Šroub řemenice

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#1 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

Ahoooj volváci ! mám dotaz ohledně povolení šroubu řemenice - má levý nebo pravý závit ? díky moc ! + díky za tipy ohledně jeho povolení
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Šroub řemenice

Příspěvek od marra »

normalní klasika ;-) doprava utahneš doleva povoliš :palec:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#3 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

ahooj, díky moc marku, u TIPA když jsme to dělali to bylo snad jinak a pak mi říkal známý že u Seata zase jinak, proto jsem to nechtěl pokoušet a nejradši bych to dal k tobě, jenže jsem už před měsícem za symbolický peníz koupil od známého hydraulická nadzdvihátka která on koupil na jiný vůz a bylo mi blbé ti to tahat do dílny navíc už znich teče natlakovaný olej takže nejvyšší čas, takže pokus to udělat doma, ale na seřízení předvstřiku pokud vše dobře dopadne se zastavím, ještě jednou díky za radu :palec:
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#4 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

kdo by měl na půjčení přípravek na zafixování řemenice, případně byl by ochotný pomoct při povolení ? nebo by poslal fotku toho přípravku ? odměna :kuch:
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#5 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

tak přípravek jsem si nakonec vyrobyl podle sebe a fungoval napoprvé, bohužel teď sháním motor, ozubené kolečko na klice má vakl a ne malý, nyní mě čeká rozhodnutí a) vyměnit motor b) udělat GO motoru c) udělat GO klikové hřídele slyšel jsem že v jedné brůsírně dokáží drážku zavařit a udělat novou .. co by jste udělali vy ? varianta (a) zatím není protože motor nemám zítra zavolám na vrakoviště :?
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#6 Šroub řemenice

Příspěvek od selap »

A co udělat drážku z druhé strany a řemenici jen přeznačit.To je jen takovej momentální nápad,jiste jsou i jiné způsoby.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#7 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

no teoreticky by to bylo možné nápad dobrej ale nevím kdo by měl tak ostrej nástroj ale díky za tip budu to brát jako variantu (d) ;-) :?
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8 Šroub řemenice

Příspěvek od Jarda S40 »

Chápu li to správně, je volnej klínek v drážce kliky? Je ta drážka v klikovce vyčochtaná? Pak bych asi pomocí minibrusky Dremel a diamantovejch frézek či jiné značky tu drážku v klice zarovnal na nějaký blízký rozměr, třeba z 8mm na 9mm. Potom lze buď propilovat drážku v řemenici také na 9m a vyrobit si 9mm pero do nové drážky, nebo nechat v řemenici starej rozměr a vyrobit pero odskočené, tj. spodek 9mm a vrch 8mm. Pro zručnějšího řemeslníka je to práce maximálně na 2 hodiny a ušetříš spousty peněz. Rozměry neber vážně, ty musíš vymyslet sám podle situace.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#9 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

ahoj jardo, no problém je v tom že ta klika je z velice ušlechtilého materiálu, samozřejmě že ji ve výrobě tam nevyškrábly nehtem ale mají speciální frézy, já se ptal v několika brůsírnách jestli by dokázali udělat tu drážku o 180st 9z10 mi reklo ze namá tak ostrej nástroj a ta desata mi rekla ano delali jsme to u 1,9TDi ale u 5tivalce jsme to jeste nezkouseli, cili přichází na řadu tekutý kov neboli dvousložkové pryskyřicové lepidlo a příběh bude pokračovat jak ... uvidíme .... :(
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#10 Šroub řemenice

Příspěvek od Jarda S40 »

Čus Petře, klika bude z ušlechtilého materiálu, ale bude houževnatá aby nepraskala a povrchově asi cementovaná, aby se neodírala v ložiskách (možná i tvrdochrom). Ale tato povrchová úprava nebude v té drážce, jinak by se nevyčochtala. Ale i kdyby byla, tak ty diamantové frézičky z těch mikrobrusek se používaj třeba k broušení skla, které bude minimálně stejně tvrdé. Tekutej kov je dobrá varianta, ale bál bych se, že se vyčochtá znova. Jinak na tu kliku zkus jehlovej pilník nebo na ní něčím klepni a odhadneš tvrdost. No téma k zamyšlení jsem ti dal, tak hodně štěstí a napiš jak jsi dopadl :palec: Držím palce.

P.S. Myslím toto nářadí http://www.tipa.eu/cz/produkt/06680014- ... zek-165ks/

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#11 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

ahooj Jardo, tak jsem to namazal tekutým kovem, nechám do zítra vytvrdnout, nový klínek má menší vůli ale i tak tam je, dám vědět, pak mi nezbyde než experiment s broušením př. novou klikou :neutral:
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

#12 Šroub řemenice

Příspěvek od skapetr »

Tak lepidlo vytvrdlo a po startu se ozval nepříjemný traktorový zvuk, zkontrolovali jsme znova nastavení rozvodů ale vše vpořádku a tak jsme se rozhodli navštívit Marka z T6R a potvrdilo se že zvukem ozývajícím se zdola je umírající řemenice, následovala opakovaná demontáž, potvrdilo se že lepidlo na rozvodovém kolečku stále drží, po namontování nové řemenice jede motor naprosto vyrovnaně bez doprovodných jevů :pij:
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“