Hola, věštecké koule ven.
Mám tu V70III 2008 a nejde vnitřní ventilátor. Čárky na displeji se mění podle otáčení čudlíku, ale nic se neděje.
Vyměnil jsem mrtvý ventilátor - ověřeno, po napojení na přímo na baterku se netočil, nový ano.
Zkusil jsem připojit nový odpor, ale bez reakce.
Do odporu napětí jde, takže pojistka u motoru je OK.
Tady řešil podobnou závadu. https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=84758
Tuhle stránku jsem našel až když jsem všechno zase zadělal, takže nemám vyzkoušeno, to co on, neboli propojit piny 1 a 3 na konektoru odporu, jestli se větrák roztočí a ani to teď nevyzkouším, páč mám odpojenou baterii a dělám něco jiného.
Přikládám výřez schématu z té stránky, ale nic mě už nenapadá, kromě vadné CCM, která neposílá signál do odporu.
Nějaké nápady?
.
V70III Nefunkční vnitřní ventilátor
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
V70III Nefunkční vnitřní ventilátor
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
V70III Nefunkční vnitřní ventilátor
Takže, dneska jsem zkusil ještě jednou vyndat ten "krásně" přístupný konektor od odporu a propojit piny 1 a 3. Větrák se rozeběhl naplno. Takže ověřeno, že napětí do něj jde.
Řekl jsem si tedy, že asi ten nový odpor, co mám doma, není v pořádku, zase jsem vše zadělal a šel měnit palivový filtr.
No a když jsem zapnul po výměně klíček, abych filtr odvzdušnil, tak najednou začal větrák hučet (měl jsem zapnutý ofuk předního okna) a od té doby funguje. Reaguje na změnu čudlíkem, otáčky klesají a stoupají podle požadavku.
Takže ve výsledku vlastně nevím co bylo špatně (krom toho mrtvého větráku), ale opravilo se to samo.
Otázka zní jak dlouho to vydrží, jestli není někde vypálený nějaký spoj či konektor.
Řekl jsem si tedy, že asi ten nový odpor, co mám doma, není v pořádku, zase jsem vše zadělal a šel měnit palivový filtr.
No a když jsem zapnul po výměně klíček, abych filtr odvzdušnil, tak najednou začal větrák hučet (měl jsem zapnutý ofuk předního okna) a od té doby funguje. Reaguje na změnu čudlíkem, otáčky klesají a stoupají podle požadavku.
Takže ve výsledku vlastně nevím co bylo špatně (krom toho mrtvého větráku), ale opravilo se to samo.
Otázka zní jak dlouho to vydrží, jestli není někde vypálený nějaký spoj či konektor.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 4874
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
V70III Nefunkční vnitřní ventilátor
Jedno jak, ale opravil si to!
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
V70III Nefunkční vnitřní ventilátor
Nemám rád opravy, u kterých jsem nenašel příčinu závady. Může se to kdykoli vrátit a člověk bude zase na začátku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 4991
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70III Nefunkční vnitřní ventilátor
Přesně, Muphyho zákony fungují neúprosně
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé