automaticka převodovka tf-80

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
bravo194
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Ustí nad Labem
Vůz: volvo xc60 2,4 158kw r.v,2012
Bydliště: Levín 111.

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od bravo194 »

hezký večer pánové,vlastnim xc 60 D5 158kw automat rv 2012.nevím do jaké kategorie tuto zavadu zařadit zda to děla převodovka nebo poloosa
Při koupi auto jezdilo a řadilo dobře,až do doby cca pred 2mesíci mi auto při zrychlování mirne zavibrovalo,otačky byly 1500-2000,rychlost od 50 vyšše,tato zavada
se objevila tak jednou tydně,jelikož bylo auto koupeno v Německu a z papíru nebylo zjištěno kdy byl vymeněn olej v převodovce ,tak jsem nechal udelat vyměnu oleje
a jeji adaptaci, a hle zavada zmizela ale bohužel to vydželo cc 1 mesic od vyměny a zavada byla zpet,ted se projevuje už každy den,a vibrace jsou už i větší,a v manualnim řazení se tato zavada neprojevuje.mužete mi poradit,co byto mohlo být?

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 918
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od nebel »

Škoda že nikdo znalý neodpověděl, tohle by mě taky zajímalo.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5168
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak logicky z toho vyplívá hydroměnič
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 918
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od nebel »

Pokud je to hydroměnič, proč se to neprojevuje v módu ručního řazení? Hydroměnič je přece v záběru v obou režimech řazení.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od marekbm »

při ručním řazení je dost často zamknutý
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Max007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Max007 »

je to tak. pri rucnim razeni zamyka prakticky ihned, zatimco automatika ho nechavava casto pri nizsich otackach "prokluzovat".
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Romulusw »

Takže kdo jezdí na pádla, tak vlastně šetří olej, že?

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 918
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od nebel »

Děkuju za vysvětlení. :thumbup:
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

bravo194
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Ustí nad Labem
Vůz: volvo xc60 2,4 158kw r.v,2012
Bydliště: Levín 111.

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od bravo194 »

Tak to jste mne moc nepotešili

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Tomas78 »

Romulusw píše: 20 pro 2023 12:23 Takže kdo jezdí na pádla, tak vlastně šetří olej, že?
Asi to trochu šetří olej i palivo (nesledoval jsem), ale on ten ruční mód je na normální ježdění zvláště u nižších rychlostí nepříjemný. Je limitovaná funkce plachtění, takže člověk sundá nohu z plynu a hodně to brzdí motorem. Pak z té plavé jízdy po městě je spíš cukání. Teda alespoň u mé XC60 2010, možná novější to mají vychytanější :wink:

Vojtech Veskrna
Offline
Příspěvky: 92
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Vojtech Veskrna »

Potvrzuji co píše Tom, používám to spíš třeba při pomalém stoupání serpentinami, aby mi to neházelo kvalt (vždycky to tak vyjde) chvilku před tím, než chci začít zpomalovat a zase točit. Nebo winter mode. Ale do města jsem s tím chvíli kvedlal a pak jsem prostě kapituloval, na co mít pak automat žejo.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Romulusw »

No jo, vlastně to i šetří brzdy, ale musí se nad tím trochu přemýšlet mít tam obecně vyšší kvalty v době, kdy se nepředpokládá potřeba zvýšeného výkonu a akcelerace, popřípadě v předstihu výrazně podřazovat.
A pak to bude i znatelně méně žrát.

Max007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Max007 »

ja pouzivam "manual" krom brzdeni motorem z kopce jeste v delsich kolonach. kdyz potrebuju balancovat rychlost podle blbecka auta prede mnou, tak je brzdeni motorem a absence samovolneho razeni fajn. hodit odpovidajici rychlost a pak jen ridit jednim pedalem.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, v podstatě používám stejně jako Vojta :D

Zjistil jsem, že ta ŘJ jednotka je adaptivní, takže ona se do druhého dne "styl" naučí. Ale jak jezdím jen město a dálnice, tak v serpentinách řadí zběsile a neví moc co má dělat v ten první den. Kdybych to samé jel i druhý den, začne řadit lépe. A tak to taky to přepnu do manuálu, ať se netrápí (a mne taky :D )

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1895
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

automaticka převodovka tf-80

Příspěvek od Munga »

Je to ucukané i u novějších když jedes ve městě a pomaleji. Musí se hlídat práce s plynem a to jde proti smyslu automatu.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]