Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Můžeš teď legálně jet v obci 90 km/h. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3653
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

nemuzes, protoze mam pocit, ze v tom zakone je neco o tom, ze pokud lze predpokladat ze jsem v obci, tak musim jet jako podle toho, ze jsem v obci, napriklad projizdim ulicemi mesta, atd. Nevim presne, ale neriskoval bych to.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Když jsem se před mnoha a mnoha lety stal majitelem domku, na zahradě byla cca 10m hluboká kopaná studna, ve studni třífázová Nautila od Sigmy, ve sklepě tlaková nádoba, tlakový spínač a motorový jistič. Městská voda v obci nebyla. Časem vodu zavedli, ale já jsem Nautilu nechal na zalévání a užitkovou vodu. S Nautilou se nikdo moc nekakal, občas si zaběhala na sucho, protože koncem léta bylo vždy málo vody, ale přežila to. Jednou jsem ji musel nechat vytáhnout, protože urezla osička od motoru k vřetenu, u té příležitosti jsem vyměnil i gumový stator. Když se dávala na baráku voda do plastu, nechal jsem Nautilu zase vytáhnout, aby se taky dala na plastovou rouru a aby se vyčistila studna, žena když ji viděla, mě tenkrát přinutila koupit Nautilu novou. Stará (Nautila) měla naběháno podle štítku přes 20 let. Koupil jsem novou, nechal jsem ji dát do studny, a protože se bojím výšek i hloubek, nenainstaloval jsem žádný hlídač hladiny (jak jsem psal, voda občas dojde). Místo toho jsem ve sklepě nabastlil relé na hlídání účiníku které poměrně spolehlivě pozná když Nautila nebere vodu a vypne ji. Jenomže nic není věčné a i když tato Nautila má lepší život než ta stará, má už taky naběháno a taky jednou umře. A já mám dilema, jestli klasická Nautila už není přežitek a jestli ji nenahradit něčím modernějším, ale teď je na trhu takových čerpadel, že vůbec nevím čím. Není mezi ctěnými Volvisty někdo, kdo poradí, případně má dobrou zkušenost s nějakým čerpadlem?

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Máme na chatě "nautilu" a u našich doma také. Taky v režimu, že tlakují darling. Nautily se dají repasovat / opravit. U toho motoru odejde buď ložisko nebo vinutí, případně nějaká drobnost, ale vesměs se na to dá něco koupit, motor převinout. Vím o jedné firmě někde u Jirkova (Otvice Pesvice), ale nevím jestli ještě fungují. Dříve tohle běžně dělali. Případně se mohu poptat. S novými čerpadly žádné dlouholeté zkušenosti nemám.

EDIT: možná je to tahle, ale jistý si nejsem: https://www.cerpadla-potex.cz/

Teda vlastně jsem Ti asi nedal odpověď na nové čerpadlo, ale snad nevadí, tohle je taky alternativa :)

==========================================================================================================================================
Přidáno za 30 minut 41 sekund:
Pánové a dámy, i já mám dotaz. Dělám pro SVJ a u jednoho souseda je ve společné garáži nerovnost v podlaze tak, že se před jeho parkovacím stáním tvoří louže. Je to hned za vjezdem, takže jednak mu to z louže pořád cáká na auto, ale hlavně přes tu louži se ani nedostane bez holínek k autu. Nápad je srovnat to do roviny (jasně, louže se rozleje, ale to nevadí). O těchto podlahách nevím skoro nic, je to beton a přes to nějaká asi epoxidová vrstva. Nemáte tip na nějakou firmu, která by si s tím uměla poradit (pokud to technologicky lze). Ideální srovnat to stejným systémem, ve stejné barvě a opravit poté značení.

Je to v zatíženém místě, denně přes to přejede desítky aut, musí to být festovní řešení. Sehnali jsme jen jednu firmu a té se do toho moc nechce. Budu vděčný za nějaké kontakty apod., děkuji :)
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

AD čerpadla, s nautilou zkušenosti nemám, ale osobně opravuji a servisuji odstředivá čerpadla sigma typu SVA (hlavně 32) a výjimečně VL, nebo VN které už jsou za zenitem a opravují se hůře než SVA

Pokud není hladina ve studni hlouběji jak 6m pod čerpadlem, tak je to nejlepší a nejekonomičtější varianta. Pro hlubší studny je potřeba mít nějaké ponorné, ale tam jsou ceny výrazně jinde.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Díky za inspiraci, to bude asi nejrychlejší a nejlevnější řešení nautilu až klekne opravit a používat dál. Je to sice veterán, ale splňuje vše co má. Buď se do toho pustím sám, Sigma to nabízí taky, anebo zkusím přesvědčit Romana... Největší problém mám vždy sehnat někoho kdo to vytáhne ven a potom dá zpátky, měl jsem kamaráda který byl sukovitý a statný "kovozemědělec" který se ničeho nebál, jednou byl u nás a zmínil jsem se, že asi došla ve studni voda. Hned z něj vypadlo, že tam vleze a podívá se. Říkám mu, to nepůjde, tak dlouhý žebřík ani lano nemám a on opáčil, že na to se nikdo neptá, odsunul dekl a zmizel ve studni. Bez ničeho s holýma rukama slezl dolů a za chvílí z hloubky volá, ty voléé, tady je vody a vody, posrala se ti nautila, dones provaz a spusť mi sem nářadí, já ji odmontuji. Jak řekl, tak udělal a povídá, oprav si to a dej mi vědět, dám ti ji tam zpátky.
Jenomže už je starý a nemocný, tak až k tomu dojde, budu muset někoho sehnat. Naposledy ve studni byli Ukrajinci kteří u nás dělali stavební úpravy, ptal jsem se, jestli neznají někoho kdo by vyčistil studnu, řekli, že u nich kdo chtěl vodu si musel vykopat studnu sám a že to umí.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Už 2x jsem vybil baterku. Vždy když dělám něco na autě a nechám klíč v poloze 1. Naposledy to bylo asi hodinu.

Baterka je slabší, dle měření má ale dostatečný proud okolo 600 A a kapacitu okolo 40 Ah. Chystám ji vyměnit, ale nová 90 Ah by vydržela stejně jen 2 hodiny, což se mi zdá stejně velmi málo.

Když je klíč mimo zapalování a auto odemčené, třeba i otevřené dveře a osvětlený vnitřek auta, tak baterka drží v pohodě. Klidně celý den.

Je tohle chování normální nebo tam něco sosá víc než má? Jsou známí nějací typičtí žrouti?

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

je to normální, třeba v servise, když takhle něco dělají, dávají auto na nabíječku
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5747
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Protože mam automat, tak si mechoš vždy dá neutrál. Natlačí auto na zvedák a pak ho zvedne. Akorát že jak dělá olej tak to otevře a nechá přes noc vykapat.

Někdy ale zapomene na klíček, protože má auto zvednutý. Tady máš jak to jde dolu u mě:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=983705#p983705
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Jj Volvo hrozně sosá baterie. A u P3 je to ještě horší.
Holt to není na to mít zaplý klíček a poslouchat rádio a něco si na autě čudlat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Ouch, to je brutální. Na poloze II klíčku bych to ještě chápal, ale na poloze I?

Je alespoň nějaký sw/hw hack jak pustit rádio bez otočení klíčku? Nemusí to být ani na dovolené, ale prostě občas někde zastavím, mám třeba delší call přes handsfree... Měl jsem Nissana a tam rádio klidně celý den a klid.

Ad P3/SPA - tam taky nejde rádio bez klíčku?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Ono i v poloze I jsou probuzené jednotky, proto to tolik sosá. O nějakém hacku nevím.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

ren píše: 18 zář 2024 09:56 Naposledy ve studni byli Ukrajinci kteří u nás dělali stavební úpravy, ptal jsem se, jestli neznají někoho kdo by vyčistil studnu, řekli, že u nich kdo chtěl vodu si musel vykopat studnu sám a že to umí.
Sice OT, ale zkušenost z posledních dní: voda v garážích, z baráku o cca 120 bytech se nabídl jeden soused s pomocí, jinak jsme sehnali 2 Ukrajince. Fajn kluci. Včera se dělal výkop kolem zatékání, opět Ukrajinci (pěkná čistá práce). Teď sháníme někoho na přetěsnění, není to úplně jednoduchý a přes souseda Ukrajince (který má Volvo :D ) snad seženu dalšího Ukrajince, co se na to specializuje, jinak bez šance. Zrovna tak jsem řešil prohloubení studny, nakonec soused přesně takhle sehnal pomoc s tím, že to bude Ukrajinec, který tohle "taky" dělá :)

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5747
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

videoice píše: 18 zář 2024 11:01 Ouch, to je brutální. Na poloze II klíčku bych to ještě chápal, ale na poloze I?

Je alespoň nějaký sw/hw hack jak pustit rádio bez otočení klíčku? Nemusí to být ani na dovolené, ale prostě občas někde zastavím, mám třeba delší call přes handsfree... Měl jsem Nissana a tam rádio klidně celý den a klid.

Ad P3/SPA - tam taky nejde rádio bez klíčku?
Možná to nechal taky jenom v 1čce, ale jak vidíš padá to relativně rychle když to je vzbuzený.

AD radio ono se ti samo vypne a palubak ti napíše nizky stav baterie, ale bohužel pořád žije dost věcí aby to udělalo tohle.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

P3: rádio jde i bez klíčku na P3. Ale jak píše Raolsa, i na "I" to pěkně žere. Ono stačí třeba nechat řadicí páku v poloze N , dvakrát zmáčknout klíček, nechat to chcípnuté a pořád to piští a je to jakoby aktivované v poloze "I".

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Warcz píše: 18 zář 2024 13:26 AD radio ono se ti samo vypne a palubak ti napíše nizky stav baterie, ale bohužel pořád žije dost věcí aby to udělalo tohle.
No to se stalo, je fajn že to displej napíše a rádio se vypne, ale už stejně nešlo nastartovat.

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5747
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Tak to bude kombinace slabe baterky a ochrany. Ja když seděl v autě a vyplo mi to, tak jsem pořad nastartoval. Bylo to ale tak 5 minut po tehle hlašce.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 540
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Nevěděl by náhodou někdo, jakou nosnost může mít HM hmoždinka v sádrokartonu, když se s ní trefím přímo skrz CD profil? Potřebuju přidělat radiátor, který má podle tabulek i s vodou asi 60kg (600x1400), a původně visel pouze na dvou velkých vrutech přímo ve dřevěných výztuhách ve zdi (je to dřevěný vikýř). Jenže zedník nám místnost předělával, dal tam nový sádroš a údajně prej dal do míst úchytů výztuhy, ale já zeď provrtal a je dutá. Ale podle fotky vím, kde jsou CD profily...
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Já jsem ten profil trefil nechtěně a na poličku dobrý. Ale radiátor 60 kg bych na to nechytal. Ten profil má lehce přes 0.5mm tloušťku. Ono to udrží kupodivu fakt dost (profil, ne SDK) :) , ale ... SDK mám po bytě, jak to nemá ve zdi výztuhy, ani se sebelepšíma hmoždinkama s tím zázrak udělat nejde. Ono jde i o to, že občas na radiátor skočí děti, nebo se člověk opře atd.

Na YT jsou různé vychytávky, jak pod to SDK něco vpašovat, ale je to nouzovka.

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 540
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Ono mi stejně nic jinýho nezbývá, než tam ten radiátor nějak uchytit, stojánková konzole mi tam taky nejde dát. Fischer u HM hmoždinky píše nosnost v samotném sádrokartonu 15 kilo. Když jí dám ještě skrz cd profil tak odhaduji, že by to mohl být i dvojnásobek, ale i kdyby aspoň 20 kg, udělám to takhle - koupím dvojitý stěnový konzole, který mají díry na dva šrouby, a koupím tři, jednu doprostřed radiátoru. Ty krajní dám skrz cd profily, to znamená 4 šrouby krát dejme tomu těch 20 kg, to je 80 kg, plus prostřední konzole půjde pouze do sádroše, dva šrouby, tedy 30 kg, celkem by to mělo odhadem těch 110 kg udržet. A jestli ne, tak jsme se zmýlili.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pardon za pozdní odpověď. Jasně, když nic jiného nezbývá. V tom profilu to bude držet, a tím, že tam není klopný moment (jako třeba u poličky), tak to bude věřím dobrý 🙂

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Nevíte o nějakém serveru, který slouží jako poptávka / nabídka pro trenéry sportu? Konkrétně hledám plavání

Weight
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 430
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Weight »

Ako mám nasadiť na brzdový trmeň manžetu? Mám to namazané, ale ani za toho Najvyššieho to tam nemôžem nasadiť. Nejaký fígeľ sa nenájde? Díky
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Třeba tady, někde od 6:30.....

https://www.youtube.com/watch?v=93RDgZJgJJ4

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Já si na to nechal v práci udělat takový kroužek a nalisuju to tam pomocí přípravku na zatlačení pístku.
Jde to s tím pěkně, ale když jsem to neměl, tak to byl porod.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], pepa559