V60 - PHEV 3vrst. baterie

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
MrQuicka
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Ocavia 3, 1.2TSi

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od MrQuicka »

Ahoj,
jsem tu nový, ale dotaz na který bych se chtěl zeptat jsem nikde nenašel. Pokud tu je omlouvám se a prosím odkažte mě na správné místo děkuji.

Chtěl bych si pořídit Volvo V60, primární účel bude každodenní doprava do práce. A protože trávím v autě poměrně dost času, tak jsem chtěl něco pohodlné, příjemné, klidné. V60 byla jasná volba
Byl jsem si v Showroomu vyzkoušet předváděcí vůz a byla to verze Plug-in hybrid a i když jsem byl zprvu skeptický zalíbila se mi a to dost. Po chvilce přemýšlení jsem zjistil že by to pro mě mohla být nejlepší varianta. Jako zaměstnanec v automotivu mám v práci k dispozici nabíječku zdarma a cesta domov-práce ja ~55km.

A proto bych se chtěl zeptat. Od jakého roku se začali dodávat na trh Vozy s třívrstvou baterii, kde se dodává dojezd ~92km (vím že reálný je někde jinde).
Nechtěl bych ten předchozí kvůli tomu že v případě opotřebení baterie by mi u novější varianty vždy zůstala dostatečné kapacita na asistovanou jízdu až domů.
Vedlejší důvod hledání je, že nechci pořizovat úplně nové auto, protože je ta cena trošku mimo moji komfortní zonu.

Dále bych se chtěl zeptat čistě orientačně. Jakou má takové auto spotřebu v moment kdy nemám nabitou baterii. Např. klidná jízda ~115km/h po dálnici.
Všude udávají jen tu kombinovanou, ale to je ideální případ.

A možná si tu odložím ještě svoji myšlenku. Je to čistě můj pocit, nebo PHEV auta léčí nenávist k systému star-stop? V moment kdy jen popojíždím a neslyším 10x za minutu startování motoru a ozve se až v moment, kdy je tento výkon opravdu potřeba. Tak mi tento systém vůbec nevadí a naopak mi i dává smysl.

Všem vám děkuji za reakci :)

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Thor123 »

Je tu přímo téma o PHEV T8/6
Jinak třívrstvé baterie extended range jsou od MY22 ale ideální je to zjistit dle VIN.
Co se týče degradace baterie tak je velmi malá. I většina starých V60 D6 najede furt to co udává výrobce.
Já s S90 T8 s 11,6kWh baterií ujedu běžně kolem 40-42km. Záleží na profilu trasy a jak člověk baterií využívá. Je jasný, že vyšší rychlostí a v kopcovitém terénu se dojezd výrazně snižuje.
Jinak baterie se nikdy zcela nevybijí. ( Zas více ve vlákně o PHEV) ale tedy pokud dojezd klesne na nulu , tak rychlejší jízda na okresce u S90 znamená kolem 6-7L benzinu
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Skipaaan
Offline
Příspěvky: 43
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 T6 recharge

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Skipaaan »

Hledej ty modely, které už nemají koncovky výfuku :) ty mají už i novější baterky s vyšším dojezdem. Druhý dobrý ukazatel je "novější design" virtual cockpitu a třetí nejzásadnější ukazetel je, že budou tak o 300 tis. dražší :D . Kvůli čemu bych do novějšího modelu šel, je silnější elektromotor, protože v MY21 ten 65kw není žádná velká sláva. Váha těch novějších modelů snad zůstala podobná :jaj: , aspoň to všude tabulky udávají.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Thor123 »

Rozhodně není dobrý ukazatel schované koncovky výfuku. I modely bez výfuků měli ještě starší baterie.
Větší 18,8kWh baterie byly přesně od MY23 plošně.
Jinak od MY24 je pak silnější palubní nabíječka.

Jinak pokud to má iCUP Google operační systém tak už je to vždy s větší baterkou, jako pomůcka.
Zas novější iCUP místo sensusu je obrovský krok zpět.

Spalovací motory s větší baterkou jsou pak o něco jednodušší a tišší, nemají už kompresor a i méně žerou.
Silnější 107kw elektromotor je fajn ale třeba na mokru a vlhku to dost hrabe.

Jinak reálné porovnání starší T8 a novější T8 RECHARGE extended range třeba ve zrychlení na Power je opravdu minimální.

Za mě starší motory s kompresorem mají hezčí sportovnější zvuk.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

MrQuicka
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Ocavia 3, 1.2TSi

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od MrQuicka »

Thor123 píše: 15 srp 2024 17:26
Jinak třívrstvé baterie extended range jsou od MY22 ale ideální je to zjistit dle VIN.
Díky za radu. Když zjistím VIN vozidla. Kde, nebo jakým způsobem zjistím tu baterii. Mohu poprosit o nějaký návod?

Jinak všem ostatním děkuji za přínosné rady.
:)

Max007
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 4 roky
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Max007 »

desate cislo/pismeno VIN je modelovy rok. M je 21, N je 22, P je 23, R je 24.
vetsi baterrii maji tedy ty s P nebo R.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Thor123 »

Nebo pak řeknou v autorizáku i po telefonu.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

MrQuicka
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Ocavia 3, 1.2TSi

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od MrQuicka »

Thor123 píše: 18 srp 2024 14:12 Nebo pak řeknou v autorizáku i po telefonu.
Takže bych si s VIN zavolal do autorizovaného servisu a oni by mi řekli jestli dané auto má tu větší baterii?
To se divím, že by mi někdo něco takového řekl.

A otázka je ještě. Je možné že by auto z MY22 mělo tuto větší baterii?

Skipaaan
Offline
Příspěvky: 43
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 T6 recharge

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Skipaaan »

Nebylo by jednodušší si v rámci dotazu na inzerát zjistit jakou to dané auto má baterii?

Max007
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 4 roky
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Max007 »

jiste, ale to uz je nejaka interakce.
kdyz probiras inzeraty, hodi se znat jednoducha kriteria podle ceho vyrazovat ty nezajimave, zvlast pokud toho prochazis vic.
a za druhe je dobre umet si neco overit nezavisle na inzeratu ci inzerujicim. nemusi vsichni primo lhat, ale mohou nevedet a davat zavadejici odpovedi.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Skipaaan
Offline
Příspěvky: 43
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 T6 recharge

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Skipaaan »

Stejně tak probíhá interakce když si napíše o VINko a volá s ním do autorizáku, což je asi jedinná nejjistější varianta jak zjistit, zdali je baterie s vyšší kapacitou ve výbavě. Samozřejmě je dobré eliminovat alespoň základními faktory ty nažádoucí vozy.

MrQuicka
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Ocavia 3, 1.2TSi

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od MrQuicka »

Tak tady nejde tolik o tu interakci, nebo alespoň s tím servisem. Ale je v zájmu prodávajícího neříct úplně vše, protože pak je jednodušší danou věc prodat. Další je že mnoho inzerátů ani VIN neuvádějí.
Ale možná si tu trochu rýpnu i do Volva jako takového, i když to dělají i ostatní automobilky. Mohlo by být někde na internetu dohledatelné, od jakého roku proběhly v autě jaké změny.
Já to zkoušel hledat, abych se tu nemusel takto vás ptát, ale nedařilo se mi najít nic.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 298
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od jergus.balaz »

MrQuicka: no tie automobilky maju v tom pekný bordel, a pomaly sa už nemôžes spoliehať ani na náhradné diely podla VINka. Kamoš objednával podľa VINka jeden diel na tri krát, kým prišlo to čo malo.

Skipaaan
Offline
Příspěvky: 43
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 T6 recharge

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Skipaaan »

Asi bych se snažil koukat po autech od autorizovaných dealerů/bazarů. Ti nemají problém o tom autě říct téměř vše, auto většinou jezdilo na servis k nim, takže většinou nemají problém poskytnout i servisní historii apod.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 298
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od jergus.balaz »

Ani autorizovani dealery často nemajú info. Najideálnejšie je zohnať VINko, podľa neho si dať cez servis vytiahnuť kompletnú výbavu (Volvo výbava je tak na 6 strán) a určite si treba dať auto preveriť cez carvertical.
Mojej mame menili na xc40 dvoje dvere a oficiálne o tom nie je žiadny zápis, iba cez carvertical cez poistnú udalosť.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Thor123 »

Z mé zkušenosti ti Carvertical i Cebia řekne úplné prd.
Pokud je auto z ciziny, většinou tam není vůbec nic. Pokud se nějaká potenciální nehoda řešila bez pojišťovny, taky tam nic nebude.
Navíc pokud zavoláš třeba na Cebii, řekneš, že to auto je tvoje a že tahle a tahle nehoda se ve skutečnosti nestála tak záznam smažou.

Prostě absolutně nerelevantní služba a info.
Ideální je si vzít s sebou na prohlídku někoho, kdo ty auta doopravdy zná, má měřák laku, atd.


Ad. A pokud zjistíš, že třeba na té konkrétní XC40 měnili dveře, k čemu ti to vlastně ve finále bude ? Tahle auta jsou z 99% opravovaná v autorizacich a velmi kvalitně. Navíc ti ve Volvu většinou na požádání vyjedou kompletní historii.

Jednou když jsem prodával auto, tak jsem se setkal i s tím, že někomu vadilo, že na 10 letém autě bylo měněné čelní sklo.
Na druhém, na bývalé V40 ,že podle Cebie byly měněné dvoje boční dveře a že to stopro byla totálka.

Lidi, když tomu nerozumíte, berte si s sebou prosím na nákup vozu odborníky a nevěřte nesmyslům jako je Cebia, CarVertical atd.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1719
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Lukaso »

Nechtějte, abych tu napsal jaké jsem poslouchal výtky k 14 let staré oktávce při prodeji :D

Jinak já zatím nemám z širokého okolí jedinou zprávu, že by baterky odcházely ať na jednom nebo druhém typu baterií. Mám zprávu, že odchází zadní elektromotor na slabších verzích při používání výhradně na delší trasy po dálnicích a bez nabíjení ( už jsme to tu někde řešili ). Tak jako tak bych asi z povahy komplikovanosti auta kupoval ojeté auto u dealera s prodlouženou zárukou a nebo si jí rovnou nechal prodloužit. Nevěřím, že by dealer nedokázal říci jaká tam je baterka...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od lkopcansky »

odporúčam sledovať https://www.facebook.com/vipserwisradom, dosť často tam majú XC90 T8
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Thor123 »

VIPSerwis Volvo/ LR je trošku jiná liga. Ti chlapi sakra vědí, co dělají.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

MrQuicka
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Ocavia 3, 1.2TSi

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od MrQuicka »

Pokud to chápu správně tahle skupina jsou odborníci na jakýkoliv problém s Vozy Volvo?

Ještě mě napadlo, je možné poznat že vůz MY22 má extended range baterii díky tomu že má výkon 293kW?
Mám to z pozorování inzerátů, pokud se pletu prosím opravte mě.
Díky :D

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1719
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Lukaso »

S těma výkonama je to trochu složitější. Starší verze podle toho jestli to má optimalizaci polestar ale okolo 298 kW. Nová verze s 3vrstvou baterií vždy 335 kW
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od lkopcansky »

MrQuicka píše: 26 srp 2024 19:55 Pokud to chápu správně tahle skupina jsou odborníci na jakýkoliv problém s Vozy Volvo?
Myslíš firma? Očividne áno...
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Max007
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 4 roky
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Max007 »

jen podle vykonu se baterka rozhodne nepozna.
335kw maji obe dve. jedine, co z toho poznate je, ze tam je ten vetsi elektromotor (107kw, + 228kw spalovak)
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1719
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Lukaso »

Já mam za to že větší baterka = větší elektromotor. Nikde jsem nikdy neviděl 335kw auto s menší baterkou. Ale možná se pletu. Kde si takový viděl?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Max007
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 4 roky
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

V60 - PHEV 3vrst. baterie

Příspěvek od Max007 »

vychazim z faktu, ze vetsi elektromotory jsou od MY22, ale baterky prisly az MY23.
zatim jsem nevidel MY22 auto s velkou baterkou (18.6kwh) ...

pokud bys mel pravdu, bylo by to supersnadne poznat, to by bylo fajn .. :)
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé