
Proč Volvo V70 II AWD? No tato otázka mě napadla taky. Sháněl jsem auto. Měl to být kombík, na benzín, nebo ještě lépe na LPG. Do 150 000,- kč asi od roku 2001. Hledal jsem dlouho. No Volvo mě vůbec nenapadlo. Koukal jsem po Renaultech Laguna II 1.8i nebo 2.0i. Renaulty jsem znal - táta má Lagunu první model po faceliftu, 1.6i 16v LPG. 1.6 jsem nechtěl - malý výkon, jinak mě Laguna docela zaujala. Tak jsem po ní koukal. Už jsem byl i na cestě se na jednu podívat, dokonce ji i koupit, když by za to stála, ale chlápek přestal reagovat na telefony a to jsem byl na půl cestě. Jinak bych měl Lagunu.

Na internetu se mi objevilo ve výběru Volvo. Říkal jsem si - nejbezpečnější auto, velký kufr, držák, ale na druhou stranu (jak je všeobecný omyl) dražší provoz. No čekám rodinu - mohlo by se hodit. O co vlastně jde???
Našel jsem si na netu volvofórum. Prostudoval, prokecal, protelefonoval a nakonec zjistil, že to moje vyhlídnuté Volvíčko už je vlastně pryč. No říkal jsem si: proč vlastně bych nesháněl Volvo? Inu zkusil jsem to. Nejdřív jsem se pokusil, za pomoci slovenského přítele na telefonu, vydražit jedno auto z Rakouska, ale majiteli se nelíbila výsledná cena dražby a tak z obchodu sešlo. No hledal jsem dál a ejhle, našel jsem v jednom bazaru v Náchodě toho mého mazlíka. Sice to nebylo úplně to co bych chtěl (bylo o něco starší, ale nový ročník), ale zase to bylo AWD. Což by Renault nebyl. Možná se mi to v budoucnosti vymstí, ale to momentálně neřeším. Byl jsem se na mazlíka podívat a docela se mi líbil, ale měl jsem v merku ještě jednoho s lepší výbavou a mladšího a tak jsem se na něj zajel podívat do Brna. Upřímně řečeno, byla to cesta úplně na ho.no. Sice byla lepší výbava, ale stav auta vůbec neodpovídal kilometrům na tachometru a celkově se mi auto vůbec nelíbilo - hlavně po technické stránce - motor od oleje, výfuk na odchodu, zničený interiér v kůži... . A tak jsem se na cestě zpátky stavil v předešlém bazaru a toho mého mazlíka koupil.
Cesta domů mě absolutně nadchla. To jsem od Volva vůbec nečekal. Pohodlí, ergonomie, na moje poměry nezvyklí výkon i to blbý rádio mě absolutně vyhovovalo (cd i kazeta, na moje zvyklosti ohromující zvuk a to je to jenom HU603). Jediný co mě vadilo bylo, že byly zamrzlé ostřikovače. No nebylo to nic co by mě nějak otrávilo. Říkal jsem si - asi to auto je už déle v bazaru a tak je tam letní směs. No doma jsem to dal do garáže a rozmrazoval horkovzdušným topením. Říkal jsem si jestli se to povede tak pojedu pro manželku novým autem. Když ne, půjčím si jiné od táty.
Bohužel se povedlo, ostřikovače povolily a tak jsem si řekl: Pojedu pro maželku do práce novým autem. MOJE NEJVĚTŠÍ CHYBA V ŽIVOTĚ. Vyrazil jsem a dopadlo to jak to dopadlo. Naboural jsem nové auto ten samý den co jsem ho koupil, 300 metrů od baráku. Bylo namrzlo a na autě byly letní gumy. Sice jsem jel pomalu, ale auto si prostě řeklo, že pojede rovně a silnice zatáčela. Navíc tam byl strom a před ním žulový patník.

Takže pro manželku jsem jel půjčeným Renaultem 19 Chamade, který ještě ke všemu cestou zamrzl a 100 metrů před pumpou mi došel benzín. Takže nejen, že jsem byl na prášky z té nehody, ale ještě jsem musel tlačit Renaulta do mírného kopce k pumpě. A taky ještě byla naštvaná manželka, která místo, aby mi poskytla duchovní útěchu, mě ještě seřvala jak psa, že jsem se na to nevys.al a radši pro ni nejel starým autem.
No a stálo mě to asi 30.000 kč za opravu Volva (respektive za díly a lak, zbytek jsem si udělal sám).
No řekl jsem si: manželka si vybrala svoji porci štěstí (smůly) a teď já.

Co se asi stane do třetice?
No co by jste řekli? Po montáži LPG (mimochodem u velmi zdatného montéra, kterému věřím) mi začalo auto blbnout. Cukalo to, nejelo, začal blbnout tempomat. Manželka už na mě začala být, slušně řečeno, nakrknutá (Co jsi to koupil za krám?). Ale Marra pomohl - nejen, že mi rozhýbal zadní ostřikovač (blbá pojistka), ale ještě mi zjistil, že je potřeba vyměnit váhu vzduchu - vadné čidlo teploty vzduchu.
Stalo se. Vyměnil jsem váhu (neoriginál) a čekal, že se vlastnosti auta vyrazně zlepší. No co se nestalo - nejen, že se to nezlepšilo, ale naopak se to zhoršilo.
No do auta jsem se zamiloval a tak jsem si řekl: asi chyba, že jsem koupil neorigo. No tak jsem koupil origo váhu Bosch. Vlastnosti auta se zlepšily, ale pořád to nebylo ono.
Marra říkal, že by asi chtělo vyčistit klapku, tak jsem to udělal. Práce na cca 1 hodinu. A od té doby je to OK!!!! Auto jede, startuje, tempomat funguje jedna báseň.
Teď něco k jízdním vlastnostem: Auto má jeden velký bonus - AWD od té doby co mám Volvo tak nevím co je to hrabat v zimě od nás od baráku do kopce na silnici. Na suchých silnicích auto sedí jak přišité i ve výšších rychlostech. Zatáčky, které jsem dříve jezdil cca 70 km/h není problém s V70 projet 90 km/h i více. Nehoupe se na nerovnostech jako Renault, ale zase na jednom našem zkušebním houpáku (kde se Renault jenom lehounce prohoupne) je slyšet nepříjemná rána a docela tvrdý náraz od předních kol. Ale třeba za to může vychozelé horní uložení s ložisky tlumičů. Jinak po výměně tyček stabilizátoru už není slyšet ono “ťukání” od přední osy. Jinak jezdím za cca 11 až 13 litrů LPG, což si myslím je na auto s výkonem 200 koní docela slušné. Samozřejmě kdyby to žralo méně vůbec bych se nezlobil.

Jinak jse na autě měnil jenom svíčky, už zmiňované tyčky předního stabilizátoru, silentbloky předních ramen a čepy ramen (svisláky) a ložisko zadního kola. Jo a taky sirénu alarmu (700 kč i s poštovným). Ceny dílů jsou podobné jako u jiných značek.
A pořád objevuju nové fičury od Volva. Teď jsem třeba objevil, že do síťky pod podlahou v kufru se vejde 10 lahváčů a vůbec nejsou vidět

Takže jsem rád, že jsem objevil VOLVO. Mám auto, které mi absolutně vyhovuje a navíc, jako bonus, jich u nás moc nejezdí. A manželka se do něj už taky zamilovala a dokonce mi odpustila i tu bouračku. Akorát říká, že jsme si měli pořídit Volvo s elektricky ovládanýma sedačkama s pamětí, protože nás oba už nebaví pořád štelovat sedačky.
No na závěr, myslím si, že další auto bude zase Volvo.

