D24tic -mini generálka

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
MarekSK
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

D24tic -mini generálka

Příspěvek od MarekSK »

Zdravim, tak opäť sa obraciam na silu internet a Volvo nadšencov .
Dej 1. Od posledného problému zo zlou geometriu som nič nevyriešil takže 1. Dôvod auto odstaviť .2 dôvod začal kvapkat chladič .3 pod hlavou sa pomaly tlačí olej.
A ďalšie drobnosti ktoré som chcel spraviť .
A tak som rozhádzal skoro celé auto . Je možné že vyberiem aj motor z prevodovkou a spravím aj spojku .
Dotaz na skupinu .
1. Je k D24 T(Tic ) volaka knižka ?neviem konkrétnu nájsť . Poprípade má niekto PDF ? Ďakujem
2. Jednoduché ,lebo aj zložitejšie úpravy ktoré vylepšia motor ? Nechcem veľmi viac výkonu,ale len pre chod motora ak máte skúsenosti čo mu pomôže . Je niečo nutné ?(Väčšie hadice ,sanie ,väčší intercooler , silentbloky...)

V prílohe hodím pár foto na jednej je plne tesnenie bez diery(zo závodov) neviem prečo to predtým majiteľ zaslepil, alebo to tak má byť .

Zatiaľ ďakujem ,je vysoko pravdepodobne že sa ešte ozvem 😅
S pozdravom, nech to jazdí
pekný večer
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

FrantaB
Offline
Příspěvky: 708
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

D24tic -mini generálka

Příspěvek od FrantaB »

To zaslepené je těsnění pod přírubou k EGR. Nechlub se tím a nech to tak.
Na etalonu se toho jednoduše moc tunit nedá-co taky na předkomůrkovém motoru, který se sbírá jak parní lokomotiva (pomalu a umíněně), tedy pokud z toho nechceš udělat brutální sazomet.
Smysl má aby nikde nic nefoukalo, hadičky vedení podtlaků byly nové a vedení vyčištěná (šedé tvrdé hadičky zejména-kontrola fajfek, vyfoukání oleje). Seřízená pumpa a hotové rozvody. Žhavičky OK a seřízené vstřiky. Vyhýbat se naftě s biosrajdou a vifovat (kvůli mazání pumpy).
Vypláchnout vodní cesty v motoru a hlavně radiátor čistou vodou-pořádně, protože přeci jen se tam potkává litina a hliník. Dobrý termostat.
Silentbloky očistit-nové už asi 10-12 let nejsou k dispozici.
Sundat první díl výfuku (esíčko od turba ke katu), nechat opískovat zvenku i zevnitř, vyvařit co je kde na přírubách vyrezlého, nechat zvenku i zevnitř znova našopovat hliníkem-tyhle díly už taky nejsou 10+ let a ta trubka je dvojitá (=trubka v trubce) kvůli tepelné izolaci, takže je dost obtížně nahraditelná.

Jinak generálka by byla hlava dolů, klika ven, ložiska, písty a kroužky...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

MarekSK
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Dekýš
Vůz: Volvo 940 945 II d24tic

D24tic -mini generálka

Příspěvek od MarekSK »

Dakujem ,zas som múdrejšie .hlava dole pôjde keďže z jednej strany začalo tlačiť olej .
A predošlí majiteľ dával všetko na silikón očividne tak som zvedaví( napriklad aj Mriežku na reproduktor😅 ) .

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2622
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

D24tic -mini generálka

Příspěvek od Sergej »

Hlavne greenbook tvrdi ze hlava sa nesmie brusit, ak je skrutena viac ako pol milimetra. Do 0,5mm sa moze pouzit. Resp aj po zbruseni, ale po spravnosti by to chcelo hrubsie tesnenie o zbrusenu hrubku. A tesnenia su dostupne v troch hrubkach po 0,1mm - podla toho ako trcia piesty nad blok.

Přidáno za 49 minut 6 sekund:
D24, D24T, D24TIC greenbook - https://drive.google.com/drive/folders/1VkHoPFuw-Pe28z_Bklx3NoBY-DPOpXSu?usp=sharing
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé