V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Zdravím,
aktuálne predávam svoj Hyu i30FB 2022 a som pevne rozhodnutý, že jeho náhrada bude Volvo.
(Kúpil som ho nové, som spokojný, ale Volvo bola a vždy bude moja srdcovka)
Za mňa sú Top autá V90XC a V60XC, oplastovaný, zdvihnutý kombík je, podľa mňa, jediné auto, ktoré bude človek kedy potrebovať.
Už som preliezol toto fórum a viem, že diesel nie je ideál, čo mi nevadí, mne je benzín sympatický, takže diesle ma netrápia. Jedná sa ale o výber auta:
V90XC alebo V60XC - Je to len preferencia a veľkosť alebo sú aj reálne kvalitatívne rozdiely medzi V90 a V60?
aktuálne predávam svoj Hyu i30FB 2022 a som pevne rozhodnutý, že jeho náhrada bude Volvo.
(Kúpil som ho nové, som spokojný, ale Volvo bola a vždy bude moja srdcovka)
Za mňa sú Top autá V90XC a V60XC, oplastovaný, zdvihnutý kombík je, podľa mňa, jediné auto, ktoré bude človek kedy potrebovať.
Už som preliezol toto fórum a viem, že diesel nie je ideál, čo mi nevadí, mne je benzín sympatický, takže diesle ma netrápia. Jedná sa ale o výber auta:
V90XC alebo V60XC - Je to len preferencia a veľkosť alebo sú aj reálne kvalitatívne rozdiely medzi V90 a V60?
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Královéhradecký kraj
- Vůz: V60CC B5 MY2023
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Tak rozdíl je především cena.
V90 nepatrně širší interiér, větší kufr.
V90 má lepší výbavu a nějaké drobnosti navíc (roletky v oknech apod.)
Subjektivně má V60CC lepší jízdní vlastnosti, kufr i interiér dostatečně prostorný.
Já zvolil V60CC a v benzínu. A nelituju
V90 nepatrně širší interiér, větší kufr.
V90 má lepší výbavu a nějaké drobnosti navíc (roletky v oknech apod.)
Subjektivně má V60CC lepší jízdní vlastnosti, kufr i interiér dostatečně prostorný.
Já zvolil V60CC a v benzínu. A nelituju
_________________
V60CC B5, MY2023
bylo:
XC60 D5 AWD, 205k Geartronic, MY 2010, Summum, bílá GALERIE
S40 1.8, 90 kW, MY 2001, stříbrná
V60CC B5, MY2023
bylo:
XC60 D5 AWD, 205k Geartronic, MY 2010, Summum, bílá GALERIE
S40 1.8, 90 kW, MY 2001, stříbrná
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Ďakujem.
Tak cena, to samozrejme
Sedel som totiž v oboch, aj som sa v oboch viezol a z tej krátkej trasy som naozaj nebol schopný posúdiť jazdné vlastnosti.
Kufor mi pripadal obrovský už vo V60.... potrebujem totiž miesto na bicykel, ktorý ale mám v pláne voziť na nosiči, ale do kufra plánujem dať všekty veci na víkendové bike tripy.
V90XC sa mi predsalen pozdáva viac, ale už mi pripadá obrovská a predslen, do mesta sa mi uplne nehodí, kdežto V60 sa mi ešte komfortne sprace pred dom....
Využili ste aj offroadové vlastnosti? V uvažovaní som titižto mal aj A4 Allroad s quattrom, tak ako je na tom haldex vo Volve?
Ospravedlňujem sa, že už zabieham do inej témy
Tak cena, to samozrejme

Sedel som totiž v oboch, aj som sa v oboch viezol a z tej krátkej trasy som naozaj nebol schopný posúdiť jazdné vlastnosti.
Kufor mi pripadal obrovský už vo V60.... potrebujem totiž miesto na bicykel, ktorý ale mám v pláne voziť na nosiči, ale do kufra plánujem dať všekty veci na víkendové bike tripy.
V90XC sa mi predsalen pozdáva viac, ale už mi pripadá obrovská a predslen, do mesta sa mi uplne nehodí, kdežto V60 sa mi ešte komfortne sprace pred dom....
Využili ste aj offroadové vlastnosti? V uvažovaní som titižto mal aj A4 Allroad s quattrom, tak ako je na tom haldex vo Volve?
Ospravedlňujem sa, že už zabieham do inej témy

-
Online
- Příspěvky: 806
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
A ja zase rad naftu a pro 4 clenou rodinu volil v90cc. Offroad nevyzkouseny,parkovani a mista na nej na rozdavani. Jsme s nim nadmiru spolojeni a zatim vubec netusim,za co jednou vymenim. Zejmena musim vyzdvihnout ergonomii a specialne sedaky,kdy po 900 km na dovolenou z auta vystupuji jako bych jel rano pro rohliky...Spise se divim,ze te od Volva neodradili tady vedene odborne diskuze o kvalite a spolehlivosti motorizaci. Uz i ja mam svuj vuz cca 20 tis.km za hranici zivotnosti


_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
A čo sa týka miesta vzadu? Niekto mi totiž hovoril, že v porovnaní so Superbom (čo Volvu veľmi škodím a mrzí ma to) je aj vo V90 o dosť menej miesta.
Volvo mi vždy bolo sympatické a mal som možnosť pre nich robiť brzdy a ich interné nároky na bezpečnosť jednotlivých dielov značne prevyšovali interné štandardy a Volvo si bolo ochotné priplatiť za dodatočnú robotu. To sa u VW a ani BMW nevidelo. Takže aj táto vedomosť hreje na srdci
V showroome som videl V90XC a bola to láska na prvý pohľad - hnedá farba, karamelová koža vnutri, to chcem
A k motorizáciám - na každom fóre sú strašidelné príbehy o motoroch... či už čítam tu, hyu, škoda.... tak to beriem s rezervou
Volvo mi vždy bolo sympatické a mal som možnosť pre nich robiť brzdy a ich interné nároky na bezpečnosť jednotlivých dielov značne prevyšovali interné štandardy a Volvo si bolo ochotné priplatiť za dodatočnú robotu. To sa u VW a ani BMW nevidelo. Takže aj táto vedomosť hreje na srdci

V showroome som videl V90XC a bola to láska na prvý pohľad - hnedá farba, karamelová koža vnutri, to chcem

A k motorizáciám - na každom fóre sú strašidelné príbehy o motoroch... či už čítam tu, hyu, škoda.... tak to beriem s rezervou

-
Online
- Příspěvky: 806
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Tezko rici. Me tyhle zaklinadla o prostoru pro nohy nejak nevzrusuji. Vzadu malokdy vyssi postava nez 180 cm (celkove mam rodinu mensiho vzrustu)
Takze nemuzu soudit. Me se auto ve kterem mam jezdit musi libit a musim v nem byt spokojeny. Tomu plne vyhovuje prave v90cc. A ze je hezke a ma nestarnouci rysy si myslim take
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Tak od pohľadu tam vidím dosť miesta
Mám 196cm, takže za mnou asi sedieť nikto nebude, ale je pravda, že v superbe sa za mňa pohodlne usadil 180cm človek.
Myslím ale, že u človeka, ktorý V90 zhejtil v porovnaní so Superbom, bol dosť silný lokálpatriotizmus, predslen, škodofka je v ČR/SK srdcofka, obzvlášť voktafky a superby.... (superb sa páči aj mne, ale stojí tak o 400k viac, ako si zaslúži)
Ešte jeden (blbý) dotaz: Pri pripojení vozíka alebo nosiča na bicykle, dôjde k vypnutiu senzorov vzadu / mrtveho uhla / asistenta proti nárazu pri cúvaní?
Pýtam sa, pretože keď som sa bol pozerať na Hyu Tuscon, tak mi predajca mávol rukou, že toto sa nedeje a na ten 1x do roka, čo budem ťahať vozík to prežijem....

Myslím ale, že u človeka, ktorý V90 zhejtil v porovnaní so Superbom, bol dosť silný lokálpatriotizmus, predslen, škodofka je v ČR/SK srdcofka, obzvlášť voktafky a superby.... (superb sa páči aj mne, ale stojí tak o 400k viac, ako si zaslúži)
Ešte jeden (blbý) dotaz: Pri pripojení vozíka alebo nosiča na bicykle, dôjde k vypnutiu senzorov vzadu / mrtveho uhla / asistenta proti nárazu pri cúvaní?
Pýtam sa, pretože keď som sa bol pozerať na Hyu Tuscon, tak mi predajca mávol rukou, že toto sa nedeje a na ten 1x do roka, čo budem ťahať vozík to prežijem....
-
Offline
- Příspěvky: 1655
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
u XC90 dojde k vypnutí senzorů a BLIS
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
U velikosti kufru mi přijde oproti jiným značkám zásadní přítomnost sklápěcí mříže, o které se moc nemluví. Do mé V60 !bezpečně! naložím víc nákladu, než do jiných aut, protože nakládám až po strop. Bez té mříže by pro mě byl kufr opravdu dost malý. Na limity velikosti narážím, protože běžně vozíme několik kufrů, kočárek a spoustu dalších tašek a zavazadel, jak už to s rodinou bývá i jen na cestu na jednu noc. Bez kočárku by byl kufr velký až až. Tady bych asi ocenil kufr V90, ale V60 u mě vyhrála kvůli všemu ostatnímu včetně venkovního designu a menší velikosti. Motorizaci mám D4 + dodělaný polestar, protože před rokem byl výběr benzínových ojetin mizivý, dokonce i na německém trhu. Výkonově mi D4 polestar bohatě stačí, na předokolku kromě dálnice je to skoro zbytečné kvůli limitům přilnavosti pneu.
Ze zmiňované výbavy bych ocenil ty roletky oken a ventilovaná sedadla i vzadu, jestli to V90 vůbec umí, tak V60 má vzadu jen fake dírky v kůži a větrat umí jen v předu. Jinak 4 zónová klima, vytápění všech sedadel a volantu, panorama, inteligentní světla, bliss, CTA, 360 kamera, pilot asist.... a vše ostatní asi nabízí V60 i V90
Ze zmiňované výbavy bych ocenil ty roletky oken a ventilovaná sedadla i vzadu, jestli to V90 vůbec umí, tak V60 má vzadu jen fake dírky v kůži a větrat umí jen v předu. Jinak 4 zónová klima, vytápění všech sedadel a volantu, panorama, inteligentní světla, bliss, CTA, 360 kamera, pilot asist.... a vše ostatní asi nabízí V60 i V90
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Fuha, tak tú mrežu som videl len asi na 2ch autach na internete a žiadne z tých, ktoré som bol pozerať osobne, ju nemali. Je to štandard u Včok?
Asi nečakám, že budem hneď nakladať kufor po strop. Ale zámerom je, nechať si to auto dlhšie, než 2 roky (ideál už navždy
)
Čo som pozeral autá z Volvo selekt, lebo mám v pláne auto kúpiť od nich, tak každé malo vyhrievané predné (V90 aj zadné) sedadlá… niektoré mali aj ventilované, čo by som rozvodne uvítal, ale dokážem bez toho žiť,ale tých bolo málo a zjavne boli s premium packetom, podľa kryštálovej hlavice radiacej páky. Čo ale rozhodne chcem mať, je vyhrievané čelné sklo…
Neviem, či je to pravda, ale mám pocit, že každá v90/60xc už má v štandarde senzory a kameru, niektoré mali 360* kameru, ale KAŽDÉ má ťažné? (Každé zo Selektu malo el. sklopné ťažné, konfigurator volva neotvaram, tam sa mi z cien točí hlava
)
Takisto adaptívny tempomat a blis, lane keep alebo u volva teda pilot assist, je štandardom?
Asi nečakám, že budem hneď nakladať kufor po strop. Ale zámerom je, nechať si to auto dlhšie, než 2 roky (ideál už navždy
Čo som pozeral autá z Volvo selekt, lebo mám v pláne auto kúpiť od nich, tak každé malo vyhrievané predné (V90 aj zadné) sedadlá… niektoré mali aj ventilované, čo by som rozvodne uvítal, ale dokážem bez toho žiť,ale tých bolo málo a zjavne boli s premium packetom, podľa kryštálovej hlavice radiacej páky. Čo ale rozhodne chcem mať, je vyhrievané čelné sklo…
Neviem, či je to pravda, ale mám pocit, že každá v90/60xc už má v štandarde senzory a kameru, niektoré mali 360* kameru, ale KAŽDÉ má ťažné? (Každé zo Selektu malo el. sklopné ťažné, konfigurator volva neotvaram, tam sa mi z cien točí hlava
Takisto adaptívny tempomat a blis, lane keep alebo u volva teda pilot assist, je štandardom?
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Ventilovat vzadu sedadla žádná V90 neumí. Umí to jen a pouze S90 a XC90 ve výbavě Excellence a pak S90 LWB s lounge paketem.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Standardní výbava je dost chudá a asi se bude lišit mezi ročníky kde bylo momentum / inscription a nevím co ještě a novějšími ročníky kde jsou ty plus, ultimate... Já třeba tažné nemám, takže standard není. Mříž jsem myslel že je běžná, až standardní, ale asi není. Asi bude součástí toho balíku s 12v zásuvkou v kufru, rozdělovačem podlahy kufru atd. Rozhodně bych ji ale u V60 chtěl, používám ji skoro pořád. Jestli mám výhřev skla nevím, protože mám nezávislé topení a výhřev jsem tak nikdy nepotřeboval. Nezávislé topení ovládané z aplikace je mimochodem hodně super a ušetří v zimě i motor, tím že ho předehřeje. Naopak v létě je skvělý dálkový start přes aplikaci pro vychlazení auta.
Pilot asist jsem po čase zjistil, že pro mě zas tak praktický není, už protože lze reálně použít jen při minimálním provozu a do 135km/h tempomatových aby pořád nevypadával, při 140 se už vypne a já vetšinou na dálnici chci jezdit zrovna těch 140 tempomatových, které na adaptivním lítají +-5. Jezdit s pilot asistem na nacpané D1 je obtěžující, nemluvě o tom, že vystřeďuje do pruhu a při předjíždění kamionu je dost nepřijemné, když auto posílá těsně vedle kamionu. Člověk se radši drží spíš dál na opačné straně pruhu.
Prvky výbavy, které mě po čase napadají, že jsem si reálně oblíbil jsou asi výhřev + chlazení sedadel v kombinaci se skvělým seřízením a uživatelskou pamětí, samozatmavovací všechna zrcátka, kompletní keyless vstup a start, tlačítka kufru zvlášť zavřít a zvlášť zavřít+zamknout auto, adaptivní tempomat (viděl jsem v německu auta bez něj), blis + cta, headup display, 360 kamera a senzory vpredu i vzadu, inteligentní světla s krytím okolních aut, laminovaná všechna skla kvůli hluku, zatmavená zadní skla, nezávislé topení a ta mříž v kufru. DAB rádio hraje mnohem kvalitněji než FM, ale bohužel na Moravě zatím moc není, jen rozhlasy. Hudbu mám jen harman kardon, který po menším poštelování hraje fajn, ale říká se že bowers and wilkins je jiná liga. Pokud se v autě jezdí hodně i vzadu, pak je super panorama, ale pro řidiče nic moc.
Adaptivní podvozek mi nepřipadá nijak přínosný, stejně ho mám pořád na komfort, protože na ECO je stejný jako comfort a na polestar to je uskákaná koza. Kola mám 18 na zimu a 19 na léto a nějak zásadní rozdíl v komforu, alespoň na tom adaptivním podvozku nepozoruji, takže za mě 19, protože vypadají líp.
Co v autě nemám je masáž a automatické parkování, takže to nedokážu posoudit.
Pilot asist jsem po čase zjistil, že pro mě zas tak praktický není, už protože lze reálně použít jen při minimálním provozu a do 135km/h tempomatových aby pořád nevypadával, při 140 se už vypne a já vetšinou na dálnici chci jezdit zrovna těch 140 tempomatových, které na adaptivním lítají +-5. Jezdit s pilot asistem na nacpané D1 je obtěžující, nemluvě o tom, že vystřeďuje do pruhu a při předjíždění kamionu je dost nepřijemné, když auto posílá těsně vedle kamionu. Člověk se radši drží spíš dál na opačné straně pruhu.
Prvky výbavy, které mě po čase napadají, že jsem si reálně oblíbil jsou asi výhřev + chlazení sedadel v kombinaci se skvělým seřízením a uživatelskou pamětí, samozatmavovací všechna zrcátka, kompletní keyless vstup a start, tlačítka kufru zvlášť zavřít a zvlášť zavřít+zamknout auto, adaptivní tempomat (viděl jsem v německu auta bez něj), blis + cta, headup display, 360 kamera a senzory vpredu i vzadu, inteligentní světla s krytím okolních aut, laminovaná všechna skla kvůli hluku, zatmavená zadní skla, nezávislé topení a ta mříž v kufru. DAB rádio hraje mnohem kvalitněji než FM, ale bohužel na Moravě zatím moc není, jen rozhlasy. Hudbu mám jen harman kardon, který po menším poštelování hraje fajn, ale říká se že bowers and wilkins je jiná liga. Pokud se v autě jezdí hodně i vzadu, pak je super panorama, ale pro řidiče nic moc.
Adaptivní podvozek mi nepřipadá nijak přínosný, stejně ho mám pořád na komfort, protože na ECO je stejný jako comfort a na polestar to je uskákaná koza. Kola mám 18 na zimu a 19 na léto a nějak zásadní rozdíl v komforu, alespoň na tom adaptivním podvozku nepozoruji, takže za mě 19, protože vypadají líp.
Co v autě nemám je masáž a automatické parkování, takže to nedokážu posoudit.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Ďakujem.
Ja teda pokukujem len po CrossCountry, kde malo každé jedno, ktoré som v Selekte pozeral, ťažné a nezávislé vyhrievanie... asi sa menežérom vo Švédsku nadáva žiadny základ
Na SR/CZ sa totiž CC už nedá ani nakonfigurovať, takže som to pozrel na Nemeckom konfigurátore, kde je ťažné za príplatok.
Rozhodne chcem nezávislé vyhrievanie, ventilované sedačky som si tiež obľúbil, ale dokázal by som bez toho žiť. Ono totiž aút s nimi bolo relatívne málo a tie, ktoré to mali, boli značne drahšie.
Adaptívny podvozok neriešim, nie je to priorita, ale s Audiom si ma teda dostal, mal som za to, že aj Harman je dobrý... lebo audio je jednoznačne niečo, čo využívam stále a moj Hyu je v tom dosť zlý, pritom píšu, že mám prémiový systém, takže si ani nepredstavujem, čo za repro sú tam v základe, asi plechovky od koly....
Ešte sa chcem spýtať ohľadom PilotAssist / Adaptive Cruise - Adaptívny tempomat sa tiež vypína pri 140? Adaptívny a LaneKeep využívam úplne najčastejšie na svojom Hyu (kombinácia 142km/h na adaptívnom a LaneKeep sa mi na CZ/SK diaľniciach osvedčila a paradoxne, hyu má LaneKeep celkom dobrý, kde s vami nepinká od kraja na kraj a vie vybrať dosť ostré zákruty a pekne na strede cesty...), práve tých 142km/h je zásadných, pretože podľa GPS to mám na aute 136 a to ma ešte nedostane do basy, ale komfortne predbieham
Ja teda pokukujem len po CrossCountry, kde malo každé jedno, ktoré som v Selekte pozeral, ťažné a nezávislé vyhrievanie... asi sa menežérom vo Švédsku nadáva žiadny základ

Na SR/CZ sa totiž CC už nedá ani nakonfigurovať, takže som to pozrel na Nemeckom konfigurátore, kde je ťažné za príplatok.
Rozhodne chcem nezávislé vyhrievanie, ventilované sedačky som si tiež obľúbil, ale dokázal by som bez toho žiť. Ono totiž aút s nimi bolo relatívne málo a tie, ktoré to mali, boli značne drahšie.
Adaptívny podvozok neriešim, nie je to priorita, ale s Audiom si ma teda dostal, mal som za to, že aj Harman je dobrý... lebo audio je jednoznačne niečo, čo využívam stále a moj Hyu je v tom dosť zlý, pritom píšu, že mám prémiový systém, takže si ani nepredstavujem, čo za repro sú tam v základe, asi plechovky od koly....

Ešte sa chcem spýtať ohľadom PilotAssist / Adaptive Cruise - Adaptívny tempomat sa tiež vypína pri 140? Adaptívny a LaneKeep využívam úplne najčastejšie na svojom Hyu (kombinácia 142km/h na adaptívnom a LaneKeep sa mi na CZ/SK diaľniciach osvedčila a paradoxne, hyu má LaneKeep celkom dobrý, kde s vami nepinká od kraja na kraj a vie vybrať dosť ostré zákruty a pekne na strede cesty...), práve tých 142km/h je zásadných, pretože podľa GPS to mám na aute 136 a to ma ešte nedostane do basy, ale komfortne predbieham

-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Všetky podpory fungujú do maxima, len pilot sa vypína a zapína pri 140. Za mňa je to pre šoféra neskutočná podpora, teraz som išiel 1000km po diaľniciach a nohu na brzdu a plyn som dal asi len tri krát, v kombinácii s korekciu rýchlosti v zákrutách za mňa top. Ešte aj kolóny na tom jazdím.
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Ještě detail k nastavení tempomatu. Nastavit rychlost jinou než dělitelnou 5 je docela chirurgická operace. Tlačítko na zvýšení / snížení skáče vždy po 5km/h. Za mě je to lepší, než když jsem měl na minulém autě po 1km/h. Pokud chce ale člověk nastavit třeba 142, musí sám nohou nabrat rychlost 142 a při sešlápnutém plynovém pedálu zapnout tempomat přesně ve chvíli, kdy auto jede 142. Pokud to netrefí, musí tento proces opakovat, protože každé další nastavení + nebo - skočí zase na číslo dělitelné 5. K magické hranici 142, zaslechl jsem, že v ČR na dálnicích nestaví auta do cca 150km/h, takže tachometrových 145, reálně hluboko pod 140 s připočtením odchylky kolem 135 policii absolutně nezajímá a i kdyby, pokuta bude minimální. Jak to je na SK nevím.
-
Offline
- Příspěvky: 132
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
U P3 funguje tempomat klasicky taky po 5kmh, ale když se tlačítko + nebo - drží dlouho, tak začne pomalu měnit po 1 kmh.
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Díky za tip, zkusím, bude to umět asi i SPA.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Ďakujem za tipy. Mám ešte dotaz k offroadovým schopnostiam.
Vyššia svetlá výška je ok, to presne potrebujem, ale nemám skúsenosti s Volvo Systémom AWD, čosi som prečítal na https://www.fcpeuro.com/blog/volvo-awd-systems-explained
ale zaujímala by ma reálna skúsenosť - či sa "Haldex" po chvíli v teréne neprehreje, či vie auto pekne zabrať pri plnom rajde do kopca v blate (typicky, keď potrebujete výjsť hore blatovou cestou k chate....), či to na snehu "nekope", ako povedzme lacnejšie haldexy a podobne.
Neplánujem na tom chodiť zámerne do blata alebo sa voziť s offroaďákmi, ale mám pár ciest, kde viem, že s ním budem chodiť a práve tam treba 4kolku, ktorá vydrží aj nejaký ten preklz (keď ne ceste blato, tak sa kolesá prehrabujú a treba to držať....), tak či to zvládne a nebudem to musieť nechať v polke kopca chladiť
Vyššia svetlá výška je ok, to presne potrebujem, ale nemám skúsenosti s Volvo Systémom AWD, čosi som prečítal na https://www.fcpeuro.com/blog/volvo-awd-systems-explained
ale zaujímala by ma reálna skúsenosť - či sa "Haldex" po chvíli v teréne neprehreje, či vie auto pekne zabrať pri plnom rajde do kopca v blate (typicky, keď potrebujete výjsť hore blatovou cestou k chate....), či to na snehu "nekope", ako povedzme lacnejšie haldexy a podobne.
Neplánujem na tom chodiť zámerne do blata alebo sa voziť s offroaďákmi, ale mám pár ciest, kde viem, že s ním budem chodiť a práve tam treba 4kolku, ktorá vydrží aj nejaký ten preklz (keď ne ceste blato, tak sa kolesá prehrabujú a treba to držať....), tak či to zvládne a nebudem to musieť nechať v polke kopca chladiť
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Královéhradecký kraj
- Vůz: V60CC B5 MY2023
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Myslím, že i A4 Allroud využívá většinou Haldex (závisí na motorizaci, původní Torsen už je ale jen v autech vyšší třídy - více třeba zde: https://www.portalridice.cz/clanek/quattro-v-audi-neni-vzdy-quattro) .MichalSVK píše: 20 srp 2024 10:58 Ďakujem.
Tak cena, to samozrejme![]()
Sedel som totiž v oboch, aj som sa v oboch viezol a z tej krátkej trasy som naozaj nebol schopný posúdiť jazdné vlastnosti.
Kufor mi pripadal obrovský už vo V60.... potrebujem totiž miesto na bicykel, ktorý ale mám v pláne voziť na nosiči, ale do kufra plánujem dať všekty veci na víkendové bike tripy.
V90XC sa mi predsalen pozdáva viac, ale už mi pripadá obrovská a predslen, do mesta sa mi uplne nehodí, kdežto V60 sa mi ešte komfortne sprace pred dom....
Využili ste aj offroadové vlastnosti? V uvažovaní som titižto mal aj A4 Allroad s quattrom, tak ako je na tom haldex vo Volve?
Ospravedlňujem sa, že už zabieham do inej témy![]()
Já jsem s Haldexem neměl nikdy problém a vždy mi bohatě stačil. Opravdu zvládne jízdu i v zimě mimo komunikaci. Měl jsem ho už v předchozí XC60 ...
Přidáno za 7 minut 29 sekund:
mříž standard není https://www.volvozustavavolvem.cz/katalog-prislusenstvi.php#/product/605c3b337eb05054d3d0fe29/Bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD%20ocelov%C3%A1%20m%C5%99%C3%AD%C5%BE%2C%20V60CC%20do%20modelov%C3%A9ho%20roku%20MY18. Standardní výbavou je pouze síť, která je ale dostatečná.MichalSVK píše: 20 srp 2024 20:52 Fuha, tak tú mrežu som videl len asi na 2ch autach na internete a žiadne z tých, ktoré som bol pozerať osobne, ju nemali. Je to štandard u Včok?
Asi nečakám, že budem hneď nakladať kufor po strop. Ale zámerom je, nechať si to auto dlhšie, než 2 roky (ideál už navždy)
Čo som pozeral autá z Volvo selekt, lebo mám v pláne auto kúpiť od nich, tak každé malo vyhrievané predné (V90 aj zadné) sedadlá… niektoré mali aj ventilované, čo by som rozvodne uvítal, ale dokážem bez toho žiť,ale tých bolo málo a zjavne boli s premium packetom, podľa kryštálovej hlavice radiacej páky. Čo ale rozhodne chcem mať, je vyhrievané čelné sklo…
Neviem, či je to pravda, ale mám pocit, že každá v90/60xc už má v štandarde senzory a kameru, niektoré mali 360* kameru, ale KAŽDÉ má ťažné? (Každé zo Selektu malo el. sklopné ťažné, konfigurator volva neotvaram, tam sa mi z cien točí hlava)
Takisto adaptívny tempomat a blis, lane keep alebo u volva teda pilot assist, je štandardom?
Tažné je dodatečná výbava (montuje až dealer).
Vyhřívané čelní sklo vylučuje některé jiné prvky výbavy - např. úžasný head-up displej. Odmražení skel jde řešit i jinak. Nezávislé topení, či dálkový start přes aplikaci - dnes seriová výbava.
Adaptivní tempomat je nyní u V60CC pouze součástí nejvyšší výbavy, společně třeba s panorama střechou, head-up displejem a dále. Samostatně nelze jako volitelnou výbavu pořídit nelze.
V rámci prostřední výbavy je součástí klasický tempomat, speed limiter a line keep. Plný pilot assist jen v nejvyšší výbavě.
Přidáno za 2 minuty 34 sekund:
Pokud nejezdíš na Lomničák, tak zvládneMichalSVK píše: 21 srp 2024 10:03 Ďakujem za tipy. Mám ešte dotaz k offroadovým schopnostiam.
Vyššia svetlá výška je ok, to presne potrebujem, ale nemám skúsenosti s Volvo Systémom AWD, čosi som prečítal na https://www.fcpeuro.com/blog/volvo-awd-systems-explained
ale zaujímala by ma reálna skúsenosť - či sa "Haldex" po chvíli v teréne neprehreje, či vie auto pekne zabrať pri plnom rajde do kopca v blate (typicky, keď potrebujete výjsť hore blatovou cestou k chate....), či to na snehu "nekope", ako povedzme lacnejšie haldexy a podobne.
Neplánujem na tom chodiť zámerne do blata alebo sa voziť s offroaďákmi, ale mám pár ciest, kde viem, že s ním budem chodiť a práve tam treba 4kolku, ktorá vydrží aj nejaký ten preklz (keď ne ceste blato, tak sa kolesá prehrabujú a treba to držať....), tak či to zvládne a nebudem to musieť nechať v polke kopca chladiť
_________________
V60CC B5, MY2023
bylo:
XC60 D5 AWD, 205k Geartronic, MY 2010, Summum, bílá GALERIE
S40 1.8, 90 kW, MY 2001, stříbrná
V60CC B5, MY2023
bylo:
XC60 D5 AWD, 205k Geartronic, MY 2010, Summum, bílá GALERIE
S40 1.8, 90 kW, MY 2001, stříbrná
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V90 B4 - MOMENTUM PRO - D420T8
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Za mne u Volva pouze zklamání, že neumí zároveň adaptivní a prediktivní tempomat. U VW jsem byl zvyklý, že u adaptivního tempomatu (ai u travel assistu) šlo zapnout i automatickou regulaci maximální povolené rychlosti a tak auto pohodlně před vesnicí plynule přešlo na 50ku a za vesnicí dle nastavení "sportovnosti" zase nabralo zvoleným způsobem 90. U Volva lze buď jedno nebo druhé - buďto si načítat do "omezovače" max povolenou rychlost ale pak se klidně podívat do kufru auta před vámi a nebo na adaptivní tempomat/travel asist prosvištět vesnici 90kou. Na druhou stranu je to možná i lepší, protože načítání rychlostních limitů z polohy vozu dle gps a kamer mi přijde také o řád horší, než jak to načítalo VW.
Druhé zklamání jsou pro mne ve srovnání s VW světla, kde mi přijde, že automatické led matrixy u VW fungovali lépe jak ty "matrixy" co mám ve V90, které se dle mého dosavadního pozorování spínají občas chaoticky a ani vykreslování ostatních vozidel mi nepřijde tak precizní jak u německé konkurence. Rozhodně ale nesvítí špatně a nemám zatím pocit, že by v automatickém režimu kohokoliv oslnili.
A poslední muška v mých očích je ještě automatické zavírání kufru. Zatímco VW zdetekovalo při zavírání že jsem se třeba do kufru ještě pro něco natáhl a přestalo zavírat, tak V90 mne bez rozpaků majzne výkem po hlavě.
Ale jinak jsem až na tyto drobnosti s V90 spokojen a třeba na headup jsem si rychle zvykl.
Druhé zklamání jsou pro mne ve srovnání s VW světla, kde mi přijde, že automatické led matrixy u VW fungovali lépe jak ty "matrixy" co mám ve V90, které se dle mého dosavadního pozorování spínají občas chaoticky a ani vykreslování ostatních vozidel mi nepřijde tak precizní jak u německé konkurence. Rozhodně ale nesvítí špatně a nemám zatím pocit, že by v automatickém režimu kohokoliv oslnili.
A poslední muška v mých očích je ještě automatické zavírání kufru. Zatímco VW zdetekovalo při zavírání že jsem se třeba do kufru ještě pro něco natáhl a přestalo zavírat, tak V90 mne bez rozpaků majzne výkem po hlavě.
Ale jinak jsem až na tyto drobnosti s V90 spokojen a třeba na headup jsem si rychle zvykl.
_________________
Bylo: Volvo V70 2.5 TDI 103kW, VW Passat B6 2.0 TDI 103kW, Opel Astra 2.0 cdti 121kW, VW Passat B8 2.0 TDI 140kW
Bylo: Volvo V70 2.5 TDI 103kW, VW Passat B6 2.0 TDI 103kW, Opel Astra 2.0 cdti 121kW, VW Passat B8 2.0 TDI 140kW
-
Online
- Příspěvky: 5728
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Ad AWD. Obecně plati že to je o spravnem navoleni režimu, dobrych gumach a citu. Pokud chce člověk jezdit dveřmi bokem jsou jine značky. Vždy mě pobavi když lidi najedou v zimě do sněhu a hned vypinaji asistenty. Ti asistenti ale dokažou udělat to, že auto ktere se normalně nevyhrabe se diky asistentum zvlaště kontrole prokluzu dokaže vyhrabat. Duvod je jednoduchy. Když nechate pracovat elektroniku tak nechava minimalni moment a snaži se ať kolo ktere se protoči se hned přibrzdi. Vysledkem je tank, ktery se bez problemu vyhrabe. Lidi ale raději vypinaji elektronku a jak nelita snih z podběhu tak to je špatně...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Tak jestli je adaptivní tempomat až v nejvyšší výbavě a bez možnosti dokoupit, tak to je podpasovka. To je běžná výbava dnes už v každém autě.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 9 měsíců
- Bydliště: Banska Štiavnica
- Vůz: Hyu i30 FB 2022
V60 CrossCountry / V90 CrossCountry
Tomsi:
Neviem presne, ako to funguje, ale podľa stránok VolvoSelekt, si môžeš dokúpiť príslušenstvo - parkovaciu kameru, ťažné (V Bratislave majú V60CC, ktorá nemá ťažné, ani kameru, ale dealer je ju ochotný domontovať v cene 800e kamera, 1200e ťažné), takže tipujem, že teda aj Adaptívny je možné aktivovať, pretože hw je to asi pripravené už v základe (Zdroj, ale neoveril som ho: https://www. reddit.com/r/Volvo/comments/1b6mgwo/2021_s60_does_adaptive_cruise_exist_without_the/ ), ale v selekte mal každý kus, ktorý som pozeral, adaptívny / pilot assist, kameru a ťažné, tak som mal pocit, že je to základ, tak mi ani nenapadlo, že by to bola príplatková, okrem teda ťažného.
Warcz:
dverami napred som sa už najazdil, teraz chcem auto, ktoré ma odvezie s lyžami a 4 ľudmi do Álp, s bicyklami do bikeparku a blatovou cestou k chate
S haldexom v kia / hyu mám skúsenosť, že sa po chvíli prehreje a auto vypíše, že ho treba nechať vychladnúť. S VW 4kolkou neviem, na tom som nejazdil, ale je to haldex, takži v princípe by to malo byť rovnaké, ale dovoli by som si tvrdiť, že VW to má ošetrené, pre prípad offroadovania (korejci mi pripadajú, že je u nich 4kolka ozaj len núdzovka na veľmi krátku dobu)... Moja predstava je, že idem k chate, kde je blatová / snehová cesta - dám režim sneh, držím plyn a idem, kým neprídem pred dvere
nevyžívam sa v krížení náprav a brodení 
Neviem presne, ako to funguje, ale podľa stránok VolvoSelekt, si môžeš dokúpiť príslušenstvo - parkovaciu kameru, ťažné (V Bratislave majú V60CC, ktorá nemá ťažné, ani kameru, ale dealer je ju ochotný domontovať v cene 800e kamera, 1200e ťažné), takže tipujem, že teda aj Adaptívny je možné aktivovať, pretože hw je to asi pripravené už v základe (Zdroj, ale neoveril som ho: https://www. reddit.com/r/Volvo/comments/1b6mgwo/2021_s60_does_adaptive_cruise_exist_without_the/ ), ale v selekte mal každý kus, ktorý som pozeral, adaptívny / pilot assist, kameru a ťažné, tak som mal pocit, že je to základ, tak mi ani nenapadlo, že by to bola príplatková, okrem teda ťažného.
Warcz:
dverami napred som sa už najazdil, teraz chcem auto, ktoré ma odvezie s lyžami a 4 ľudmi do Álp, s bicyklami do bikeparku a blatovou cestou k chate

S haldexom v kia / hyu mám skúsenosť, že sa po chvíli prehreje a auto vypíše, že ho treba nechať vychladnúť. S VW 4kolkou neviem, na tom som nejazdil, ale je to haldex, takži v princípe by to malo byť rovnaké, ale dovoli by som si tvrdiť, že VW to má ošetrené, pre prípad offroadovania (korejci mi pripadajú, že je u nich 4kolka ozaj len núdzovka na veľmi krátku dobu)... Moja predstava je, že idem k chate, kde je blatová / snehová cesta - dám režim sneh, držím plyn a idem, kým neprídem pred dvere


Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé