Servo, občasná nefunkčnost
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#1 Servo, občasná nefunkčnost
Hodím to i sem, třeba někoho něco napadne, já už nevím.
Měl jsem tu XC90 2006 D5 136kW, a má zajímavou "závadu", občas se stane, že s volantem jde těžko otáčet.
Absolutně nevím kdy tato závada nastane. Prostě někdy nastartuju a s volantem skoro nejde hnout a popojedu s autem a najednou to jde zase úplně lehce. Jindy nastartuju a volant jde normálně.
Olej vyměněn s proplachem, bez výsledku.
Přidání plynu nemá na "nefunkčnost" vliv.
Při zvednutém autě a bez motoru jde s volantem otáčet úplně volně, bez zadrhávání. S motorem taky.
Na autě jsou nějaké širší gumy, ale nevím jak by mohly mít vliv na to, že v dílně na betonu to někdy jde a někdy ne.
Tož křišťálové koule ven.
Měl jsem tu XC90 2006 D5 136kW, a má zajímavou "závadu", občas se stane, že s volantem jde těžko otáčet.
Absolutně nevím kdy tato závada nastane. Prostě někdy nastartuju a s volantem skoro nejde hnout a popojedu s autem a najednou to jde zase úplně lehce. Jindy nastartuju a volant jde normálně.
Olej vyměněn s proplachem, bez výsledku.
Přidání plynu nemá na "nefunkčnost" vliv.
Při zvednutém autě a bez motoru jde s volantem otáčet úplně volně, bez zadrhávání. S motorem taky.
Na autě jsou nějaké širší gumy, ale nevím jak by mohly mít vliv na to, že v dílně na betonu to někdy jde a někdy ne.
Tož křišťálové koule ven.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#3 Servo, občasná nefunkčnost
Napadá mě špatná funkce systému variabilní tuhosti, tedy pokud to nemá obyč řízení?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Servo, občasná nefunkčnost
Má to obyč řízení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#5 Servo, občasná nefunkčnost
Napada te neco jineho,nez to,ze servo samotne je nekde vevnitr proste pridrene? To je cista hydraulika, nebo elektrohydraulika (pokud si pamatuju spravne,tak ne).
Dulezite je to pridani plynu co dle tebe nema efekt. Jedine fakt zkusit vymenit servo kus za kus asi, protoze tech moznosti moc neni, pokud nekdo nenarval do nadobky kdovi co a nekoluje tam nekde v rizeni cucek z papiroveho kapesniku
Nebo ti na tom prokluzuje remen
Dulezite je to pridani plynu co dle tebe nema efekt. Jedine fakt zkusit vymenit servo kus za kus asi, protoze tech moznosti moc neni, pokud nekdo nenarval do nadobky kdovi co a nekoluje tam nekde v rizeni cucek z papiroveho kapesniku
Nebo ti na tom prokluzuje remen
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#6 Servo, občasná nefunkčnost
Předpokládám, že konstrukce bude obdobná jako u jiných značek - jednou jsem měl na passatu servo se zaseknutým přepouštěcím (pojistným) ventilem. To pak olej cirkuluje jen mezi nádobkou a servem a přes hřeben nejde skoro nic.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#7 Servo, občasná nefunkčnost
Přešně takhle se projevovalo řízení v kelu na prvních Cmaxech. A prý to docela bylo vtipný při jízdě zatáčkou - docela na rozbití huby. Nutno podotknout že to dělali verze s elektrickým servem. Řešilo se to tuším repasem
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#8 Servo, občasná nefunkčnost
Taky si myslím, že je to servo na repas, no uvidíme co na to majitel, auto právě koupil a teprve se s ním seznamuje. Ono se to nejvíce projevuje při točení na místě, při jízdě to tolik znát není, respektive já to cítím, protože ty auta znám a vím jak se to má chovat.
Uvidíme.
Uvidíme.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
#9 Servo, občasná nefunkčnost
Trochu se sem přicucnu - na XC90 mi občas při točení na místě (často při vytočení do max. polohy při pakování) taky ztuhne otáčení volantu, jen na chvilku. Může to být stejný problém?
Díky
Díky
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#10 Servo, občasná nefunkčnost
Tohle se dělo v mini cooperu.Problém je ,že se prach z uhíku dostával na elektrodesku kterou to skratovalo.Po vyčištění a zaslepení otvorů,kterými prach padal na desku problém odstraněn. Celkem běžná závada BMW,MINI .Někdo řeší výměnou,ale vyčištěním lze prodloužit i zachránit elektroservo. Z nám borce kteří pobouchají servo a sklepnou prach a chvíli jezdí dál.
https://www.youtube.com/watch?v=lmlaQ_Olm1k
https://www.youtube.com/watch?v=kPadyoQz2rs
https://www.youtube.com/watch?v=lmlaQ_Olm1k
https://www.youtube.com/watch?v=kPadyoQz2rs
- Přílohy
-
- Q2uxFs.jpeg (64.79 KiB) Zobrazeno 1672 x
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 33
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 2,4i 103kw 03´
#11 Servo, občasná nefunkčnost
Měl jsem to podobně, mě se to nejvíc projevovalo okolo střední polohy, asi to tam bylo nejvíc vyjetý. Nepomohl proplach ani výměna servočerpadla, nakonec pomohla repase řízení.
Ideálně zajet k někomu kdo umí změřit tlaky v servu a má tušení jaký by měly být.
Ideálně zajet k někomu kdo umí změřit tlaky v servu a má tušení jaký by měly být.
_________________
V70 2,4i 103kw 03´
V70 2,4i 103kw 03´
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 20
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostravsko
- Vůz: S80
#12 Servo, občasná nefunkčnost
Ahoj,
mohli byste napsat jak to dopadlo?
Mám stejný problém, při jízdě vše asi jak má, ale při točení na místě je to MASO.... Před měsícem proplach a čištění + nová nádobka a je to tady zpátky.
Díky
mohli byste napsat jak to dopadlo?
Mám stejný problém, při jízdě vše asi jak má, ale při točení na místě je to MASO.... Před měsícem proplach a čištění + nová nádobka a je to tady zpátky.
Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#13 Servo, občasná nefunkčnost
tak na mé s80 jsem nechal komplet vyměnit řízení i s čerpadlem. ale tam ty problémy jsem měl 2. jeden byl, že to celkově šlo ztuha (měl jsem s čím porovnávat) a zadruhé že to přesně dělalo tohle. nastartoval jsem a ztuha. pomůže jen vypnout a zapnout motor.
to první je touto výměnou vyřešen, takže posilovač (když jde), jde jak má, ale i tak se mi stává, že v létě v horku když nastartuju, tak jde z tuha.
tam si myslím, že to ale dělá nějaký snímač krutu na tyči řízení. prostě to asi nejde proto, že systém neví, že má pomáhat.
podobný problém jsem měl na s60, kde byl zádřený ten kloub od tyče řízení, ale tam to dělalo to, že to třeba 1/2 otáčky šlo a zas 1/2 ne.
to první je touto výměnou vyřešen, takže posilovač (když jde), jde jak má, ale i tak se mi stává, že v létě v horku když nastartuju, tak jde z tuha.
tam si myslím, že to ale dělá nějaký snímač krutu na tyči řízení. prostě to asi nejde proto, že systém neví, že má pomáhat.
podobný problém jsem měl na s60, kde byl zádřený ten kloub od tyče řízení, ale tam to dělalo to, že to třeba 1/2 otáčky šlo a zas 1/2 ne.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 20
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostravsko
- Vůz: S80
#14 Servo, občasná nefunkčnost
díky moc za odpověď , ale nechci preventivně měnit celé řízení na autě s nájezdem 380 000km. Mám problém, že při jízdě posilovač jede jak má, když jedu pomalu a točím volantem, tak servo je slyšet, ale jede. Když točim na místě, tak to mám problém i já (2 Metry a 115kg) s tím otočit. Ale když dám neutrál a chci otočit, tak to nejde..... když zvednu otáčky motoru na neutrál, tak můžu otáčet jedním prstem... opravdu to nikdo neřešil, jen toto
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4981
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#15 Servo, občasná nefunkčnost
Podle mně je hryzlý přepouštěcí ventil (nebo střihlý "o" kroužek) na čerpadle a je stále pootevřený. Tym pádem není při volnoběhu dost tlaku, protože všechno uteče do nádrže.
Při zvýšení otáček čerpadlo dává takový objem, že naroste tlak a posilovač funguje.
Při zvýšení otáček čerpadlo dává takový objem, že naroste tlak a posilovač funguje.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2927
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#16 Servo, občasná nefunkčnost
Nalej hustší olej, resil jsem to same na aftermarketove pumpě. Po její montáži jsem nalil ravenol ssf a bylo to presne jak píšeš. Pak jsem si porovnal kinematickou viskozitu olejů a dal tam olej do automatu jws 3309 od té doby mám klid. Olej koupis za par korun takze i kdyz by ti to nezafungovalo zadna velka ztrata se nekoná.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4981
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#17 Servo, občasná nefunkčnost
Nebo tak
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 20
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostravsko
- Vůz: S80
#18 Servo, občasná nefunkčnost
Děkuji za odpověď - můžu poprosit kolik oleje je v posilovači? Ať ho můžu koupit a napsat tady jak to dopadlo.
Díky
Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2927
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#19 Servo, občasná nefunkčnost
Náplň je do litru, ale tim, že musíš udělat proplach kup 2-3l.
Jo a bez toho proplachu to nedělej to nemá smysl.
Jo a bez toho proplachu to nedělej to nemá smysl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4856
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#20 Servo, občasná nefunkčnost
Se přidám... Na místě dost ztuha, při jízdě pohoda... Olej stojí za zkoušku...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 20
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostravsko
- Vůz: S80
#21 Servo, občasná nefunkčnost
Mám dělat proplach, když mám měsíc novou kapalinu po proplachu + nádobku + proplach saponátem?
Fakt je ten, že to stojí pár kaček ten olej.
Marek
Fakt je ten, že to stojí pár kaček ten olej.
Marek
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2927
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#22 Servo, občasná nefunkčnost
Záleží v jakém to je stavu, ale pokud máš novou kapalinu a chceš jen změnit její druh, tak bych udělal proplach bez saponátu. Zvedni přední kola nebo najeď na kluzné desky (dvě překližky hladkým na sebe). Odsaj nádobku, odpoj vratku, v nádobce utěsni nátrubek pro vratku a hadici vratky propoj průhlednou hadicí do kanystru na odpad. Pak lej novou kapalinu a toč volantem dokud ti nepoteče čistá kapalina.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 20
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ostravsko
- Vůz: S80
#23 Servo, občasná nefunkčnost
Díky za pomoc.... poslední věc. Až poteče čistá kapalina, tak vše zapojím jak má a naliju po rysku.....jen nevím, jak to nakonec odvzdušním
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 56
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
#24 Servo, občasná nefunkčnost
Najlepšie sa to robí vo dvojici, jeden krúti volantom zo strany na stranu a druhý stále dolieva kvapalinu do nádobky. V nádobke musí vždy byť nejaká kvapalina aby sa ti to nezavzdušnilo. Keď to spravíš takto nemusíš nič odvzdušňovať. Potom keď pripojíš vratku naspäť do nádobky dolej po rysku, pokrúť volantom a uvidíš či sa ešte zmení výška hladiny (prípadne ešte doleješ)
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4981
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#25 Servo, občasná nefunkčnost
Přesně ale i kdyby, tak se to odvzdušní samo. Párkrát se tam ukážou jemné bublinky, ty vyplavou v klidu nahoru a pak už se neobjeví.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 48 Odpovědi
- 3980 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Munga
-
- 1 Odpovědi
- 197 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 1 Odpovědi
- 601 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 567 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tom0