Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
frantuvdedek
Offline
Příspěvky: 150
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od frantuvdedek »

Haha ten list servisů si s dovolením zapíšu :D
spánembohem a děkuji

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od volvoperformance »

Arkaz píše:preplach sa robi pri vypnutom motore tocenim kolies. ktore su vo vzduchu idealne .
A jak bude fungovat proplach bez funkčního čerpadla?

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od David Patočka »

Haha ten list servisů si s dovolením zapíšu :D
spánembohem a děkuji


....asi moderní forma poděkování za rady, no nic, příště si ušetřím práci...... 8)
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5937
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tohle nechápu!!! Nechá si od p.Patočky (T6R) opravit diferák a aby koukli když je auto na dílně i na to řízení, už asi v zadání opravy jistě chybělo. Nádále pak zde budou psány jen zbytečné pokusy, které mohou a také nemusí nikam dospět. :%)
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

frantuvdedek
Offline
Příspěvky: 150
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od frantuvdedek »

Moje manýry... Děkuji mnohokrát. Je šlechetné že pomáháte fandům. :)

Jinak s prominutím to řízení kontrolovalo 5 lidí, jedním z nichž byl i pan Mára a ten mi sdělil, že funguje normálně, takže sem to bral jako objektivní pravdu. Nejezdím s jinými auty a tak je těžký být sám objektivní. Ale děkuji moc za rady, byly a jsou velmi ceněny. :Rose:

svobi1982
Offline
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od svobi1982 »

zdravím,
Mám takový dotaz ohledně řízení. Nikde jsem tu sice nic podobného nenašel, ale i tak nechci zakládat novou místnost...
Koupil jsem před 14 dny XC 70 D5 výroba konec 2012. Když jedu do zatáčky, cítím občas jakoby mi někdo lehce tahal za volant. Zatím jsem vypozoroval, že to dělá hlavně u dlouhých táhlých zatáček, kdy je rádius zatáčky/ natočení volantu/ celou dobu stejný - takže člověk pootočí volantem a pak už jen drží stejný náklon až dokud zase není potřeba srovnat kola. Třeba když se zatáčka postupně zavírá a musí se tudíž postupně víc a víc stáčet volant do rejdu, tak to nedělá. Spíše jsem si všiml, že to dělá když se jede do zatáčky trochu pod plynem. Přijde mi to jakoby mi do volantu někdo lehce strkal a to ve směru otáčení volantu. Jakoby servo samovolně zesilovalo posilovací účinek....Setkal jste se s tím někdo?
První co mě napadlo, že bych vyměnil kapalinu v servu vč. nádobky. Za celou dobu to totiž nikdo neměnil a mám podezření jestli ten filtr v nádobce už nebude přicpanej...
Jinak ve srovnání s moji V70 D5 2008 jde řízení u XC70 výrazně lehčeji. Akorát tohle jinak super dojem trochu kazí.
Díky za případné rady, Tomáš

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9975
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od hajnej »

Jak říkáš. Vyměnit kapalinu s nádobkou. Nádobka je levnější od Land Rover. Hledej tady na foru.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 11 roků
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Arkaz »

Ak sa nemylim mas uz hydr-elektricke servo zaberat by malo len vtedy ked potrebuje. ale ano zacat treba s vymenou kvapaliny s preplachom. nadobku bud vycistit alebo ako prevencia vymenit ta od LR je aj celkom lacna. no dal by som aj skontrolovat pripadne hned vymenit tycky a capy riadenia.

svobi1982
Offline
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od svobi1982 »

zdravím, tak kapalina vyměněná a nádobku jsem dal taky novou - v té staré už byly takové tmavé usazeniny. Každopádně se to výrazně zlepšilo, ale úplně to nezmizelo. Projevuje se to třeba při jízdě po kruhovém objezdu nebo při průjezdu zatáčky, když je natočení volantu celou dobu stejné. Je to jakoby v určitý moment to servo přestalo posilovat a řízení lehce ztuhlo. Nebo jakoby vám najednou někdo lehce zatahal za volant zpět. Není to žádná velká síla, ale příjemné to úplně taky není. Jinak v porovnání s mojí starší V70 r.v. 2008 jde řízení jinak nádherně lehce, o tom žádná.
má někdo podobnou zkušenost?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14423
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od raolsa »

Takhle se projevuje vadný posilovač řízení.

Pokud to není zvláště obtěžující, tak bych to asi neřešil.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

svobi1982
Offline
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od svobi1982 »

tak ne, že by se s tím nedalo jezdit, ale přeci jen řízení vnímáš víc než kdyby třeba nefungovalo stahování zadního okna:D
Asi holt budu muset zajet do servisu ať se na to podívají.

Brix
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Dycky Most!
Vůz: V60 D3

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Brix »

_________________
VOLVO V60, D3 120 kW, 2012, TF-80SC, + 271 tis.km

pafka024
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Vovlo XC60 D3 AWD 2012

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od pafka024 »

svobi1982 píše: 25 úno 2021 22:33 zdravím,
Mám takový dotaz ohledně řízení. Nikde jsem tu sice nic podobného nenašel, ale i tak nechci zakládat novou místnost...
Koupil jsem před 14 dny XC 70 D5 výroba konec 2012. Když jedu do zatáčky, cítím občas jakoby mi někdo lehce tahal za volant. Zatím jsem vypozoroval, že to dělá hlavně u dlouhých táhlých zatáček, kdy je rádius zatáčky/ natočení volantu/ celou dobu stejný - takže člověk pootočí volantem a pak už jen drží stejný náklon až dokud zase není potřeba srovnat kola. Třeba když se zatáčka postupně zavírá a musí se tudíž postupně víc a víc stáčet volant do rejdu, tak to nedělá. Spíše jsem si všiml, že to dělá když se jede do zatáčky trochu pod plynem. Přijde mi to jakoby mi do volantu někdo lehce strkal a to ve směru otáčení volantu. Jakoby servo samovolně zesilovalo posilovací účinek....Setkal jste se s tím někdo?
První co mě napadlo, že bych vyměnil kapalinu v servu vč. nádobky. Za celou dobu to totiž nikdo neměnil a mám podezření jestli ten filtr v nádobce už nebude přicpanej...
Jinak ve srovnání s moji V70 D5 2008 jde řízení u XC70 výrazně lehčeji. Akorát tohle jinak super dojem trochu kazí.
Díky za případné rady, Tomáš
Mně dělá XC60 2012 úplně to samé. Pokud je volant natočený v táhlé zatáčce, jakoby se s ním něco cizího snažilo pohybovat. Ze začátku mi to přišlo zvláštní a hledal jsem o tom informace, nic moc jsem ale nenašel. Tak nějak jsem si na to zvykl a už to skoro nevnímám, nikterak se to nezhoršuje, tak to neřeším.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od David Patočka »

Tahání za volant v táhlé zatáčce způsobuje vůle v rozdělovacím ventilu v hřebenu řízení.
Repase nebo výměna řízení to vyřeší, samo se to neopraví, jen se to bude zhoršovat.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Spyke »

Docela by mě zajímala cenovka za repas hřebenu a kde jej nechat udělat, aby to bylo kvalitní. Předpokládám, že jste repas řízení řešili několikrát a máte zkušenosti, kde to udělají poctivě. Děkuji.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od David Patočka »

Dříve jsme řízení TRW, SMI a ZF opravovali sami, takže víme o všech jejich problémech.
S ohledem na množství jiné práce už není možné se tímto zabývat, takže to již neděláme.


Ze zkušeností zákazníků:
Kdo to dělá nejlépe se těžko odhaduje, ale funguje toto : www.servorizeni.cz, většina to posílá tam. Cenu nevím.
Žádné jiné polské repase odesílané ze severní Moravy doporučit nemohu, většina se nedala ani vyreklamovat.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Spyke »

Info ze servořízení.cz je, že oni tenhle model nedělají, mají na to nějakého partnera,cena 7 tis.bez DPH,doba cca 14 dni.

Martin.N
Offline
Příspěvky: 54
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: XC70 D5

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Martin.N »

Omlouvám se, že otázkou nedržím modelovou řadu. Platí pravidlo s výměnou nádobky i u P2? Je tam sítko napevno?

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5937
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tam není vůbec, tudiz neni treba menit.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Martin.N
Offline
Příspěvky: 54
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: XC70 D5

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Martin.N »

Super, díky, ušetřil si mi 1800, už jsem to objednával

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Nosound89 »

To jsi objednával 2? Nebo je na P2 o tolik dražší? Na P3 stojí LR cca 9 kil.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Martin.N
Offline
Příspěvky: 54
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: XC70 D5

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Martin.N »

Ne, jednu nádobku. Nejlevnější jsem sehnal v Kelly(překvapivě) za 1794,-

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14423
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od raolsa »

U P2 se musí měnit taky, protože se zase nafukujou a pak tlačí jak na nádobku na nemrzku tak hlavně na na pouzdro jednotek, které se v abnormálním případě můžou až vytrhnout z konektoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od David Patočka »

....a jak se tak 20 let nafukuje, tak praskne a teče všude okolo......
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Tuhé servo/Posilovač řízení Volvo P3

Příspěvek od Nosound89 »

Martin.N píše: 31 říj 2022 14:16 Ne, jednu nádobku. Nejlevnější jsem sehnal v Kelly(překvapivě) za 1794,-
Tak se koukni na tuto, jestli je teda stejná jako na P3 (nevím), ale je možné že asi nebude.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé