XC 70 - padání do nouzového rezimu

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Kamilanov
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Zbiroh
Vůz: Xc 70,2009

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Kamilanov »

Ahoj, potrebovala bych poradit…moje xc70/2009 při sviznejsi jízdě na dalnici do kopce a v teplejsim počasí bez jediného upozornění ztratí výkon tak ze sotva dojedu na další sjezd. Musím chcipnout,chvíli pockat a pak zase jede dal. Cesta do Brna z Prahy byla na 4x🙈.Nemá teploměr na palubovce,ale zřejmě se prehreje. Nic nehlásí ani kontrolky ani diagnostika. Automechanik tipoval ventilátory,ale ty se mechanicky točí,tak je nechtěl měnit zbytecne. Prý muže byt problem někde v kabelech k nim a do toho se mu nechce. Napadá někoho něco konkrétního,co zkontrolovat nebo treba mají v autoriz. Volvo servisu lepsi diagnostiku? Diky moc😊

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3426
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Vapik »

Co má mechanik za diagnostiku? Pokud to není vida dice jako by ji neměl. Určitě tam něco bude vidět a pokud fakt ne tak bych začal logovat data během jízdy až do nouzaku a na nich by se to vidělo. Osobně si nemyslím, že to bude ve ventilátorech. Co je tam za motor?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10002
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dubí
Vůz: V60 T8

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od hajnej »

To přehřívání si můžeš vypozorovat přes OBDII bluetooth adapter a CarScanner v telefonu.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw

Kamilanov
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Zbiroh
Vůz: Xc 70,2009

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Kamilanov »

Vapik píše: 18 dub 2023 12:12 Co má mechanik za diagnostiku? Pokud to není vida dice jako by ji neměl. Určitě tam něco bude vidět a pokud fakt ne tak bych začal logovat data během jízdy až do nouzaku a na nich by se to vidělo. Osobně si nemyslím, že to bude ve ventilátorech. Co je tam za motor?
Má Bosch KTS 540. Myslíš teda, ze by tahle jiná diagnostika pomohla?Motor je 2,4, 136 kW…

Kamilanov
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Zbiroh
Vůz: Xc 70,2009

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Kamilanov »

hajnej píše: 18 dub 2023 12:22 To přehřívání si můžeš vypozorovat přes OBDII bluetooth adapter a CarScanner v telefonu.
Diky. Jen někdo říkal,ze není kompatibilní s IPhone?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10002
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dubí
Vůz: V60 T8

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od hajnej »

Hledat, hledat, googlit...
https://www.carscanner.info/
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3426
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Vapik »

Ano moje zkušenost je taková že Delphi, Bosch, atd ne vždy fungují spolehlivě. Je to docela specifikum Volva asi jako PSA R.v. 2000 - 2010 tam se s univerzálem taky ne vždy dalo uspět. To logovaní přes obd a mobil jde určitě rozjet i na jablku a ta teplota se tam bude dát ověřit. Stejně pokud bych si měl vsadit řekl bych že to bude něco kolem paliva.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10002
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dubí
Vůz: V60 T8

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od hajnej »

Přehřátí motoru by ti zahlásilo na palubce. Takže tím to asi fakt nebude.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5854
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od PetrXC70 »

Mě to teď dělal Fiat, starej pal. filtr + horší nafta...

Spadnul do nouzáku, přestalo to jet... Zhasnout, nastartovat a zas to jelo... Starej filtr a ještě k tomu Starline :fool: ... Po výměně ok
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10002
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dubí
Vůz: V60 T8

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od hajnej »

Takže otázka za bludišťáka zní: Kdy se měnil palivový filtr?
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 489
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Macek2 »

U mojí minulé XC70 136 kW to dělalo spadlé táhlo ovládání vířivých klapek.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

Kamilanov
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Zbiroh
Vůz: Xc 70,2009

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Kamilanov »

Všem moc diky! Všechno postupně vyzkousime a dam pak vedet pro zajímavost😊

kamov
Offline
Příspěvky: 558
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od kamov »

Na d5 120 kw mi to robilo tiez, vida nic neukazala. Vymenil som cerpadlo v nadrzi, filter, regulator tlaku, az nakoniec pomohla vymena vysokotlakeho cerpadla.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Leoš Minář
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo XC60 obsah 2.4. 120kw r.v.2009

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Leoš Minář »

Mám XC60 2.4 120KW a začlo mě dělat to samý jen ne pořád.... při přidání plynu motor nereaguje a navíc mě jde protitlak do spojkového pedálu.Po půlhodině pauzy jede dalších 30 km normálně.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od raolsa »

Jak protitlak do spojkovýho pedálu? Spojka nemá s motorem, respektive s jeho ovládáním, nic společného. Teda kromě toho, že je na pedálu čidlo sešlápnutí.
Leda by byla spojka úplně v háji, tzn. vysypaná, ale na to by zase nemělo vliv, když to necháš vychladnout.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

birkoff13
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Zlin Malenovice
Vůz: XC70 2004

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od birkoff13 »

Zdravim, nevim tedy jestli se jedna o nouzovy stav, ale u XC70 2004 automat mi obcas pri pridavani plynu vyskoci hlaska "System motoru nutny servis" a auto zpomali na cca100km/h a nejde pridat plyn. Zatim dvakrat v servisu, kde diagnostika velice nic neukazuje, prvni napad byl EGR ventil, ktery byl procisteny, pri druhem pokusu v servisu bylo podezreni na CEM jednotku, kterou jsem nechal repasovat, ale ted pri posledni jizde na dalnici pri pridavani plynu ve cca 130km/h, hlaska vyskocila opet a opet stejne pruvodni priznaky. Pomuze jen zastavit, vypnout motor a pak je vse v poradku. Nestkal jste se s tim nekdo, kde bych mel pripadne jeste hledat? Diky za pripadne odpovedi.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od raolsa »

Zkontrolovat podtlaky na ovládání turba. Tzn. i silentbloky motoru, atd.... Je toho tady napsáno na toto téma spoustu, pohledej.
A hlavně zajet k někomu na origo diagnostiku.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

birkoff13
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Zlin Malenovice
Vůz: XC70 2004

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od birkoff13 »

Dekuji, zkusim to poresit s mechanikem, origo diagnostiku ma, jen prave se tam nic neukazuje. Silentbloky motoru byly menene hned po koupi, co byly spatne. Jen ohledne turba se tusim na aute zatim nic neresilo..

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 693
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Jarda.JM »

Podobně se projevující závadu jsem měl taky. Při plném plynu hláška o servisu. Nakonec pomohla výměna regulátoru tlaku (paliva?). Nevyznám se se v detailech. Diagnostika (VIDA) sice napovídala, ale konkrétně na ten regulátor neukazovala. Auto máme v podstatě stejný...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Tod2
Offline
Příspěvky: 3555
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Tod2 »

únik přes silentbloky by být neměl, protože při cca 1200 otáčkách je ventil odstaví a podtlak do nich nejde, fungují jen na volnoběh
jinak co palivový filtr, měněn?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

birkoff13
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Zlin Malenovice
Vůz: XC70 2004

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od birkoff13 »

Ten palivovy filtr budu muset pozjistit... Pokud nebyl, necham vymenit...

Tod2
Offline
Příspěvky: 3555
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

XC 70 - padání do nouzového rezimu

Příspěvek od Tod2 »

Tím bych začal, stojí pár korun.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé