XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Víte někdo jak jsou v porovnání ty to dva motory ve spolehlivosti. Modelový rok 2019. Je T5 úplně líná.
Děkuji
Děkuji
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Spolehlivost je ve skrze stejná, jen T6 pojede líp.
T5 se v tom relativně trápí z hlediska nižšího krouťáku (I oproti D5).Do XC90 bych nakonec stejně spíš doporučil T8.
T5 se v tom relativně trápí z hlediska nižšího krouťáku (I oproti D5).Do XC90 bych nakonec stejně spíš doporučil T8.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Teoreticky se rýsuje prodej Espasu a hledám náhradu. T8 by byla fajn, ale bydlíme v paneláku a žena má vyhrazené parkovací místo. Máme u domu hned i garáž, tam je el ze společných prostor tak bych musel zařídit odběrné místo, to by asi byla jen otázka nějakého času.(doufám).
Auto bude na firmu jak budu odepisovat elektřinu.
Čistě benzínový pohon mi přijde praktičtější, kdyby to bylo pro mne neváhal bych a užil bych si ty rekuperace a to hraní s el pohonem. Žena bude jen sprostý uživatel a už vidím ty hory telefonátu jak ji to nejde někde připojit na nabíječku a co má jako dělat.
Stejně to ve mně hlodá.
Třeba zrovna https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90/206761971
Auto bude na firmu jak budu odepisovat elektřinu.
Čistě benzínový pohon mi přijde praktičtější, kdyby to bylo pro mne neváhal bych a užil bych si ty rekuperace a to hraní s el pohonem. Žena bude jen sprostý uživatel a už vidím ty hory telefonátu jak ji to nejde někde připojit na nabíječku a co má jako dělat.
Stejně to ve mně hlodá.
Třeba zrovna https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90/206761971
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Nabíjení je fakt jednoduché skoro jako tankování, jen místo fosilního paliva "teče" elektrický proud. 
Každopádně pokud nemáš vyloženě přístup ke každodennímu nabíjení tak je lepší T6.
Každopádně pokud nemáš vyloženě přístup ke každodennímu nabíjení tak je lepší T6.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Nebyla by do SUVčka spíš lepší nafta? Kolik bude vážit taková XC90 recharge. To pak bude žrát jako tank ne?
-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Bude záležet co se bude jezdit. Jasně když to pojede 500km v kuse tak nafta bude efektivnější, ale jakmile člověk vjede do města tak benzín povede. U te T8 respektivě Plugin hybridu je problém, že to umí jezdit jenom na elektřinu. Potom třeba klimatizace, posilovače, atd musi byt elektrické. Když je to jenom hybrid, tak si auto pomáhá motorem a vlastně je to takový lepší startstop kdy jenom vypíná motor když je potřeba, nebo mu pomáhá výkonově. Co EX30 ? 

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Slouží to, děti do školy a školky cca 2x 3km nějaké nákupy, pár krát v týdnu k babičce 13km trasa tam, o víkendu výlety. Roční nájezd 15k km. To si myslím, že by se nafta trápila. Máme 3 děti jedno v autosedačce a dvě na podsedacích.
Přemýšlel jsem ještě o V90 CC s I tvarovaným podesedákem, ale žádnou jsem v požadované výbavě nenašel.
Koukal jsem i mimo volvo, ale zase se k němu vrátil bo vychází nejlépe co člověk za vložené peníze dostane. A v neposlední řadě je co člověk už ví a jakou má tady podporu. + Cenově dostupný servis.
Už víc jak týden nad tím trávím intenzivně volný čas.
Díky za nápady a podnětné komentáře.
Přidáno za 2 minuty 56 sekund:
EX30 malá, mám 2metry a za mne nikdo nesedne. Možná Ex90, ale tam jsme zase u nabíjení a stejně je to mimo rozpočet.
Přemýšlel jsem ještě o V90 CC s I tvarovaným podesedákem, ale žádnou jsem v požadované výbavě nenašel.
Koukal jsem i mimo volvo, ale zase se k němu vrátil bo vychází nejlépe co člověk za vložené peníze dostane. A v neposlední řadě je co člověk už ví a jakou má tady podporu. + Cenově dostupný servis.
Už víc jak týden nad tím trávím intenzivně volný čas.
Díky za nápady a podnětné komentáře.
Přidáno za 2 minuty 56 sekund:
EX30 malá, mám 2metry a za mne nikdo nesedne. Možná Ex90, ale tam jsme zase u nabíjení a stejně je to mimo rozpočet.
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Ale tak zase na tenhle model ježdění je ten plug-in celkem dobrý, když je kde nabíjet. Já bydlím kousek od města a těch 35-40km dojezdu na elektřinu mi stačí abych dojel do práce + něco nakoupit a zpátky domů a večer s tím hurá do zásuvky. Na druhou stranu když s tou XC90 asi není potřeba nějak moc "lítat", tak i ten výkon by mohl být dostačující. Co se týče spolehlivosti pohonu T6 recharge, to jsem taky dlouho hledal, ale bohužel nikde nic nenašel
. Nezbývá než doufat, že to bude šlapat jak má. Na čistou elektriku ještě nejsem připraven. Vyhovuje mi, že ten plugin má ještě "normální motor" a normální velkou nádrž...

-
Offline
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
já myslím že nejlepší bude koupit co najdeš nejlepšího a dokoupit záruku 
T6 v tomto MY nebyla recharge
XC90 v T8 bude žrát jak se s ní jezdí. Obecnej problém čehokoliv na elektrickej pohon ( a nebo silnej benzín ) jak tomu budu dávat vezme si to. Když budu jezdit pohodu bude to lépe jak nafta. Já myslím že moje S60 váží přes 2 tuny a v rakousku jsem s ní jezdil za 5 ( s vybitou baterkou )

T6 v tomto MY nebyla recharge
XC90 v T8 bude žrát jak se s ní jezdí. Obecnej problém čehokoliv na elektrickej pohon ( a nebo silnej benzín ) jak tomu budu dávat vezme si to. Když budu jezdit pohodu bude to lépe jak nafta. Já myslím že moje S60 váží přes 2 tuny a v rakousku jsem s ní jezdil za 5 ( s vybitou baterkou )
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Ještě můžeš zkusit testovací jízdu Tesla model Y
Chápu.

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Lze T8 dobíjet provizorně ze zásuvky 220v?
-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
má to 230V střídač bude to dávat max 16A a chce to roztáhnut prodlužovačku 

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 300
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Trápil by si sa ty so servisom.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Kolik A má ta baterie?Warcz píše: 30 čer 2024 22:32 má to 230V střídač bude to dávat max 16A a chce to roztáhnut prodlužovačku![]()
Přidáno za 1 minuta 19 sekund:
Tak jsem to myslel no


-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Ted se divam že ta T8 ma asi 1f palubni nabiječku, protože to ma stejny nabijeci čas na 3f i 1f.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Předpokládám že je většina lidí nabíjí spíše ze zásuvky. Nevím jak ostatní auta, ale olej to má předepsaný 30tkm/rok, každý druhý rok se mění svíčky, v automatu prý olej alespoň jednou za 90tkm nebo radši dříve. Rozvody to má 10let/240tkm. Filtry a ostatní věci v tom budou stát asi stejně jako v čemkoliv jiném. Horší to bude, když dojde třeba na plnění klimatizačního okruhu, které bude mít asi dost velkou náplň. Na brzdách zase ušetříš, protože většinu normálního provozu ubrzdíš rekuperací.
-
Offline
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
T8 v roce 2019 má skutečně pouze 1f nabíječku tedy je v podstatě jedno jestli to jede z wallbox nebo ze zásuvky ale pořád to jede 3,6kw / h. Na druhou stranu to má menší kapacitu baterky, takže to je stejně nabitý za cca 3,5 hodiny.
Klimatizační okruh a jeho náplň je opravdu randál.
30 tis km interval nikdo soudný nejezdí
S tím rekuperačním bržděním byl bych opatrný...respektive by mě to samotnýho zajímalo. Já předpokládám, že síla rekuperace je odvislá od síly elektromotoru. A XC90 je dost těžká a v tomhle roce jen ten elektromotor slabší...
Klimatizační okruh a jeho náplň je opravdu randál.
30 tis km interval nikdo soudný nejezdí

S tím rekuperačním bržděním byl bych opatrný...respektive by mě to samotnýho zajímalo. Já předpokládám, že síla rekuperace je odvislá od síly elektromotoru. A XC90 je dost těžká a v tomhle roce jen ten elektromotor slabší...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Od kterého roku byla větší baterie?
-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
https://www.volvista.cz/blog/volvo-predstavilo-vylepsene-plug-in-hybridni
kapacitu akumulátoru z 11,6 kWh na 18,8 kWh
aha ty se ptáš od kdy. to nevím.
kapacitu akumulátoru z 11,6 kWh na 18,8 kWh
aha ty se ptáš od kdy. to nevím.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5294
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Od roku 21 jestli to chápu dobře.
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Nevím kdy přesně dostala XC90 poslední facelift, pravděpodobně rv. 2023 a novější? Tam bude i vyšší kapacita baterie a autům postupě zmizely i koncovky výfuků v nárazníku. Co se týče té rekuperace, pokud příručka a recenze nelžou, tak na to je ukazatel na pravého budíku, kdy auto brzdí rekuperací do té doby, dokud se ručička otáčkoměru nedotýká těch oranžových políček. Pak už mají být do brždění zapojeny i standartní brzdy. Osobně mi to přijde trochu malinko přehnané a brzdy určitě přibržďují už dřív, jinak by ta rekuperační síla brždění byla docela veliká a já bych normální brzdou brzdil leda tak na sjezdech z dálnice a nebo když na to občas někde trochu šlápnu.
Myslím si že interval 30tkm asi málokdo dosáhne a auto ho zavolá na servis dříve po tom roce (kromě zrovna toho mého kousku, které jezdilo po těch 30ti tkm
). Předpokládám, že moje servisní intervaly budou přibližně někde okolo 12tkm nájezdu za rok.
Co mě celkově trochu štve, že se nikde moc nepíše o tom jak funguje technika motoru, chlazení ohřívání spalovacího motou apod. Údajně si má auto po startu v hybridním režimu i předehřívat spalovací motor, ale nikde jsem to ofiko nenašel. Předehřívá se jenom okruh chlazení, nebo to předehřívá i olej? Nikde se o tom nic nepíše a docela by mě štvala představa, že když na to v hybridním režimu trochu víc šlápnu, zapojí se do pohonu úplně studenej spalovací motor a potom co zase trochu uberu, tak ho to po půl minutě vypne. Bylo by fajn se o tom pobavit s někom "od fochu", prodejce z Volvo bazaru o tom v mém případě věděl kulový.
Tu klimu už u PHEV někdo nechával doplnit a ví co to přibližně stojí?
Myslím si že interval 30tkm asi málokdo dosáhne a auto ho zavolá na servis dříve po tom roce (kromě zrovna toho mého kousku, které jezdilo po těch 30ti tkm

Co mě celkově trochu štve, že se nikde moc nepíše o tom jak funguje technika motoru, chlazení ohřívání spalovacího motou apod. Údajně si má auto po startu v hybridním režimu i předehřívat spalovací motor, ale nikde jsem to ofiko nenašel. Předehřívá se jenom okruh chlazení, nebo to předehřívá i olej? Nikde se o tom nic nepíše a docela by mě štvala představa, že když na to v hybridním režimu trochu víc šlápnu, zapojí se do pohonu úplně studenej spalovací motor a potom co zase trochu uberu, tak ho to po půl minutě vypne. Bylo by fajn se o tom pobavit s někom "od fochu", prodejce z Volvo bazaru o tom v mém případě věděl kulový.
Tu klimu už u PHEV někdo nechával doplnit a ví co to přibližně stojí?
-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
u těch hybridu je to tak, že po startu spalovacího motoru se auto snaží ho dostat co nejrychleji na provozní teplotu. Proto je vlastně špatně když by člověk měl 100% baterky a ještě chtěl aby jel spalovací motor. To je nejhorší kombinace. Tedy nastartuju a auto začne hned zatěžovat motor aby vyrábělo elektřinu pro baterky. Drží ho plácnu na 60% zatížení protože mají spočítáno, že to je nejefektivnější místo kde auto se rychle ohřeje a současně to má dobrou spotřebu paliva. Naopak když jedu pod tímto zatížením, tak elektronika vidí, že baterka už nejde dobíjet a člověk jede s lehkou nohou tak spalovák vypíná, protože nechávat spalovák na 20% zatížení je špatně pro všechno. Naopak když člověk dělá rozjezd a dostával by ten spalovák ke 100% zatížení, tak se snaží elektromor jet na maximum aby spalovák nešel na hranu. Proto hybridy vydrží dele než klasická nafta, protože klasickou naftu lidi nechavaji bublat v zimě na volnoběh a auto nemá jak ten motor zatížit. Naopak při rozjezdu dostane sadu a nemá co by mu pomohlo v akceleraci. 18kWh je teda dost velká baterka když vezmu že běžné elektroauta mají 60-80kWh. To už věřím že na akceleraci - brždění pomůže. Obecně se brzdy musí používat, protože 1) když se nehoblují tak se křiví, takže elektronika by měla jednou za čas je přicapnout ( známe to když je mokro ) a pak je těžké najít přechod mezi elektro a brzdou. Proto bude nějaký rozsah kdy elektro pojede třeba 80% a brzdy 5% a pak 100% a brzdy 10% a pak brzdy 20% atd. tedy aby to nedělalo takové to kopnutí je zapojil jsem brzdy.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Předem se omlouvám za OT, protože diskuzi tahám jiným směrem než autor chtěl
, ale tenhle princip je právě princip klasického hybridu. Tam to chápu, jenže u s recharge jakožto PHEV mohu jet prakticky pouze na elektřinu, dokud nepřesáhnu výkonovou potřebu ke zrychlení a nebo nevyjedu baterku do nuly. Teprve až potom se mi připojí spalovací motor a mě by zajímalo, jestli už alespoň částečně předehrátý např. s ohřátou chladičkou a nebo jestli se připne studený a začně se zahřívat pouze vlastním chodem. To jsem totiž od Volva nikde napsané nenašel 


-
Offline
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Větší kapacita byla od MY2022 ale Late 2022
Hybridní ústrojí skutečně má fungovat tak, že i při jízdě na hybrid, kdy se nespíná spalovací motor se motor ohřívá na provozní teplotu. Takže by "teoreticky" mělo být v klidu pokud se tomu pak z ničeho nic nandá. Jenže:
1. na můj dotaz, zda je taky ohřátý olej v převodovce už jsem moc jistou odpověď nedostal a odpověď byla téměř na jisto ne
2. zajímalo by mě jaká je realita s ohřátím motoru, protože ikdyž jedu 30km na ele pak to někde potřebuju oroštovat tak si motor jede svoji zahřívací sekvenci, říkám si proč by to dělal když má být zahřátý. Na druhou stranu ohřátý motor nemusí nutně znamenat v plné provozní teplotě a může to mít něco společného např. s karbonizací motoru atd...ale nevím
3. zajímalo by mě jak to chodí čistě na pure režim
Pak mi přijde, že se tu motají dvě věci. Kapacita baterie nemá nic moc do činění se sílou rekuperace. Ta je otázkou síly toho co brzdí - tedy toho elektromotoru, alespoň mi to tak dává smysl.
Jsem si téměř jistý že určitě elektronika není nastavená na to, že by si to někdy jako "naschvál" začalo brzdit. Brzdy se používají poměrně dost...nad 100km/h to rekuperační brždění je opravdu velmi lehké. Pak se brzdí hodně v těch nejmenších rychlostech. O to, že budou zrezlý brzdy bych strach určitě neměl. U XC90, která váží snad 3 tuny rozhodně ne
Hybridní ústrojí skutečně má fungovat tak, že i při jízdě na hybrid, kdy se nespíná spalovací motor se motor ohřívá na provozní teplotu. Takže by "teoreticky" mělo být v klidu pokud se tomu pak z ničeho nic nandá. Jenže:
1. na můj dotaz, zda je taky ohřátý olej v převodovce už jsem moc jistou odpověď nedostal a odpověď byla téměř na jisto ne
2. zajímalo by mě jaká je realita s ohřátím motoru, protože ikdyž jedu 30km na ele pak to někde potřebuju oroštovat tak si motor jede svoji zahřívací sekvenci, říkám si proč by to dělal když má být zahřátý. Na druhou stranu ohřátý motor nemusí nutně znamenat v plné provozní teplotě a může to mít něco společného např. s karbonizací motoru atd...ale nevím
3. zajímalo by mě jak to chodí čistě na pure režim
Pak mi přijde, že se tu motají dvě věci. Kapacita baterie nemá nic moc do činění se sílou rekuperace. Ta je otázkou síly toho co brzdí - tedy toho elektromotoru, alespoň mi to tak dává smysl.
Jsem si téměř jistý že určitě elektronika není nastavená na to, že by si to někdy jako "naschvál" začalo brzdit. Brzdy se používají poměrně dost...nad 100km/h to rekuperační brždění je opravdu velmi lehké. Pak se brzdí hodně v těch nejmenších rychlostech. O to, že budou zrezlý brzdy bych strach určitě neměl. U XC90, která váží snad 3 tuny rozhodně ne

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
XC90 T5 vs. T6 spolehlivost
Pochybuji, že se bude něco aktivně samo zahřívat. Protože to by zvyšovalo spotřebu a to zvyšuje emise, určitě ne v default režimu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé