Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
A za mě dobrý, pěkně se s ní pracuje. Nevím teda, jak by fungovala na nějaký složitější tvary, to teprve budu zjišťovat.
Před tím jsem zkoušel nějakou z Allegra a s tou to vůbec nešlo, vytvarovat jí na zakřivený povrch bylo nemožný.
Hoši, zkusil někdo koupit ten vapor systém kromě Kopečka? NEchce se mi čekat na alíka, tak bych to vzal tady, ALE zkušenost s konkrétním kusem by nebyla? To měknutí, co tu bylo hlášeno, mi trochu děsí.
Konečně jsem se dostal k tomu molekulárnímu vaporizéru. Jako rozcvičku před světly od Volvíka jsem pro sychr zkusil manželčinu káru.
Jako asi jo, ale!
I po důkladném broušení, očištění i odmaštění se mi nepodařilo nanést ten rajský plyn na celou plochu světla. Zůstávaly tam velké mapy, kde se to prostě nechtělo chytnout ani prosbami ani násilím.
IMG_20250823_135828.jpg
Musel jsem broušení opakovat 6x, než se mi podařilo, aby to jakž takž chytlo na celou plochu. (smirk od 1000 po 3000)
IMG_20250823_143625.jpg
Konečný výsledek je ale myslím celkem dobrý.
Před:
IMG_20250823_125239.jpg
po:
IMG_20250823_145806.jpg
Takže Vapor od K2 fuguje, ale rozhodně to není jako v reklamním videu, kde je to šup, šup a nové světlo je na světě. Trvalo mi to nakonec 3x déle, než s běžnou sadou. Výhodou je, že se dají nanášet jakoby vrstvy. Kde je nějaké poškození, které smirk nedal (nebo moje trpělivost), dalo se to "zaplnit" opakovaným nanesením páry. Pokud odstraním příčinu, proč se místy ta pára nechce na povrch navázat, bude to celkem dobrý pomocník při renovaci plexi od světel.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Majkl1 dne 23 srp 2025 15:45, celkem upraveno 1 x.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Ten Lamp Protect od K2 jsem dával nakonec, ale jestli to něco dělá, zjistím až za rok, dva
Přidáno za 2 hodiny 41 minut 19 sekund:
Tak druhé světlo šlo 2x rychleji. Myslím si, že když bych na začátku místo 1000 použil 800, ty nepřilnavé mapy by tam nebyly a hotovo by mohlo být za 15 minut (bez protectu - tam se musí čekat na zaschnutí a na druhou vrstvu).
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Mam stejnou zkusenost s nejakym vaporizerem a roztokem z Ali. Svetlo rozlesteno a stejne se chytal jen nekde. Nakonec jsem na to nemel nervy a cas a dal jsem to udelat profikovi, ktery to delal uplne stejne, jako ja, a mel to krasne na prvni pokus Ale asi to jeste nekdy zkusim na druhem aute...
_________________ S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09
Ono asi není potřeba se s tím broušením tolik sr.t. Možná by stačilo končit nějakou 1500. "Drápance" po broušení ta pára "zaleje". Příště zkusím tuhle hrubou sílu.
Tam, kde to chytá, to funguje jak v reklamě - doslova kouzlo. Čím "mléčněji" to plexi po broušení vypadalo, tím lépe ta pára chytala.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Já potřebuju udělat jen levé (právě bylo kdysi měněné), tak ten čas mne tolik neovlivní. Dělal jsem ho cca před 3-mi roky sadou myslím Philips ručně. Vcelku to přes 2 roky drželo. Myslím, že s leštičkou to bude ideál
Sadou co postoval PetrXC70 jsem delal pred 7 lety Saaba a svetla jsou stale stejna. Poslednich 5 let je u noveho majitele, ktery ho garazuje. Minuly tyden se stavil na kafe a koukal jsem na ne. Nanasek jsem to v hodne tenkych vrstvach, ale nakonec jich bylo asi 5. Nikde se nic neloupe a vse drzi, nezloutne.
Tak taky vyleštěno. Sadou viz výše, pohodová práce. Jen mne blbce nenapadlo to finální lešticí pastu nanést ručně nebo pomalejší otáčky - to bylo dobrý Kvalita sady dobrá, kotouče kvalitní, jen jsem vyplácal všechen ten finální nátěr, neboť jsem si myslel, že je to lak. Ale je to jen keramika a dělal jsem s tím poprvé. Tedy ve větší vrstvě neschne, ale musí se pak trochu rozleštit. Podle mne je to variace na Lamp Protect od K2 a ta stejně do roka vyschne.
Uvidíme, jak dlouho to vydrží. Jak už tu někdo psal, to zásadní je ochrana proti UV a úplně si nejsem jist. Každopádně to prokouklo
Díky, jako sám jsem koukal, jak to vypadá dobře. Na rovinu - neřeším úplně každý škrábaneček, prostě dostat to do rozumného funkčního stavu. ALE: podle mne kámen úrazu bude ta UV ochrana. Asi se člověk nevyhne tomu v pravidelných intervalech aplikovat ochranu (např. Lamp Doctor od K2) anebo to bude chtít trvalejší řešení (lak, fólie, plexi). Řeším jen jedno světlo, tak uvidím, co to udělá
EDIT: přijel jsem z chaty a v garáži moje nadšení dosáhlo vrcholu. Jako vím je to blbost, ale potěší
1. Rozleštěné světlo z 2010 vypadá jako originál z 2016 (měněno po nehodě). *) Lehce zkresluje zářivka více nad rozleštěným světlem
2. Světlo dělá o dost lepší kresbu. Myslel jsem, že je jen vypálená parabola, ale byl to z velké části kryt. Ta vyznačená šikmá část je vlastně to, co svítí do dálky a to před tím v podstatě nebylo vidět. Tedy věřím, že i v noci to bude lepší.
ADD: aby někdo nekopíroval mojí chybu: u keramiky by se měla po odmaštění nanést vrstva a (různě dle výrobce) po pár minutách setřít a nechat (opět dle výrobce) uschnout třeba 30 min a pak aplikovat další vrstvu. Když se to neudělá, předchozí vrstva prý neuschne a nedosáhne se dobrého spojení. Já to neudělal mezi první a druhou vrstvou, neva, člověk se učí, brzy přejedu třeba Lamp Protect od K2 a udělám to preventivně i na 2. světlometu, dokud není žlutý. Více už nebudu ohledně tohoto téma spamovat
PS: nekamenujte mne prosím ti, kteeří keramiku používáte běžně. Já u kastle zamrzl v 90-kách s Turtle Wax
Pokud s autem nejezdíš na kartáčovou myčku a nepoužíváš agresivní chemii tak by ti to rozleštění mohlo chvíli vydržet,dle mých zkušeností max 2 roky.
Další varianty jsou jak jsi psal, fólie/lak.
Za sebe doporučuji přelakovat 2K sprejem který můžeš kdykoliv přeleštit zároveň s karoserií.
Díky za informaci. Používám jen dešťovou vodu bez jakékoli chemie, někdy to vezmu nízkotlakou vapkou, jinak houbou a přeleštím mikrovláknem. TurtleWax mi na autě vydrží vždy do dalšího voskování (někdy na začátku léta). Ten 2k lak je zajímavá alternativa. Nevíš, zda se dá se z toho světlometu ta keramika nějak rozumně dostat?
Je pravda, že životnost 1-2 roky nic moc, že bych to chtěl každý rok brousit, tak to se mi nechce