
Samosvor do 700/900
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo 940 b230f
Samosvor do 700/900
Jelikož už mám ve svým devítikilu nějaký ty koně navíc, tak přišlo na řadu vyřešit diferenciál a to nějakým samosvorem. Momentálně mám g80, ale ten jak je známo není na klouzání. Tak řeším co pořídit, zavářku nechci. Víte někdo o nějakým samosvoru co se by šel sehnat ? Slyšel jsem o true trac, máte někdo s ním zkušenost ? Jinak v budoucnu bude můj g80 na prodej 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13155
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Samosvor do 700/900
Já mam ve skříni tohle: Dana 30, 3.73 & Up, Eaton Truetrac Limited-Slip Differential with Heavy Preload For Racing
Kupoval jsem to proto, že to je asi to nejlepší, co se dá normálně koupit. Je to navždy, koně to unese všechny, co tam kdy budu schopnej poslat a kamarád měl volno v kufru cestou z USA
To jen abys věděl, na co šetřit
Další variantou je aussie locker, kterej na běžný ježdění fakt nechceš.
No a pak nějaký levnější.
Doporučuju, aby sis nejdřív ujasnil, co vlastně chceš, protože diferáků je spousta druhů a každej umí velmi dobře něco a to ostatní moc ne...
Osobně bych ti doporučil to co mam já, případně zůstat u toho, co máš a koukat po repas sadě, až ohobluješ lamely.
Kupoval jsem to proto, že to je asi to nejlepší, co se dá normálně koupit. Je to navždy, koně to unese všechny, co tam kdy budu schopnej poslat a kamarád měl volno v kufru cestou z USA

To jen abys věděl, na co šetřit

Další variantou je aussie locker, kterej na běžný ježdění fakt nechceš.
No a pak nějaký levnější.
Doporučuju, aby sis nejdřív ujasnil, co vlastně chceš, protože diferáků je spousta druhů a každej umí velmi dobře něco a to ostatní moc ne...
Osobně bych ti doporučil to co mam já, případně zůstat u toho, co máš a koukat po repas sadě, až ohobluješ lamely.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo 940 b230f
Samosvor do 700/900
To asi bude doprava pomalu dražší než on viď ? No s g80 to není nic moc když po 40 km/h vypne. Já fakt hledám samosvor s velkou svorností u kterýho když se protočí jedno kolo, tak se sepne.
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo 940 b230f
Samosvor do 700/900
Našel jsem ještě tenhle:
https://www.shopbhp.com/products/blackline-volvo-140-240-740-940-lsd-limited-slip-diff?fbclid=IwAR0XIbUbsM78-rC0Tcjqj9vBgib4NIIb83AzpIfMNPQdMiYfFFnbWSEtC30_aem_ARmjdnOvtpBbbhqcfYJy4tMWvYETeGCa9nucBc6Zwjw9iVPDq7FVbdmQq3AtBHQeZRI
Otázka je, jak to bude s dopravou
https://www.shopbhp.com/products/blackline-volvo-140-240-740-940-lsd-limited-slip-diff?fbclid=IwAR0XIbUbsM78-rC0Tcjqj9vBgib4NIIb83AzpIfMNPQdMiYfFFnbWSEtC30_aem_ARmjdnOvtpBbbhqcfYJy4tMWvYETeGCa9nucBc6Zwjw9iVPDq7FVbdmQq3AtBHQeZRI
Otázka je, jak to bude s dopravou
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13155
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Samosvor do 700/900
Tak to neporadim, značka mi nic neřiká, což nic neznamená. 
Jinak vypínání při překročení 40km/h je snadný zrušit, odřízneš v diferáku to závaží, který to svírání vypíná.

Jinak vypínání při překročení 40km/h je snadný zrušit, odřízneš v diferáku to závaží, který to svírání vypíná.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2194
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Samosvor do 700/900
Nebo https://www.classicswede.org/shop/quaife-limited-slip-differential-1030-1031-axle-lsd?c=6063c90a2882c - systém stejný jako u Truetracu.
S dopravou to bude uplně stejné jako z USA.
G80 to odříznuté závaží nemá moc rád a často se pak rozletí.
S dopravou to bude uplně stejné jako z USA.
G80 to odříznuté závaží nemá moc rád a často se pak rozletí.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Samosvor do 700/900
Asi nejvíc typů samosvorů (Torsen, Aussi atd...) jsem našel na BakaxelDelar. https://bakaxel.se/product-category/diffsparrar-diffbromsar/ Nedávno jsem od nich chtěl vzít ten můj intercooler a možná si od nich něco vezmu v budoucnu. Je to asi nejlepší švédský eshop na tuning. Vyráběji i hodně svých věcí na volva.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB
Samosvor do 700/900
Nazdar, má tu niekto reálnu skúsenost s touto prestavbovou sadou? https://racingdiffs.com/products/volvo-dana-30-140-240-740-940-lsd-differnetial-conversion Vyzerá to byť celkom jednoduché a funkčné. Spotrebným materiálom sú tam tie dva pliešky, ktoré majú údajnú životnosť cca 50000 km (aj viac, podľa štýlu používania). Zaregistroval som aj nejaké problémy a poruchy (vačšinou ale asi spôsobené zlou montážou, ktorá bola vraj pôvodne nedostatočne vysvetlená v návode na montáž). Hlavne ma zaujímalo, či už aj niekto z našich končín s touto sadou nejaký čas jazdí a vedel by sa k tomu vyjadriť. Ďakujem. 

_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13155
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Samosvor do 700/900
Za mě to je dost podezřelý... co ti tam slouží jako spojka? Železo. A co se s nim stane po otěru? Vleze do ostatních zubů. Takže ano, pokud ti neva, že budeš co 50tkm vyměňovat celej novej diferák, tak ano. Aby to nějak fungovalo, tak bych měnil v difu olej spolu s motorovým.
Máme v autě aussie locker, to je podobný princip a k otěru tam dochází naprosto minimálně, protože většinou se dif chová jako zavařený. A i přes ten minimální otěr po cca 5tkm byl olej dost zanesený.
Z pohledu technickýho, kdyby to bylo něco převratnýho, tak tam vysvětlí princip fungování, aby to člověk mohl pochopit, ale to se neděje, takže to na mě působí podobně jako tablety do benzínu, nebo magnet na hadici, aby to šetřilo palivo.
Ale třeba jsem jen škarohlíd, kterej tomu vůbec nerozumí.
Máme v autě aussie locker, to je podobný princip a k otěru tam dochází naprosto minimálně, protože většinou se dif chová jako zavařený. A i přes ten minimální otěr po cca 5tkm byl olej dost zanesený.
Z pohledu technickýho, kdyby to bylo něco převratnýho, tak tam vysvětlí princip fungování, aby to člověk mohl pochopit, ale to se neděje, takže to na mě působí podobně jako tablety do benzínu, nebo magnet na hadici, aby to šetřilo palivo.
Ale třeba jsem jen škarohlíd, kterej tomu vůbec nerozumí.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 3387
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Samosvor do 700/900
To tření a otěr je bez debat ´, ale jinak celkem dobře je funkce ukázaná tady:
https://www.youtube.com/watch?v=Xolpd4ayqAs
Už o tom dlouho uvažuju, ale chtěl bych nejdřív najít aspoň jednoho reálného uživatele.
https://www.youtube.com/watch?v=Xolpd4ayqAs
Už o tom dlouho uvažuju, ale chtěl bych nejdřív najít aspoň jednoho reálného uživatele.
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB
Samosvor do 700/900
Tiež v tom vidím veľa otáznikov, preto som chcel vedieť, či už má niekto reálnu skúsenosť. Našiel som chlapíka, ktorý to použil do Volva 145, cca 2 roky dozadu https://www.youtube.com/watch?v=K629anZbk5c Včera som mu písal, som zvedavý na odpoveď. To auto má na preteky, takže ak to doteraz prežilo v takých podmienkach, tak pre bežného uživateľa ako som ja (chcel som to iba na zlepšenie trakcie mimo asfaltu, žiadne blbnutie), by to snáď mohlo fungovať. Mám teoreticky v zásobe jeden náhradný diferenciál, ktorý by som mohol obetovať, ak by došlo k najhoršiemu, ako píšeš, že spojky budú mať rovnakú životnosť ako diferenciál, keď bude plný pilín.
Ja by som to asi vyskúšal aspoň pokusne, nech sú o tom už aj v našich končinách nejaké informácie z prvej ruky. 


_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
-
Offline
- Příspěvky: 780
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Samosvor do 700/900
Celá ta věc je poloviční kravina, která se snaží nacpat LSD do prostoru který zbývá v diferáku provedeném tak, že s LSD nikdy nikdo nepočítal. Takže pro aspoň jakous-takous funkci se musí spoléhat na malé plochy, potažmo velké působící síly, aby to dokázalo těch 25% přenést.
Řeší to materiálem (nitridovaná nástrojová ocel) mnohem tvrdším než jsou origo součátky vůbec.
Přitom pravidlo je, že pokud se někde něco opotřebovává tak, že produkt opotřebení zůstává uzavřený v systému, musí být produkt měkčí než to, co se považuje za trvalé. Což jsou v tomhle případě i ložiska...
Nitridovaná nástrojovka-paráda, takže něco co má 64-70+ HRc, zatímco kola budou mít cca. 46-52. Pokud někdo něco při nitridaci nezvládne, přesycená (a příšerně tvrdá) povrchová vrstva odskočí a tyhle sklovitě tvrdé cucky se budou poflakovat olejem mezi koly a v ložiskách.
Dík, ale pokud to není weekend car na okruh jednou za kvartál a za mnou není stodola plná 1030/1031 náprav, tak se bez toho fakt obejdu.
Upřímně, neměl bych k tomu z hlediska trvanlivosti úplnou důvěru ani u auta se kterým se jezdí naprosto katolicky, LSD potřebuje párkrát v roce na přejezd zamrzlé louže na cestě a olej v diferáku se mění spolu s olejem v motoru. Ty plochy jsou mrňavé a průřezové zatížení výkonu na plochu naopak velké-takže se to bude i dost rychle ahřívat a pálit olej.
Řeší to materiálem (nitridovaná nástrojová ocel) mnohem tvrdším než jsou origo součátky vůbec.
Přitom pravidlo je, že pokud se někde něco opotřebovává tak, že produkt opotřebení zůstává uzavřený v systému, musí být produkt měkčí než to, co se považuje za trvalé. Což jsou v tomhle případě i ložiska...
Nitridovaná nástrojovka-paráda, takže něco co má 64-70+ HRc, zatímco kola budou mít cca. 46-52. Pokud někdo něco při nitridaci nezvládne, přesycená (a příšerně tvrdá) povrchová vrstva odskočí a tyhle sklovitě tvrdé cucky se budou poflakovat olejem mezi koly a v ložiskách.
Dík, ale pokud to není weekend car na okruh jednou za kvartál a za mnou není stodola plná 1030/1031 náprav, tak se bez toho fakt obejdu.
Upřímně, neměl bych k tomu z hlediska trvanlivosti úplnou důvěru ani u auta se kterým se jezdí naprosto katolicky, LSD potřebuje párkrát v roce na přejezd zamrzlé louže na cestě a olej v diferáku se mění spolu s olejem v motoru. Ty plochy jsou mrňavé a průřezové zatížení výkonu na plochu naopak velké-takže se to bude i dost rychle ahřívat a pálit olej.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 278
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
Samosvor do 700/900
Cau, mam to koupeny a budem to tam vbrzku davat, tak dam vedet.Komenty tady me teda moc radosti neudelaly, ale co uz
)

11oxo píše: 11 bře 2025 23:35 Nazdar, má tu niekto reálnu skúsenost s touto prestavbovou sadou? https://racingdiffs.com/products/volvo-dana-30-140-240-740-940-lsd-differnetial-conversion Vyzerá to byť celkom jednoduché a funkčné. Spotrebným materiálom sú tam tie dva pliešky, ktoré majú údajnú životnosť cca 50000 km (aj viac, podľa štýlu používania). Zaregistroval som aj nejaké problémy a poruchy (vačšinou ale asi spôsobené zlou montážou, ktorá bola vraj pôvodne nedostatočne vysvetlená v návode na montáž). Hlavne ma zaujímalo, či už aj niekto z našich končín s touto sadou nejaký čas jazdí a vedel by sa k tomu vyjadriť. Ďakujem.![]()
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
-
Online
- Příspěvky: 242
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Samosvor do 700/900
Pro nějakej lepší pocit při ostřejší jízdě to je ok, ale jak se s tím začne driftovat, tak je to rychlá smrt. I tak je životnost hodně omezená.
-
Offline
- Příspěvky: 278
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
Samosvor do 700/900
Driftovat s tim nehodlam, tak uvidime.Dik
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
-
Offline
- Příspěvky: 705
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Samosvor do 700/900
Myslím Kubo, že v klidu. Zkusíš, uvidíš, není to za raketu a myslím, že recenze taky nebyly úplně marný.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 278
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
Samosvor do 700/900
Jojo, kdyz jsem videl, co je ta D30 schopna vydrzet na jeepu po brodeni, kdyz se nevymeni olej apod. tak z toho velkej strach nemam... 

_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé