Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jediné co mě nápad je horší stav krajnic a víc bordelu, za předpokladu ze v konstrukci jim neutekla nějaká drobnost.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5588
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Za mých mladých let se říkalo - no jo, škarpová strana :-D

Všechno odcházelo rychleji. Čepy, silenty, tlumiče, i blatníky a podběhy hnily rychleji.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 848
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

S80 3.2 AWD, pri brzdeni motorem a na zpatecku divne hrci...tusi nekdo co se deje? Prijde mne to jakoby se motor oprel nekde o kastli

https://youtu.be/3aw4Oc_gJT8?feature=shared
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14274
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Prostě jeden člověk do kabiny hýbat pákou a druhý hledat u motoru co se děje, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3638
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Da se nejak.u S80 rv99 seridit rucka jinak nez tim sroubkem u paky?

Jedno kolo mi bud nebrzdi a kdyz to dotahnu aby brzdilo tak druhy pribrzduje... :-(

kotouce a pakny.novy, vsechno sem promazal. Na stary V90 byl takovej valecek kterym.se to skrze diru v.kotouci stelovalo, ale tady sem nic takovyho nenasel....
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Ten štelovací váleček tam lze doplnit...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 848
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

raolsa píše: 23 čer 2024 14:46 Prostě jeden člověk do kabiny hýbat pákou a druhý hledat u motoru co se děje, no.
Radku nechces ten automobil tak nejak zevrubne zkouknout? Pro me to je divnostroj a nevyznam se v tom...nekdo tam narval sestivalec napric a neni tam videt :%) :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14274
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Ale jo, nějak v srpnu bych měl trochu času. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1814
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

OFF Topic: Pánové, já dnes pomáhal startovat přes kabely sousedce 1.7 CRDi. Jen jsem zamáčknul slzu, kolik je tam kolem motoru místa :D

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »


nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1140
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od nebel »

Teď jsem se chtěl zeptat na to samý, zrovna jsem to psal.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5588
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Asi odešla regulace a začalo to vařit. Kdyby to bylo olovo tisíců Ah, tak to vyvine tolik vodíku, že to mohlo i odletět jak Zepelín

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

No ale to by tam byly stopy spálenin tohle mi přijde jako roztrzena tlaková nádoba

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1814
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Teď jsem o víkendu pomáhal zprovoznit barák po požáru.

Naštěstí v ranné fázi. Požár i dle vyšetřovatelé od bojleru. Pravděpodobně natahnul oblouk termostat při vypínání stejnosměru od FVE. Dříve spínal termostat přes stykač, po upgrade bojleru ušetřili stykač. Zjevně kontakt na to nestačil :crazy: Rozteklý.spodek bojleru a okolí ohořelé.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Zajsoft »

Nemate nekdo xDSL linku s verejnou IP (IPv4), pres PPPoE? A idealne jiny providej nez Eri(Český bezdrát s.r.o.). Potreboval bych si neco overit... Kdyztak SZ, diky.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5588
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Tomas78 píše: 25 čer 2024 18:10 Teď jsem o víkendu pomáhal zprovoznit barák po požáru.

Naštěstí v ranné fázi. Požár i dle vyšetřovatelé od bojleru. Pravděpodobně natahnul oblouk termostat při vypínání stejnosměru od FVE. Dříve spínal termostat přes stykač, po upgrade bojleru ušetřili stykač. Zjevně kontakt na to nestačil :crazy: Rozteklý.spodek bojleru a okolí ohořelé.

Bojlery mají pojistný ventil. To by muselo být nějaké nestadardní zapojení.

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1140
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od nebel »

Parní mašiny taky, dokonce dva. A i tak jim občas kotle bouchaly a lítaly daleko do polí...

Pokud se termostat zkratuje a bojler topí pořád, pojistný ventil nedokáže pobrat množství páry a bojler vybouchne.
To bylo důvodem přehřátí a mohutné exploze bojleru o objemu 125 l, která následně způsobila zřícení čtyřpodlažní panelové budovy hotelu. K takovému závěru tragické nehody dospělo vyšetřování Inspektorátu bezpečnosti práce z Ústí nad Labem.

(Zdroj: tu, jedná se o tuto událost)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1814
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Romulusw píše: 25 čer 2024 20:45 Bojlery mají pojistný ventil. To by muselo být nějaké nestadardní zapojení.
Jsem to nepřesně popsal, pardon. Tady nebyla následkem exploze boileru jako takového. Byl to boiler, který umožňoval i stejnosměrné napájení z FVE. Co jsem se bavil s tátou, tak předchozí model měl termostat, který spínal silový stykač a ten teprve spínal silový obvod. V tomhle "upgradovaném" modelu prý termostat spíná přímo silový obvod. Jako pravděpodobná příčina požáru se jeví, že kontakty termostatu při vypnutí nedokázaly vypnout oblouk *), který stále hořel a tím došlo k vznícení termostatu a od toho spodku boileru, okolní kabeláže atd. Boiler samotný nevytekl, vodu udržel :)

*) omlouvám se, pokud zbytečně poučuji, třeba to bude zajímat i někoho dalšího: při rozepínání proudového obvodu dochází k oddalování kontaktů a tím i ke vzniku oblouku. U střídavého proudu dojde ke zhasnutí oblouku většinou při průchodu proudu nulou (sinusovka). U stejnosměrného proudu **) je to pro kontakty velmi náročná disciplína, protože k žádnému přirozenému průchodu proudu nulou nedojde a vypínač na to musí být přizpůsoben.

**) tento jev nastává i ve speciálních případech u střídavého proudu, kdy vlivem velké stejnosměrné složky nedojde k průchodu nulou proudu hned, ale třeba za několik desetin vteřiny

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5736
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

hmm díky za diskuzi. Napadlo mě to samé, že tohle požár baterie neudělá. Jasně velký bojler a špatné ochrany.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

toto n e n í můj pohled , ale náhled na problém to dává

Ve sklepě mám zřízenou akumulační jednotku s 245 kWh výhradně pomocí LiFePO4 článků. Za posledních několik let mi selhalo nejméně 50 buněk. Buď přes nadměrné vybití nebo hluboké vybití. Tyto buňky nadýmají a musím je vytřídit. Vzhledem k velikosti, kterou mám, by se nikdy nevyplatilo jít s hotovým systémem, ale ve skutečnosti jsem si články objednal přímo z továrny z Číny a dopravu a clo si zajistil sám. V mém případě leží všechny buňky otevřené vedle sebe na několika odolných policích, takže okamžitě vidím buňky, které začínají bobtnat. Sleduji každou jednotlivou buňku pomocí stovek měřicích linek do balanceru. Jako další bezpečnostní prvek mám velké stykače 500 A, které drží na místě tlakový vzduchový válec. Hadici na stlačený vzduch jsem přetáhl přes strop. Moje představa je taková, že při požáru se hadice na stlačený vzduch roztaví, stlačený vzduch unikne a oddělí se jednotlivé baterie. A solární moduly jsou také oddělené, protože jsou také připojeny přes stykače na stlačený vzduch. Systémové napětí mého systému je 52 V, což odpovídá 16 článkům LiFePO4 na každý. To znamená, že v současné době mohu dosáhnout proudů v přípojnicích 600 A ve jmenovitém provozu Plánuji systém masivně rozšířit a brzy očekávám proudy 2000 A, protože chci zásobovat elektřinou několik komerčních jednotek mimo síť. Tento systém jsem již ukázal několika mistrům elektrikářů. Ale zatím se nenašel mistr, který by za celou svou profesní praxi pracoval s průřezy kabelů, které by se dokonce blížily těm, které jsem instaloval. Osobně se u mě zastavil zahraniční obchodní zástupce z Lapp-Kabel Stuttgart, aby mi předal dárek pro nového zákazníka.
A nyní v Hesensku vybuchuje malé 30 kWh úložiště. co udělal špatně? Na co musím dávat pozor?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5816
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Sem hod foto, rad bych se pokochal.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

tady máš spousty co s tím experimentují

https://www.youtube.com/results?search_query=In+meinem+Keller+habe+ich+einen+Speicher+mit+sogar+245+kWh+ausschlie%C3%9Flich+mit+LiFePO4-Zellen+aufgebaut.+In+den+letzten+Jahren+sind+mir+mindestens+50+Zellen+defekt+gegangen.+Entweder+durch+%C3%9Cber-+oder+durch+Tiefentladung.+Diese+Zellen+bl%C3%A4hen+sich+auf+und+ich+muss+diese+aussortieren.+Wegen+der+Gr%C3%B6%C3%9Fe%2C+die+ich+habe%2C+h%C3%A4tte+es+sich+niemals+gelohnt%2C+auf+ein+fertiges+System+zur%C3%BCckzugreifen%2C+sondern+habe+tats%C3%A4chlich+die+Zellen+direkt+ab+Werk+aus+China+bestellt%2C+und+mich+selbst+um+die+Verschiffung+und+Zoll+gek%C3%BCmmert.+Bei+mir+liegen+alle+Zellen+offen+in+mehreren+Schwerlastregalen+nebeneinander%2C+so+dass+ich+Zellen%2C+die+anfangen+sich+aufzubl%C3%A4hen%2C+direkt+erkennen+kann.+Jede+einzelne+Zelle+%C3%BCberwache+ich+mithilfe+hunderter+Messleitungen+jeweils+zu+einem+Balancer.+Als+zus%C3%A4tzliches+Sicherungselement+habe+ich+gro%C3%9Fe+500+A-Sch%C3%BCtze%2C+die+%C3%BCber+einen+Druckluftzylinder+gehalten+werden.+Den+Druckluftschlauch+habe+ich+%C3%BCber+die+Decke+gef%C3%BChrt.+Meine+Idee+ist%2C+dass+im+Fall+eines+Brandes%2C+der+Druckluftschlauch+aufschmilzt%2C+die+Druckluft+entweicht%2C+und+die+einzelnen+Batterien+getrennt+werden.+Und+auch+die+Solarmodule+werden+getrennt%2C+weil+auch+diese+%C3%BCber+Druckluftbetriebene+Sch%C3%BCtze+angeschlossen+sind.+Die+Systemspannung+meiner+Anlage+ist+52+V%2C+was+jeweils+16+Zellen+LiFePO4+entspricht.+Damit+erreiche+ich+derzeit+im+Nennbetrieb+Str%C3%B6me+in+den+Stromschienen+durchaus+schon+mal+von+600+A.+Ich+plane+die+Anlage+noch+massiv+zu+erweitern%2C+und+rechne+demn%C3%A4chst+mit+Str%C3%B6men+von+2000+A%2C+weil+ich+mehrere+Gewerbeeinheiten+Netzautark+mit+Strom+versorgen+m%C3%B6chte.+Diese+Anlage+habe+ich+schon+mehreren+Elektromeistern+gezeigt.+Aber+bisher+war+noch+kein+Meister+dabei%2C+der+w%C3%A4hrend+seiner+gesamten+beruflichen+Erfahrung+auch+nur+ann%C3%A4hernd+mit+so+gro%C3%9Fen+Kabel-Querschnitten+gearbeitet+hat%2C+wie+sie+bei+mir+verbaut+sind.+Der+Au%C3%9Fenhandelsvertreter+von+Lapp-Kabel+Stuttgart+hat+pers%C3%B6nlich+bei+mir+vorbeigeschaut+um+mir+ein+Neukunden-Pr%C3%A4sent+zu+%C3%BCberreichen.+Und+jetzt+fliegt+da+so+ein+kleiner+30+kWh-Speicher+in+Hessen+in+die+Luft.+Was+hat+der+falsch+gemacht%3F+Auf+was+muss+ich+achten%3F+yyyyyyyyy+War+es+denn+wirklich+ein+angeblich+wesentlich+sichererer+LiFePo4+Speicher%3F!+Habe+vor+so+einen+im+Keller+direkt+unter+dem+Schlafzimmer+(Bett)+zu+installieren.+Wenn+der+ebenfalls+so+hochgehen+w%C3%BCrde%2C+dann+gute+Nacht....

a to je komentář z pod tohoto videa
ttps://www.youtube.com/watch?v=SrLdBvcheqg
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1814
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

ksw píše: 25 čer 2024 21:59 toto n e n í můj pohled , ale náhled na problém to dává

Ve sklepě mám zřízenou akumulační jednotku s 245 kWh výhradně pomocí LiFePO4 článků. Za posledních několik let mi selhalo nejméně 50 buněk. Buď přes nadměrné vybití nebo hluboké vybití. Tyto buňky nadýmají a musím je vytřídit. Vzhledem k velikosti, kterou mám, by se nikdy nevyplatilo jít s hotovým systémem, ale ve skutečnosti jsem si články objednal přímo z továrny z Číny a dopravu a clo si zajistil sám. V mém případě leží všechny buňky otevřené vedle sebe na několika odolných policích, takže okamžitě vidím buňky, které začínají bobtnat. Sleduji každou jednotlivou buňku pomocí stovek měřicích linek do balanceru. Jako další bezpečnostní prvek mám velké stykače 500 A, které drží na místě tlakový vzduchový válec. Hadici na stlačený vzduch jsem přetáhl přes strop. Moje představa je taková, že při požáru se hadice na stlačený vzduch roztaví, stlačený vzduch unikne a oddělí se jednotlivé baterie. A solární moduly jsou také oddělené, protože jsou také připojeny přes stykače na stlačený vzduch. Systémové napětí mého systému je 52 V, což odpovídá 16 článkům LiFePO4 na každý. To znamená, že v současné době mohu dosáhnout proudů v přípojnicích 600 A ve jmenovitém provozu Plánuji systém masivně rozšířit a brzy očekávám proudy 2000 A, protože chci zásobovat elektřinou několik komerčních jednotek mimo síť. Tento systém jsem již ukázal několika mistrům elektrikářů. Ale zatím se nenašel mistr, který by za celou svou profesní praxi pracoval s průřezy kabelů, které by se dokonce blížily těm, které jsem instaloval. Osobně se u mě zastavil zahraniční obchodní zástupce z Lapp-Kabel Stuttgart, aby mi předal dárek pro nového zákazníka.
A nyní v Hesensku vybuchuje malé 30 kWh úložiště. co udělal špatně? Na co musím dávat pozor?
Tyhle proudy nejsou až tak extrémní:
- na nízkém napětí mají průmyslové rozváděče běžně třeba 4 000 A i více. Řeší se propoje s transformátory, rozváděči třeba speciálními systémy přípojnic, dělá to více firem *)
- na vysokém napětí se dělají buď zapouzdřené vodiče (klidně přes 20 kA), nebo izolované vodiče (šína a přes ní zjednodušeně řečeno nějaká pryskyřice)

*) kabelama se to taky občas řeší, ale nemám to osobně rád. Je mj. problém nějak rozumně chránit paralelní kabely

Jen dvě zvídavé otázko-připomínky :)
1. Pokud máš systémové napětí pouhých 52V, byl by problém s distribucí na nějakou trochu větší vzdálenost. U takhle malého napětí se budou významně projevovat poměrné úbytky, které u vyšší napěťových hladin nejsou výrazné. Předpokládám počítáš tedy s nějakou transformací třeba na 400V a pak to teprve půjde k zákazníkům?
2. No a pak je i problém udělat solidní chránění, protože provozní proudy se blíží poruchovým proudům a je problém to identifikovat chybu. Nadproudová ochrana je dost k prdu (stejně jako pojistky v autě), u střídavého proudu se to často řeší třeba diferenciální ochranou. U stejnosměru nemám tušení. Ale tady stejně asi budeš dělat distribuci na jiném napětí - viz bod 1?

Jinak neber to jako kritiku - naopak PECKA, že se někdo pustí do takhle zajímavého projektu :thumbup: Mít prostor a čas, taky bych si s tím rád hrál :) Klidně o tom napiš více prosím, je to zajímavé :)

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

jako kritiku to neberu,
ale postavit si dům nebo zaplatit a pak takzvaně ušetřit na fotovoltaice, abych o dům přišel, tak děkuji, nechci, nechci
a obdivuji lidi, kteří se do toho pouští, prostě nemám v záloze další dům, do kterého bych se případně mohl v případě
demolice domu stávajícího přestěhovat, to je myslím lepší si kupovat elektřinu starým způsobem od dodavatelů,

co mám psát o ftvlt, to je převzatý názor jiného člověka, já tomu nerozumím, ale kvůli elautu se o to zajímám . . .
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

FrantaB
Offline
Příspěvky: 768
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od FrantaB »

ksw:

Ta hadice se stlačeným vzduchem je dobrý nápad. Jen bych ji nevedl výhradně po stropě místnosti, ale po stropě jednotlivých polic (lze doplnit).
Když je na stropě, tak už budou plameny nemalé a celková škoda na systému taky. Kdežto když to zabezpečíš po policích, můžeš mít stykač pro každou polici a zejména, požár to zachytí mnohem dřív než na stropě.
Osobně bych ten velký se stropní hadicí nechal a doplnil ty policové. Ty ostatně mohou být zapojené i tak, že to rozpojí sériovost/paralelnost článků zapojených v té které polici, takže hořet bude opravdu jen jeden a nebudou ho živit ty další zapojené.

Jinak co jsem zatím viděl a slyšel (nejsa elektrikář, jen zvědavý rýpal): problém skoro všech úložišť je v tenkých kabelech. Takže se hřejou (=jsou v nich ztráty) i při běžném provozu. Konektory krimpované, často nedocvičenou poloopicí. Když je pak silová část na střeše a ochrana+transformace sotva-stačícím-trafem ve sklepě, je na problém zaděláno. Nejdřív hoří dráty, pak teprve reaguje ochrana...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé