Zdravim, tak opäť sa obraciam na silu internet a Volvo nadšencov .
Dej 1. Od posledného problému zo zlou geometriu som nič nevyriešil takže 1. Dôvod auto odstaviť .2 dôvod začal kvapkat chladič .3 pod hlavou sa pomaly tlačí olej.
A ďalšie drobnosti ktoré som chcel spraviť .
A tak som rozhádzal skoro celé auto . Je možné že vyberiem aj motor z prevodovkou a spravím aj spojku .
Dotaz na skupinu .
1. Je k D24 T(Tic ) volaka knižka ?neviem konkrétnu nájsť . Poprípade má niekto PDF ? Ďakujem
2. Jednoduché ,lebo aj zložitejšie úpravy ktoré vylepšia motor ? Nechcem veľmi viac výkonu,ale len pre chod motora ak máte skúsenosti čo mu pomôže . Je niečo nutné ?(Väčšie hadice ,sanie ,väčší intercooler , silentbloky...)
V prílohe hodím pár foto na jednej je plne tesnenie bez diery(zo závodov) neviem prečo to predtým majiteľ zaslepil, alebo to tak má byť .
Zatiaľ ďakujem ,je vysoko pravdepodobne že sa ešte ozvem
S pozdravom, nech to jazdí
pekný večer
D24tic -mini generálka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Dekýš
- Vůz: Volvo 940 945 II d24tic
D24tic -mini generálka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 707
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
D24tic -mini generálka
To zaslepené je těsnění pod přírubou k EGR. Nechlub se tím a nech to tak.
Na etalonu se toho jednoduše moc tunit nedá-co taky na předkomůrkovém motoru, který se sbírá jak parní lokomotiva (pomalu a umíněně), tedy pokud z toho nechceš udělat brutální sazomet.
Smysl má aby nikde nic nefoukalo, hadičky vedení podtlaků byly nové a vedení vyčištěná (šedé tvrdé hadičky zejména-kontrola fajfek, vyfoukání oleje). Seřízená pumpa a hotové rozvody. Žhavičky OK a seřízené vstřiky. Vyhýbat se naftě s biosrajdou a vifovat (kvůli mazání pumpy).
Vypláchnout vodní cesty v motoru a hlavně radiátor čistou vodou-pořádně, protože přeci jen se tam potkává litina a hliník. Dobrý termostat.
Silentbloky očistit-nové už asi 10-12 let nejsou k dispozici.
Sundat první díl výfuku (esíčko od turba ke katu), nechat opískovat zvenku i zevnitř, vyvařit co je kde na přírubách vyrezlého, nechat zvenku i zevnitř znova našopovat hliníkem-tyhle díly už taky nejsou 10+ let a ta trubka je dvojitá (=trubka v trubce) kvůli tepelné izolaci, takže je dost obtížně nahraditelná.
Jinak generálka by byla hlava dolů, klika ven, ložiska, písty a kroužky...
Na etalonu se toho jednoduše moc tunit nedá-co taky na předkomůrkovém motoru, který se sbírá jak parní lokomotiva (pomalu a umíněně), tedy pokud z toho nechceš udělat brutální sazomet.
Smysl má aby nikde nic nefoukalo, hadičky vedení podtlaků byly nové a vedení vyčištěná (šedé tvrdé hadičky zejména-kontrola fajfek, vyfoukání oleje). Seřízená pumpa a hotové rozvody. Žhavičky OK a seřízené vstřiky. Vyhýbat se naftě s biosrajdou a vifovat (kvůli mazání pumpy).
Vypláchnout vodní cesty v motoru a hlavně radiátor čistou vodou-pořádně, protože přeci jen se tam potkává litina a hliník. Dobrý termostat.
Silentbloky očistit-nové už asi 10-12 let nejsou k dispozici.
Sundat první díl výfuku (esíčko od turba ke katu), nechat opískovat zvenku i zevnitř, vyvařit co je kde na přírubách vyrezlého, nechat zvenku i zevnitř znova našopovat hliníkem-tyhle díly už taky nejsou 10+ let a ta trubka je dvojitá (=trubka v trubce) kvůli tepelné izolaci, takže je dost obtížně nahraditelná.
Jinak generálka by byla hlava dolů, klika ven, ložiska, písty a kroužky...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Dekýš
- Vůz: Volvo 940 945 II d24tic
D24tic -mini generálka
Dakujem ,zas som múdrejšie .hlava dole pôjde keďže z jednej strany začalo tlačiť olej .
A predošlí majiteľ dával všetko na silikón očividne tak som zvedaví( napriklad aj Mriežku na reproduktor ) .
A predošlí majiteľ dával všetko na silikón očividne tak som zvedaví( napriklad aj Mriežku na reproduktor ) .
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé