou. Edit: ještě jsem Zapoměl, že jsem měnil i všechny lambda sondy. Edit 2 nyní po technické a emise prý super.
Naposledy upravil(a) david.xjr dne 13 bře 2025 13:08, celkem upraveno 1 x.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5706
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Romulusw »

Ta nouze mohla taky být chudá směs a výfukové ventily jsou za tu dobu upálené :-(

Udělat pořádnou diagnostiku.

david.xjr
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo xc70

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od david.xjr »

Ve volvu zjistili, že čidlo klepání motoru snižuje pouze výkon motoru. Jinak motor šel bez problémů celou dobu. Na vidě to bylo několikrát 😉

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13156
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Urvanej »

Nevim jak tohle updatovali do nových motorů, ale redblok na čidlo klepání hejbal předstihem. Ty novější snad i obohacují směs.
Diagnostikou bych myslel změřit komprese, blow by, emise, jestli ty katy jsou opravdu v háji, nebo si to jen auto myslí...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

david.xjr
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo xc70

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od david.xjr »

Z tvého komentáře jsem pochopil jen změření komprese 🙈 ale olej dolévám jednou mezi výměnami cca půl litru. Kdyby byl motor v háji tak by to žralo olej nebo netáhlo. A auto jede teď pěkně. A spotřeba kolem 12 v zimě. Ale nešetřím to

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13156
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Urvanej »

To, o čem mluvíš jsou kroužky, ty můžou bejt v pořádku. Ale komprese ti taky umí říct, že je v hajzlu ventil (viz Romulusw), nebo těsnění pod hlavou, kde co. Proto se dělá, nevím jak je to česky, blow by test, kdy vlastně přes svíčku natlakuješ pracovní prostor a hledáš, kde to fičí.
Poslední poznámk a směřovala k tomu, že auto může hlásit nějakou závadu, která tam ale neni, ale auto si to jen myslí, neboli špatná/neúplná interpretace vstupních dat z čidel. Dřív, když auta měla místo kontrolky motoru "lambdu", tak když se rozsvítila, tak lidi automaticky měnili lambdu, aniž by to hlouběji zkoumali.
Zbytek musí poradit někdo od P3, já jsem spíš na RWD a obecný plky :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

david.xjr
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo xc70

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od david.xjr »

Teda ty dokážeš potěšit :o :crazy: :lol: Naštěstí si tohle nemyslím. Ale změřit to můžu nechat. Dokonce si myslím, že jsem to i jednou změřit nechal a bylo vše ok

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5706
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Romulusw »

Jako, možná by něco řeklo vyndat ty svíčky, prohlídnout stav a porovnat je mezi sebou. To nic nestojí, je to hned, ale ukáže to jen velký průšvih.
Případně rovnou změřit komprese.

Já tam mám 80 tis NGK LPG a jede to prakticky jen na plyn. Měl bych je vyměnit, ale bojím se je vyndat, jestli mi nepopraskají cívky.

Na jaře to udělám, děj se co děj.

david.xjr
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo xc70

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od david.xjr »

Já svíčky na lpg tam nemám. Pak to startovalo blbě. Servis tam dal Bosch. Ale teď mám objednané za super cenu originál Volvo. Tyhle Bosch tam jsou cca 40-50tis. Myslím, že už to je na hraně. Hlavně to přežilo ty dva roky ty čidla

david.xjr
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo xc70

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od david.xjr »

Tak teď jsem jel cca 60km a svítí mi chyba jen jeden kat. Nechal jsem to být a uvidím jestli se přidá druhý. Jak jsem psal. Mám natankovanou vervu 100 a je v tom BG na čištění. Tak uvidíme. Ještě chci vyměnit svíčky. Bylo by fajn když by to zhaslo

T00M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: S80II T6 210kW 2009 MY10

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od T00M »

Já mám LPG na T6, ale ten motor je podobnej.

Jednou jsem dal svíčky BOSCH, protože jsem videl na origo svíčkách vyražené logo bosch, ale nejsou stejné jako origo, vydrželi tak 10t km a pak to začalo vibrovat a jeden válec při volnoběhu občas nešel. Tak jsem dal origo a ty drží déle, ale taky časem odejdou, určitě jsem na nich nedal 40t km.
Každopádně to odcházení svíček mohou mít na svědomí načaté cívky. Vibrace a vynechávání se většinou objevovalo jen při volnoběhu a nikdy ve vysokých otáčkách. Ale když mi odcházela cívka, tak když byl motor horkej a navíc v létě, tak to blblo nejvíc.
Snímek obrazovky 2025-03-24 215711.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) T00M dne 24 bře 2025 21:58, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo S80II T6 210kw 2009 (MY2010)
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5706
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Romulusw »

No dobře, ale to se musí objevit na počítadle misfire jako nějaké strašné číslo. Já tam mám nějaké jednotky a ty jsou způsobeny přepnutím z benzínu na LPG. Jinak nic.

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Petr 91 »

T00M píše: 19 bře 2025 11:48 …odcházení svíček mohou mít na svědomí načaté cívky. Vibrace a vynechávání se většinou objevovalo jen při volnoběhu a nikdy ve vysokých otáčkách.
S dovolením se zde zeptám - u své 3.2 při volnoběhu po zahřátí mám nově pocit lehkých vibrací při volnoběhu, v takových opakujících se vlnách. Netuším, jak staré jsou cívky/svíčky, co tam mám. Pravděpodobně budou origo, a jen já s nimi najel za rok a půl vlastnictví 40 tis. km. Dosud jsem se řídil radou (nejen) od místních - pokud to funguje, nechat to být. Jenže ty vibrace jsou nyní novinka.

Tudíž mě začala zajímat akce výměny obojího. Pročetl jsem zde, co se dalo, i tak mám ale pár pod-otázek.

1) Kde se nejlépe dá objednat sada origo svíček? Hodně se to cenově rozchází - nicméně co třeba odkaz níže?
2) Jakou značku cívek kdo doporučíte/nedoporučíte a proč?

https://allegro.cz/produkt/zapalovaci-svicky-volvo-oe-31286359-eaa3c5bd-9057-4a45-87c5-4e771ae0eb06?offerId=17269341899&reco_id=ef2630d2-0646-11f0-a761-daa62713f84c&sid=214dee23af5dacba6db9ec985d2421ccbc3b0218e9654c1f9eeca650c7d606e7

Díky za radu a hezký den všem.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5706
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Romulusw »

Rada - dokud to funguje, nech to bejt. To je správně.

U tebe to zjevně přestalo fugovat a proto je třeba začít jedinou věcí. Udělat diagnostiku.

A pak se uvidí. Těch věcí co to můžou dělat je asi šestapadesát, takže pravděpodobnost, že to trefíš náhodou na poprvé, se limitně blíží k nule.

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Petr 91 »

Ta výměna je ve stádiu myšlenky. Nic objednávat ani měnit zatím nechci. Jen sbírám informace a zajímalo mě, když by na to došlo, zda je Allegro v pohodě e-shop na objednání origo svíček a pak doporučená/nedoporučená značka cívek.

K té diagnostice, prosím pěkně obecně, za předpokladu, že buď cívky nebo svíčky začínají nebýt OK, tak co bude toho ukazatelem? Budou to konkrétní chyby nebo jen špatné/podezřelé hodnoty něčeho? Jen ať vím, po čem jít. Díky.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km

T00M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: S80II T6 210kW 2009 MY10

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od T00M »

Petr 91 píše: 21 bře 2025 12:28
T00M píše: 19 bře 2025 11:48 …odcházení svíček mohou mít na svědomí načaté cívky. Vibrace a vynechávání se většinou objevovalo jen při volnoběhu a nikdy ve vysokých otáčkách.
S dovolením se zde zeptám - u své 3.2 při volnoběhu po zahřátí mám nově pocit lehkých vibrací při volnoběhu, v takových opakujících se vlnách. Netuším, jak staré jsou cívky/svíčky, co tam mám. Pravděpodobně budou origo, a jen já s nimi najel za rok a půl vlastnictví 40 tis. km. Dosud jsem se řídil radou (nejen) od místních - pokud to funguje, nechat to být. Jenže ty vibrace jsou nyní novinka.

Tudíž mě začala zajímat akce výměny obojího. Pročetl jsem zde, co se dalo, i tak mám ale pár pod-otázek.

1) Kde se nejlépe dá objednat sada origo svíček? Hodně se to cenově rozchází - nicméně co třeba odkaz níže?
2) Jakou značku cívek kdo doporučíte/nedoporučíte a proč?

https://allegro.cz/produkt/zapalovaci-svicky-volvo-oe-31286359-eaa3c5bd-9057-4a45-87c5-4e771ae0eb06?offerId=17269341899&reco_id=ef2630d2-0646-11f0-a761-daa62713f84c&sid=214dee23af5dacba6db9ec985d2421ccbc3b0218e9654c1f9eeca650c7d606e7

Díky za radu a hezký den všem.
Zkusil jsem cívku FAE 80462 a odešla po pul sezoně, podle servisáka je to stejnej plevel jak starline.
Doporučil mi DELPHI GN10558-12B1 že s nimi neměl problém. Tak jsem je dal a zatim dobrý.

jinak origo svíčky pro 6válce jsou ve vícero variantách a nevím jestli se skutečně fyzicky liší, ale liší se podle čísla karoserie.(posledních 6 čísel z vin kodu)
číslo svíček 30751805 - Kit Volvo V70 (2008-): all models, chassis no. to 167000, engine B6304T- Volvo XC70 (2008-): all models, chassis no. to 94000, engine B6304T-
číslo svíček 31286359 - Kit Volvo V70 (2008-): all models, chassis no. from 167001, engine B6304T2 Volvo V70 (2008-): all models, chassis no. from 167001, engine B6304T4 Volvo V70 (2008-): all models, chassis no. from 167001, engine B6324S, Kit Volvo XC90: all models, chassis no. from 568001, engine B6324S Volvo XC90: all models, chassis no. from 568001, engine B6324S5

A pokud nemáš po ruce diagnostiku a vibruje to znatelně, tak zkus za běhu odpojovat vždy jednu cívku a když se to nezhorší tak jsi našel viníka, a pokud se to zhorší tak tenhle válec je zatim v poho. Já jsem tohle odpojování použil i když jsem tu diagnostiku měl, protože jsem nevěděl jestli je válec číslo tři zprava nebo zleva. :pardon:
_________________
Volvo S80II T6 210kw 2009 (MY2010)
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Svíčky vs katalyzátor

Příspěvek od Petr 91 »

Ahoj a děkuju za informace.

Rozhodně to nevibruje tak znatelně - jako jsem (např. na YT) viděl při té metodě odpojování cívek. Nicméně cca za 2 měsíce mám plánovaný servis, tak vše v rámci možností nechám prověřit a uvidíme. Tím, že neznám stáří, tak mě to téma zaujalo a chtěl jsem být raději připraven, než překvapen. :)
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]