Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Pěkné, ale smutné je, že to samé se dá s klidným svědomím napsat o Volvu
PS: ale zas aby člověk byl férový, je to daň za složitost. Není fér to porovnávat s jednoduchou Octavií 1.6 TDi bez 4x4, bez A/T, s vlečnou zadní nápravou a bez dvoj-hmoty.
PS: ale zas aby člověk byl férový, je to daň za složitost. Není fér to porovnávat s jednoduchou Octavií 1.6 TDi bez 4x4, bez A/T, s vlečnou zadní nápravou a bez dvoj-hmoty.
-
Offline
- Příspěvky: 318
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
mno... mě zas v pátek nechala xc60 na dálnici a už mě to fakt nasr...na nouzáku jsem dojel zpět do phy, hodil to do servisu a vzal si druhý auto, prej zase kontakty na vstřicích...za mě jsou ty volva servisně náročný cca jako škoda (a u tý jsem hodně nadával) takže já už si z range utahovat asi nebudu ..
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ty jo, to naštve. Jedu se staroušem do Chorvatska, tak snad nikde nezdechne
Bohužel, má to svoje roky i km. Kdyby to bylo nový, je to jiný, i když dle servisní historie se u toho mýho měnilo pár věcí i za mlada.
Skodovky jsem měl 3 služební, 4 roky nebo 150 000 km a vracela se. Nikdy ani jedna jediná závada. Nepočítám píchnutí kolo Mit to ale 300 000 km a 13 let, bude to jiné
Bohužel, má to svoje roky i km. Kdyby to bylo nový, je to jiný, i když dle servisní historie se u toho mýho měnilo pár věcí i za mlada.
Skodovky jsem měl 3 služební, 4 roky nebo 150 000 km a vracela se. Nikdy ani jedna jediná závada. Nepočítám píchnutí kolo Mit to ale 300 000 km a 13 let, bude to jiné
-
Offline
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Chtěl jsem do nové pojistky připojistit čelní okno, ale dost uvažuji že si spíš připojistím asistenci na rozumnou cenu...ivanvanata píše: ↑02 dub 2023 16:35 mno... mě zas v pátek nechala xc60 na dálnici a už mě to fakt nasr...na nouzáku jsem dojel zpět do phy, hodil to do servisu a vzal si druhý auto, prej zase kontakty na vstřicích...za mě jsou ty volva servisně náročný cca jako škoda (a u tý jsem hodně nadával) takže já už si z range utahovat asi nebudu ..
-
Offline
- Příspěvky: 318
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
jj při cestě do zahraničí rozhodně připojištění... stojí to nic a může se hodit. jinak ano má to už svý ale údržbu dostává 1A+, za tu dobu co to mám cca 5 let, dostalo každý z aut údržbu a servis tak za 250k...
no za mě škoda nikdy více, měl jsem superby a to bylo strašný jak se to sypalo
no za mě škoda nikdy více, měl jsem superby a to bylo strašný jak se to sypalo
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Zajímavej test
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já mám povinné od ČP a tam je limit na asistence 50 000,- což je fajn na nějaké výlety za hranice, ale i po ČR. To byl důvod, proč ČP. Do Chorvatska jsem měl Europe Asistance a tam byl limit 100 000,- CZK. Doufám, že to dojede, jinak budu poslouchat, co jsem to koupil za "Werk"
-
Offline
- Příspěvky: 318
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
zase jako takhle, ono když člověk jede ven pojistku to "asi" chce, ve francii nám kdysi prdnul homokinetickej kloub na touaregu (rok starým) a odtah byl za 60k to čr, a u 3 letýho Audi Q5 nám odešel automat ve slovinsku (nějaký plastový kolečko) takže jako já už raději lítám
osobně myslím že xc60 má dobrý železo ale horší příslušenství co je k tomu přišroubovaný. na škodu superb ale nic nemá. nic. tam se posralo snad všechno, něco i 2x možná 3x kdysi mě to nechalo ve švýcarsku a to jsem myslel že už to tam fakt hodím ze skály do jezera...
hlavně nezapomenout pixlu s olejem i když musím říct, že mě volva olej v podstatě žádnej nežerou, doleju tak max 0,4L/10-13 tis km a to spíš aby byla hladina tak na 80-85% na měrce. v tomhle musím zase tomu předraženému millersu nechat, že i když se jede např. 2 hod. na plnej kotel tak to motor na zvuk ani neví.
osobně myslím že xc60 má dobrý železo ale horší příslušenství co je k tomu přišroubovaný. na škodu superb ale nic nemá. nic. tam se posralo snad všechno, něco i 2x možná 3x kdysi mě to nechalo ve švýcarsku a to jsem myslel že už to tam fakt hodím ze skály do jezera...
hlavně nezapomenout pixlu s olejem i když musím říct, že mě volva olej v podstatě žádnej nežerou, doleju tak max 0,4L/10-13 tis km a to spíš aby byla hladina tak na 80-85% na měrce. v tomhle musím zase tomu předraženému millersu nechat, že i když se jede např. 2 hod. na plnej kotel tak to motor na zvuk ani neví.
-
Offline
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Když jsem koupil xc60 a jel v Hr na dálnici tak 150kmh tak kolem profrčelo stejné xc60 tak kolem 200kmh. Říkám - no jo, švédskej tank - koukej jak si to krásně žene. Koupil jsem dobrý model. No a za 20min jsme jely okolo téhož xc na blikačkách u kraje.
To jsem si říkal sakra a to jsme ten den potkali ještě jedno. Jezdím dálky pomaleji než z focusem raději
To jsem si říkal sakra a to jsme ten den potkali ještě jedno. Jezdím dálky pomaleji než z focusem raději
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Hoši, založte si nějaký téma o rozbíjejících se autech. Tohle je o olejích. Dík.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Je to tak, a ... sdílená bolest ... poloviční bolest
Budu na jaře měnit Olio, nemilé mne překvapil Ravenol VMP 5W 30. 5l za skoro 1 400 Kč, litr ještě mám z minula, jinak jen za olej skoro 1700.
Ne, že bych byl úplný vrtkoleno, ale co Mannol 5W 30 C3? Pixla 5l do 600 (+ k tomu ještě litránek).
Mannol Made in Germany
Budu na jaře měnit Olio, nemilé mne překvapil Ravenol VMP 5W 30. 5l za skoro 1 400 Kč, litr ještě mám z minula, jinak jen za olej skoro 1700.
Ne, že bych byl úplný vrtkoleno, ale co Mannol 5W 30 C3? Pixla 5l do 600 (+ k tomu ještě litránek).
Mannol Made in Germany
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
5l -1340kč
https://www.alza.cz/auto/ravenol-vmp-sae-5w-30-5-l-d5457532.htm
https://www.olejacek.cz/ravenol-vmp-5w-30-5l-9259061.html
https://www.alza.cz/auto/ravenol-vmp-sae-5w-30-5-l-d5457532.htm
https://www.olejacek.cz/ravenol-vmp-5w-30-5l-9259061.html
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ty jo, jsem už úplně blbý Koukám do historie nákupů na Alze (bral jsem ho minule) v 08/2022 a za ty samý peníze. Proč já si myslel, že stával méně .... nevím ... a omlouvám se a děkuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Taky mi leží v hlavě už dlouho a přemýšlím, proč ho nepoužívat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
No, na to, že je v podstatě za 1/2 a nikde nic negativního se o něm nepíše (ani do A/T), tak těch informací je (i na zahraničních fórech) málo. Teoreticky je C3 jako C3, ale zase může být nějaký parametr, který se sice nesleduje, ale díky kterému je ten Ravenol dobrý. Bohužel hlouběji do toho nevidím
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak šup kop ho a můžeš tu být průkopníkem.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13193
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Mirabilia jezdí na Manol v převodovce už leta.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
@Jakub: historicky průkopníci neměli na růžích ustláno ...
@Raolsa: Díky za to, to je dobrá reference
EDIT: špatně jsem koukal, Mannol v C3 je kolem 900 Kč/5L, za zmíněných 600 Kč to byla jiná specifikace. Tak nic, aspoň se tu trošku provětralo téma
@Raolsa: Díky za to, to je dobrá reference
EDIT: špatně jsem koukal, Mannol v C3 je kolem 900 Kč/5L, za zmíněných 600 Kč to byla jiná specifikace. Tak nic, aspoň se tu trošku provětralo téma
Naposledy upravil(a) Tomas78 dne 04 dub 2023 22:05, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
A co nějakej z Lidlu ?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ty jo, do toho se mi moc nechce se přiznám
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
ty internety na manol pejou jen chvalu co jsem tak nasel
a ta cena
https://www.svet-oleju.cz/cs/katalog/detail-zbozi/mannol-7715-longlife-504-507-5w30-20l/mannol/18001144/6665/?gclid=EAIaIQobChMIw9WLnYOR_gIVRPlRCh0LLQHdEAQYASABEgLJEvD_BwE
a ta cena
https://www.svet-oleju.cz/cs/katalog/detail-zbozi/mannol-7715-longlife-504-507-5w30-20l/mannol/18001144/6665/?gclid=EAIaIQobChMIw9WLnYOR_gIVRPlRCh0LLQHdEAQYASABEgLJEvD_BwE
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Low SAPS dobrý pro DPF ,ale né už tak pro motor
Jak říká jejich pouhý název, oleje s nízkým obsahem SAPS obsahují nižší obsah SAPS ( sulfátovaný popel, fosfor a síra)
FOSFOR
Fosfor je výkonné aditivum, které minimalizuje tření a snižuje opotřebení pohyblivých částí motoru.
Fosfor se nejčastěji používá ve vzorcích esterů zinku, přičemž nejběžnější přísadou je diakyldifosforečnan zinečnatý (ZDDP) . Vytváří ochranný film na kovových částech a chrání části motoru před třením a opotřebením.
SÍRA
Síra je antioxidační přísada , která má také výjimečné vlastnosti proti opotřebení a antioxidační vlastnosti.
Při spalování síra vytváří oxidy síry. Podobně jako u fosforu částice popela blokují DPF, když olej houstne.
Hlavními zdroji obsahu síry jsou inhibitory koroze, modifikátory tření, antioxidanty a přísady ZDDP proti opotřebení .
Tak je na výběr a, mazat motor /síra,fosfor/ následek odejde DPF, ale chráníš motor
b, optřebuješ motor/low saps/ výsledek fakčí DPF , chráníš planetu odejde pomalu motor
-
Jak říká jejich pouhý název, oleje s nízkým obsahem SAPS obsahují nižší obsah SAPS ( sulfátovaný popel, fosfor a síra)
FOSFOR
Fosfor je výkonné aditivum, které minimalizuje tření a snižuje opotřebení pohyblivých částí motoru.
Fosfor se nejčastěji používá ve vzorcích esterů zinku, přičemž nejběžnější přísadou je diakyldifosforečnan zinečnatý (ZDDP) . Vytváří ochranný film na kovových částech a chrání části motoru před třením a opotřebením.
SÍRA
Síra je antioxidační přísada , která má také výjimečné vlastnosti proti opotřebení a antioxidační vlastnosti.
Při spalování síra vytváří oxidy síry. Podobně jako u fosforu částice popela blokují DPF, když olej houstne.
Hlavními zdroji obsahu síry jsou inhibitory koroze, modifikátory tření, antioxidanty a přísady ZDDP proti opotřebení .
Tak je na výběr a, mazat motor /síra,fosfor/ následek odejde DPF, ale chráníš motor
b, optřebuješ motor/low saps/ výsledek fakčí DPF , chráníš planetu odejde pomalu motor
-
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 04 dub 2023 23:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
tady je datasheet...ja uz sem zas zapomnel ktery hodnoty co znamenaj
https://zsu.hu/uploads/dokumentumok/MANNOL%20TDS/7715.pdf
https://zsu.hu/uploads/dokumentumok/MANNOL%20TDS/7715.pdf
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
chtel jsem to porovnat s hajneho tabulkou a koukam ze tam dost podstatnych hodnot chybi
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Hodil jsem to do tabulky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé