Hlavně, že se to jmenuje "elastický řemen"
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tak jsem to taky udělal, metodou "povolení kompresoru" - ale můžu říct, že to byl pěkný jeb.
Hlavně, že se to jmenuje "elastický řemen"
Hlavně, že se to jmenuje "elastický řemen"
Naposledy upravil(a) S.O.B dne 09 zář 2024 21:07, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 2062
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
JJ, to je přesný

-
Offline
- Příspěvky: 772
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Jjo ,povolit šrouby a trochen se udělá vůle 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Myslíš tohle?raolsa píše: 08 zář 2024 18:53 Na řemen je origo přípravek, ale stačí odšroubovat kompresor (3 šrouby) a pak řemen nasadíš, horší je pak dostat kompresor zpět do trnů a přišroubovat. Pořád je to ale lehčí než to tam cpát na sílu přes řemenici.
https://www.pro-dilnu.cz/Pripravky-pro-montaz-a-demontaz-elastickych-remenu-sada-2-kusy-QUATROS-QS20830-d11749.htm?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=DRTG_produkty+PC&utm_content=00-03&utm_term=
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Ne, origo přípravek se našroubuje místo té větší řemenice na čerpadle řízení, pokud tam ještě je. Jestli je tam elektrické čerpadlo, tak jsou tam jenom vložené kladky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 6032
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
A obojí stojí za ......
-
Offline
- Příspěvky: 6032
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Jak jsem slíbil, tak se podělím s vyřešením mého problému se záhadným zvukem nad cca 70-80km/hod s jemnými vibracemi. Dříve jsem popisoval, že bylo na zvedáku zjištěno hučící PP ložisko kola, což pseudo pomohlo cca na 200km a opět záhadný zvuk, kdy nyní vím, že to nebylo hučení, ale "bouchání/mlácení". Diferák byl repasován cca 4roky zpět. Takže další zkoumání na zvedáku, roztočeno na 140km/h a závadu jsme hledali ve 3 ledech a nově se stetoskopem. Neskutečný rachot jak jsem psal byl zjištěn v místě uložení kardanu nad DPF.
Následovala demontáž kardanu a následně slatné ticho. Ale největší překvapení přišlo, když jsem následně zkoumal úhlovku zda není stržen tisícihran. Ne nebyl, i olej byl na max. dolit, vůle tak max. 1°což je vůle cca v ozubení. Nicméně jakmile jsem se podíval s baterkou na tepelní štít, nalezl jsem stejně vyleštěné místo jako na držáku kardanu, "ALE s modrými částečky. No a v tu chvíli mi to celé docvaklo. Jediná modrá část na kardanu je guma kryjící prachovku suvné časti kardanu. Jak jsem v zápalu boje vyndaval kardan, tak jsem si vůbec nespojil, že guma byla spadlá, protože jsem si myslel, že jsem ji stáhl vyndaváním okolo DPF. Navíc je vyleštěná hřídel a ošoupané uložení, vše vidět na fotkách.
Takže celou tu dobu mlátila tahle podě..ná guma a stála mě měsíc zkoumání, návratu 100km z cesty na dovolenou pro druhé auto a cca 40hodin práce a různého zkoumání. Asi si řeknete proč jsem si toho nevšiml na zvedáku, tak jednoduše, páč pod držákem je tepelný štít kryjící kompletně celé uložení a kloub. Prostě tam není vidět.
Tak jsem si alespoň krásně očistil a nabarvil držáky, kardan a slavně ho vrátil zpět, ale samozřejmě po přilepení pružným lepidlem gumy zpět na své místo.
A co myslíte po vrácení kardanu? NO samozřejmě ticho, slastné ticho bez bouchání / hučení a vibrací.
Následovala demontáž kardanu a následně slatné ticho. Ale největší překvapení přišlo, když jsem následně zkoumal úhlovku zda není stržen tisícihran. Ne nebyl, i olej byl na max. dolit, vůle tak max. 1°což je vůle cca v ozubení. Nicméně jakmile jsem se podíval s baterkou na tepelní štít, nalezl jsem stejně vyleštěné místo jako na držáku kardanu, "ALE s modrými částečky. No a v tu chvíli mi to celé docvaklo. Jediná modrá část na kardanu je guma kryjící prachovku suvné časti kardanu. Jak jsem v zápalu boje vyndaval kardan, tak jsem si vůbec nespojil, že guma byla spadlá, protože jsem si myslel, že jsem ji stáhl vyndaváním okolo DPF. Navíc je vyleštěná hřídel a ošoupané uložení, vše vidět na fotkách.
Takže celou tu dobu mlátila tahle podě..ná guma a stála mě měsíc zkoumání, návratu 100km z cesty na dovolenou pro druhé auto a cca 40hodin práce a různého zkoumání. Asi si řeknete proč jsem si toho nevšiml na zvedáku, tak jednoduše, páč pod držákem je tepelný štít kryjící kompletně celé uložení a kloub. Prostě tam není vidět.
Tak jsem si alespoň krásně očistil a nabarvil držáky, kardan a slavně ho vrátil zpět, ale samozřejmě po přilepení pružným lepidlem gumy zpět na své místo.
A co myslíte po vrácení kardanu? NO samozřejmě ticho, slastné ticho bez bouchání / hučení a vibrací.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5953
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Takže vlastně nejlepší řešení... I za tu práci to stálo, lepší než těch 47tis za kardan... 
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 772
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
,,Přitom taková blbost"

_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 2296
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
¨Super - vlastně to dopadlo fakt dobře.
-
Online
- Člen VK
- Příspěvky: 4835
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
No tak gratulace! 
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 2062
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Kubo, tak to je parádní rozuzlení napínavé zápletky, SUPER!!

-
Online
- Příspěvky: 5814
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
No tak sláva na výsostech
Možná by tomu slušelo vlastní vlákno, až bude zase někdo hledat hučení pod autem.
Možná by tomu slušelo vlastní vlákno, až bude zase někdo hledat hučení pod autem.
-
Offline
- Příspěvky: 3468
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dneska výměna oleje a prohlídka před zimou.
Aktuálně 355kkm, ale už to moc nepřibývá, do prace jezdím Japoncem protože RWD je větší zábava.
Aktuálně 355kkm, ale už to moc nepřibývá, do prace jezdím Japoncem protože RWD je větší zábava.
-
Offline
- Příspěvky: 470
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
V sobotu olej a filtry na V70, dneska olej a filtry na XC60. Kabinový filtr na XC je trošku porod,ale dal jsem to. 
Na V70 P2 je to taky porod,ale trošku jednodušší
Jinak ještě led žárovky v celém interiéru Xc, svítí nádherně. Konečně v autě vidím a do kufru taky. A žárovky nehlásí chyby,ani neruší rádio. Ještě hodím fotku, až si vzpomenu.
A ještě zimaky na XC. Taky hodím fotku až si vzpomenu.
Tady jen v garáži u mechose.
Na V70 P2 je to taky porod,ale trošku jednodušší
Jinak ještě led žárovky v celém interiéru Xc, svítí nádherně. Konečně v autě vidím a do kufru taky. A žárovky nehlásí chyby,ani neruší rádio. Ještě hodím fotku, až si vzpomenu.
A ještě zimaky na XC. Taky hodím fotku až si vzpomenu.
Tady jen v garáži u mechose.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:Volvo XC60,AWD, 2.4 D5, 151kW,MAN Zlatenka
Volvo,C70, 2.4T, 142 kW,MAN Cabrio
Bylo:Volvo C30, 1,6, 74 kW,MAN Jahůdka ,
Volvo V70, 2,4 D5 120 kW,AUT MALINA, Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG,MAN ZELENÁ METLA
Je:Volvo XC60,AWD, 2.4 D5, 151kW,MAN Zlatenka
Volvo,C70, 2.4T, 142 kW,MAN Cabrio
Bylo:Volvo C30, 1,6, 74 kW,MAN Jahůdka ,
Volvo V70, 2,4 D5 120 kW,AUT MALINA, Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG,MAN ZELENÁ METLA
-
Offline
- Příspěvky: 6032
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tak si na ten kabiňák příště vyndej kastlík, no a půjde to lépe.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Japato? Vždyť to trvá tak 5 minut a z toho 2 minuty hledám šroubovák.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 470
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dělal jsem to podle YouTube. Tam ho nevytahovaliJakub Svoboda píše: 08 říj 2024 20:31 Tak si na ten kabiňák příště vyndej kastlík, no a půjde to lépe.
Příště budu chytřejší. Díky.
_________________
Je:Volvo XC60,AWD, 2.4 D5, 151kW,MAN Zlatenka
Volvo,C70, 2.4T, 142 kW,MAN Cabrio
Bylo:Volvo C30, 1,6, 74 kW,MAN Jahůdka ,
Volvo V70, 2,4 D5 120 kW,AUT MALINA, Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG,MAN ZELENÁ METLA
Je:Volvo XC60,AWD, 2.4 D5, 151kW,MAN Zlatenka
Volvo,C70, 2.4T, 142 kW,MAN Cabrio
Bylo:Volvo C30, 1,6, 74 kW,MAN Jahůdka ,
Volvo V70, 2,4 D5 120 kW,AUT MALINA, Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG,MAN ZELENÁ METLA
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 863
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dnes jsem stihl osefovat vyrobu klice na olejovy filtr na 1/2 racnu. Snad neurazi ze to je na Daciu
Posilam jako napad/motivaci....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 387
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
To je z 3D tiskarny? Vlastni navrh, nebo jsi pouzil od nekoho ulozeny soubor?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 863
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Ano 3D tisk. Vse si modeluji sam. Je to skvely pomocnik....
-
Offline
- Příspěvky: 2062
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
V jiné tématu jsem psal, že jsem měl rozhozený zadek a potřeboval jsem udělat GEO. Auto už jezdí 14 dní s GEO od oka, byl jsem nemocný a pak je teď problém sehnat servis (přezouvá se), kde bych skloubil jejich a svoje možnosti. Dnes jsem jsem zkusil americkou vychytávku Toe-In Plate. Je to tak primitivní, že jsem si říkal, že to nemůže fungovat.
K oběma kolům na nápravě se přiloží deska (normálně se opře), pod autem se protáhne metr a změří se to. Jak praví klasik" "Jak primitivní! II Ale jak účinné!"
Fakt to funguje, změření sbíhavosti otázka chvilky. Teda samozřejmě vás napadne, že na zadku se kromě sbíhavosti musí seřídit ještě směr auta, což ty desky v téhle verzi neumí. Měl jsem na bytě vodováhu, tak jsem vynesl kolo k prahu a tam to odměřil od pevné části. Uznávám, že to není košer, časem na GEO zajedu, ale projel jsem to a v poho. Auto netáhne, chová se jak má. Po projetí kontrola a lehká korekce sbíhavosti.
Komu čest, tomu čest, Amíci jsou v tom DIY (Urob si sám) prostě dobří
PS: nezměří se tím ani odklon / záklon, ale na to se dělají jiné vychytávky, nicméně teď jsem to dělat nechtěl
PPS: toto má samozřejmě limity z hlediska přesnosti, ale člověk ví plus minus, kde je (sbíhavost / rozbíhavost a jak moc) a pak si to upraví jak mu to vyhovuje
K oběma kolům na nápravě se přiloží deska (normálně se opře), pod autem se protáhne metr a změří se to. Jak praví klasik" "Jak primitivní! II Ale jak účinné!"
Komu čest, tomu čest, Amíci jsou v tom DIY (Urob si sám) prostě dobří
PS: nezměří se tím ani odklon / záklon, ale na to se dělají jiné vychytávky, nicméně teď jsem to dělat nechtěl
PPS: toto má samozřejmě limity z hlediska přesnosti, ale člověk ví plus minus, kde je (sbíhavost / rozbíhavost a jak moc) a pak si to upraví jak mu to vyhovuje
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5953
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Já na FB viděl zas trik s provázkem...
Vzadu ho přivážeš u vejfuku a natáhneš ho přes všechny kola v úrovni střed. pokliček a zas uvážeš...
Pro nějakou nouzovku by se to asi taky dalo takhle seřídit.
Vzadu ho přivážeš u vejfuku a natáhneš ho přes všechny kola v úrovni střed. pokliček a zas uvážeš...
Pro nějakou nouzovku by se to asi taky dalo takhle seřídit.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 2062
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Jojo, prodává se i deska, která má do boku vodítko na tenhle provázek a pak to obtočíš kolem auta a přesně jak píšeš. Mne by asi více vyhovovala provázková klasika.
Mrkni třeba tady:
https://www.amazon.com/stores/page/73CED0BE-33D9-47D1-B075-70A97EA4F986
V podstatě je možné koupit cokoli (platny, měření odklon / záklon atd.). Nejen tady, jsou toho tuny na Ali, nicméně já konkrétně bych to nevyužil. Možná časem, až budu na vsi a mít stabilní dílnu
Každopádně dnes jsem udělal rychlé kontrolní měření (2 min) a ty plechy jsou super, opakovatelnost měření solidní. Ty výše nejsou z Ali, ale je to z Allegra, vyrábí to nějaký Polák, vyřeže to laserem a ohne.
Mrkni třeba tady:
https://www.amazon.com/stores/page/73CED0BE-33D9-47D1-B075-70A97EA4F986
V podstatě je možné koupit cokoli (platny, měření odklon / záklon atd.). Nejen tady, jsou toho tuny na Ali, nicméně já konkrétně bych to nevyužil. Možná časem, až budu na vsi a mít stabilní dílnu
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
A měřiči geometrie nebudou mít co žrát. 
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé