Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Tak jsem tady tak dlouho radil kolem domácích spotřebičů, až se mi jeden taky pos.al. Sušička Beko s kompresorem během sušení občas začne ječet jak pavián, chvíli ječí, přestane, za chvíli začne, přestane a tak stále dokola. Přijde mi, že ten zvuk nemá nic společného s otáčením bubnu či fukarem vzduchu přes buben, tipuju na 99% čerpadlo kondenzátu, respektive jeho ložisko. Co by mě ale zajímalo a neznám odpověď je větrák na přední straně sušky který má za úkol chlazení kompresoru. Když jsem hledal zdroj hluku, větrák stál. Nemá někdo zkušenost, jestli má větrák čidlo a spíná jenom při určité teplotě kompresoru? V opačném případě je ten můj větrák KO a kompresor z toho může být docela smutný...

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1866
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Předpokládám, že myslíš tenhle:
image.png
Od čeho se spíná bohužel nevím, sušičku jsem zatím (ťuk ťuk) rozebírat nemusel. Asi Ti to nepomůže, ale náhodně jsem vypozoroval, že neběží trvale, ale když je sušička na provozní teplotě, tak spíná v intervalech a to poměrně často.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

@Tomas78, díky, taky už jsem zjistil, zašel jsem se párkrát během sušení podívat a načapal jsem ho v chodu, takže je OK. Zítra s juniorem sundáme sušku z pračky, odneseme někam kde je víc místa a podívám se na čerpadlo kondenzátu.

Munga
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2227
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Romulusw píše: 27 led 2023 08:25
yebat píše: 26 led 2023 20:12 Takhle jsem vzdal ten karburátor do ,,babety''. Když už jsem tomu věnoval volnej čas, třetí den, co jsem přijel z práce, řekl jsem si nasrat a objednal novej...
Já oživoval loni jednu dvestěšestku, která deset let stála.

Úplně zalepené sítko kohoutu v nádrži (nějakým rosolem z oleje a řepky) a všechny "dirky" v karbu. Jo a taky bylo v háji to tyristorový zapalování (popraskané a nefunkční. Vyrobil jsem provizorní
a babetka jela jak z praku. Majitel si koupil nové a vesele drandí.
Teď máme tu ultrasonickou čističku tak příště dovez , na řepku to maká skvěle.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5619
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

No, a když opravím ještě tu druhou, co mi leží v dílně na stole vedle úhlovky :D , tak už to nebudu ani muset nikam vozit.

Mně se v tý zimě nechce ani vylézat od krbu :wink:

Munga
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2227
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Tak ji přivezu já :)

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1866
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

@ren: není zač, rádo se stalo :-)
Nechci opravdu vypadat, že beru provize od odkazu níže - vůbec ne, ale kdyby jsi sháněl nějaké díly, tak mají fakt široký sortiment a za pár korun. Dá se tam koupit leccos (já kupoval urvaný madlo na dveře a filtr). Něco se však ale vzhledem k ceně nevyplatí a něco ani sehnat nejde (třeba jsem nenašel řídící moduly).

https://www.elektra-dvorak.cz/

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Já docela často beru u kupaoprav.cz, jednou jsem nevědě kudy kam s řídící jednotkou v myčce a našel jsem tenhle odkaz https://www.kselectronic.cz/opravy-ridicich-jednotek/, ale nakonec jsem vyřešil problém sám, takže reference dát nemůžu.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1866
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj, děkuji za odkaz - super, hned si to hodím do "oblíbených" - to se hodí vědět :thumbup:

Weight
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 437
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Weight »

Čau ako je to s repasom riadenia na P2? Dá sa zrepasovať? Niekde som tu čítal, že nie je možné objednať tesnenia, že to taloši prestali vyrábať.

Uvažujem nad výmenou XC90 za totok.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Repas se už zase dá pořešit, ale je to na delší dobu, no. Holt jsi měsíc bez auta.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3491
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

to jako fakt za tu cenu?
i s těma kolama? :)
proč tam svítí ten červený trojúhelník?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Otevřené dveře řidiče. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3491
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

to nesvítí oranžově?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Nosound89 »

Předface červeně :)
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Tod2
Offline
Příspěvky: 3491
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

aha, matně si teď vybavuju, že starší ročníky to mají červeně :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Weight
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 437
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Weight »

raolsa píše: 30 led 2023 11:01 Repas se už zase dá pořešit, ale je to na delší dobu, no. Holt jsi měsíc bez auta.
To je pre mňa prijateľné. Jazdiť mám čím. Takže rozmýšľam.
Tod2 píše: 30 led 2023 11:01 to jako fakt za tu cenu?
i s těma kolama? :)
proč tam svítí ten červený trojúhelník?
Kola ma nezaujímajú. Cena je asi diskutabilná, to vždy. Ale skôr mi ide o kombináciu benzín-strešné okno-bufík-4x4. Niečo také hľadám už dlhšie.
A trojuholník - presne ako písali vyššie. Otvorené dvere.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Nosound89 »

Za mě, OR se mi vždy líbily :good: nádherný interiér :good: (i volant vypadá měněný? že je velké logo? nevím).
Pokud se pořeší řízení tak pak už jen co životnost awd a automatu.

Ručka snad bude to nejmenší, je tam buben a většinou nestačí vyměnit pouze obložení, ale musí se dát i nové kotouče.

Pokud se pohne s cenou na řekněme 90K, něco do toho vrazíš, mohla by nám v okolí začít jezdit pěkná OR :twisted: :)
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12971
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Protože jsou otevřený dveře.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Laurel píše: 07 led 2023 13:18 Ve čtvrtek mi volala manželka do práce, že jí nestartuje s60. Strčí klíček, všechno normálně funguje, ale v poloze start se nic nestane. O čtvrt hodiny později mi volala, že to funguje a dojela domu. Zkoušel jsem to několikrát startovat, a pokaždý to šlo, ačkoliv se mi zdá, že je tam někdy nějaké drobné zpoždění mezi otočením klíčku a sepnutím startéru. Díval jsem se do diagnostiky, a ta nepíše nic. Vada imobilizéru by něco napsala?
Startér sem před necelými dvěma lety dával novej (repasovaný orig). Původní se rozbil stejným způsobem, při startování začalo být zpoždění, až jednoho dne přestal startovat úplně :(
Tak auto od té doby zatím startuje, ale dneska se objevila hláška Battery Low Voltage. Zase s tím jela manželka (kupodivu se všechny problémy s autem stávají jí a ne mě), a vzpomněla si, že stejná hláška se jí zobrazila i tehdy, jak to nestartovalo. Ovšem dneska, když se jí ta hláška zobrazila, to startovat nezkoušela, to zapla klíček jen proto, aby se podívala na hodiny. Takže ani nevím, jestli by to zase blblo. No a asi za hodinu, když už s tím jela domů, tam ta hláška zase nebyla. Já jsem následně zjistil, že se mi vymazala paměť sedačky. Zrcátka si to ale pamatuje (stejně tak hodiny zůstaly, předvolby rádia taky..). No měřil jsem baterii při vypnutém motoru, to měla asi 12,6V a při nastartovanym motoru to ukázalo 14,3V. Alternátor jsem před lety dával repasovat a baterie má lehce přes dva roky, Exide. Je fakt, že s tím poslední dobou jezdíme pouze vzdálenosti kolem 7 až 20km, nicméně baterie točí startérem normální rychlostí, žádné mletí z posledního. :unknown:
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1866
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Nemám zkušenosti jako někteří zdejší členové, tak to neber prosím za bernou minci. Vycházím z toho, že máš napětí naprázdno 12.6V, což je úplně ok. Může to být víc věcí - kostra (!!), zoxidovaná pojistka atd. 12V je moc malé napětí a tam každý přechodový odpor je znát (bez přehánění). Klidně to může být ale i baterie - ale chtělo by to testnout se zátěží.

Když budeš měnit, tak originál, stojí o pár korun více, ale dle mne to za to stojí. Jestli s tím jezdíš málo, tak doporučuju dobít "do plných" nějakou inteligentní nabíječkou. Alternátor to takhle dobře nedá, byť tyhle starý systémy nabíjí dobře. Tyhle starý baterky při rozumné údržbě vydrží dlouhé roky.

MOJE STORY: Měl jsem Vartu, auto normálně startovalo. Občas při zastavení škubal automat. Jednou jsem zapadnul a při vyprošťování se mi rozsvítili kontrolky (hrabačka, haldex, uzávěrky.), na VIDĚ spousta chyb. Servismann do mne furt hučel, ať koupím novou baterii. Říkal jsem mu: jsem elektrikář, baterie je ok. Nakonec jsem koupil originál se slevou 25% přes něj. Automat najednou začal řadit "jistěji", škubání vymizelo cca po týdnu. Neříkám, že to u Tebe musí být to samé, jen příklad.

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2463
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Bílý

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Nestartuje znamena presne co? Cvaka rele? Cvaka starter? Kluci radi naprosto spravne. Kontrola koster,zkontrolovat v tu dobu,kdyz to "nestartuje" jestli jde na starter 12V. A to na jak trvale,tak pri pokusech o start (civka to musi pustit dal).

To samo o sobe neresi hlasku nizkeho napeti baterie. Je treba projit ty kostrici body a nejak se odrazit dal.

Imobilizer a jeho protesty symbolizuje obvykle cerveny klicek na palubce/hlaska palubaku.

12.6V je prakticky idealni stav. Ovsem jen tak samo o sobe to jako udaj o kondici baterie nestaci. Bud zatezak,nebo alespon multimetr a pri startu odecist pokles hodnoty. Jak to pujde hodne dolu, az pod 9.5V, tak je to obvykle uplne spatne, ale muze to zaviset od modelu auta etc...

Edit : kolikrat maji lidi i povoleny kontakt na baterce, pripadne privodni kable v mizernem stavu

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

No jak jsem psal, ono to nenastartovalo jenom jednou, a já u toho bohužel nebyl. Ale prej to neudělalo vůbec nic, takže asi ani necvaklo.

Taky mi to připadá jak někde nějaký špatný kontakt. Zkusím to projít.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2463
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Bílý

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

Nemyslim to zle, ale fakticky stav veci je takovy,ze zenska neslysi co se auta tyce nic. Muze.byt uplne vybita naprava,mlatit to do podlahy a 9 z 10 rekne,ze ji to neprijde divne.

Toto musi clovek bohuzel resit,overovat a nejak si pomoct sam. Ale to neni vypad proti manzelce,ja jen rikam,ze tohle je moje zkusenost

Ja jezdim jednim autem 3roky bez problemu. Sedne do toho manzelka a sviti ji 4poruchy. Sednu tam v zapeti ja a nesviti nic. To nechape clovek tohle🤷🏻

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

No tak přesně takhle to je :D Je to primárně moje vozidlo, a já jsem s ním za poslední rok neměl jedinej problém. Ale když s ním jede manželka, tak jí to jednou bezdůvodně zhaslo na průtahu v Karlových Varech - dorazil jsem, normálně nastartoval, a co na to počítač? Mlčí. - potom jí to nenastartuje v práci, potom jí to píše Battery voltage low a vymaže se mi sedačka. Já jí to nebudu půjčovat a budu mít klid.
Naposledy upravil(a) Laurel dne 31 led 2023 08:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JirkaC009