Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od tomsi »

Auta ze švédska mají bufík asi skoro všechna. V ČR jich ho spousta nemá.

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Pecka. Ještě jednou všem díky. Snad tedy dobře vyberu.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

Dural8 píše: 28 lis 2024 22:01 Rozvody 120t km, dalsi nevim co mas na mysli, ze je ve 100t km doporuceno? Brzdovka? Nebo tak neco?

Jinak chapu, ze se mnou spousta lidi nebude souhlasit, ale ani auto s 30t km intervalem na olej neni nutne past, ale nesmi tech 30t km najezdit studene po meste, pak je jasne, ze i 10t km interval je moc, ac to taky uzivatel nerad slysi (v tom pripade naopak, z duvodu potreby caste vymeny oleje)…ale pokud auto jezdi normalne dalky (v Nemecku napr. 2 lete auto se 150t km) ja bych se toho nebal. Je to moje zkusenost, jak D5244t tak D4204t…zadne Jedna Pani Povidala. Nejsem bohatej, takze vyjizdim presne ty auta po prvnim (zatim se dari) majiteli v rozmezi 200-300t km do 300-400t km a ani u jednoho jsem si nemohl vybirat, zda ma nebo nema servisy po 10 ci 15t km. Oboje mely pred mym nakupem po poctivych 30t km a oboje normalne fungovaly a funguji dodnes dal…nekdo muze mit jinou zkusenost, ja mam takovou. Rozhodnuti je stejne na Tobe, ja bych se ale s bufikem a cca 15t km rocne jenom na cesty do prace, k cemuz ja pridam tak dalsich 5 na dovolenou a dalsich 5 na cestach za rodinou, tedy ve finale na 25t rocne klidne D4 nebal. Zvlast ne ve V60. Znovu opakuju, jen muj nazor na zaklade mych vlastnich zkusenosti = mych vlastnich penez.
Taky poslední dobou nějak hodně pokukuju po V90 a smýšlím o tom podobně jako Dural. Auto s vyšším nájezdem bylo provozované tak, jak to diesel chce a navíc jestli se mělo něco zes__t, tak už se to dávno vys__lo a vyměnilo.
Ale klidně mě vraťte zpátky na zem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

ThorHank
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Ústí n. L.
Vůz: xxx

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od ThorHank »

Zdravím, jsem zde nový a reálně uvažuji o nákupu vozu Volvo S/V90 motor D4-D5 rok 2020-21 s nájezdem do 100k Km. Můj roční nájezd je cca 15k Km, 80% město 20% delší trasy. Jsem klasický uživatel sednu a jedu, všelijaké výměny a potíže řeší můj mechanik :) Volvo jsem zatím nikdy neměl.
Pročetl jsem si předešlé příspěvky a mám nakoukané všelijaké testy na YT přesto mám pár dotazů.
Jaký motor volit nafta/benzín a proč? V čem je či může být u nafty větší zádrhel?
Jak je to s rozvody, kdy měnit a jaká je cca cena?
Jak je na tom s kvalitou kožený interiér? Jde mi o kvalitu materiálu samotného. Je to pocitově podobné kůži?

Díky za rady, časem jistě nějaké další otázky vyvstanou.

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od tomsi »

D motory jsou nafta, to bych na 80% městského provozu určitě nekupoval, zádrhel - motor bude jezdit studený a více se opotřebovávat, bude ředit olej naftou, bude zanášet DPF, atd. Na městský provoz bych si koupil elektromobil, když ne elektro, tak benzín a nezávislé topení, aby se v zimě tolik netrápil. Do 2021 jsou nafta D, benzín T, od 2021 je vše mildhybrid označní B a člověk musí vypátrat, jestli je to nafta nebo benzín. Benzín by měl být u těhle aut spolehlivější, já mam D4 ve V60 a jsem spokojený, je to jen statisktika a hlavně jde o zacházení a štěstí. Rozvody teoreticky podle motoru, prakticky asi vždy po 150k km, cena tuším 20k v autorizáku? Ty jsem zrovna nedělal tak nevím. Hlavně měnit olej po max 15k km a pravidelně měnit i olej v převodovce a čtyřkolce, pokud budete mít. Kožený interiér mám balíček luxury seats, takže ventilovaná kůže nappa v černé barvě. Dotaz na kůži podobnou kůži nechápu. Ale opět záleží, jak se budete o kůži starat. Za mě kvalita dobrá, po 155k km vypadá super.

ThorHank
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Ústí n. L.
Vůz: xxx

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od ThorHank »

O EV určitě neuvažuji, parkuji v podzemní garáži (nevím zda tam vůbec EV může) a ani o tuto technologii jako takovou nemám zájem. (nic proti ní ve městě dává 101% smysl) Jasně záleží jak se kdo k autu chová a stará se o něj. Jsem u svých aut měnit olej pravidelně každý rok a v převodovce dle nájezdu. U té kůže mi šlo především o kvalitu, Volvo je známé svým kvalitním šitím tak jen jestli nezačali šidit. :) Kůže je umělá a z toho důvodu jsem se ptal jak drží zda se moc neošoupává na frekventovaných místech a celkově zda je pohodlná. Každopádně díky za názor a rady. :good:

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od tomsi »

U ročníku 2020 nebo 21 by snad mohla být ještě i pravá kůže. Vím že začali dávat náhražku, ale to snad až později. Já mám na ročníku 2019 určitě pravou, ikdyž mám tu příplatkovou s odvětránim.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Thor123 »

Pravá Nappa kůže se páruje vždy s odvětráváním. Ze začátku výroby mohla být Nappa i bez odvětrávání vždy u Inscription. Bylo to tuším do 2020.
Obyčejnější, na dotek více hrubá a strukturovaná kůže Moritz je také pravá kůže ale jen prostě obyčejnější. S tím, že kůže je pouze v přední části. Boky a zadek je vinyl. U Nappa kůže je vždy kožené vše komplet.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Danilov
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Kia Ceed SW 2023

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Danilov »

Ahoj,

s dovolením se zeptám tady, ať se nezakládá další vlákno. Plánujeme nákup Volva V60 nebo V90 a rádi bychom si nechali alespoň lehce poradit, do které z těchto variant by mohlo být nejrozumnější jít, a to i s ohledem na nějaké budoucí investice do auta. Raději bychom šli asi do benzinu, naftu jsme nikdy neměli, ale nejsem schopen najít nic zajímavého kolem 500k.

Nájezd cca 15000 ročně, úplně minimálně nějaké nákup, do 5-10 km, jinak spíš po návštěvách 20-40km a delší cesty na výlety 500-1000km.

Varianta 1 Volvo V60 D3 Inscription přes Cardion
https://autocardion-brno.selekt.volvocars.cz/cs-cz/store/all/vehicles/1NzhkYWEzMzUtZmQ4Ny00OGFmLWEzYjMtYzNkNGUxYTQwYjk2fENvZGV3ZWF2ZXJzU3RvY2tJZHxDYXI1?sortByRule=PriceAscending&quoteReference=b28e95a3-60df-4348-a22a-09031632177f&vehicleReference=9c15a073-fa45-4988-a4ef-5211b3b9cf5f

Varianta 2 V60 D3 Incription přes nějaký autobazar, ale na doporučení známého, co od tam má sám XC90
https://www.auto-vyhybka.cz/autobazar-auta/volvo-v60-2-0-d3-inscription-a-t-pano-21-25

Varianta 3 V90 D4 Momentum přes Cardion
https://autocardion-brno.selekt.volvocars.cz/cs-cz/store/all/vehicles/1Mzk3MmI3NjEtMWI1Ni00NDNiLTg2N2QtMTVmNTNjY2FlZThkfENvZGV3ZWF2ZXJzU3RvY2tJZHxDYXI1?sortByRule=PriceAscending&quoteReference=44b416d9-6a16-4f24-b2cb-85f9935b9f67&vehicleReference=c8bfccf6-4dca-4985-a289-d181d78d0f3c

Předem díky moc za jakýkoliv komentář.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

D3 je prej žalostná slabota, ale zase asi nejspolehlivější diesel.
Proč vlastně diesel s tak nízkým ročním nájezdem?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Danilov
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Kia Ceed SW 2023

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Danilov »

Protože benzin jsem za podobnou cenu vůbec neobjevil, bohužel.

Přidáno za 8 minut 16 sekund:
Zapomněl jsem dodat, že aktuálně mám služební Kiu Ceed 110kW, tak horší to snad nebude ani s D3, ne? 😀

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

Kolik váží Kia Ceed? Kolik váží V60?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Kia 1330-1400kg vs Volvo 1590-1701kg bajvoko na internetu. Jinak spousta lidí jezdí 1.6 SuperBem s 88kW, takže není to tak, že D3 je úplně na hovno, je to tak, že tady jeden uživatel prošel cestou SuperB 88kW -> V90 D3 110kW -> V90 D4 140kW a je asi jasné, že na vyšší výkon se krásně zvyká, ale taky to nutně neznamená, že 110kW řadě lidí nemůže sloužit k jejich plné spokojenosti.

Já se něco najezdil s Oktávkou IV se 110kW a musím říct, že mě to v ničem, ale absolutně v ničem neuráží, ten výkon. V Německu po dálnici to jelo 180 na 2500ot. na 7° a pro normálního člověka co víc potřebuje? Ze Švýcarska jsem se vrátil s celkovou spotřebou 5,5. Měl bych tomu autu vytýkat, že nenandá v Mostě na okruhu Ferrari? Ne všichni to potřebujou :)
_________________
V60 D4

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1122
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Tom0 »

Ano, na výkon se krásně zvyká. :wink:
Někde už jsem to tu psal, 110kW oktávka je o dost pružnější než 110kW V90. tak hmotnost je tam znát.
To samé spotřeba, to co dokáží oktávie, o tom se V90 ani nezdá.
Ta D4 140kW ve V90 je o něco málo živější než 110kW oktávie.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

Jasně, neříkám, že každej potřebuje trhače asfaltu, ale aby tady nový kolega porovnával porovnatelné tzn. není 110kW jako 110kW v jiném autě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1785
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Tomas78 »

Dural8 píše: 11 úno 2025 08:32 Já se něco najezdil s Oktávkou IV se 110kW a musím říct, že mě to v ničem, ale absolutně v ničem neuráží, ten výkon.
Hehe, já měl před tím 2x 4 roky Octavii 1.6 TDi a když jsem konečně dostal 2.0 TDi. tak to bylo nebe a dudy :D "Neuráží" bych vztáhnul na 1.6 TDi. Ten 2-litr s Octavií fakt cvičil, bylo to lehoučký auto.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 298
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od jergus.balaz »

Keď som mal auto v servise, dali mi ako náhradné auto kombi oktaviu 1.6tdi a bol som celkom prekvapený, aké to bolo svižne. Ako každodenné auto na dochádzanie do práce ideál.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5626
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak už dávno to není motor 1.6D :)

Fiat má 1400kg, 1.6 74kw a nestěžuju si ani když je naloženej... Do V90 asi nic moc.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Jeste na upresnenou, konkretne v tomto pripade slo o V60, coz by dle meho mohlo oproti V90 jit. (mysleno 110kw stacit)

Tome nekde uz jsem taky psal, V90 si na peknou spotrebu nesahne uz jenom kvuli kolum. Koupil jsem si 7-spoke V90 s V90 rozmerem a dal na starou V60 s VEA motorem. Spotreba sla nahoru z 5,0 na 5,8 a tak jsem nelenil kola zvazit. 18” ocean race z V60 vazi o 3kg mene nez 7-spoke s 225/60/17(55 mozna?) a to byla odpoved. Auto znatelne zlenivelo a V90 to ma ve vinku jako rozmer vychozi. Pominu-li vahu auta samotneho, uz jenom timhle je to zrout.
_________________
V60 D4

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Haben »

K tem porovnáním vykonu plati, co tady je napsano, plus u koncernu je temer vzdy realny vykon vyssi, nez udava brozura. Rozdil klidne +10 kw ci vice ten rozdil ve prospech koncernu jeste zvyrazni.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Demo88
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Golf VI variant

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Demo88 »

.....
Naposledy upravil(a) Demo88 dne 24 úno 2025 08:33, celkem upraveno 1 x.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Romulusw »

Odpověděli ti, že do toho rozpočtu se nevejdeš.

A já ti radím naftu nekupuj, protože je to proti benzínu výrazně složitější technologie, s výrazně dražšími díly (vstřiky, celý CR, turbo, atd, atd), náchylnými na po.rání.

Doby, kdy byla nafta svatý grál, jsou 20let pryč.

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé