Haha ten list servisů si s dovolením zapíšu
spánembohem a děkuji
....asi moderní forma poděkování za rady, no nic, příště si ušetřím práci......
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Tohle nechápu!!! Nechá si od p.Patočky (T6R) opravit diferák a aby koukli když je auto na dílně i na to řízení, už asi v zadání opravy jistě chybělo. Nádále pak zde budou psány jen zbytečné pokusy, které mohou a také nemusí nikam dospět.
Moje manýry... Děkuji mnohokrát. Je šlechetné že pomáháte fandům.
Jinak s prominutím to řízení kontrolovalo 5 lidí, jedním z nichž byl i pan Mára a ten mi sdělil, že funguje normálně, takže sem to bral jako objektivní pravdu. Nejezdím s jinými auty a tak je těžký být sám objektivní. Ale děkuji moc za rady, byly a jsou velmi ceněny.
zdravím,
Mám takový dotaz ohledně řízení. Nikde jsem tu sice nic podobného nenašel, ale i tak nechci zakládat novou místnost...
Koupil jsem před 14 dny XC 70 D5 výroba konec 2012. Když jedu do zatáčky, cítím občas jakoby mi někdo lehce tahal za volant. Zatím jsem vypozoroval, že to dělá hlavně u dlouhých táhlých zatáček, kdy je rádius zatáčky/ natočení volantu/ celou dobu stejný - takže člověk pootočí volantem a pak už jen drží stejný náklon až dokud zase není potřeba srovnat kola. Třeba když se zatáčka postupně zavírá a musí se tudíž postupně víc a víc stáčet volant do rejdu, tak to nedělá. Spíše jsem si všiml, že to dělá když se jede do zatáčky trochu pod plynem. Přijde mi to jakoby mi do volantu někdo lehce strkal a to ve směru otáčení volantu. Jakoby servo samovolně zesilovalo posilovací účinek....Setkal jste se s tím někdo?
První co mě napadlo, že bych vyměnil kapalinu v servu vč. nádobky. Za celou dobu to totiž nikdo neměnil a mám podezření jestli ten filtr v nádobce už nebude přicpanej...
Jinak ve srovnání s moji V70 D5 2008 jde řízení u XC70 výrazně lehčeji. Akorát tohle jinak super dojem trochu kazí.
Díky za případné rady, Tomáš
Ak sa nemylim mas uz hydr-elektricke servo zaberat by malo len vtedy ked potrebuje. ale ano zacat treba s vymenou kvapaliny s preplachom. nadobku bud vycistit alebo ako prevencia vymenit ta od LR je aj celkom lacna. no dal by som aj skontrolovat pripadne hned vymenit tycky a capy riadenia.
zdravím, tak kapalina vyměněná a nádobku jsem dal taky novou - v té staré už byly takové tmavé usazeniny. Každopádně se to výrazně zlepšilo, ale úplně to nezmizelo. Projevuje se to třeba při jízdě po kruhovém objezdu nebo při průjezdu zatáčky, když je natočení volantu celou dobu stejné. Je to jakoby v určitý moment to servo přestalo posilovat a řízení lehce ztuhlo. Nebo jakoby vám najednou někdo lehce zatahal za volant zpět. Není to žádná velká síla, ale příjemné to úplně taky není. Jinak v porovnání s mojí starší V70 r.v. 2008 jde řízení jinak nádherně lehce, o tom žádná.
má někdo podobnou zkušenost?
tak ne, že by se s tím nedalo jezdit, ale přeci jen řízení vnímáš víc než kdyby třeba nefungovalo stahování zadního okna:D
Asi holt budu muset zajet do servisu ať se na to podívají.
svobi1982 píše: 25 úno 2021 22:33
zdravím,
Mám takový dotaz ohledně řízení. Nikde jsem tu sice nic podobného nenašel, ale i tak nechci zakládat novou místnost...
Koupil jsem před 14 dny XC 70 D5 výroba konec 2012. Když jedu do zatáčky, cítím občas jakoby mi někdo lehce tahal za volant. Zatím jsem vypozoroval, že to dělá hlavně u dlouhých táhlých zatáček, kdy je rádius zatáčky/ natočení volantu/ celou dobu stejný - takže člověk pootočí volantem a pak už jen drží stejný náklon až dokud zase není potřeba srovnat kola. Třeba když se zatáčka postupně zavírá a musí se tudíž postupně víc a víc stáčet volant do rejdu, tak to nedělá. Spíše jsem si všiml, že to dělá když se jede do zatáčky trochu pod plynem. Přijde mi to jakoby mi do volantu někdo lehce strkal a to ve směru otáčení volantu. Jakoby servo samovolně zesilovalo posilovací účinek....Setkal jste se s tím někdo?
První co mě napadlo, že bych vyměnil kapalinu v servu vč. nádobky. Za celou dobu to totiž nikdo neměnil a mám podezření jestli ten filtr v nádobce už nebude přicpanej...
Jinak ve srovnání s moji V70 D5 2008 jde řízení u XC70 výrazně lehčeji. Akorát tohle jinak super dojem trochu kazí.
Díky za případné rady, Tomáš
Mně dělá XC60 2012 úplně to samé. Pokud je volant natočený v táhlé zatáčce, jakoby se s ním něco cizího snažilo pohybovat. Ze začátku mi to přišlo zvláštní a hledal jsem o tom informace, nic moc jsem ale nenašel. Tak nějak jsem si na to zvykl a už to skoro nevnímám, nikterak se to nezhoršuje, tak to neřeším.
Tahání za volant v táhlé zatáčce způsobuje vůle v rozdělovacím ventilu v hřebenu řízení.
Repase nebo výměna řízení to vyřeší, samo se to neopraví, jen se to bude zhoršovat.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Docela by mě zajímala cenovka za repas hřebenu a kde jej nechat udělat, aby to bylo kvalitní. Předpokládám, že jste repas řízení řešili několikrát a máte zkušenosti, kde to udělají poctivě. Děkuji.
Dříve jsme řízení TRW, SMI a ZF opravovali sami, takže víme o všech jejich problémech.
S ohledem na množství jiné práce už není možné se tímto zabývat, takže to již neděláme.
Ze zkušeností zákazníků:
Kdo to dělá nejlépe se těžko odhaduje, ale funguje toto : www.servorizeni.cz, většina to posílá tam. Cenu nevím.
Žádné jiné polské repase odesílané ze severní Moravy doporučit nemohu, většina se nedala ani vyreklamovat.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
U P2 se musí měnit taky, protože se zase nafukujou a pak tlačí jak na nádobku na nemrzku tak hlavně na na pouzdro jednotek, které se v abnormálním případě můžou až vytrhnout z konektoru.
....a jak se tak 20 let nafukuje, tak praskne a teče všude okolo......
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.