Ahoj, potřeboval bych prosím zjistit čísla dílů na přední silentbloky co jsou na ramenech a jak je to s hydroložisky motoru? Preventivní výměna je dobrý nápad?
Díky
Pokud neleží převodovka na rámu tak není potřeba silentbloky motoru měnit, teda pokud nejsou vyloženě utrhlé.
Silentbloky ramen přední - 9465971, zadní 30760590
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Nemáte tušení jaký je rozdíl mezi zadním silenblokem ramene 31360784 a 30760590 kromě ceny ? Číslo podvozku mám 069557 a měl bych mít 31360784 ale ten stojí o 500kč víc..
Ale spíš uvažuji o koupi celých ramen (Meyle HD) jelikož nemám přípravky na lis. A stejně tak nevím jestli půjdou použít původní kvůli tomu že to před 3 lety z toho vyměňoval BLB.
A tam podle čísla mého podvozku jsou taky nějaké divočiny které nejsou. Můžu použít jakékoliv hliníkové rameno např. 36051002 a 36012457 ?
já bych ty Meyle ramena nekupoval, budeš je za 30tis měnit znova
co je těm origo?
jinak třeba skandix nezná 30760590, o 500 víc než který? jakože originály?
přípravky jsem si dělal z trubek, akorát je potřeba mít správné průměry no, chápu...
_________________ D5T5 ST2, egr off + dongle VIN YV1TS796961433633
Ano počítám s tím že tam budou 30tis (u mě 3 roky). Je jiná značka na déle ?
A mezitím než se to vyjebe a bude zase vrzat jak stará postel tak si vyrobím přípravky a nalisuju origo silenbloky do původních ramen (pokud je BLB nezku*vil) a zase jenom vyměním kus za kus. No a tak můžu tam dát ty čísla co jsem psal ?
Zadní silenbloky v OEM jsou dva druhy:
dle podvozku mám mít 31360784 za 1445kč ale je tam ještě 30760590 za 1063kč a ptám se jestli jsou stejné.....
Nesouhlasím, zadní Meyle HD mi vydržel hodně přes 100 tis. km, takže tam bych s klidem ušetřil. Přední bych dal origo určitě.
Ramena bych nekupoval, výměna je fakt jednoduchá, potřebuješ jen kus staré trubky vhodného průměru, dá se to i bez lisu ve svěráku.
no já mluvil obecně o obou gumách, jestli riskovat a dát zadní neorigo je na každém, ale ano, není to takový průser jako přední
hlavně mi přijde nesmysl vyhodit ty prachy za celá neorigo ramena, prvně bych zjistil, co jim teda vlastně je, případně bych pak někde koupil klidně starší origo a dal do nich nové (origo) silentbloky
_________________ D5T5 ST2, egr off + dongle VIN YV1TS796961433633
Ja treba v tom hlinikovem neorigo odlitku nevidim zadny problem.
Kamos nema na dilne lis a ve sveraku no nevim. Nemam pripravky a nemuzu to rozebrat a zkoumat. A nechat to na zvedaku nez dojdou dily a az vyrobim pripravky taky nemuzu. Proto to resim jak jsem psal, no prace na kok*t uznavam...
Kazdopadne jsem si myslel ze to vrzani je od tech silenbloku tak jsem to prochcal dneska WD ze to stichne a je to porad to same tak ja nevim kde to vrze
Hlavně nezapomeň, že ty přední se lisují zevnitř ramena ven (tzn. po směru jízdy), menší ploška silentbloku má směřovat k rámu a zadní silentbloky mají taky svoji polohu.
A lisovat ve svěráku? No nevím nevím, už jsem musel rameno i nahřívat a jednou mi dokonce při vylisování starého silentbloku i prasklo.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Posledně jsem to dělal celý ve svěráku. Přední starý silentblok jsem vyříznul strunou a pak pilkou na železo naříznul na dvou místech pouzdro, i tak se mu ven moc nechtělo. Právě jsem se bál, aby mi neprasklo rameno, dělal jsem to o víkendu u kamaráda na dílně a do neděle muselo auto zmizet ze zvedáku. Proto jsem to dělal takto zdlouhavě, ale šlo to. Zadní silentblok byla brnkačka.
pravda, to jsem nezměřil, ale myslím, že to bylo 2,5 nebo 3mm
jde o to, že tou větší by měl projít ten silentblok a u té menší už na tom tak nezáleží, jen jde o to, aby se to mělo o co opřít
jestli to pomůže, mohl bych Ti to poslat třeba zásilkovnou, ale musel bys mi to zase vrátit, už se mi to nechce shánět znova
_________________ D5T5 ST2, egr off + dongle VIN YV1TS796961433633
Tod2: díky za nabídku, napadlo mě to taky, ale za cenu poštovného si ty trubky tady koupím a je klid. Objednal jsem si ty ramena Meyle HD a budu mít potom čas 3 roky na přelisování do originálu...
Zajsoft, přesně jak říkáš tudy vede taky cesta. A je klid....
raolsa píše: ↑08 kvě 2024 17:36
Hlavně nezapomeň, že ty přední se lisují zevnitř ramena ven (tzn. po směru jízdy), menší ploška silentbloku má směřovat k rámu a zadní silentbloky mají taky svoji polohu.
A lisovat ve svěráku? No nevím nevím, už jsem musel rameno i nahřívat a jednou mi dokonce při vylisování starého silentbloku i prasklo.
Zevnitř není rovná plocha na opření ramena. Sice si lidi vyrábějí různé vybroušené trubky, aby to dostali do lisu, ale správný postup je lisovat zevnitř ven.
Stejným směrem se to lisuje i ven.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920