Nosič kol na tažné - průvodce výběrem

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - průvodce výběrem

Příspěvek od jirka87 »

Vzhledem k tomu, že jsem v tomto vlákně úspěšně vyřešil svůj problém a aktuálně v tuto chvíli se na trhu relativně orientuju, tak po dohodě s dvěma moderátory to přepíšu na takový rádce platný v tento čas. Snad i později a k něčemu to obecně bude. Omlouvám se, je to dlouhé, ano, ale je to komplexní a snad je zde vše potřebné naráz.

Takže - přepokládejme, že to zde čte člověk, který bude vybírat nosič a protože to čte = moc o tom neví a asi potřebuje částečně pomoc. Zabývat se budu výhradně nosiči na tažné. O střešních nic nevím a ani bych ho nechtěl z různých důvodů. Vše níže sepsané je co nejvíce nestranné a objektivní, ale samozřejmě pořád je to jen text jednoho člověka...

Dělení nosičů na tažné je +/- následující :

1) Dle počtu přepravitelných kol
- 2 až 4 kola
- případně jsou nosiče v základu například na 3 kola, ale s dodatečně zakoupeným příslušenstvím lze kapacitu zvětšit o jedno kolo.Nicméně nosič na 5 kol v tuto chvíli neexistuje a ani si to nedovedu představit :D

2) Dle typu kola
- pro normální "bio" kola
- vhodný i pro elektrokola
- vhodný obvykle zejména pro elektrokola, ale přepraví i tzv. fatbiky (horská kola s nesmyslně tlustými pneu - to je buď pro úchyly :D nebo pro jízdu na sněhu)

3) Dle konstrukce
- pevný nosič
- skladací nosič (takový, který je možno pak vložit i do kufru menšího auta, uschovat někde doma apod.) - víceméně jej "zlomíte napůl" - Thule EasyFold apod.

Nenarazil jsem asi na jediný nosič, který byl směrem vzad nebyl výklopný, nebo výsuvný, aby šel otevřít kufr i přesto, že má na sobě nosič naložená kola, takže to sem ani nepíšu.

Každý výše uvedený nosič může být různě kombinován, některé držáky jsou vhodné pro převoz elektrokol na všech pozicích, jiné rovnou uvádějí, že jsou například pro 2 elektrokola a jedno normální apod. Toto vše i jiné je nutné si ohlídat, přesně vědět parametry svého kola a z hlediska toho, že ty nosiče nejsou nejlevnější je dobré i myslet dobudoucna. Já osobně tedy z hlediska toho, jak se kola postupně zvětšují, rozšiřují se co do vidlic a mají větší pneumatiky bych doporučil rozhodně s tímhle počítat a nekupovat si nosič na své aktuálně 15let staré kolo, ale brát v potaz vývoj.

Tedy při nákupu je naprosto nezbytné uvážit následující :

- mám na autě vhodné tažné (vyrábějí se i nosiče a tažné speciálně na systém Fix4bike - na to pozor hlavně u bazarových nosičů, ačkoliv je jejich výskyt řídký) s povoleným svislým zatížením koule odpovídající váze nosiče + kol (na to pozor hlavně v zahraničí...Rakousko a jiné země svírané policejním diktátem)
- počet kol, které chci přepravovat, jejich konstrukci a hmotnost (u elektrokol bych se stejně přikláněl k přepravě bez vložené baterie a tedy vážím kolo bez ní)
- průměr pneumatik mých kol a halvně ŠÍŘKU pneu. Dnes je běžný rozměr 29" průměr a šířka se postupně šplhá od cca 2,1" až po dnes běžných 2,5" u elektro či sjezdovo/trailových kol
- ROZVOR kol - neboli vzdálenost kola od středu předního ke středu zadního kola
- šířku kol v oblasti vidlic a zadní stavby - pozor na nosiče s rozestupem lyžin 19cm (stále jich je v nabídce hodně), kdy na dnešní široká kola už to opravdu není ono. Chce to alespoň 21cm. Nejširší nosiče mají dnes zatím ještě obvykle zbytečných 25cm

Rozhodně nekupujte první nosič, který vidíte, nebo vám ho někdo doporučí. Je NAPROSTO NEZBYTNÉ zajet přinejmenším s jedním kolem naloženým v autě do prodejny a vyzkoušet nejen nasazení nosiče, ale hlavně to kolo na něm a fyzicky ověřit, že všechno "hraje". Šance není velká, ale u některých typů vozidel mohou jít řidítka do konfliktu se zadním oknem, nemusí vám jít otevřít kufr, ikdyž nosič vyklopíte apod. Naprosto nedoporučuji kupovat nosič bez vyzkoušení někde z eshopu. Váží to obvykle 20kg a vracet to budete jak ?

Zvažte i hledisko ceny svého kola a dle toho i nosič. Dát si nějaké custom celopéro za 200 000Kč na nosič Carface z AutoKelly je sice kulervoucí odvaha, ale nejsem si jistý jak dlouho bude takové rozhodnutí šťastné. Dále je zde i hledisko budoucího případného prodeje. Někdy se vyplatí v počátku utratit více. Pokud nemáte u auta havarijní pojištění, tak nosič obvykle není proti krádeži, vandalismu a jiným druhům škod narozdíl od vozidla NIJAK pojištěn a to ani samotný, ani jeho náklad, takže na to pozor. (Platné například pro Allianz Extra, kdy mám aktuálně pojištěno vše-živel, vandal, krádež, POV, skla - jen tu HAV nemám a bylo mi řečeno, že nosič prostě není součástí pojištění)

Zde je několik značek nosičů a můj zcela soukromý názor na ně, seřadil jsem je shora dolů dle toho, jak vidím jejich kvalitu/hodnotu za dané peníze :

Thule - zde se až na jejich cenu hledá těžko slabé místo. Má to několik výrobních řad, kde v současné době nejlevnější THule Euroway G2 922 taky není vůbec špatný
- zde je záruka 5let ! Díly se dělají a dodávají i na staré nosiče a s jejich dodáním dle infa z několika zdrojů opravdu není problém
- dobrá následná prodejnost
- až na modely Epos v současnosti Thule v základním provedení NENÍ vhodné pro převoz karbonových kol a musíte si dokoupit chrániče rámu (cca 550kč/ks)
- většina nosičů není v základu připravena na pneu nad 2,4" a musíte si dokupovat delší pásky (což tedy ale naštěstí jde)

Atera - Německý výrobce nosičů, který dodává i do prvovýrbních programů. Například současný Tesla model 3 má jako katalogové příslušenství nosič kol od Atery
- základní řada nosičů mě příliš nepřesvědčila nějakou bytelností, ta střední řada (Atera Strada 3 apod) a vyšší - Genio jsou naopak opravdu super a nestojí majlant
- k tomuto datu je to JEDINÝ výrobce, který je ihned připraven na karbonové rámy a díky uchycení rámu "páskama" je to všechno variabilnější i stran tvaru rámu apod - rozhodně plus oproti Thule a ostatním s "chňapkami" klešťového typu
- skládací model Atera Genio Pro Advance 2+1 považuji za prakticky naprosto nejlepší nosič z hlediska poměru cena/výkon

Yakima - Yakima dle mého uzavírá takovou "Svatou trojici" nosičů, kde konstrukce se mi jeví poctivá
- Yakima má dobře zvládnuté upínání na kouli, všechno je to takové příjemné jednoduché

Uebler
- to je Němec, mělo by se jednat o velmi kvalitní nosiče, nicméně u nás je to prakticky neznámé a já jsem tedy také neměl to štěstí jej vidět na vlastní oči

Hakr - ten je náš, český...Dlouholetá firma, nabízí jak pro bio kola, tak pro elektra. Mě to ničím nepřesvědčilo.

Wjenzek - název klame, jedná se o český nosič - z mého hlediska se to nevyplatí kupovat a konstrukci jsem nijak neobdivoval

Oris + Bosal + Westfalia - tito výrobci zejména tažných zařízení, případně pár dalších automotive věcí (mnohdy do prvovýroby) nabízejí rovněž svoje nosiče, které mnohdy nejsou k zahození a například skládací a velmi široký nosič Bosal Comfort Pro III se mi jeví naprosto perfetkně. Jenže aktuálně nejde sehnat příslušenství pro pneu nad 2,3", výrobce jej nabízel, ale reálně jej nemá na skladě v celé Evropě a tedy bohužel není pro většinu horských elektrokol aktuálně použitelný. Škoda. Velice zajímavý nosič

No a závěrem tady máme různé čínsko-Polské nosiče, které se jmenují zrovna podle toho kdo je prodává, sem spadají nosiče Compass, Carface, Buzzrack, Menabo a asi bžilion dalších.

Přeju hodně štěstí při výběru.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 29 srp 2024 21:44, celkem upraveno 3 x.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od raolsa »

Koukni ještě na Hakr. Teď o víkendu jsem jezdil se dvěma elektrokoly (baterie jsem vyndával) a bez potíží. Ale nevím jak to mají s těma roztečema.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Blade
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1268
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Blade »

Jedine Thule XT nejvyšší ráda a nic neresim.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Ondra. »

mam wjenzek, je humpolackej a tezkej ale je hodne kompaktni na delku. mrkni na to
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

Raolsa - sefe musel bych to videt, ale Hakr.Brno obecne vzato neni uplne muj favorit. Mel jsem v ruce kdysi pricniky a to bylo strasnyho neco. Ale.je to uz dlouho a treba je ten nosic dobrej.

Ondra - Wjenzek jsem osobne videl dneska na vlastni bulvy, neber to osobne, ale toto presne vim,ze nechci a v prispevku je to i napsane.

Blade - modelu XT je mnoho, hodil by se konkretni typ

Oba vyse jmenovani panove (ale ja to chapu,je to dlouhy) ten text asi necetli :)

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Ondra. »

pises zbytecny romany no
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

Pisu to tak, aby clovek naprosto presne pochopil co potrebuju. To nejde napsat jednou vetou🤷🏻‍♂️
Nicmene jsem teda odebral "pribehovy" balast.

Blade
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1268
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Blade »

Thule Velospace XT 939

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od raolsa »

Já to četl, proto jsem napsal, že nevím jaký mají možnosti parametrů.
Jinak ten můj hakr je na 3 kola s celkovou nosností 60 kg a zpracování je dobré, nosič je stabilní a kola drží dobře.
Můžu změřit tu rozteč.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1015642#p1015642
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

Ja jsem psal vyse (jako nade mnou = posledni) 2 jmenovanni :) diky Radku, jako neni to urcite primarni volba, ale asi na Hakr mrknu rovnez

Beery
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V60 D4 Polestar Engineered MY2015

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Beery »

Hakr a Wjenzkovi bych se vyhnul obloukem.

Thule bude dražší, ale máš ho napořád. A nemusíš se s ním bát jet. Sám mám skládací Thule 933 a vozim na něm gravely.
Teď jsem s ním dal přes 3000km včetně italských dalnic, kde 130 není žádná rychlost :)

Pokud nevadí, že nosič bude fakt velký, šel bych do XT939.

Nevím, jak na to chvátáš. Určitě ale sleduj dále bazary, občas se něco objeví, když se manželka nasere a rozproda chlapovi garáž :-D

https://sport.bazos.cz/inzerat/189648465/thule-velospace-xt3-939.php
Ceny prostě u kvality neklesají.
_________________
V60 D4 Polestar Engineered MY2015

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od raolsa »

No vidíš a já s tím Hakrem a dvěma elektrokolama jel po dálnici taky 130 (místy i více) a nic to nedělalo. A to moje kolo mělo na sobě přidělané i brašny, takže větší odpor. :D
Jako samozřejmě, že Thule je o chlup kvalitnější, sám mám 4 nosiče kol od Thule na střechu, takže vím o čem mluvím, ale ne všechno levnější je nutně méně kvalitní.

Takže ve výsledku se bude muset Jirka rozhodnout sám, ideálně by bylo nejlepší, aby si mohl různé značky nosičů vyzkoušet, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

Beery - presne tento inzerat jsme zminil v puvodnim textu,ktery jsem nasledne zkratil.

To absolutne nedava logiku,protoze novy ten nosic stoji lehce pres 18tis a zaruka je 5 let. Takze bazar za 16 je nesmysl proste.

Je to tak, clovek musi sledovat. Ve Zline maji i Ateru i Thule, takze nejak (fakt nevim jak...a to mam velky kombik) to svoje obrovske elektricke hovado nalozim do auta a dojedu do Zlina

Beery
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V60 D4 Polestar Engineered MY2015

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Beery »

Jirko, ty ceny takové prostě jsou a bazar je o náhodě.

Pár let jsem se v tom pohyboval a Thule si prostě bude vždy držet cenu.
Střešní boxy, nosiče, kočárky... které jsme prodávali před deseti lety se dnes nabízejí na bazarech mnohdy za původní nákupní ceny.
Takový je prostě trh.. takže souhlas, konkrétně u toho malého rozdílu bych šáhnul po novém, jen musí vyhovovat.

Raolsa - s tím o chlup kvalitnější rozhodně nesouhlasím, ale nechci Ti to hanit :)
_________________
V60 D4 Polestar Engineered MY2015

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od raolsa »

Hanit to nemusíš, já jenom popsal svoje zkušenosti, no. :D
Zatím nevidím u toho nosiče nic kvůli čemu bych měl kupovat Thule za 2x tolik. Ale třeba časem změním názor, až se mi na tom něco pokazí. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Beery
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V60 D4 Polestar Engineered MY2015

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Beery »

Chapu a rozumím.
Samozřejmě přeju ať vydrží co nejdéle :thumbup:
_________________
V60 D4 Polestar Engineered MY2015

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

U me je to hodne otazkou pokud mozno mensi vahy a snadne manipulace. Ja jsem na jednu nohu napul kripl takze nosic tezky 25kg a nejaka slozita manipulace upnuti na kouli ci vyklopeni je pro me problem.

Uvidim co se z toho vyklube, kazdopadne to neberte jako uzavrene a prosim kdo ma nejakou radu jak zvolit nosic pro ty boost osy apod, prosim podelte se

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Basstl »

Vyhnul bych se Hakru a Wjenzek. Kvalita není dobrá.
Já mám Thule EasyFold XT3 934 a jsem s ním moc spokojený, ale je to na harnici tvého rozpočtu a s tím dalším vybavením co požaduješ to bude mimo tvou cenovou hranici. Možná zkusit sehnat bazarový.
Cokoliv jinýho od Thule bude určitě fungovat podobně. Já chtěl kvůli prostoru tu skládací variantu.
Od jistý zkušenosti tedy považuji za bezpečnější vozit kola na střeše, ale držák na kouli je praktičtější a u elektrokola to v podstatě ani jinak nejde.
Když vezu 3 a více kol, tak si vždy to svoje dávám na střechu. Je to kvůli nejnižší váze a je tam i víc v bezpečí. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

XC60_Bjorn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2016 D4 AWD Polestar

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od XC60_Bjorn »

Neskladaci jediné Thule 939 XT, pro snazší přenášení se k němu dá pořídit sklopné kolečko a vozit ho po zemi. Vozím na něm od 3 do 4 kol, občas je to skládačka, ale prozatím ty dvě detska kola dávají určitou míru volnosti ve skládání. Vezl jsem na něm dvě 29" elektra s dětským woomem i 3 dospělá kola, plus na něj mám kufr.

Kdybych uvazoval o skladacim tak thule epos by byla jasná volba.

Mám společný klic na pricniky, rakev, nosic na kouli, vozík za kolo, takže ti je taky velký bonus :)
_________________
XC60 D4 AWD, Polestar, AT, MY16 Obrázek

THOmasoj
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 819
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od THOmasoj »

Není tady už jedno vlákno na nosiče? Za mě Bosal - https://www.zbozi.cz/vyrobek/bosal-oris-comfort-pro-iii-pro-3-kola/fotogalerie/ . Není úplně lehký, ale je skládací, takže manipulace s ním je úplně v pohodě. Místa na kola je dost, boost osy nejsou problém a myslím, že i něco širšího by se vlezlo. Stahování je páskama a chytit tam karbonový kolo strach nemám.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

Na ten Bosal mrknu sefe. Ten uvadi rozvor kol dokonce az do 150cm. To je masakr.

Akorat sirka plaste do 2,36" me nestaci,protoze ja mam 2,4" + 2,5",tak mrknu,zda jdou koupit delsi pasky, coz vetsinou jde.

Zatim vsem dekuji za podnety, ja dneska popozenu.l montaz toho tazneho a musim to uz nejak rozlousknout

Airbus380
Offline
Příspěvky: 711
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Airbus380 »

V loni jsem zkoušel tři nosiče od Thule z půjčovny. Z uživatelského hlediska mám trošku srovnání. Šlo modely XT934 (skládací) XT939 a epos 979 (skládací).Sám má doma starou 942Euroride na 3 kola. Nebudu řešit co kolik stojí, za kvalitu se prostě platí a pokud ten nosič chceš na hodně dlouhou dobu a bude využíván často, asi fakt jedině Thule. Na 3 místě byla XT934, je fajn že skládací, hezky jí někam uklidíš. Kola na ní dáš v pohodě, na karbon potřebuješ chrániče. Jako nosič na odvezení kol jednou či dvakrát za rok dobrý, ale co snižuje jeho kvalitu jsou ty světla, stačí malé škobrtnutí a nebo kopnutí, ulomíš ho. I v půjčovně mi řekli, bacha na to! Hodně se lámou a je pravdou při jízdě se zvláštně chvějí. Na druhém místě Xt939, mínus tohoto nosiče je jeho velikost, ale zase je bytelný a dáš na něj 4 kola a navíc i box a jedno kolo k tomu a dá se koupit nájezdová rampa pro ty co neuzvednou kola. Pokud máš místo kde ho uložíš je to fajn. No a epos 979 je fakt bomba. Velký a skládací, držáky na karbon rámy a kolo nasadíš během pár vteřin. a bonus na víc, můžeš si udělat provizorní servisní stojan na kolo. Na takové drobnosti a opravy ideal. Už k němu dělají box, takže je to podobně jako 939. Na co mě upozornil pán v půjčovně, ty skládací držáky, čistit a mazat. Chápu otázku peněz, za mě Epos 979 jasná volba a příští rok si jej koupím :oops: , kdyby neřešil místo vezmu si určitě XT939 a k tomu box a držák na 4 kolo. Budeš na ceně za epos. Ale máš full. :wink:
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2418
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od jirka87 »

Dekuju za uplne perfektne sepsanou zkusenost

Ja pojedu fakt do toho Zlina a na miste porovnam Ateru a Thule.

Je pravda,ze bych byl rad, kdyby drzak na kola vesel do prazdneho kufru auta. Vo se tyce cetnosti pouziti,urcite nebude ten nosic v permanenci, ale vzhledem k cene nasich kol (bohuzel) si nemuzu dovolit setrit na spatnem miste a riskovat,ze se nekde neco uklepe a moje elektricke celopero ve 130 opusti tazne i s drzakem a vleti pod autobus plny deti, ktery vleti do protijedouci cisterny s benzinem, ktera sjede ze silnice do CHKO a vsechno shori🤣

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3601
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

KubasCZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 171
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem
Vůz: XC70 T6 AWD

Nosič kol na tažné - prosba o radu

Příspěvek od KubasCZ »

Asi nic nového svým příspěvkem nepřinesu, nicméně za mne je Thule Epos 3 opravdu top držák co se dá pořídit. Používám pravidelně při vození kol do bikeparku (kombinace kol hliník/karbon/elektro) a vždy pohodlně kola nasadím, dobře se kola namontují, poštelují apod. Je skladatelný a dobře se s ním manipuluje. Zároveň je vidět, že Thule ví co dělá a vše je opravdu poctivé a bytelné. Věřím, že přežije životnost auta :D
Zatím jediné negativum vidím jeho pořizovací cenu. Co jsem zběžně kouknul do bazaru, tak nic moc kloudného krom jednoho inzerátu, který má ale hodnotu skoro nového: https://www.sbazar.cz/sklik.filson/detail/205704495-thule-epos-3-nosic-na-tazne-pro-3-kola-vybaleny

Nicméně pokud máš možnost odpočtu DPH, tak pak má smysl pořídit nový za cca 27k s DPH (cca 22k bez DPH) - sice přes rozpočet, ale za mne ty dodatečné peníze za to stojí a nebudeš jich litovat..
https://www.omnipuls.cz/495379-thule-epos-3-978.html?hgtid=3060716a-cca0-48f6-86bd-a958c5159e1a

Pokud si ho plánuješ nechat delší dobu, tak tím chybu neuděláš a pokud by z nějakého důvodu došlo k důvodu jeho prodeje, udrží si určitě cenu oproti jiným modelům/značkám..

Pro srovnání, takhle vypadá vedle sebe Thule Epos 3 a nějaký ten Wjenzek. Kamarád je celkem vybíravý na kdejakou techniku a i tak Wjenzeka používá, tak to asi takový peklo nebude :) Vozí na tom svůj poklad na downhill, tak v to musí mít přecijen nějakou důvěru :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Volvo XC70 T6 AWD 210kW MY10 Obrázek
Bylo: Volvo V70II AWD D5 136kW MY06 Obrázek

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jirkaTDI