Xc70 151kw nejde nastartovat

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Dacooos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Svatoslav
Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW

Xc70 151kw nejde nastartovat

Příspěvek od Dacooos »

Zdravím kolegové,
už jsem to řešil na jiném vláknu, ale pořád bez výsledku.
Nešla mi nafta z nádrže do vysokotlakého čerpadla, tak jsem začal hledat příčiny a zjistil že nefunguje podávací čerpadlo v nádrži. Takže výfuk, kardan a nádrž dolů. Vyměnil jsem motorek a vše poskládal zpět. Pro jistotu jsem prošel i svazky, vše rozpletl, prošel a znovu zaizoloval.
Když už jsem se do toho pouštěl, vyhodil jsem i vysokotlaké čerpadlo a vstřiky a poslal je na kontrolu. Vstřiky v pořádku, ale čerpadlo už repas.
Dále nový palivový filtr a při spuštění jsem raději ještě oddělal přívod na čerpadlo a nechal projít naftu do nádobky. Vše v pořádku, tak jsem napojil přívod na čerpadlo a test. Motor točí jak blázen, ale nenaskočil.
Dal jsem na přívod průhlednou hadici, aby bylo vidět co dělá nafta. Ta před sebou při žhavení tlačí pytel vzduchu, dojde až k čerpadlu a jak podávací čerpadlo vypne, nafta se vrátí na kraj hadice. Když to nechám trochu odvzdušnit, je tam méně vzduchu ale čerpadlo si stejně nenasaje. Když oddělám přepad od čerpadla a vícekrát po sobě zapnu zapalování, vyteče pár kapek z přepadu.
Zkoušel jsem i oddělat výstupní trubky od vysokotlaku a ani kapka při startování.
Má někdo podobnou zkušenost???
Nebo na co se ještě zaměřit?? Už jsem v koncích 🤔🤔

Dacooos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Svatoslav
Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW

Xc70 151kw nejde nastartovat - už jde

Příspěvek od Dacooos »

Tak konečně trošku změna, motor se podařilo po velkém utrpení nastartovat. Nepomohlo ani dlouhé točení motoru naž jsem vybil dvě baterie.
Čerpadlo jsem odvzdušnil ale zůstal vzduch na vysokotlakých hlavách čerpadla. Po odfouknutí konečně začalo čerpadlo dávat naftu.
Niní motor naskočí, ale jede cca 20 vteřin a zhasne.
Mám před vstupem na čerpadlo 2m hadice, abych videl, jestli podávací dává naftu. Vše v pořádku, ale po těch cca 20ti vteřinách motor opět zhasne.

Hodně mi pomohl Raolsa, který už podobnou věc řešil a celkem jsme se shodli, že to už podle kodů bude problém v el.

Konečně mi z toho vypadly nějaké kódy chyb:
P008985 Regulátor tlaku paliva
řídící obvod vysoký
stálý, trvalý

P009022 Regulátor tlaku paliva1, řídící obvod
řídící obvod vysoký
přerušovaný, nesouvislý

Minule kontrola svazku kolem nádže až pod sedadla zkontrolováno a znovu zaizolováno.
Teď jsem prošel kabeláž od snímačů, kolem baterie až k řídící jednotce. Vizuálně žáné poškození, i když k ochraně kabelů má volvo celkem rezervy. Nyní svazek znovu zabalen a na průserových místech jsem dal pro jistotu ještě armaflexovou pásku kvůli otěrům. Samozřejmě jsem je neproměřil - elektro není úpně mé hobby.
Raději dám ještě na kontrolu řídící jednotku, už se to tu někde probíralo, že tam v určité fázi skočilo výrazně vyšší napětí než má.

Nebo má ještě někdo jiný nápad???

Dacooos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Svatoslav
Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW

Xc70 151kw nejde nastartovat

Příspěvek od Dacooos »

Tak včera jsem konečně měl den volna, tak jsem se zabýval neřešitelným problémem. Podávací motorek nedával dostatek nafty, když jsem měl naftu na hadici před vysokotlakem, tak po nastartování motor vydržel jet cca 20 vteřin a zhasnul. Po nažhavení a tím podání i nafty start na brnk a za chvílí zase zhasl.
Teď jsem tam dal ještě podávací balónek a jak chtěl motor chcípat, namačkal jsem a jede. Takže když pomalu mačkám, motor jede pořád, samozřejmě na volvnoběh v dílně - takže podávací dávalo malý tlak. Dost na nastartování, ale pak se jakoby zastavilo.
Nový motorek s jedním vývodem se pořídit už asi nedá, tak jsem objednal motorek na xc 70do rv2007. Ten má dva vývody, tak jsem je i zapojil. Na hlavní vývod : směr filtr, motor a je tam ještě odbočka na výtlak z druhé poloviny nádrže.
Na druhý jsem dal zavodnění čerpadlové komory.
Podařilo se mi to ještě do večera naházet na auto včetně nádrže, krytů kardanu apod. Večer první test, naftu jsem zase chytil před čerpadlem do nádoby, pak napojil. Vysokotlak i rail jsem neměl zavzdušněný, protože jsem při minulé montáži dal za nádrž zpětný ventil. Poté jsem zase počkal než podávací natlačí a i na hadici je vidět, že trošku nabyde.
Start na brnk a motor šel cca 6 minut. Pak už jsem to vypl a šel spát.
Dnes zkouška na silnici, motor jede jak má, tlak na liště v norálu. Jezdil jsem jen kolem domu cca 40km a ještě mi do toho skočila regenerace dpf, takže i plynulá cesta na menší rychlost při cca 2500ot. Vše v pořádku.
Dnes už na to nemám moc prostor, ráno zase na montáž, takže na další zkoušku se dostanu až v pátek. Uvidím, třeba to bude fungovat i dál.
Pokud ano, nemuseli by jsme všichni měnit celou sestavu podávacího čerpadla za 14tis. Stačil by motorek za cca 800Kč. Teď tu má stejný problém i Vassi, tak doufám že tyto informace aspoň trošku pomůžou.

Jinak trošku nechápu proč je tady vysokotlaké čerpadlo tak závislé na podávacím. Ještě snad u rozdělené nádrže.
Mám tu Peugeot 207 HDI se stejným vysokotlakým čerpadlem (CP4 ale s jednou hlavou) a tady není v nádrži žádné podávací čerpadlo, jen plovák a na motoru balónek. Teď jsem to měl venku, protože neukazoval hladinu. Namačkal balónek, odvzdušnil a motor chytne hned a jede bez problému. :unknown: :unknown:

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3426
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Xc70 151kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vapik »

Nevím jestli je to případ Volva, ale v práci řeším zástavby motorů do stavebních strojů. Máme tady CR motor s CP4 v různých výkonech a to jestli musím použít nízkotlaké čerpadlo mi diktuje právě ten výkon, potažmo potřebné množství dodáváné nafty. Od určitého výkonu musím mít El. Čerpadlo a softwarovou ochránu při nízkém tlaku kdy nenastartuješ, pokud ale použije software bez čerpadla na motoru, který Čerpadlo má mít tak motor jede a dokonce na brzdě udržím dlouhodobě výkon. Jen je tam riziko kavitace v palivové cestě.

Dacooos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Svatoslav
Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW

Xc70 151kw nejde nastartovat

Příspěvek od Dacooos »

Ale jo, určitě to bude jak píšeš. Ta cp4 se dvěma hlavama se dává na vyšší obsahy a asi více než 4 válce. Aby stejným průměrem podávací hadice prošlo více nafty, určitě bude třeba podpora formou podávacího čerpadla v nádrži. Na druhou stranu tam určitě vzniká od dvou hlav více podtlaku, takže jsem to pochopil tak, že si to na volnoběh stačí nasát dostatek samo. Ale podávací čerpadlo v nádrži je samosvorné, takže si přes něj vysokotlaké vlastně nic nevezme, když se netočí.
:o

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3426
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Xc70 151kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vapik »

No právě větší podtlak více náchylné na kavitaci, proto nechtějí, aby si to nasalo.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé