
Rejd S60
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Rejd S60
Ne, páč pětiválec má větší převodovku 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Rejd S60
Já si už sice zvykl, ale nikdy nezapomenu na to, jak jsem vjel do hrozně starých podzemních parkingů v historické části Lucemburku. Každé patro, které jsem musel sjet níž jsem zespodu sedřel přední nárazník o obrubníky, které lemovaly pravoúhlou odbočku a vždycky jsem to musel ještě 2x couvat abych pak přes zlom mohl odbočit a pokračovat dál. Z pohledu do zadního zrcátka, kde za mnou takhle popojížděly samé velké luxusní SUV a troubili na mě, mě mrazí doteď
BTW i s faceliftovou S60 jsem si tam připadal jako totální socka

BTW i s faceliftovou S60 jsem si tam připadal jako totální socka

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 852
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Rejd S60
Hlubší podběhy moc nevymyslíš, musel bys vyřezat nosníky. Můžeš dát podložky pod kola, pak si můžeš dovolit o něco zbrousit dorazy a tím rejd o něco zvětšit.Laurel píše: 20 úno 2025 07:08 Tím pádem by u pětiválce mělo stačit vymyslet trochu hlubší podběhy, upravit dorazy a začne to zatáčet skoro jako normální auto
Edit: Jestli by to teda dovolil hřeben![]()
Ale za mě to není potřeba, lepší je si prostě zvyknout

-
Offline
- Příspěvky: 533
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: S60 2,4T 2001
Rejd S60
Tak já už S60 nejezdím, teď jsem si velmi rychle zvykl na královský rejd Mercedesu, to jen tak z nudy vymejšlím teorie 

_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rejd S60
Mně kola/gumy při vytočení volantu drhnou o takové plechové destičky, což nejen že dělá docela dovný zvuk, ale neprospívá asi ani gumám.
Na rejd jsem si už celkem zvyknul, ale otáčení na silnici zrovna bezpečné není...
Když dám podložky, tak tedy budou otáčení limitovat dorazy namísto těch podložek? Jak moc se zlepší rejd? Jsou s tím spojené i nějaké negativa jako horší stabilita, řízení, nebo proč je tam výrobce nedal už ve výrobě?
Na rejd jsem si už celkem zvyknul, ale otáčení na silnici zrovna bezpečné není...
Když dám podložky, tak tedy budou otáčení limitovat dorazy namísto těch podložek? Jak moc se zlepší rejd? Jsou s tím spojené i nějaké negativa jako horší stabilita, řízení, nebo proč je tam výrobce nedal už ve výrobě?
-
Offline
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Rejd S60
2 videoice
o hodně. P2 s60/v70 má s továrními R18 rejd příšerný. Bez podložek se s R18 špatně parkuje a manévruje. Tohle soudruzi ve Švédsku vůbec nedomysleli.
Na zimních R18 O.Z. Superleggera vozim 20mm podložky a rejt je ok.
Na letních R18 Nebula vozim 12mm podložky a rejt je akceptovatelný - bez podložek jsou R18 Nebula v podstatě nejezditelné. Parkuješ jak 18 letej greenhorn a ostatní si musí zákonitě myslet, že si blb, co neumí řidit. Málokdo z čumilů totiž ví, jak špatný poloměr otáčení mají P2 na velkých kolech....to je v nadsázce snad 15 metrů
o hodně. P2 s60/v70 má s továrními R18 rejd příšerný. Bez podložek se s R18 špatně parkuje a manévruje. Tohle soudruzi ve Švédsku vůbec nedomysleli.
Na zimních R18 O.Z. Superleggera vozim 20mm podložky a rejt je ok.
Na letních R18 Nebula vozim 12mm podložky a rejt je akceptovatelný - bez podložek jsou R18 Nebula v podstatě nejezditelné. Parkuješ jak 18 letej greenhorn a ostatní si musí zákonitě myslet, že si blb, co neumí řidit. Málokdo z čumilů totiž ví, jak špatný poloměr otáčení mají P2 na velkých kolech....to je v nadsázce snad 15 metrů

_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
Rejd S60
To mi připomíná…
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 147
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
Rejd S60
Chlapi mna tiez dost trapi ten zalostny rajd na s60, mame na aute disky R16 a myslim ze by este malo byt miesto v podbehu pre vytocenie kolesa. Ale este som to nepozeral, neviete niekto ze ked vyberiem tie plastove dorazy, ci tym neohrozim samotne servo? Myslim tym ze sa piest vysunie trocha viac von, ci nezacne tiect alebo podobne.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Rejd S60
Vezmi to z druhý strany. Čím menší rejd, tím dýl přežijí poloosy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 147
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
Rejd S60
To je pravda ale keby som to predsa chcel vyskusat, nevie niekto fakt ci to servo ma este dostatocnu rezervu pre vysunutie piestu? Ci sa nieco nestane. Ale malo by mat hadam ved keby clovek odpojil capy a vytocil naplno tak sa tam nevytlaci nejaky simering. Servo som este nerozoberal tak neviem
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rejd S60
Když sundáš dorazy, tak budeš dřít kolama o podběhy. Já dřel i na 16" když jsem měl 215 široký gumy. 205 byly ok.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Rejd S60
Jde to nastavit tak, že i s plnym vytočením rejdu nedřeš podběhy s 235/40/18 (širší jsem nezkoušel, jedu podle TP), ale musíš si pohrát s dorazy a doplnit podložkami kol v závislosti na ET disků.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rejd S60
Jop, s podložkama jo. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rejd S60
Jak je to s podložkama z pohledu jízdních vlastností, řekněme že bych dal extrém 4 cm, bude to poznat na jízdě, např. náklonu do stran, nedotáčivosti, setrvačnosti..?
Mám R17 a docela mě láká tam ty podložky dát. Zatím mám představu o 1 - 2 cm, aby se primárně zlepšil rejd, ale nerad bych tím zase kanibalizoval jinou vlastnost, při parkování mi to tolik nevadí, nejvíc mi asi vadí otáčení ve městě.
Mám R17 a docela mě láká tam ty podložky dát. Zatím mám představu o 1 - 2 cm, aby se primárně zlepšil rejd, ale nerad bych tím zase kanibalizoval jinou vlastnost, při parkování mi to tolik nevadí, nejvíc mi asi vadí otáčení ve městě.
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Rejd S60
Tak z principu přidání podložek rozšíří rozchod kol, to znamená vyšší stabilitu v zatáčkách i na rovince. Jediný negativum je to, že působí nepatrně větší páka na všechny komponenty zavěšení. Myslím, že do 2 cm je tohle negativum poněkud zanedbatelné, každopádně já to na jízdě v zatáčkách poznal.
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
Rejd S60
Já mám na zimu 17" a na léto 18" z P3 s podložkami a rejd je mnohem lepší a nic nedrhne.videoice píše: 24 úno 2025 11:40 Jak je to s podložkama z pohledu jízdních vlastností, řekněme že bych dal extrém 4 cm, bude to poznat na jízdě, např. náklonu do stran, nedotáčivosti, setrvačnosti..?
Mám R17 a docela mě láká tam ty podložky dát. Zatím mám představu o 1 - 2 cm, aby se primárně zlepšil rejd, ale nerad bych tím zase kanibalizoval jinou vlastnost, při parkování mi to tolik nevadí, nejvíc mi asi vadí otáčení ve městě.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 852
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Rejd S60
Podložkami nebo koly s jiným ET měníš tzv. "scrub radius", což může dost ovlivnit chování auta, je to celkem alchymie. Když dáš moc široké podložky, tak bude scrub radius hodně pozitivní a bude tě každá nerovnost a koleje tahat za volant, auto bude působit jako nestabilní a ložiska i vše na zavěšení bude trpět. Navíc s 4 cm podložkami by lezly kola dost ven.
S menšími podložkami cca do 20 mm to není žádný drama. Já zkoušel 15 mm podložky a auto se chovalo celkem dobře, rejd byl o malinko lepší (alespoň pocitově). Dal jsem je pryč, protože podložky zvýraznily jakoukoliv drobnou nevývahu kol, která před tím nebyla cítit, a z auta byl na dálnici vibrátor. A přestože se 15 mm zdá jako nic, najednou jsem měl dojem, že se nevejdu na silnici - v zatáčkách jsem vymetal krajnici, ve městě zadním kolem přeskakoval obrubníky a při parkování se bál o kola, protože jsou víc na ráně, ale to je asi jen o zvyku. Jo a taky se boky auta víc špinily od kol, protože přední kola už byla docela vystrčená ven.
Kdyžtak můžu ty 15 mm podložky půjčit na vyzkoušení.
S menšími podložkami cca do 20 mm to není žádný drama. Já zkoušel 15 mm podložky a auto se chovalo celkem dobře, rejd byl o malinko lepší (alespoň pocitově). Dal jsem je pryč, protože podložky zvýraznily jakoukoliv drobnou nevývahu kol, která před tím nebyla cítit, a z auta byl na dálnici vibrátor. A přestože se 15 mm zdá jako nic, najednou jsem měl dojem, že se nevejdu na silnici - v zatáčkách jsem vymetal krajnici, ve městě zadním kolem přeskakoval obrubníky a při parkování se bál o kola, protože jsou víc na ráně, ale to je asi jen o zvyku. Jo a taky se boky auta víc špinily od kol, protože přední kola už byla docela vystrčená ven.
Kdyžtak můžu ty 15 mm podložky půjčit na vyzkoušení.
Naposledy upravil(a) jirkaTDI dne 24 úno 2025 17:14, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
Rejd S60
Já mám 15 nebo 20mm, ale je fakt že mají jiné ET než origo kola z P2 (alespoň tuším) sedí to fakt ideálně. A naopak žádné vibrace nic takového necítím obě sady vyvažuje stejný člověk. Na 18" to dle mého i lépe sedí jediné kde cítím horší stabilitu jsou silnice kde jsou vyjeté koleje, ale tak to je logické
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]