Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Hele je to možný, ale řikal jsem si, že za ty roky by se to olovo zase zpátky rozpustilo v palivu. Na olovo jezdit muselo, nemá ještě upravený sedla ani ventily na jízdu bez něj, takže tam teď leju náhražku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hombredavid
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od hombredavid »

To se mi zda jako mozne, jestli ho ta nahrazka nerozpousti... Na druhou stranu by olovo melo i branit korozi ne?
_________________
VOLVO 850 T5

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Záleží, v jakým oxidačním stupni a v jaký sloučenině. To je na dýl... každopádně tady už ničemu nebrání :-) Teda jo, průtoku paliva :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

S.O.B
Offline
Příspěvky: 162
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo XC60

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od S.O.B »

Není to přímo Volvo, ale souvisí to.
Dneska jsem si koupil pojízdný hydraulický zvedák na 3 tuny, se zdvihem 50 cm. Už mě nebavilo podkládat starý dvoutunový, který sice sloužil léta a dobře, ale na XC 60 to nebylo ono. A když jsem viděl tenhle u Kuby Svobody, měl jsem o výběru jasno. Je to už "kus železa" (váha 32 kg). Mám z něj radost!
IMG_20221124_132724_resized_20221124_015644464.jpg
IMG_20221124_132759_resized_20221124_015644810.jpg
IMG_20221124_133336_resized_20221124_015645529.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1825
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Ty jo, parádní, díky za tip, tohle se mi fakt líbí! ;-)

S.O.B
Offline
Příspěvky: 162
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo XC60

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od S.O.B »

OT: Příští sobotu mají na Primě v Autosalonu testovat jako ojetinu Volvo XC 60

PINĎABC
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5299
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od PINĎABC »

To bude zase solidní snůška polopravd a mýtů.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Vyměnil jsem vzpěry kufru. Už mi nepadá na hlavu. :D
Jedna byla ještě jakž takž, ale druhá už vytekla.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Není to tak dlouho, co jsem tady psal jak jsem ošéfoval rozvody a řemeny. Je normální, aby se na řemenu Continental Extra objevily po pár týdnech ježdění takové drážky?
Dotaz dvě, k čemu jsou ty dvě trubičky co vedou kolem rozvodů přesně v místě kde je třeba se dostat ke štelovacímu imbusu a šroubu napínáku?
20221127_164807.zmenena-velikost.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5830
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ne, není. Ty trubky jsou palivove vedeni.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Takže mám radši koupit nový řemen?

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5830
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Minimalne bych ho zkouknul
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

hele a nemáš někde blbou kladku, že ti běhá zádama po drážkách? Ale tohle je jinak na reklamaci :o
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

No právě že nemám, kladku jsem dával novou Dayco a v ruce běhala úplně krásně. Kryt podběhu jsem teď dole neměl, ale po drážkách určitě neběhá, počet drážek na hřbetě řemenu nesouhlasí s počtem drážek řemenice a není slyšet žádné parazitní zvuky. Spíš mi přijde, že to jsou vytlačené kordy řemenu, na původním Volvo řemenu bylo něco podobného, ale hustější a míň do hloubky. Proto jsou asi origo řemeny dražší, protože mají víc lanek kordů. Jsem z toho na mrtvici, protože s tímhle není žádná sranda, to tam radši dočasně vrátím ten Volvo a objednám origoš, případný průser za těch pár stovek nestojí. Myslel jsem si, že ten Continental 30.000 vydrží a potom ho vyměním. Řemen byl z Autodílos, poslal jsem jim fotku a dotaz, jestli neměl Continental nějakou vadnou sérii řemenů, jejich odpověď byla zajímavá:
Dobrý den,

bohužel nevíme o tom že by měla značka CONTINENTAL chybnou sérii řemenů . Přijde mi,že řemen je o něco obroušený. Řemeny CONTINENTAL mají vrchní stranu vroubkatou. Zde je řemen zbroušený do hladka.

Reklamovat ho samozřejmě můžete. S reklamací postupujte dle: https://autodilos.cz/reklamace-zbozi
Taky jsem napsal na engineering Continentalu, ale tam se na mě asi 123. Jsem málo zkušený na to, abych posoudil, jestli to je normální a podobně vypadají všechny řemeny Continental, třeba slyším trávu růst, proto jsem dal fotku sem a poprosil o radu zkušených. Ještě se podívám do služební Octy, jak vypadá řemen tam.

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Ten řemen není ale vůbec v pořádku , vyměnit . Koukni při běhu motoru jak se chová,,kmitá,vibrace atd,, a co napínák je v klidu?
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

@zdenal111, tady v tom příspěvku https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=75560 máš jeden řemen 5PK1121 a druhý Gates 5PK1123. Ten Gates vypadá docela dobře, já vím, že se liší jenom o dva milimetry délky, ale nevadí to, originál Volvo je 1121?

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Nevadí, Gates běhal 20tskm a super..ale další jsem dal 5PK1121 .. byl po ruce a měním často a tak krátký interval je větší jistota a menší investice než kouslej motor..
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Jsem dneska s Bertíkem (V70II D5) dal STK s čistym štítem. Prostě jsem tam přijel, napíchnul to, cihlu na plyn, 2x a bylo hotovo. Plná nádrž toho + dýzlu od eurooilu a celej život jezdí na Vervu nebo podobný premiovky. Ano, za tu dobu už by se zaplatila komplet generálka celýho vstřikovacího systému :-D
Nevim proč to má předepsaných 0,91, když TDi umí mít napsáno tušim i 0,44, ale nevadí, prošel s pochvalou a průměrem 0,63. Což je podle mě hodně, ale v limitu. 450tkm na hrbu, vstřiky i čerpadlo původní (dokonce jsem psal majiteli, který ho měl od cca 100tkm). Já se dneska zrumuju :-D Dostane za to odměnu :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1825
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

@ren: mám úplně ten samý řemen, 3/4 roku v provozu, cca 15 000 km. To u Tebe mi nepřijde jako obtisk řemenice na řemen. Možná píšu blbost, protože tenhle řemen jsem nerozstříhnul, ale přijde mi to, jako by se "vyrýsovaly" kordy v tom řemenu.

image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Díky za zprávu, byl jsem z toho magor, ale už jsem vychladnul. Pár dnů potom co jsem tady psal jsem se šel podívat pod kapotu a řemen vypadal takhle:
20221128_184535.jpg
Nechápu to, ale je to tak. Bohužel mezi tím jsem sehnal origo Volvo řemen za neuvěřitelných 800,- + pošta, přihodil k tomu volnoběžku INA a před chvílí mi přišla SMS, že je to k vyzvednutí, tak to asi s ostudou vrátím, protože s ohledem na roční nájezd auta mojí ženy by mi to tu shnilo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Nevěřil bych, že na tech dvou fotkách je identický řemen. Tady vypadá OK, ale na té před tím vypadá jak před výměnou... holt foto klame, no. :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Nebo to na části řemenu vypadá tak a na další jinak. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

No něco špatně tam bude a ne na řemenu, protože i nápis conti je ojetý jen v pruzích... to nebude prolisovaný z druhý strany.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1825
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

@ren: není vůbec zač, to by mohlo být - když jsem udělal první fotku, vypadalo to hůře, nějak ten foťák to blbě bere. Na té druhé foto to u Tebe vypadá jako u mne :good: :)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5830
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

raolsa píše: 02 pro 2022 13:39 Nebo to na části řemenu vypadá tak a na další jinak. :D
Raolsa ma asi fakt pravdu. Ted jsem mel v ruce 2 origo remeny. Budu menit zitra u sebe. No a v miste natisteneho napisu je presne stejny otisk jak resi REN. Dale bez naznaku otlaků.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé