Rejd S60

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Rejd S60

Příspěvek od Urvanej »

Ne, páč pětiválec má větší převodovku :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Rejd S60

Příspěvek od mlgviktorko »

Já si už sice zvykl, ale nikdy nezapomenu na to, jak jsem vjel do hrozně starých podzemních parkingů v historické části Lucemburku. Každé patro, které jsem musel sjet níž jsem zespodu sedřel přední nárazník o obrubníky, které lemovaly pravoúhlou odbočku a vždycky jsem to musel ještě 2x couvat abych pak přes zlom mohl odbočit a pokračovat dál. Z pohledu do zadního zrcátka, kde za mnou takhle popojížděly samé velké luxusní SUV a troubili na mě, mě mrazí doteď :oops:

BTW i s faceliftovou S60 jsem si tam připadal jako totální socka :D
IMG_9845.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Rejd S60

Příspěvek od jirkaTDI »

Laurel píše: 20 úno 2025 07:08 Tím pádem by u pětiválce mělo stačit vymyslet trochu hlubší podběhy, upravit dorazy a začne to zatáčet skoro jako normální auto :D

Edit: Jestli by to teda dovolil hřeben :D
Hlubší podběhy moc nevymyslíš, musel bys vyřezat nosníky. Můžeš dát podložky pod kola, pak si můžeš dovolit o něco zbrousit dorazy a tím rejd o něco zvětšit.
Ale za mě to není potřeba, lepší je si prostě zvyknout :D

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 533
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Rejd S60

Příspěvek od Laurel »

Tak já už S60 nejezdím, teď jsem si velmi rychle zvykl na královský rejd Mercedesu, to jen tak z nudy vymejšlím teorie :D
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Rejd S60

Příspěvek od videoice »

Mně kola/gumy při vytočení volantu drhnou o takové plechové destičky, což nejen že dělá docela dovný zvuk, ale neprospívá asi ani gumám.

Na rejd jsem si už celkem zvyknul, ale otáčení na silnici zrovna bezpečné není...

Když dám podložky, tak tedy budou otáčení limitovat dorazy namísto těch podložek? Jak moc se zlepší rejd? Jsou s tím spojené i nějaké negativa jako horší stabilita, řízení, nebo proč je tam výrobce nedal už ve výrobě?

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3597
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Rejd S60

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 videoice

o hodně. P2 s60/v70 má s továrními R18 rejd příšerný. Bez podložek se s R18 špatně parkuje a manévruje. Tohle soudruzi ve Švédsku vůbec nedomysleli.
Na zimních R18 O.Z. Superleggera vozim 20mm podložky a rejt je ok.
Na letních R18 Nebula vozim 12mm podložky a rejt je akceptovatelný - bez podložek jsou R18 Nebula v podstatě nejezditelné. Parkuješ jak 18 letej greenhorn a ostatní si musí zákonitě myslet, že si blb, co neumí řidit. Málokdo z čumilů totiž ví, jak špatný poloměr otáčení mají P2 na velkých kolech....to je v nadsázce snad 15 metrů :D
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 444
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

Rejd S60

Příspěvek od Pep »

To mi připomíná…
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

0ndro
Offline
Příspěvky: 147
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

Rejd S60

Příspěvek od 0ndro »

Chlapi mna tiez dost trapi ten zalostny rajd na s60, mame na aute disky R16 a myslim ze by este malo byt miesto v podbehu pre vytocenie kolesa. Ale este som to nepozeral, neviete niekto ze ked vyberiem tie plastove dorazy, ci tym neohrozim samotne servo? Myslim tym ze sa piest vysunie trocha viac von, ci nezacne tiect alebo podobne.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rejd S60

Příspěvek od Tod2 »

Dorazy bych nesundaval, jinak jsou 3 typy dorazů dle velikosti kol...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Rejd S60

Příspěvek od Urvanej »

Vezmi to z druhý strany. Čím menší rejd, tím dýl přežijí poloosy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

0ndro
Offline
Příspěvky: 147
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

Rejd S60

Příspěvek od 0ndro »

To je pravda ale keby som to predsa chcel vyskusat, nevie niekto fakt ci to servo ma este dostatocnu rezervu pre vysunutie piestu? Ci sa nieco nestane. Ale malo by mat hadam ved keby clovek odpojil capy a vytocil naplno tak sa tam nevytlaci nejaky simering. Servo som este nerozoberal tak neviem

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Rejd S60

Příspěvek od raolsa »

Když sundáš dorazy, tak budeš dřít kolama o podběhy. Já dřel i na 16" když jsem měl 215 široký gumy. 205 byly ok.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3597
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Rejd S60

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Jde to nastavit tak, že i s plnym vytočením rejdu nedřeš podběhy s 235/40/18 (širší jsem nezkoušel, jedu podle TP), ale musíš si pohrát s dorazy a doplnit podložkami kol v závislosti na ET disků.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Rejd S60

Příspěvek od raolsa »

Jop, s podložkama jo. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

0ndro
Offline
Příspěvky: 147
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

Rejd S60

Příspěvek od 0ndro »

Vdaka za objasnenie usetrili ste mi pol dna experimentovania :)

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Rejd S60

Příspěvek od videoice »

Jak je to s podložkama z pohledu jízdních vlastností, řekněme že bych dal extrém 4 cm, bude to poznat na jízdě, např. náklonu do stran, nedotáčivosti, setrvačnosti..?

Mám R17 a docela mě láká tam ty podložky dát. Zatím mám představu o 1 - 2 cm, aby se primárně zlepšil rejd, ale nerad bych tím zase kanibalizoval jinou vlastnost, při parkování mi to tolik nevadí, nejvíc mi asi vadí otáčení ve městě.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Rejd S60

Příspěvek od mlgviktorko »

Tak z principu přidání podložek rozšíří rozchod kol, to znamená vyšší stabilitu v zatáčkách i na rovince. Jediný negativum je to, že působí nepatrně větší páka na všechny komponenty zavěšení. Myslím, že do 2 cm je tohle negativum poněkud zanedbatelné, každopádně já to na jízdě v zatáčkách poznal.

Nitty
Offline
Příspěvky: 222
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

Rejd S60

Příspěvek od Nitty »

videoice píše: 24 úno 2025 11:40 Jak je to s podložkama z pohledu jízdních vlastností, řekněme že bych dal extrém 4 cm, bude to poznat na jízdě, např. náklonu do stran, nedotáčivosti, setrvačnosti..?

Mám R17 a docela mě láká tam ty podložky dát. Zatím mám představu o 1 - 2 cm, aby se primárně zlepšil rejd, ale nerad bych tím zase kanibalizoval jinou vlastnost, při parkování mi to tolik nevadí, nejvíc mi asi vadí otáčení ve městě.
Já mám na zimu 17" a na léto 18" z P3 s podložkami a rejd je mnohem lepší a nic nedrhne.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Rejd S60

Příspěvek od jirkaTDI »

Podložkami nebo koly s jiným ET měníš tzv. "scrub radius", což může dost ovlivnit chování auta, je to celkem alchymie. Když dáš moc široké podložky, tak bude scrub radius hodně pozitivní a bude tě každá nerovnost a koleje tahat za volant, auto bude působit jako nestabilní a ložiska i vše na zavěšení bude trpět. Navíc s 4 cm podložkami by lezly kola dost ven.

S menšími podložkami cca do 20 mm to není žádný drama. Já zkoušel 15 mm podložky a auto se chovalo celkem dobře, rejd byl o malinko lepší (alespoň pocitově). Dal jsem je pryč, protože podložky zvýraznily jakoukoliv drobnou nevývahu kol, která před tím nebyla cítit, a z auta byl na dálnici vibrátor. A přestože se 15 mm zdá jako nic, najednou jsem měl dojem, že se nevejdu na silnici - v zatáčkách jsem vymetal krajnici, ve městě zadním kolem přeskakoval obrubníky a při parkování se bál o kola, protože jsou víc na ráně, ale to je asi jen o zvyku. Jo a taky se boky auta víc špinily od kol, protože přední kola už byla docela vystrčená ven.

Kdyžtak můžu ty 15 mm podložky půjčit na vyzkoušení.
Naposledy upravil(a) jirkaTDI dne 24 úno 2025 17:14, celkem upraveno 1 x.

Nitty
Offline
Příspěvky: 222
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

Rejd S60

Příspěvek od Nitty »

Já mám 15 nebo 20mm, ale je fakt že mají jiné ET než origo kola z P2 (alespoň tuším) sedí to fakt ideálně. A naopak žádné vibrace nic takového necítím obě sady vyvažuje stejný člověk. Na 18" to dle mého i lépe sedí jediné kde cítím horší stabilitu jsou silnice kde jsou vyjeté koleje, ale tak to je logické
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé