Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2182
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Já jsem knot z benzínky za asi 100Kč (sada) v absolutní nouzi použil na návěs, kde se guma 385/65/R 22,5 fouká na cca 8,5-9. Udrželo to tlak asi 6,5 a omylem to takhle jezdilo několik týdnů :D

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 1 rok 3 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Paťa »

jirkaTDI píše: 10 zář 2023 21:42
Paťa píše: 10 zář 2023 19:06 Ty opravné knoty jsou dobré jako nouzovka na dojetí do servisu a tam vyměnit za klasický hříbek. Vozím je v dodávce od doby co jsem píchnul 2x za 1.den.
Tak to jsem nevěděl, že to je jen nouzovka, já na tom najel asi 20 000 km a žádný problém :D
Jen nouzovka to nemusí být když se ti to podaří dobře zašpuntovat. Mě to ucházelo, ale je pravda že v kole byla díra po M8 šroubu.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 662
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirkaTDI »

Tak to jo, já tam měl jen tenkou samořezku. Neuchází to vůbec.

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1882
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

otázka ke vzduchovým filtrům...

měním ho vždy, při výměně oleje, takže po 10tkm, vždy když je na budíku celé číslo, abych si nemusel pamatovat a psát, kdy a na jakém autě jsem to udělal... :) (stačí, že pravidelně zapomínám na technickou...)

nejlevnější je Kamoka za 69,- . Myslíte, že je nějakeý rozdíl, oproti filtru jiných značek? například champion je za 170,- Valeo 196,- Bosh 211,- Mann 328,- atd...

má smysl připlatit, nebo je to jedno?

to samé u olejových filtrů...
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13194
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Vzduchový filtr stačí měnit jednou za dva roky, eventuálně podle stavu, když se jezdí v prašnějším prostředí.
Co se týče ceny, tak si kup všechny značky co se nabízejí a můžeš porovnávat. :D Ideálně je rozřezat a rozvinout a uvidíš jaká je činná plocha jednotlivých značek.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2182
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Yebat : olejove jsou pro me zasadni, drzi motor pri zivote. Davam vyhradne MANN, Bosch, nebo Mahle/Knecht a nic jineho davat nebudu

Vzduchove davam v nejhorsim Filtron, jinak Mahle, Bosch, Mann. Verim,ze mira filtrace na bazi uplne tech mikronu je u tech levnych znacek mizerna a v dlouhodobem horizontu tam rozdil je.

Kabinove davam klidne ty uplne nejlevnejsi dostupne a navic klidne obycejne papirove (bez aktivniho uhli) a nechavam to lidi v takove pripade menit pred zimou a po zime - takze tak 2x rocne. Kvalita toho kabinoveho proste nema na zivotnost auta vliv.

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1882
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

No dělám to stejně, jenom mě zajímalo, jestli v tom nějaký rozdíl je. 🤣
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3022
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

A zrovna za ty kabinove je taky lepší připlatit. Dávám ten "žlutý" pro alergiky, samozřejmě je tam i uhlí, no a je to fakt znát...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2182
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Jasne, ale to je otazka osobni preference a presne toho co jsi rikal - alergik/nealergik atd.

Ale asi nikdo nechce experimentovat kvuli usetrene stokorune se vzduchovym ci olejovym filtrem. Uz jenom tim,ze si clovek dela ten servis sam hodne usetri a proto muze tomu autu doprat tu vyssi radu nahradnich dilu/znacek.

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1882
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

I proto měním ten olej po deseti.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 937
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

má někdo zkušenost, když auto má 2 baterie (start/stop), když je obě odpojím, co se pak všechno resetuje, mám z toho mít obavy?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5184
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nemělo by nic krom času a max rádia. Už jsem je taky odpojoval u V60
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 937
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

odpojoval jsi obě najednou, tzn. že auto bylo absolutně bez proudu?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5184
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud nejsi superman, tak najednou je neodpojíš nikdy.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 937
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

myslím to odpojení tak, že určitou dobu je auto bez baterek, čili ani hlavní ani menší ke st/st. nejsou ve vozidle
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dám to sem, týká se to volva a náhodou jsem o to zakopl, týká se to tzv. naučení nově dodané baterie
a třeba někdo někdy najde odvahu to vyzkoušet (volvo XC 90 2 litr)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"dne 6. listopadu 2021 v 11:35

Ahoj,

Minulý týden jsem měnil startovací baterii a záložní baterii.

Vyjměte baterii v zavazadlovém prostoru vlevo, vložte novou a znovu připojte.

Černou přepážku mezi baterií a úložným prostorem lze sejmout pomocí 3 šroubů

vyjměte horní část - pak získáte přístup k baterii

Nejprve odstraňte záporný pól a poté kladný pól.

Dávejte pozor, aby kladný pól nedosáhl na kostru - je na ní stále napětí z druhé baterie (použil jsem gumové rukavice - dejte tam kabel s kladným pólem)

Dokud je odpojena startovací baterie, dveře a dveře zavazadlového prostoru nebudou fungovat - proto je prosím nezavírejte - již se neotevřou!

(ve skutečnosti logické, ale se zkušenostmi budete chytřejší)

Totéž se záložní baterií (je umístěna v motorovém prostoru - zepředu vpravo - tam, kde je červený nabíjecí konektor)

Nainstalujte kladný pól a poté připojte záporný pól.

Zapněte zapalování, nestartujte motor. Poté vytáhněte malou černou zástrčku poblíž záporného pólu baterie a počkejte 10 sekund. zapojte jej zpět (toto je reset BMS). Ponechat vypnuté zapalování a auto zamčené po dobu nejméně 6 hodin. Poté by měl systém rozpoznat výkon nové baterie.

Mně to takhle fungovalo. Žádná ztráta dat, radiostanice, telefonní záznamy, palubní počítač atd., vše je nebo stále existuje."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
chápu to tak, že nemusím s autem do servisu k tzv. "naučení" anlernen - jak mnoho automobilek požaduje.

zdroj:
https://www.motor-talk.de/forum/batterie-austauschen-warum-anlernen-t7186257.html

ještě doplním, že to tzv. "naučení" nové baterky ve skutečnosti obnáší reset BMSystému na počáteční hodnoty, systém sbírá hodnoty
z baterie a dle toho nabíjí.
Naposledy upravil(a) ksw dne 11 zář 2023 21:51, celkem upraveno 4 x.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1903
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Paťa píše: 11 zář 2023 07:56
jirkaTDI píše: 10 zář 2023 21:42
Tak to jsem nevěděl, že to je jen nouzovka, já na tom najel asi 20 000 km a žádný problém :D
Jen nouzovka to nemusí být když se ti to podaří dobře zašpuntovat. Mě to ucházelo, ale je pravda že v kole byla díra po M8 šroubu.
Je to normální plnohodnotná oprava - ty samolepící Japonské jsou dost lepší, ale já už také dávám vzhledem k ceně tu chinu a samozřejmě potřít vulkanizačním lepidlem. Když je velká díra tak lze dát několik a dojede se také. Ani na to nesundavám kolo. Najdu díru - prd, fouknu a jede se dál...

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2182
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Se s dovolením zeptám...

Já jsem dříve dosti četně využíval na klávesnici tlačítka Home+End pro posun v tématech zcela nahoru, zcela dolů, protože to je okamžité řešení, člověk nesahá na myš atd.. Lze to samozřejmě řešit i jinak.

Ono to fungovalo a dlouho to už nefunguje. Neříkám, že je to problém, jen se spíš ptám, jestli jsem jediný, komu to chybí, nebo možná jediný, komu to nefunguje, ale ono asi není moc co bych na tom měl dělat špatně :-D

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2225
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Zajsoft »

[smention u=15787]jirka87[/smention]
F7 ? :-D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Mě HOME a END funguje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2182
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Po aplikaci F7 i mě. Ale je s podivem, že na jiných stránkách v Chromu mi to šlo a tady ne. Každopádně chyba byla tedy u mě.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2225
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Zajsoft »

I jinde se Ti to chovalo stejne, akorat sis toho s ohledem na okolnosti nevsiml.
Aneb v nemagnetickem prostredi, budes magnet taky povazovat jen za kus obycejneho sutru :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1882
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

čím ošetřit koženkovou střechu kabrioletu? našel jsem nějakej půllitrovej sprej za pětikilo, ale jestli není něco vyzkoušenýho, za měnši cenu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

mraziCZech
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kraj Jana Žižky z Trocnova
Vůz: už jen S80ka

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od mraziCZech »

yebat píše:čím ošetřit koženkovou střechu kabrioletu? našel jsem nějakej půllitrovej sprej za pětikilo, ale jestli není něco vyzkoušenýho, za měnši cenu.
Ja mam na miatu hrozne let tohle viz foto. Pripadne mezi mazdistama asi vede pripravek (pripravky) na vinyl od firmy Renovo. Nejzasvecenejsi info by meli na icabrio.czObrázek
_________________
S80 `07 4.4 V8
--BYLO--
850 `95 2.5 20V estate; 850 `95 2.5 10V sedan; V70 `99 2.4T AWD estate

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2182
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

"Ja mam na miatu....."

Další utajený Japonec ! Však i ten podpis : "už jen S80ka" je tedy klamavý ! :-D Tady se to vynořuje úplně nenápadně a různými podřeknutími. Jedno je však jisté - vozy Japonské provenience se propašovaly na toto fórum stejně jako kdysi zdánlivě neškodný kůň do Troje :green:

K tomuto : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=492522#p492522 by bylo tedy vhodné doplnit výraz "černoch", neboli "Majitel utajeného vozu ne-švédského původu". To jsem si dovolil odvodit od popisu člověka, jež přichází do autoškoly, ale řídit již umí, nebo i nelegálně řídí, či dokonce na lekce do autoškoly již dojíždí vlastním vozem. Tak nás nazýval náš učitel autoškoly na střední škole - tedy "černoši". :green:

mraziCZech
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kraj Jana Žižky z Trocnova
Vůz: už jen S80ka

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od mraziCZech »

jirka87 píše:"Ja mam na miatu....."

Další utajený Japonec ! Však i ten podpis : "už jen S80ka" je tedy klamavý ! :-D Tady se to vynořuje úplně nenápadně a různými podřeknutími. Jedno je však jisté - vozy Japonské provenience se propašovaly na toto fórum stejně jako kdysi zdánlivě neškodný kůň do Troje :green:

K tomuto : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=492522#p492522 by bylo tedy vhodné doplnit výraz "černoch", neboli "Majitel utajeného vozu ne-švédského původu". To jsem si dovolil odvodit od popisu člověka, jež přichází do autoškoly, ale řídit již umí, nebo i nelegálně řídí, či dokonce na lekce do autoškoly již dojíždí vlastním vozem. Tak nás nazýval náš učitel autoškoly na střední škole - tedy "černoši". :green:
"Už jen S80ka"... co se týče Volva přece :-D K Mazdě mám ještě 1995 Suzuki Swift Cabrio, takže Japonci teď vedou no...
_________________
S80 `07 4.4 V8
--BYLO--
850 `95 2.5 20V estate; 850 `95 2.5 10V sedan; V70 `99 2.4T AWD estate

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé