Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
honzs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 375
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od honzs »

Z toho pracovního počítače nelze zjistit to uložené heslo?

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

V prohlížeči mám dvě kolonky s uloženými hesly, v té první (kde mám jenom jedno heslo) jdou hesla zobrazit, a v té druhé, kde mám i volvoklub, zobrazovat nejdou :unknown:
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3491
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

asi to už funguje, dorazila mi hromada mailů... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Jo, potvrzuji :)
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

nebel píše: 16 úno 2023 23:42 Jakou máte verzi? 15 nebo 30 kVA? Obě vypadaly takto, obě měly 603kový motor, lišily se myslím jen provozními otáčkami a typem generátoru.
15kVA 8)
Už konečně funguje a dobíjí :)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

mě vrtá hlavou tohle, narazil jsem na linky, které níže připojuji a otázka je celkem jasná, je možné aby se řemen rozvodu
měnil až po 180tkm nebo 234 tkm jak je v lincích uvedeno, nechce se mi tomu věřit

https://www.car.info/en-se/volvo/xc60/xc60-d4-awd-6724486/specs
Timing Belt 180,000 km / 10 years

https://www.car.info/en-se/land-rover/range-rover-evoque/1st-generation-22-td4-4wd-m6-10694381/specs
Timing Belt 234,000 km / 9 years

nebo snad značkové servisy dostávají kvalitnější řemeny rozvodu?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 484
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Macek2 »

U LR nevím, ale u dieslových pětiválců od Volva je to správně. Sám jsem měnil po 180 tkm.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8201
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr Marek »

U benzínového nízkotlakého turbo pětiválce B5244T3 147kW / 285Nm je předpis výměny rozvodů 160 000 kilometrů.

IMG_20230217_184403_1.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Ono ty předpisy jsou hezký, ale je důležitý aktuální stav, protože už jsem narazil (a někde tady dal i fotku) u více aut, že napínák řemene, byl po necelých 160 kkm úplně mimo toleranci, jak byl řemen vytahaný.
Takže já doporučuju max 120 kkm, nebo těch 10 let. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

takže kontrolovat napínák a pokud ok, tak do těch 180tkm bych mohl jezdit,
a dík za odezvu
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8201
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr Marek »

Měnit raději o chvíli dříve, než později.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

A taky kontrolovat stav řemenu - mikrotrhlinky. Nebo to neřešit a prostě ty rozvody vyměnit. Však to nestojí svět (u mě komplet rozvody na D5 cca 5 kKč). :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

Petr Marek píše: 17 úno 2023 19:54 Měnit raději o chvíli dříve, než později.
no jo, ale já měnil okolo 110 tkm, počkat o 50 tkm později jsem považoval za jistou vraždu motoru :(
ale vychází mi z toho, že vodní pumpa by měla těch 180 tkm také vydržet.
Naposledy upravil(a) ksw dne 17 úno 2023 20:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

raolsa píše: 17 úno 2023 19:38 Ono ty předpisy jsou hezký, ale je důležitý aktuální stav, protože už jsem narazil (a někde tady dal i fotku) u více aut, že napínák řemene, byl po necelých 160 kkm úplně mimo toleranci, jak byl řemen vytahaný.
Takže já doporučuju max 120 kkm, nebo těch 10 let. :wink:
Já nevím, jestli se neopakuju, ale ví se na 100 % jestli je napínák úplně mimo z důvodu vytahaného řemenu a ne třeba z důvodu unavené pružiny napínáku?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No, na to ti odpovím otázkou: Co je pravděpodobnější, že se vytahá? Ocelová pružina, nebo gumový (s textilní vložkou) řemen, který se k tomu ještě "ojede" z venku. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Aniž bych tě chtěl na.rat, řekl bych, že pružina. Ty řemeny jsou dnes vymakané a z moderních materiálů, ta pružina je z bůhvíjaké oceli a asi se dost namaká aby udržela stálé napětí řemenu. Nemám to ničím podložené, ale myslím si to.
Na druhou stranu tady Continental doporučuje, pokud není výrobcem stanoveno jinak, měnit po 7 letech...

https://www.continental-engineparts.com/eu/getdoc/3561d46f-cbaa-4cc1-ba88-82aff074e31a/PTG1223-Cz-Workbook.aspx

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

nebel píše: 16 úno 2023 23:42 Jakou máte verzi? 15 nebo 30 kVA? Obě vypadaly takto, obě měly 603kový motor, lišily se myslím jen provozními otáčkami a typem generátoru.
Tady je reálné dnešní foto :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

ren píše: 17 úno 2023 20:28Ty řemeny jsou dnes vymakané a z moderních materiálů,
A proto řemeny příslušenství na P3 praskají, ať už origo nebo aftermarket, po 30 - 40 kkm. :ROFL:

Ať si to každý zhodnotí sám, jestli se mu vyplatí dát těch "pár" tisíc Kč za rozvody o něco dříve, nebo "mnoho" tisíc Kč později za GO motoru, ale já prostě doporučuju výměnu rozvodů po 120 kkm. :wink: Zvláště po tom co jsem viděl ty napínáky. :%)

Co se týče vodní pumpy, tak jsem ještě u Volva neviděl žádnou, co by tekla, nebo měla vůli. Takže tam je ten interval 180 kkm asi v pohodě.

Jo a třeba u Citroenu je doporučený interval na rozvody 80 kkm a sestřence praskl při 78 kkm. Tak si vyber. :jaj:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2227
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

První majitel my car měnil řemeny po 60ti tj 2x a já v 180ti rozvody komplet takže ty řemeny a spol. by měly být nastaveny na větší kil. proběh.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1684
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Já zběžně kotroluji řemeny při výměné oleje. Jinak mi přijde jako jistota měnit kolem 120K nejpozději, dříve pokud se to předepisuje nebo je zkušenost (třeba ty praskající na D5, ale to nebude tím, že se všichni výrobci řemenů domluvili vyrábět speciálně zmetky na tyhle motory).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

ren píše: 17 úno 2023 20:28 Aniž bych tě chtěl na.rat, řekl bych, že pružina. Ty řemeny jsou dnes vymakané a z moderních materiálů, ta pružina je z bůhvíjaké oceli a asi se dost namaká aby udržela stálé napětí řemenu. Nemám to ničím podložené, ale myslím si to....[/url]
Čistě teoretikova úvaha:
Zamyšlíš-li se nad funkcí pružiny v napínáku, tak by ti vyšlo, že aby vychýlila řemen, by musela časem nikoliv měknout, ale tuhnout, aby řemen víc napnula a tím posunula "ukazatel" mimo toleranci.
Nicméně si osobně myslím, že rozvodový řemeny mají v sobě vlákna, která natahování brání poměrně úspěšně, ale spíš mají výrobci problémy s tloušťkou a výrobní délkou, která pozici napínáku ovlivňuje hnedka po instalaci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Počkej, počkej, to mi děláš v představách hokej. Přece když pružina změkne, stane se to samé jako bys ji trochu povolil na seřízení = ukazatel se posune z čelního pohledu doleva.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Ale tenhle ukazatel ukazuje, jak moc je pružina napnutá, čim víc se natáhne, tim víc ukazuje ukazatel. A ona se natáhne jen pokud jí to povolí řemen. A ten jí to povolí jen pokud se prodlouží/ojede/neni přesně vyroben. A nebo "ztrvrne" pružina, což se nestane. Pokud by pružina změkla, tak se řemen méně napne a ukáže to míň.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Já to vidím tak, že ukazatel ukazuje jak je napnutý řemen a na jeho napnutí má vliv jeho délka a předepnutí (odpor) pružiny. Změní li se jedno, druhé nebo obojí, ukazatel se posune doleva. Předepnutí pružiny se změní, pokud pružina změkne, ještě jsem neviděl pružinu která by za běžných podmínek ztvrdla, to se děje u jiných pér...

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Základ máš správně, závěr špatně. A ano, proto píšu, že pružina nikdy netvrdne.
Hele měl jsem tu rozepsaných několik příkladů a zjistil jsem, že to neumim vysvětlit, tak jsem to smazal.
Vezmi si ten napínák do ruky, nebo se podívej na ten systém rozvodu a dojde ti to, že když péro změkne, tak se řemen uvolní a naopak.
Pak je ještě varianta, že se nechápeme a oba celou dobu meleme totéž :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé