Zdravím,
už delší dobu si pohrávám s myšlenkou swapu B5254T v S70 99 AWD manuál za nějaký lepší motor z T5 (B5234T3, B5244T5..) auto mám jako víkendovku a takový "projekt" kupoval jsem ho už s myšlenkou, že bych ho chtěl upravovat. Z B5254T toho moc nezískám a bohužel jsem dnes zjistil, že je podpálený ventil (v AV dílech oprava cca 30K). Teď je ten zlomový moment se rozhodnout. Buď nasypu do B5254T a nechám si zajít chuť a nebo? Zajímal by mě názor někoho chytřejšího. Jak moc je takový swap komplikovaný a náročný? Je to velký průser nebo se s tím dá pracovat? Hodně se mi líbí představa S70 T5 s AWD kdyžtak mě uzeměte. Díky
Já bych to nedělal, na projekt bych pořídil něco jiného a zbytek bych mě prodal (AWD díly do zásoby se mi pořád hodí
.
.
Ale teď prakticky, řekl bych že v tom může zahučet dost peněz - za slušný motor si 20-30k lidé řeknou, práce s dopravou, výměnou, adaptací na vše ostatní (lanko vs. ETM, specifické AWD díly každý rok jiné).
Technicky to asi půjde, jen si nejsem jistý s kompatibilitou těch AWD věcí (ale možná se jen zbytečně bojim).
Nicméně bych taky to B5254T úplně neshazoval, není to úplně nejlepší motor, ale jestli se nepletu tak se tu nedávno potulovala S70 také s B5254T naladěná snad okolo 300bhp - bohužel ale skončilo pod kudlou (kvůli problému na motoru)
P.S. To co jsi posílal jsou podle mě motory z P2, ne? Nebo se pletu? Tuší někdo jak moc jsou rozdílné? Pocitově si myslím, že tam může být rozdílů víc.
Zdar! Taky se koukni, kolik vydrží max. to AWD. AWD třeba v Rku by mělo být nejsilnější a stejně to není nic moc. To AWD, co máš ty v autě bude asi odolné ještě míň a mělo by potom smysl mít motorově např. 350HP, když to AWD vydrží jen max. 250HP? Na novějších volvech to vlastně odchází v polovičce v sérii - se 160HP. Odolnost nic moc. A dál bych si zjistil odolnost tvojí převodovky-ta je na řadě hned za tím(jaká tam vlastně je)? .
Pro Spy: Pod kudlu určitě nepůjde, to by byla hrozná škoda.
Ano, klapku to má el.
Typ převodovky určím jak? Je to 99 rok 5kvalt.
S AWD a převodovkou se právě nejvíc obávám a nemám ponětí o jejich limitech. Proto se ptám jestli se s tím někdo už nesetkal. Nebo neměl podobně blbej nápad.
Hmm, všude jsem četl, že se B5254T na úpravy nehodí a každý odrazuje. S 300hp bych byl spokojený.
Tyhle blockmode plechy vypadají dost zajímavě o limitech bloku jsem právě četl nejvíc.
peter cz píše: 30 led 2023 15:53
´99 2,5T už bude me7 s el. klapkou, jediný na co bych si dal pozor u motorů z P2 je vvt, nejsem si jistý jestli pak nebylo na obou vačkách?
B5234t ma od 99+ vzdy VVT jen na jedne vacce. Jediny rozdil je u P2 motoru vedeni vody k turbu, ktere jde z druhe strany a je treba upravit trubky, protoze nesedi vyvody na tele turbodmychadla. Ostatni je plug & play vcetne toho, ze je mozne ponechat puvodni kabelovy svazek.
Bohuzel mladsi T5 se zvysenym zdvihovym objemem uz maji VVT na obou vackach a budou se v P80 rozchazet podstatne hure.
P.S. To co jsi posílal jsou podle mě motory z P2, ne? Nebo se pletu? Tuší někdo jak moc jsou rozdílné? Pocitově si myslím, že tam může být rozdílů víc.
Pokud jde o 2,3t, tak jediny rozdil lehce komplikujici swsp je vedeni vody k turbu. Pak, pokud si dobre vzpominam, ma cidlo vacky jiny konektor, ale krom neho je identicke jako na P80, takze se da prehodit z puvodniho motoru.