Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 375
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
Otázka, na kterou neznám odpověď
Z toho pracovního počítače nelze zjistit to uložené heslo?
-
Offline
- Příspěvky: 542
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: C70 2,4i 1999
Otázka, na kterou neznám odpověď
V prohlížeči mám dvě kolonky s uloženými hesly, v té první (kde mám jenom jedno heslo) jdou hesla zobrazit, a v té druhé, kde mám i volvoklub, zobrazovat nejdou 

_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Příspěvky: 3491
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
asi to už funguje, dorazila mi hromada mailů... 

-
Offline
- Příspěvky: 542
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: C70 2,4i 1999
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jo, potvrzuji 

_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5088
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: PRG
Otázka, na kterou neznám odpověď
15kVAnebel píše: 16 úno 2023 23:42 Jakou máte verzi? 15 nebo 30 kVA? Obě vypadaly takto, obě měly 603kový motor, lišily se myslím jen provozními otáčkami a typem generátoru.

Už konečně funguje a dobíjí

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Otázka, na kterou neznám odpověď
mě vrtá hlavou tohle, narazil jsem na linky, které níže připojuji a otázka je celkem jasná, je možné aby se řemen rozvodu
měnil až po 180tkm nebo 234 tkm jak je v lincích uvedeno, nechce se mi tomu věřit
https://www.car.info/en-se/volvo/xc60/xc60-d4-awd-6724486/specs
Timing Belt 180,000 km / 10 years
https://www.car.info/en-se/land-rover/range-rover-evoque/1st-generation-22-td4-4wd-m6-10694381/specs
Timing Belt 234,000 km / 9 years
nebo snad značkové servisy dostávají kvalitnější řemeny rozvodu?
měnil až po 180tkm nebo 234 tkm jak je v lincích uvedeno, nechce se mi tomu věřit
https://www.car.info/en-se/volvo/xc60/xc60-d4-awd-6724486/specs
Timing Belt 180,000 km / 10 years
https://www.car.info/en-se/land-rover/range-rover-evoque/1st-generation-22-td4-4wd-m6-10694381/specs
Timing Belt 234,000 km / 9 years
nebo snad značkové servisy dostávají kvalitnější řemeny rozvodu?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 484
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Otázka, na kterou neznám odpověď
U LR nevím, ale u dieslových pětiválců od Volva je to správně. Sám jsem měnil po 180 tkm.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8201
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Otázka, na kterou neznám odpověď
U benzínového nízkotlakého turbo pětiválce B5244T3 147kW / 285Nm je předpis výměny rozvodů 160 000 kilometrů.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ono ty předpisy jsou hezký, ale je důležitý aktuální stav, protože už jsem narazil (a někde tady dal i fotku) u více aut, že napínák řemene, byl po necelých 160 kkm úplně mimo toleranci, jak byl řemen vytahaný.
Takže já doporučuju max 120 kkm, nebo těch 10 let.
Takže já doporučuju max 120 kkm, nebo těch 10 let.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Otázka, na kterou neznám odpověď
takže kontrolovat napínák a pokud ok, tak do těch 180tkm bych mohl jezdit,
a dík za odezvu
a dík za odezvu
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8201
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Otázka, na kterou neznám odpověď
Měnit raději o chvíli dříve, než později.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
A taky kontrolovat stav řemenu - mikrotrhlinky. Nebo to neřešit a prostě ty rozvody vyměnit. Však to nestojí svět (u mě komplet rozvody na D5 cca 5 kKč). 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Otázka, na kterou neznám odpověď
no jo, ale já měnil okolo 110 tkm, počkat o 50 tkm později jsem považoval za jistou vraždu motoru

ale vychází mi z toho, že vodní pumpa by měla těch 180 tkm také vydržet.
Naposledy upravil(a) ksw dne 17 úno 2023 20:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já nevím, jestli se neopakuju, ale ví se na 100 % jestli je napínák úplně mimo z důvodu vytahaného řemenu a ne třeba z důvodu unavené pružiny napínáku?raolsa píše: 17 úno 2023 19:38 Ono ty předpisy jsou hezký, ale je důležitý aktuální stav, protože už jsem narazil (a někde tady dal i fotku) u více aut, že napínák řemene, byl po necelých 160 kkm úplně mimo toleranci, jak byl řemen vytahaný.
Takže já doporučuju max 120 kkm, nebo těch 10 let.![]()
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
No, na to ti odpovím otázkou: Co je pravděpodobnější, že se vytahá? Ocelová pružina, nebo gumový (s textilní vložkou) řemen, který se k tomu ještě "ojede" z venku. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Aniž bych tě chtěl na.rat, řekl bych, že pružina. Ty řemeny jsou dnes vymakané a z moderních materiálů, ta pružina je z bůhvíjaké oceli a asi se dost namaká aby udržela stálé napětí řemenu. Nemám to ničím podložené, ale myslím si to.
Na druhou stranu tady Continental doporučuje, pokud není výrobcem stanoveno jinak, měnit po 7 letech...
https://www.continental-engineparts.com/eu/getdoc/3561d46f-cbaa-4cc1-ba88-82aff074e31a/PTG1223-Cz-Workbook.aspx
Na druhou stranu tady Continental doporučuje, pokud není výrobcem stanoveno jinak, měnit po 7 letech...
https://www.continental-engineparts.com/eu/getdoc/3561d46f-cbaa-4cc1-ba88-82aff074e31a/PTG1223-Cz-Workbook.aspx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5088
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: PRG
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tady je reálné dnešní fotonebel píše: 16 úno 2023 23:42 Jakou máte verzi? 15 nebo 30 kVA? Obě vypadaly takto, obě měly 603kový motor, lišily se myslím jen provozními otáčkami a typem generátoru.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
A proto řemeny příslušenství na P3 praskají, ať už origo nebo aftermarket, po 30 - 40 kkm.

Ať si to každý zhodnotí sám, jestli se mu vyplatí dát těch "pár" tisíc Kč za rozvody o něco dříve, nebo "mnoho" tisíc Kč později za GO motoru, ale já prostě doporučuju výměnu rozvodů po 120 kkm.


Co se týče vodní pumpy, tak jsem ještě u Volva neviděl žádnou, co by tekla, nebo měla vůli. Takže tam je ten interval 180 kkm asi v pohodě.
Jo a třeba u Citroenu je doporučený interval na rozvody 80 kkm a sestřence praskl při 78 kkm. Tak si vyber.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Otázka, na kterou neznám odpověď
První majitel my car měnil řemeny po 60ti tj 2x a já v 180ti rozvody komplet takže ty řemeny a spol. by měly být nastaveny na větší kil. proběh.
-
Online
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já zběžně kotroluji řemeny při výměné oleje. Jinak mi přijde jako jistota měnit kolem 120K nejpozději, dříve pokud se to předepisuje nebo je zkušenost (třeba ty praskající na D5, ale to nebude tím, že se všichni výrobci řemenů domluvili vyrábět speciálně zmetky na tyhle motory).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Čistě teoretikova úvaha:ren píše: 17 úno 2023 20:28 Aniž bych tě chtěl na.rat, řekl bych, že pružina. Ty řemeny jsou dnes vymakané a z moderních materiálů, ta pružina je z bůhvíjaké oceli a asi se dost namaká aby udržela stálé napětí řemenu. Nemám to ničím podložené, ale myslím si to....[/url]
Zamyšlíš-li se nad funkcí pružiny v napínáku, tak by ti vyšlo, že aby vychýlila řemen, by musela časem nikoliv měknout, ale tuhnout, aby řemen víc napnula a tím posunula "ukazatel" mimo toleranci.
Nicméně si osobně myslím, že rozvodový řemeny mají v sobě vlákna, která natahování brání poměrně úspěšně, ale spíš mají výrobci problémy s tloušťkou a výrobní délkou, která pozici napínáku ovlivňuje hnedka po instalaci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Počkej, počkej, to mi děláš v představách hokej. Přece když pružina změkne, stane se to samé jako bys ji trochu povolil na seřízení = ukazatel se posune z čelního pohledu doleva.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ale tenhle ukazatel ukazuje, jak moc je pružina napnutá, čim víc se natáhne, tim víc ukazuje ukazatel. A ona se natáhne jen pokud jí to povolí řemen. A ten jí to povolí jen pokud se prodlouží/ojede/neni přesně vyroben. A nebo "ztrvrne" pružina, což se nestane. Pokud by pružina změkla, tak se řemen méně napne a ukáže to míň.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já to vidím tak, že ukazatel ukazuje jak je napnutý řemen a na jeho napnutí má vliv jeho délka a předepnutí (odpor) pružiny. Změní li se jedno, druhé nebo obojí, ukazatel se posune doleva. Předepnutí pružiny se změní, pokud pružina změkne, ještě jsem neviděl pružinu která by za běžných podmínek ztvrdla, to se děje u jiných pér...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Základ máš správně, závěr špatně. A ano, proto píšu, že pružina nikdy netvrdne.
Hele měl jsem tu rozepsaných několik příkladů a zjistil jsem, že to neumim vysvětlit, tak jsem to smazal.
Vezmi si ten napínák do ruky, nebo se podívej na ten systém rozvodu a dojde ti to, že když péro změkne, tak se řemen uvolní a naopak.
Pak je ještě varianta, že se nechápeme a oba celou dobu meleme totéž
Hele měl jsem tu rozepsaných několik příkladů a zjistil jsem, že to neumim vysvětlit, tak jsem to smazal.
Vezmi si ten napínák do ruky, nebo se podívej na ten systém rozvodu a dojde ti to, že když péro změkne, tak se řemen uvolní a naopak.
Pak je ještě varianta, že se nechápeme a oba celou dobu meleme totéž

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: 3m3, jirka789, peter cz, Vapik