Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Auta ze švédska mají bufík asi skoro všechna. V ČR jich ho spousta nemá.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Pecka. Ještě jednou všem díky. Snad tedy dobře vyberu.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Taky poslední dobou nějak hodně pokukuju po V90 a smýšlím o tom podobně jako Dural. Auto s vyšším nájezdem bylo provozované tak, jak to diesel chce a navíc jestli se mělo něco zes__t, tak už se to dávno vys__lo a vyměnilo.Dural8 píše: 28 lis 2024 22:01 Rozvody 120t km, dalsi nevim co mas na mysli, ze je ve 100t km doporuceno? Brzdovka? Nebo tak neco?
Jinak chapu, ze se mnou spousta lidi nebude souhlasit, ale ani auto s 30t km intervalem na olej neni nutne past, ale nesmi tech 30t km najezdit studene po meste, pak je jasne, ze i 10t km interval je moc, ac to taky uzivatel nerad slysi (v tom pripade naopak, z duvodu potreby caste vymeny oleje)…ale pokud auto jezdi normalne dalky (v Nemecku napr. 2 lete auto se 150t km) ja bych se toho nebal. Je to moje zkusenost, jak D5244t tak D4204t…zadne Jedna Pani Povidala. Nejsem bohatej, takze vyjizdim presne ty auta po prvnim (zatim se dari) majiteli v rozmezi 200-300t km do 300-400t km a ani u jednoho jsem si nemohl vybirat, zda ma nebo nema servisy po 10 ci 15t km. Oboje mely pred mym nakupem po poctivych 30t km a oboje normalne fungovaly a funguji dodnes dal…nekdo muze mit jinou zkusenost, ja mam takovou. Rozhodnuti je stejne na Tobe, ja bych se ale s bufikem a cca 15t km rocne jenom na cesty do prace, k cemuz ja pridam tak dalsich 5 na dovolenou a dalsich 5 na cestach za rodinou, tedy ve finale na 25t rocne klidne D4 nebal. Zvlast ne ve V60. Znovu opakuju, jen muj nazor na zaklade mych vlastnich zkusenosti = mych vlastnich penez.
Ale klidně mě vraťte zpátky na zem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Ústí n. L.
- Vůz: xxx
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Zdravím, jsem zde nový a reálně uvažuji o nákupu vozu Volvo S/V90 motor D4-D5 rok 2020-21 s nájezdem do 100k Km. Můj roční nájezd je cca 15k Km, 80% město 20% delší trasy. Jsem klasický uživatel sednu a jedu, všelijaké výměny a potíže řeší můj mechanik
Volvo jsem zatím nikdy neměl.
Pročetl jsem si předešlé příspěvky a mám nakoukané všelijaké testy na YT přesto mám pár dotazů.
Jaký motor volit nafta/benzín a proč? V čem je či může být u nafty větší zádrhel?
Jak je to s rozvody, kdy měnit a jaká je cca cena?
Jak je na tom s kvalitou kožený interiér? Jde mi o kvalitu materiálu samotného. Je to pocitově podobné kůži?
Díky za rady, časem jistě nějaké další otázky vyvstanou.

Pročetl jsem si předešlé příspěvky a mám nakoukané všelijaké testy na YT přesto mám pár dotazů.
Jaký motor volit nafta/benzín a proč? V čem je či může být u nafty větší zádrhel?
Jak je to s rozvody, kdy měnit a jaká je cca cena?
Jak je na tom s kvalitou kožený interiér? Jde mi o kvalitu materiálu samotného. Je to pocitově podobné kůži?
Díky za rady, časem jistě nějaké další otázky vyvstanou.
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
D motory jsou nafta, to bych na 80% městského provozu určitě nekupoval, zádrhel - motor bude jezdit studený a více se opotřebovávat, bude ředit olej naftou, bude zanášet DPF, atd. Na městský provoz bych si koupil elektromobil, když ne elektro, tak benzín a nezávislé topení, aby se v zimě tolik netrápil. Do 2021 jsou nafta D, benzín T, od 2021 je vše mildhybrid označní B a člověk musí vypátrat, jestli je to nafta nebo benzín. Benzín by měl být u těhle aut spolehlivější, já mam D4 ve V60 a jsem spokojený, je to jen statisktika a hlavně jde o zacházení a štěstí. Rozvody teoreticky podle motoru, prakticky asi vždy po 150k km, cena tuším 20k v autorizáku? Ty jsem zrovna nedělal tak nevím. Hlavně měnit olej po max 15k km a pravidelně měnit i olej v převodovce a čtyřkolce, pokud budete mít. Kožený interiér mám balíček luxury seats, takže ventilovaná kůže nappa v černé barvě. Dotaz na kůži podobnou kůži nechápu. Ale opět záleží, jak se budete o kůži starat. Za mě kvalita dobrá, po 155k km vypadá super.
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Ústí n. L.
- Vůz: xxx
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
O EV určitě neuvažuji, parkuji v podzemní garáži (nevím zda tam vůbec EV může) a ani o tuto technologii jako takovou nemám zájem. (nic proti ní ve městě dává 101% smysl) Jasně záleží jak se kdo k autu chová a stará se o něj. Jsem u svých aut měnit olej pravidelně každý rok a v převodovce dle nájezdu. U té kůže mi šlo především o kvalitu, Volvo je známé svým kvalitním šitím tak jen jestli nezačali šidit.
Kůže je umělá a z toho důvodu jsem se ptal jak drží zda se moc neošoupává na frekventovaných místech a celkově zda je pohodlná. Každopádně díky za názor a rady. 


-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
U ročníku 2020 nebo 21 by snad mohla být ještě i pravá kůže. Vím že začali dávat náhražku, ale to snad až později. Já mám na ročníku 2019 určitě pravou, ikdyž mám tu příplatkovou s odvětránim.
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Pravá Nappa kůže se páruje vždy s odvětráváním. Ze začátku výroby mohla být Nappa i bez odvětrávání vždy u Inscription. Bylo to tuším do 2020.
Obyčejnější, na dotek více hrubá a strukturovaná kůže Moritz je také pravá kůže ale jen prostě obyčejnější. S tím, že kůže je pouze v přední části. Boky a zadek je vinyl. U Nappa kůže je vždy kožené vše komplet.
Obyčejnější, na dotek více hrubá a strukturovaná kůže Moritz je také pravá kůže ale jen prostě obyčejnější. S tím, že kůže je pouze v přední části. Boky a zadek je vinyl. U Nappa kůže je vždy kožené vše komplet.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Kia Ceed SW 2023
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ahoj,
s dovolením se zeptám tady, ať se nezakládá další vlákno. Plánujeme nákup Volva V60 nebo V90 a rádi bychom si nechali alespoň lehce poradit, do které z těchto variant by mohlo být nejrozumnější jít, a to i s ohledem na nějaké budoucí investice do auta. Raději bychom šli asi do benzinu, naftu jsme nikdy neměli, ale nejsem schopen najít nic zajímavého kolem 500k.
Nájezd cca 15000 ročně, úplně minimálně nějaké nákup, do 5-10 km, jinak spíš po návštěvách 20-40km a delší cesty na výlety 500-1000km.
Varianta 1 Volvo V60 D3 Inscription přes Cardion
https://autocardion-brno.selekt.volvocars.cz/cs-cz/store/all/vehicles/1NzhkYWEzMzUtZmQ4Ny00OGFmLWEzYjMtYzNkNGUxYTQwYjk2fENvZGV3ZWF2ZXJzU3RvY2tJZHxDYXI1?sortByRule=PriceAscending"eReference=b28e95a3-60df-4348-a22a-09031632177f&vehicleReference=9c15a073-fa45-4988-a4ef-5211b3b9cf5f
Varianta 2 V60 D3 Incription přes nějaký autobazar, ale na doporučení známého, co od tam má sám XC90
https://www.auto-vyhybka.cz/autobazar-auta/volvo-v60-2-0-d3-inscription-a-t-pano-21-25
Varianta 3 V90 D4 Momentum přes Cardion
https://autocardion-brno.selekt.volvocars.cz/cs-cz/store/all/vehicles/1Mzk3MmI3NjEtMWI1Ni00NDNiLTg2N2QtMTVmNTNjY2FlZThkfENvZGV3ZWF2ZXJzU3RvY2tJZHxDYXI1?sortByRule=PriceAscending"eReference=44b416d9-6a16-4f24-b2cb-85f9935b9f67&vehicleReference=c8bfccf6-4dca-4985-a289-d181d78d0f3c
Předem díky moc za jakýkoliv komentář.
s dovolením se zeptám tady, ať se nezakládá další vlákno. Plánujeme nákup Volva V60 nebo V90 a rádi bychom si nechali alespoň lehce poradit, do které z těchto variant by mohlo být nejrozumnější jít, a to i s ohledem na nějaké budoucí investice do auta. Raději bychom šli asi do benzinu, naftu jsme nikdy neměli, ale nejsem schopen najít nic zajímavého kolem 500k.
Nájezd cca 15000 ročně, úplně minimálně nějaké nákup, do 5-10 km, jinak spíš po návštěvách 20-40km a delší cesty na výlety 500-1000km.
Varianta 1 Volvo V60 D3 Inscription přes Cardion
https://autocardion-brno.selekt.volvocars.cz/cs-cz/store/all/vehicles/1NzhkYWEzMzUtZmQ4Ny00OGFmLWEzYjMtYzNkNGUxYTQwYjk2fENvZGV3ZWF2ZXJzU3RvY2tJZHxDYXI1?sortByRule=PriceAscending"eReference=b28e95a3-60df-4348-a22a-09031632177f&vehicleReference=9c15a073-fa45-4988-a4ef-5211b3b9cf5f
Varianta 2 V60 D3 Incription přes nějaký autobazar, ale na doporučení známého, co od tam má sám XC90
https://www.auto-vyhybka.cz/autobazar-auta/volvo-v60-2-0-d3-inscription-a-t-pano-21-25
Varianta 3 V90 D4 Momentum přes Cardion
https://autocardion-brno.selekt.volvocars.cz/cs-cz/store/all/vehicles/1Mzk3MmI3NjEtMWI1Ni00NDNiLTg2N2QtMTVmNTNjY2FlZThkfENvZGV3ZWF2ZXJzU3RvY2tJZHxDYXI1?sortByRule=PriceAscending"eReference=44b416d9-6a16-4f24-b2cb-85f9935b9f67&vehicleReference=c8bfccf6-4dca-4985-a289-d181d78d0f3c
Předem díky moc za jakýkoliv komentář.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
D3 je prej žalostná slabota, ale zase asi nejspolehlivější diesel.
Proč vlastně diesel s tak nízkým ročním nájezdem?
Proč vlastně diesel s tak nízkým ročním nájezdem?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Kia Ceed SW 2023
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Protože benzin jsem za podobnou cenu vůbec neobjevil, bohužel.
Přidáno za 8 minut 16 sekund:
Zapomněl jsem dodat, že aktuálně mám služební Kiu Ceed 110kW, tak horší to snad nebude ani s D3, ne?
Přidáno za 8 minut 16 sekund:
Zapomněl jsem dodat, že aktuálně mám služební Kiu Ceed 110kW, tak horší to snad nebude ani s D3, ne?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Kolik váží Kia Ceed? Kolik váží V60?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Kia 1330-1400kg vs Volvo 1590-1701kg bajvoko na internetu. Jinak spousta lidí jezdí 1.6 SuperBem s 88kW, takže není to tak, že D3 je úplně na hovno, je to tak, že tady jeden uživatel prošel cestou SuperB 88kW -> V90 D3 110kW -> V90 D4 140kW a je asi jasné, že na vyšší výkon se krásně zvyká, ale taky to nutně neznamená, že 110kW řadě lidí nemůže sloužit k jejich plné spokojenosti.
Já se něco najezdil s Oktávkou IV se 110kW a musím říct, že mě to v ničem, ale absolutně v ničem neuráží, ten výkon. V Německu po dálnici to jelo 180 na 2500ot. na 7° a pro normálního člověka co víc potřebuje? Ze Švýcarska jsem se vrátil s celkovou spotřebou 5,5. Měl bych tomu autu vytýkat, že nenandá v Mostě na okruhu Ferrari? Ne všichni to potřebujou
Já se něco najezdil s Oktávkou IV se 110kW a musím říct, že mě to v ničem, ale absolutně v ničem neuráží, ten výkon. V Německu po dálnici to jelo 180 na 2500ot. na 7° a pro normálního člověka co víc potřebuje? Ze Švýcarska jsem se vrátil s celkovou spotřebou 5,5. Měl bych tomu autu vytýkat, že nenandá v Mostě na okruhu Ferrari? Ne všichni to potřebujou

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1122
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ano, na výkon se krásně zvyká.
Někde už jsem to tu psal, 110kW oktávka je o dost pružnější než 110kW V90. tak hmotnost je tam znát.
To samé spotřeba, to co dokáží oktávie, o tom se V90 ani nezdá.
Ta D4 140kW ve V90 je o něco málo živější než 110kW oktávie.

Někde už jsem to tu psal, 110kW oktávka je o dost pružnější než 110kW V90. tak hmotnost je tam znát.
To samé spotřeba, to co dokáží oktávie, o tom se V90 ani nezdá.
Ta D4 140kW ve V90 je o něco málo živější než 110kW oktávie.
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Jasně, neříkám, že každej potřebuje trhače asfaltu, ale aby tady nový kolega porovnával porovnatelné tzn. není 110kW jako 110kW v jiném autě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Hehe, já měl před tím 2x 4 roky Octavii 1.6 TDi a když jsem konečně dostal 2.0 TDi. tak to bylo nebe a dudyDural8 píše: 11 úno 2025 08:32 Já se něco najezdil s Oktávkou IV se 110kW a musím říct, že mě to v ničem, ale absolutně v ničem neuráží, ten výkon.

-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Keď som mal auto v servise, dali mi ako náhradné auto kombi oktaviu 1.6tdi a bol som celkom prekvapený, aké to bolo svižne. Ako každodenné auto na dochádzanie do práce ideál.
-
Offline
- Příspěvky: 5626
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Tak už dávno to není motor 1.6D
Fiat má 1400kg, 1.6 74kw a nestěžuju si ani když je naloženej... Do V90 asi nic moc.

Fiat má 1400kg, 1.6 74kw a nestěžuju si ani když je naloženej... Do V90 asi nic moc.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Jeste na upresnenou, konkretne v tomto pripade slo o V60, coz by dle meho mohlo oproti V90 jit. (mysleno 110kw stacit)
Tome nekde uz jsem taky psal, V90 si na peknou spotrebu nesahne uz jenom kvuli kolum. Koupil jsem si 7-spoke V90 s V90 rozmerem a dal na starou V60 s VEA motorem. Spotreba sla nahoru z 5,0 na 5,8 a tak jsem nelenil kola zvazit. 18” ocean race z V60 vazi o 3kg mene nez 7-spoke s 225/60/17(55 mozna?) a to byla odpoved. Auto znatelne zlenivelo a V90 to ma ve vinku jako rozmer vychozi. Pominu-li vahu auta samotneho, uz jenom timhle je to zrout.
Tome nekde uz jsem taky psal, V90 si na peknou spotrebu nesahne uz jenom kvuli kolum. Koupil jsem si 7-spoke V90 s V90 rozmerem a dal na starou V60 s VEA motorem. Spotreba sla nahoru z 5,0 na 5,8 a tak jsem nelenil kola zvazit. 18” ocean race z V60 vazi o 3kg mene nez 7-spoke s 225/60/17(55 mozna?) a to byla odpoved. Auto znatelne zlenivelo a V90 to ma ve vinku jako rozmer vychozi. Pominu-li vahu auta samotneho, uz jenom timhle je to zrout.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 6086
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
K tem porovnáním vykonu plati, co tady je napsano, plus u koncernu je temer vzdy realny vykon vyssi, nez udava brozura. Rozdil klidne +10 kw ci vice ten rozdil ve prospech koncernu jeste zvyrazni.
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: Golf VI variant
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
.....
Naposledy upravil(a) Demo88 dne 24 úno 2025 08:33, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Odpověděli ti, že do toho rozpočtu se nevejdeš.
A já ti radím naftu nekupuj, protože je to proti benzínu výrazně složitější technologie, s výrazně dražšími díly (vstřiky, celý CR, turbo, atd, atd), náchylnými na po.rání.
Doby, kdy byla nafta svatý grál, jsou 20let pryč.
A já ti radím naftu nekupuj, protože je to proti benzínu výrazně složitější technologie, s výrazně dražšími díly (vstřiky, celý CR, turbo, atd, atd), náchylnými na po.rání.
Doby, kdy byla nafta svatý grál, jsou 20let pryč.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé